Οι Αγράμματοι 2

Επιμένουν οι Αγράμματοι στη «βιασύνη» τους…

 

…Επιμένουν διότι ποτέ δεν κάθισαν να διαβάσουν τον «Υμνο στην Ελευθερία» (ούτε φυσικά και τα υπόλοιπα ποιήματα του Σολωμού)

Ετσι δεν έφτασαν ποτέ στον στίχο 18…

 

Εγαλήνευσε και εχύθη

Καταχθόνια μία βοή,

Και του Ρήγα σού απεκρίθη

Πολεμόκραχτη η φωνή

 

Ποια ήταν και τι έλεγε η «πολεμόκραχτη φωνή» του Ρήγα;

Ο Θούριος φυσικά!!!

Που τι λέει ο Θούριος του Ρήγα;

 

Πως οι προπάτορές μας, ορμούσαν σα θεριά,

για την ελευθερία, πηδούσαν στη φωτιά.

Έτσι κι ημείς, αδέλφια, ν' αρπάξουμε για μια

τα άρματα, και να βγούμεν απ' την πικρή σκλαβιά.

 

Να σφάξουμε τους λύκους, που στον ζυγόν βαστούν,

και Χριστιανούς και Τούρκους, σκληρά τους τυραννούν.

Στεργιάς και του πελάγου, να λάμψη ο σταυρός,

και στην δικαιοσύνην, να σκύψη ο εχθρός.

 

«Δεύτε παίδες Ελλήνων…» έλεγε ο Ρήγας και το σημειώνει και ο ίδιος ο Σολωμός!

Δηλαδή;

«Allons enfants de la Patrie…»

Η Μασσαλιώτιδα του Ρουζέ ντε Λιλ… Μετέπειτα ύμνος της Γαλλικής Επανάστασης κι αργότερα της ίδιας της Γαλλίας…

Διότι αυτή είναι η ΜΗΤΡΑ και του Θούριου ΚΑΙ του Υμνου στην Ελευθερία…

 

Τι λέει η Μασσαλιώτιδα;

Σηκωθείτε παιδιά της Πατρίδας
Η μέρα της δόξας έφθασε
Ενάντια της τυραννίας μας
Το ματωμένο λάβαρο υψώθηκε
Ακούστε τον ήχο στα λιβάδια
Το ουρλιαχτό αυτών των φοβερών στρατιωτών
Έρχονται ανάμεσά μας
Να κόψουν τους λαιμούς των γιων και των συζύγων σας.

Στα όπλα πολίτες
Σχηματίστε τα τάγματά σας
Προελάστε, προελάστε
Αφήστε το μολυσμένο αίμα
Να ποτίσει τα αυλάκια στα χωράφια μας

Ιερή αγάπη για την Πατρίδα
Οδήγησε και στήριξε τα εκδικητικά μας όπλα.
Ελευθερία, λατρευτή Ελευθερία
Μπες στον αγώνα με τους υπερασπιστές σου
Κάτω από τις σημαίες μας, άσε τη νίκη
να σπεύσει σε σένα, ρωμαλέα δύναμη
Έτσι ώστε στο θάνατο οι εχθροί σου Να δουν το θρίαμβό σου και τη δόξα μας.

Στα όπλα πολίτες
Σχηματίστε τα τάγματά σας
Προελάστε, προελάστε
Αφήστε το μολυσμένο αίμα
Να ποτίσει τα αυλάκια στα χωράφια μας

 

Πάμε όμως πάλι στον «Υμνο» του Σολωμού που «δεν είχε σχέση με τη Βία»:

 

Ιδού, εμπρός σου ο τοίχος στέκει

Της αθλίας Τριπολιτσάς

Τώρα τρόμου αστροπελέκι

Να της ρίψεις ‘πεθυμάς.

(στίχος 35)

 

Και στους επόμενους στίχους περιγράφει την τρομερή σφαγή της Τριπολιτσάς για να φτάσει στους στίχους 68 και 69:

 

Ολιγόστευαν οι σκύλοι, 
και «Αλλά», εφώναζαν, «Αλλά», 
και των Χριστιανών τα χείλη 
«φωτιά», εφώναζαν, «φωτιά». 

Λιονταρόψυχα, εκτυπιούντο, 
πάντα εφώναζαν «φωτιά», 
και οι μιαροί κατασκορπιούντο, 
πάντα σκούζοντας «Αλλά». 


Ο «Υμνος στην Ελευθερία» είναι και Υμνος του Μπαλτά και του Τσεκουριού…

Της Εκδίκησης και του Αίματος!

 

(Όπως ΚΑΙ η Μασσαλιώτιδα. Όπως ΚΑΙ ο Θούριος)

 

Και όχι βέβαια της ΒΙΑΣΥΝΗΣ!

 

Ηλίθιοι!!!

 

-----

 

 

 

Σχόλια

  1. Βρίσκω όλη αυτή τη διαμάχη από άστοχη έως βλακώδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάθε άλλο. Είναι μια ευκαιρία να μάθουμε ΓΙΑΤΙ κάποιοι κρύβουν και τον Υμνο στην Ελευθερία και το Θούριο του Ρήγα...

    Είναι βαθύτατα πολιτική συζήτηση που δεν αφορά μόνο τη Μνήμη αλλά και το σήμερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το να χρησιμοποιούνται οι στίχοι του εθνικού μας ύμνου για την εξυπηρέτηση πρόσκαιρων επιδιώξεων και συμφερόντων πολιτικών και κομμάτων μου φαίνεται πολύ λάθος, ιδίως όταν αφορά στη βία και τη δικαιολόγησή της. Και χαρακτηριστικό σημάδι παρακμής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το να αποκαλύπτεται το πόσο αγράμματοι είναι όλοι αυτοί που έσκιζαν τα καλσόν τους για το βιβλίο της Ρεπούση είναι και επίκαιρο και ουσιαστικό.
    Η παρακμή είναι ΑΥΤΟΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προσωπικά βρίσκω ενοχλητική την προσέγγιση της ποίησης με όρους κυριολεξίας και πολύ περισσότερο με όρους πολιτικής (αν και θα μου άρεσε να μιλάμε για πολιτική με όρους ποίησης) . Το βήμα της βουλής (όπως τουλάχιστον είναι η σημερινή της σύνθεση) είναι το πλέον ακατάλληλο μέρος για να γίνεται αυτού του είδους η συζήτηση. Θεωρώ γελοίο το γεγονός ότι ερμηνεύεται ένα ποίημα που γράφτηκε πριν από διακόσια περίπου χρόνια σε συνθήκες πολέμου, με όρους πολιτικούς, ηθικούς αλλά και γλωσσικούς του σήμερα. Βρίσκω γενικά άχαρη κάθε συζήτηση που περιλαμβάνει θέματα όπως «τι θέλει να πει ο ποιητής» ή « τι εννοεί ο ποιητής», για εμένα το μόνο θέμα στην ποίηση είναι «τι καταλαβαίνει ο αναγνώστης» ή σωστότερα « τι νιώθει ο αναγνώστης».
    Αν ο Καρατζαφέρης ακούγοντας τον Ύμνο εις την ελευθερίαν καταλαβαίνει ότι μιλάει για βιασύνη και πιστέυει ότι η βιασύνη είναι το εργαλείο για να απελευθερωθεί μια χώρα, είναι δικαίωμα του, όπως και δικαίωμα μας είναι να κρίνουμε την πνευματική και πολιτική του επάρκεια από αυτή του την άποψη. Δεν είναι φυσικά δικαίωμα του να λέει στη βουλή «Δεν είναι ακραίος ο Σολωμός. Αυτό έτσι, σαν μία διευκρίνιση, για να μην γίνονται παρεξηγήσεις που μπορεί καμιά φορά να δημιουργούν και κακά μαθήματα για τους μαθητές», να παραδίδει δηλαδή μαθήματα στους μαθητές για το τι θα καταλάβουν διαβάζοντας το ποίημα, την στιγμή μάλιστα που ο ίδιος (προφανέστατα) δεν το έχει διαβάσει, αλλά μόνο ακούσει.
    Τα σέβη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου