Νέες τεχνολογίες, νέα δημοσιογραφία
Πολλά τα άρθρα στις κυριακάτικες εφημερίδες για την παραδοσιακή και τη νέα δημοσιογραφία εν όψει και του συνεδρίου για τη "Δημοσιογραφία των Πολιτών" που ξεκινάει στις 20 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.
Ενα σχετικό και πολύ ενδιαφέρον πόστ έγραψε και ο Argos: Δημοσιογραφία και πολίτες Ι
Από αυτά των εφημερίδων ξεχώρισα το Νέες τεχνολογίες, νέα δημοσιογραφία
της MARIE BENILDE (Δημοσιογράφος, συγγραφέας του «On achete bien les cerveaux. La publicite et les medias», Raisons d'agir, Παρίσι 2007).
Ενα σχετικό και πολύ ενδιαφέρον πόστ έγραψε και ο Argos: Δημοσιογραφία και πολίτες Ι
Από αυτά των εφημερίδων ξεχώρισα το Νέες τεχνολογίες, νέα δημοσιογραφία
της MARIE BENILDE (Δημοσιογράφος, συγγραφέας του «On achete bien les cerveaux. La publicite et les medias», Raisons d'agir, Παρίσι 2007).
Ενώ οι απολύσεις στον τύπο συνεχίζονται, οι ενημερωτικές δικτυακές πύλες αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους και, αντίστοιχα, το μερίδιό τους στη διαφημιστική πίτα. Ομως ο πολλαπλασιασμός των διαύλων δεν ευνοεί πάντα τον πλουραλισμό.
Ετσι, η κυρίαρχη μορφή δημοσιογραφίας αναδύεται και στο Διαδίκτυο: Περισσότερο ανακυκλώνει την πληροφορία παρά την παράγει πρωτογενώς. Και ανταμείβει, απλώς, την τεχνική κατάρτιση των συντακτών και όχι το φιλοπερίεργο πνεύμα.
[...]
Νέοι με προσόντα
Στο μέλλον, ο επιδέξιος χειρισμός της ψηφιακής κάμερας, η χρήση των εργαλείων του μοντάζ και η ικανότητα συντονισμού μιας δημόσιας τηλεοπτικής συζήτησης, θα βαραίνουν περισσότερο από τη σε βάθος γνώση ορισμένων τομέων ή από την έφεση στην ερευνητική δημοσιογραφία. Πολλοί διευθυντές ζητούν ήδη από τους δημοσιογράφους να συνεισφέρουν στη δικτυακή έκδοση με δική τους ηχητική επένδυση, βίντεο ή αποκλειστικές πληροφορίες με πενιχρή ανταμοιβή (από 48 έως 68 ευρώ μηνιαίως στην «Parisien-Aujourd'hui en France») ή ακόμη και αμισθί (όπως στην «Ouest-France»).
Μήπως έχουμε διαβεί ένα νέο κατώφλι στην άσκηση του δημοσιογραφικού επαγγέλματος;
Το ζητούμενο φαίνεται να είναι η θεμελίωση μιας νέας σχέσης με το ακροατήριο, λαμβάνοντας υπόψη την άποψη του χρήστη των μέσων, η οποία μέχρι πρόσφατα αγνοούνταν.
Η κάθετη θεώρηση της επικοινωνίας, όπου μία αυθεντία διαχέει τη γνώση έχοντας σχεδόν αποκλειστική πρόσβαση στις πηγές (πρακτορεία τύπου, θεσμοί), υποκαθίσταται από τη «δημοσιογραφία της συζήτησης», όπως εξηγεί ο Πασκάλ Ρισέ, αρχισυντάκτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας Rue89, η οποία δραστηριοποιείται στην «οριζόντια, ανοιχτή, διαδραστική και ανανεούμενη συνδιαλλαγή» με τον αναγνώστη(6).
Σχετικό:ΤΙΝΑ ΜΠΡΑΟΥΝ Η γοητεία της ιντερνετικής δημοσιογραφίας - Το Βήμα Online
>>>Keen on New Media: The new master of the universe
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου