Οι δέκα κανόνες των σπουδαίων εντύπων


  1. Ο αναγνώστης έρχεται πάντα πρώτος. Ο αναγνώστης είναι το αφεντικό σου. Ποτέ μην ξεχνάς ότι δουλεύεις γι' αυτόν.

  1. Ο αναγνώστης σου είναι πάντα ΕΝΑ πρόσωπο. Μονάδα. Οχι πλήθος. Ούτε ομάδα ούτε αγορά ούτε υποσύνολο. Δεν εκδίδεσαι για γυναίκες 18-29. Εκδίδεσαι για μια γυναίκα 25 ετών που ζει σε ένα τριάρι στο Παγκράτι, τελείωσε Αγγλική Φιλολογία και η μάνα της την πρήζει καθημερινά να παντρευτεί και να πάψει να τρώει γαριδάκια. Αν το κάνεις αυτό, το περιοδικό σου ποτέ δεν θα γεράσει με τους αναγνώστες του - όρα Cosmopolitan.

  1. Ανταποκρίσου σε Ανάγκες, όχι σε Συνθήκες.

  1. Ποτέ, μα ποτέ μη χρησιμοποιήσεις τη λέξη Lifestyle. Πλύνε το στόμα σου με σαπούνι. Αυτή η λέξη είναι το καταφύγιο όσων δεν ξέρουν τι ζητάνε και η δουλειά μας τιμωρεί την ασάφεια όσο τίποτε άλλο.

  1. Αυτό που θέλεις να πεις και να είσαι, πρέπει να χωράει σε ένα μικρό κίτρινο στίκερ. Δηλαδή να είναι διαυγής και σύντομη.

  1. Εξειδικεύσου. Δώσε τίτλους με υποσχέσεις. Ακόμη και αν δεν τους κρατήσεις μέσα, ο αναγνώστης θα νιώσει ότι διάβασε κάτι σημαντικό. Δες την ιστορία των επιτυχημένων περιοδικών. Ποτέ δεν απαρνήθηκαν αυτή τη συνταγή.

  1. Χρησιμοποίησε μονοσύλλαβες λέξεις. Οχι όμως αργκό. Η αργκό είναι καλή για τα κλαμπ, όχι όμως για τα περιοδικά.

  1. Γράφε πρώτα με σαφήνεια τον τίτλο και το λιντ και μετά γράφε το κομμάτι. Ετσι δεν θα χαθείς σε άλλα αντ' άλλων.

  1. Μάθε τις λέξεις κλειδιά: Πώς, Γιατί, Μυστικά, Εξομολόγηση, Fat, Sex, Fast, Now, Easy... Χρησιμοποίησε αριθμούς. Οι αριθμοί προσδίδουν εγκυρότητα. Οι αριθμοί λειτουργούν στην Αθήνα. Οι αριθμοί λειτουργούν στο Καστελόριζο. Αυτό είναι ένα πράγμα που το ανακαλύψε το «Cosmopolitan» κι έτσι έγινε κολοσσός.

  1. Γίνε καχύποπτος με τον art director σου. Τα περιοδικά δεν σχεδιάζονται για να κρεμιούνται στον τοίχο. Προσπαθείς για τον αναγνώστη. Και ο αναγνώστης δεν πρέπει ποτέ να προσπαθήσει για τίποτα.

Ενωση Εκδοτών Περιοδικού Τύπου της Αμερικής

(από τη σελίδα του Σ. Τσαγκαρουσιάνου στην Ελευθεροτυπία 14/10/2006)

Σχόλια

  1. Εγώ λυπάμαι που δεν μπορώ να βώ κάποιο περιοδικό που να μην είναι life style. Να ασχολείται δηλαδή με θέματα πολιτικά, κοινωνικά κ.τ.λ. διεθνούς και Ελληνικής επικαιρότητας. Κάτι σαν το ΤΙΜΕ ας πούμε......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μερικά σχόλια, κυρίως για την μετάφραση του κου. Τσαγκαρουσιάνου:

    7. Χρησιμοποίησε μονοσύλλαβες λέξεις. Οχι όμως αργκό. Η αργκό είναι καλή για τα κλαμπ, όχι όμως για τα περιοδικά.

    Δηλαδή χρησιμοποίησε λέξεις όπως "το", "τα", "οι" κλπ;

    Στα αγγλικά οι μονοσύλλαβες λέξεις είναι πάμπολλες και θεωρούνται πιο λαϊκές. Στα ελληνικά είναι μετρημένες στα δάκτυλα. Αυτό που λέει εδώ ο Αμερικάνος μεταφράζεται ως "χρησιμοποίησε απλές λέξεις" στην γλώσσα μας.

    9. Μάθε τις λέξεις κλειδιά: Πώς, Γιατί, Μυστικά, Εξομολόγηση, Fat, Sex, Fast, Now, Easy... Χρησιμοποίησε αριθμούς. Οι αριθμοί προσδίδουν εγκυρότητα. Οι αριθμοί λειτουργούν στην Αθήνα. Οι αριθμοί λειτουργούν στο Καστελόριζο. Αυτό είναι ένα πράγμα που το ανακαλύψε το «Cosmopolitan» κι έτσι έγινε κολοσσός.

    H όλη σύνταξη σε αυτό το σημείο είναι του επιπέδου "Slow the match oil = σιγά τον πολυέλαιο".

    Εν πάσει περιπτώσει, τι μας λέει ο αμερικάνος, ότι το ζενίθ των εντύπων είναι το Cosmopolitan;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου