"Τέκνον μου, είσαι φοιτητής;"

Καλά τα λέει η x-psilikatzoy στο ΤΗΕ ADVERTISING CONSPIRACY.

Όμως «ξεχνάει» -σιγά μην το έχει ξεχάσει ή να μην το ξέρει, αλλά για το ποστ μιλάμε τώρα- ότι ΟΛΟΙ οι δικτάτορες, όλοι οι αγκιτάτορες, όλοι οι έχοντες εξουσία κρύβουν, στο βάθος, ένα ξεπουλουλιασμένο πουλερικό. Μια «Λουλού» που δεν τολμάει να κάνει βήμα πέρα από τη γραμμή με την κιμωλία που της έχουν χαράξει όσοι νέμονται μαζί τους την Εξουσία.

Δες για παράδειγμα την νέα διαφήμιση μεγάλης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, αυτή με τον νεαρό που πάει να εξομολογηθεί και μέσα από διάφορα άνοστα σεξουαλικά υπονοούμενα εξηγεί το πρόβλημά του στο ΠΑΣΤΟΡΑ. Ο οποίος ΠΑΣΤΟΡΑΣ του προτείνει να βρει ΜΙΑ που να τους τα ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ (δηλαδή να έχει και τα προνόμια του ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ και τα καλά της ΚΑΡΤΟΚΙΝΗΤΗΣ). Κι αφού παίζεται όλο αυτό το ΑΘΕΟΦΟΒΟ σκετσάκι, ο ΠΑΣΤΟΡΑΣ ρωτάει τον νεαρό αν είναι ΦΟΙΤΗΤΗΣ. Ο νεαρός το επιβεβαιώνει και ο ΠΑΣΤΟΡΑΣ τους λέει «Και γιατί χάνεις το χρόνο σου εδώ μέσα!», όπου το «εδώ μέσα» είναι ένας ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΝΑΟΣ.

Που το πάω το πουλμανάκι;

Η διαφήμιση είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ! Δεν είναι διασκευή ή μεταγλώττιση ξένης. Κι έχει ΠΑΣΤΟΡΑ και ΘΑΛΑΜΟ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ και ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΝΑΟ! Ο,τι ακριβώς δηλαδή αφορά το 2 με 3 (άντε 5 σου λέω εγώ) των ΘΕΑΤΩΝ και ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ της εν λόγω εταιρείας! Τους Ελληνες Καθολικούς!

Τι συμβαίνει;

Τι να συμβεί;

Φαντάζεστε την ίδια διαφήμιση γυρισμένη σε ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΝΑΟ με παπά-παπά (κοράκι, μουσάτο, μουλά, πάπαρδο) και να λέγονται όσα λέγονται;

Ποιος θα έβλεπε τον Χριστόδουλο, τον Βαρθολομαίο και τον Ζακύνθου μαζί να μην εκτοξεύουν πυρακτωμένα φίδια κατά της εταιρείας, της διαφημιστικής, του διαφημιστή και του κειμενογράφου!

ΚΟΛΑΣΗ θα ΓΙΝΟΤΑΝ!

Καλώς, κακώς, ποσώς με ενδιαφέρει, δεν πα να γινόταν και η Συντέλεια!

Διαφημιστής και Διαφημιζόμενος όμως πήραν τα μέτρα τους.

Προτίμησαν να απεικονίσουν το (σχεδόν) ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ παρά να ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ την ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Έναν δηλαδή εκ των ΝΟΜΕΩΝ της ΕΞΟΥΣΙΑΣ και της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ μας. Εκαναν δηλαδή πίσω στο ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ (στο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ και το ΛΟΓΙΚΟ), έγραψαν στα «αυγά του κόκκορα» ακόμη κι αυτή την ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΙΑ για να μην ΣΠΑΣΟΥΝ Τ’ ΑΥΓΑ!

Τόσο (κι άλλο ΤΟΣΟ) επαίσχυντη και ΣΙΚΕ είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ που χτίζουν για πάρτι μας!

(Μπορώ να γράψω 200.000 λέξεις για το θέμα της συγκεκριμένης διαφήμισης και τη ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ της (ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ – ΦΟΙΤΗΤΗΣ – ΘΕΟΣ – ΘΕΙΑ), προτιμώ να κλείσω όπως η x-psilikatzoy : «Ο διάβολος εδώ δεν φοράει prada. Τα prada είναι για τη μάζα. Τα “prada” τα πουλάνε μόνο, δεν τα αγοράζουν. Ο αληθινός διάβολος αντιγράφει εμένα κι εσένα. Μόνο έτσι θα σε μπερδέψει. Όχι εμένα ρε, εσάς λέμε. Περνά απαρατήρητος αλλά το μάτι του φτάνει ίσα με το τρίτο οσφυικό οστούν (παρεκτός κι αν έχεις ωραίο κώλο). Αν θες να τον ξεμπροστιάσεις λες την μαγική φράση : «god’s syndrome». Εκεί θα αλαλιάσει αλλά κατά βάθος ψοφάει να τον ξεσκεπάζουν, με μια διαφορά όμως: θα σου τα κάνει τσουρέκια για να σου αποδείξει ότι δεν είναι καθόλου syndrome. Είναι σκέτο God. Κι εσύ τότε θ΄ αρχίσεις τα «πιστεύω εις έναν θεό» και μπλα μπλα μπλα για να μην στα ζαλίζει. Γιατί έτσι ακριβώς φαντάστηκες πως θα ήταν ο θεός».

Σχόλια

  1. μα φυσικά... ποιός θα περιμενε απο διαφημιση να κάνει "επανάσταση";

    σε περπατημέους δρόμους, ασφαλείς, για να μην κινδυνεύουμε. απλά πράγματα. σεξ, παιδιά και σκυλιά, σε αποδεκτούς ρόλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και η άλλη διαφήμιση, που διατείνεται ότι με τα φοιτητικά πακέτα που δίνει εταιρεία κινητής (δε θυμάμαι ποιά), κανείς δε θα θέλει να αποφοιτήσει φέτος, είναι απλά κατάπτυστη (ειδικά λόγω timing). Δεν ξέρω ποιός αξίζει περισσότερα την πίσσα και τα πούπουλα σε τέτοιες περιπτώσεις, ο πελάτης ή ο διαφημιστής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αυτό που είπε ο όνειρος ήθελα να πω ...
    κατάπτυστη έτσι κι αλλιώς όχι μόνο λόγω timing
    καμιά έμπνευση!!!

    για μένα φταίει ο πελάτης.

    Αυτός δημιουργεί την ζήτηση, το αν ένα προιόν πάει ή όχι
    Αλλά ποιός κάθετε να το σκευτεί;

    trapped

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρε σεις, δίκιο έχετε. Απλά το κείμενό μου ήταν ουσιαστικά μια πλακίτσα σε κάτι "διαόλους". Και γαμώτο δεν είχα δει την διαφήμιση με τους Καθολικούς αλλιώς δεν θα ΄ταν τόσο πλακίτσα.

    Είναι σωστό πάντως πως υπάρχει πάντα μια διαχωριστική γραμμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πλακίτσα-πλακίτσα, μια χαρά τα λες! Και, ναι είναι όντως ΠΟΛΥ χειρότερα... Πολύ πιο "ψαγμένα"... Πολύ πιο επικίνδυνα...

    Την άλλη με το AXE που διπλοψεκάζεται ο ΜΑΛΑΚΑΣ και τρέχουν μιλιούνια οι "μαλακισμένες" να τον μουντάρουν;

    Τόσο της ξεφτίλας οι γυναίκες (για τους διαφημιστές);

    Μα τόσο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνεργαζόμενη ανέκαθεν με τους διαφημιστές λόγω επαγγέλματος συνειδητοποίησα πως πρόκειται για μια πολύ περίεργη και τελικά μάλλον επικίνδυνη κάστα ανθρώπων. Συνωστίζονται στις εταιρίες τους γύρω στις 11 και δεν φεύγουν πριν τα μεσάνυχτα καθημερινά, σαββατοκύριακα και αργίες. Απαραιτήτως μία με δύο φορές την εβδομάδα παρατάσσονται μπροστά από τον εκάστοτε διευθυντή για να παραλάβουν το ποσοστό αδειάσματος, ξεφτίλας, ισοπεδώματος που τους αναλογεί και έπειτα επιστρέφουν στο γραφείο τους κυνηγώντας ξανά τον τίτλο του "δημιουργικού" που έχασαν από τον διπλανό τους.
    Εννοείται ότι η επαφή τους με τον έξω κόσμο περιορίζεται στις ώρες που κυκλοφορούν με το αυτοκίνητο στη διαδρομή δουλειά-σπίτι και ενίοτε στα πάρτυ-gatherings,happenings, παρουσιάσεις, βραβεία και τα λοιπά όπου πηγαίνουν θέλοντας και μη. Συναναστρέφονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο άτομα του συναφιού τους μιας και δεν μπορούν με τίποτα να καταλάβουν οποιονδήποτε δεν εργάζεται στην οποιαδήποτε ΧΑΟΣ & ΧΑΟΣ Advertising... Ακόμα και τον Νανόπουλο, τον Stephen Hawkings ή τον Norman Mailler να τους συστήσουν θα αναρωτιούνται από μεσα τους "μα είναι δυνατόν? Δεν είναι διαφημιστής?" Η απομόνωσή τους είναι τέτοια που σε ρεβεγιον για την αλλαγή του χρόνου στο οποίο παρεβρέθηκα με κάποιους από αυτούς πέρισυ, είχαν ανοιξει τα Notebooks και καθόλη τη διάρκεια της βραδυάς συγκρίνανε projects και concepts.. Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται να εκπροσωπήσουν,να δελεάσουν , να σαγηνεύσουν, να υπνωτίσουν όλους εμάς και παράγουν καθημερινά την εικόνα της τέλειας ζωής που υποτίθεται πως όλοι θέλουμε. Είναι αυτοί που μας παρουσιάζουν τρεισευτυχισμένους στα έργα τους ενώ μας κάνουν να αισθανόμαστε τόσο μα τόσο δυστυχισμένοι, ηλίθιοι, μίζεροι.
    Το αστείο είναι πως μιας και οι διαφημίσεις απεικόνιζαν μια κατάσταση έξω από το πραγματικό , προσπαθούμε εμείς τώρα να έρθουμε κοντά σε αυτό που δείχνει η διαφήμιση: Είμαστε μια ευτυχισμένη οικογένεια όταν το βούτυρο απλώνεται τέλεια στην φρυγανιά, φοράμε σκουλαρίκι στη μύτη γιατί δεν πιστέψαμε τη γκόμενα όταν μας έλεγε την απίστευτη προσφορά της καρτοκινητής κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "τόσο της ξεφτίλας οι γυναίκες;"

    αν το ψάξεις, θα δεις ότι είναι ακόμα χειρότερα.
    Στη σχολή μου είχαμε κάνει εργασία πάνω στα σεξιστικά στερεότυπα που ρποβάλλονται στις διαφημίσεις. είναι άπειρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "τόσο της ξεφτίλας οι γυναίκες;"

    αν το ψάξεις, θα δεις ότι είναι ακόμα χειρότερα.
    Στη σχολή μου είχαμε κάνει εργασία πάνω στα σεξιστικά στερεότυπα που ρποβάλλονται στις διαφημίσεις. είναι άπειρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου