...ένα παραλληλόγραμμο διευρυμένο προς τα πάνω


Ο Μόραλης, εικαστικά, πρώτος κωδικοποίησε την έννοια του λαϊκού ανδρός και της λαϊκής γυναικός, με το ημικύκλιο των μαλλιών να περιβάλλει σαν μισοφέγγαρο το κεφάλι των γυναικών και με την εγωπαθή ανάταση των μαλλιών του ανδρός, σ’ ένα παραλληλόγραμμο διευρυμένο προς τα πάνω. Δύο σχήματα γεωμετρικά που μπόρεσαν να περικλείσουν μέσα τους τις έννοιες άνδρας και γυναίκα στη λαϊκή και περιθωριακή τους προέλευση.

Μ. Χατζιδάκις



“ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ - Θέατρο, Μουσική, Ποίηση”

από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη


Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 120 χρόνων από την ίδρυση του Κολλεγίου Ανατόλια, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και ο Σύλλογος Αποφοίτων Αμερικανικού Κολλεγίου Ανατόλια, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, με χαρά και τιμή παρουσιάζουν την έκθεση «ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ – Θέατρο, Μουσική, Ποίηση».


Στο υλικό της έκθεσης (πάνω από 100 έργα), μέσα από το οποίο ανιχνεύεται το βλέμμα του Γιάννη Μόραλη στην ποίηση, τη μουσική, τη θεατρική πράξη, περιλαμβάνονται: σχέδια για σκηνικά και κοστούμια παραστάσεων από τη συνεργασία του Μόραλη με το «Ελληνικό Χορόδραμα», το «Θέατρο Τέχνης» και το «Εθνικό Θέατρο», εικονογραφήσεις για εξώφυλλα δίσκων μεγάλων συνθετών, «ζωγραφικά σχόλια» για ποιητικές συλλογές των εκδόσεων «Ίκαρος», φωτογραφίες και κείμενα.

Μέσα από αυτές τις θεματικές εντοπίζεται το συναπάντημα του Μόραλη με τα κείμενα των αρχαίων τραγικών, των μεγάλων κλασσικών συγγραφέων και αναδεικνύονται οι συνεργασίες του με σπουδαίους πνευματικούς ανθρώπους της εποχής του, τους νομπελίστες ποιητές Οδ. Ελύτη και Γ. Σεφέρη, τον Μ. Χατζιδάκι, τον Κ. Κουν, τη Ραλλού Μάνου κ.ά., προσωπικότητες που με τη συμβολή τους στα γράμματα και τις τέχνες συνθέσανε τον πολιτισμό της μεταπολεμικής Ελλάδας.


ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ :

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2006, στις 8:30 μ.μ.

στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Εγνατίας 154 (εντός ΔΕΘ)

Διάρκεια έκθεσης : 14/6-24/9/2006




Σχόλια