Η εικόνα της προεκλογικής μάχης για την Περιφέρεια Αττικής αρχίζει να ξεδιπλώνεται με τους τρεις βασικούς αντιπάλους να έχουν ήδη πάρει θέση καθώς έχουν ανακοινωθεί η υποψηφιότητές τους: Ρένα Δούρου με στήριξη από ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Πατούλης με στήριξη της Νέας Δημοκρατίας και Γιάννης Σγουρός με στήριξη από το ΚΙΝ.ΑΛΛ.
Ας δούμε όμως ποια είναι η εικόνα στα Social Media και τα News Sites/Blogs για το μήνα Οκτώβριο (από 20/9 έως και 19/10):
Ας δούμε όμως ποια είναι η εικόνα στα Social Media και τα News Sites/Blogs για το μήνα Οκτώβριο (από 20/9 έως και 19/10):
Σύνολο αναφορών 29.510
Δούρου: 21.485 (68,9%)
Πατούλης: 7.360 (23,6%)
Σγουρός: 2.355 (7,6%)
Δούρου: 21.485 (68,9%)
Πατούλης: 7.360 (23,6%)
Σγουρός: 2.355 (7,6%)

Ο εξαιρετικά μεγάλος αριθμός αναφορών στη Ρένα Δούρου δεν αφορά, σε αυτή τουλάχιστον την περίοδο, την προεκλογική της πορεία. Αφορά περισσότερο –αλλά όχι αποκλειστικά- τη Μάνδρα και το Μάτι τα οποία «χρεώνεται» επικοινωνιακά από μεγάλο μέρος των ΜΜΕ αλλά και την αντιπολίτευση. Γι’ αυτό και το μεγαλύτερο ποσοστό των αναφορών είναι αρνητικές όπως βλέπουμε παρακάτω.
Αντίστοιχα, οι περισσότερες αναφορές στον Γιώργο Πατούλη σχετίζονται με την δραστηριότητά του στην ΚΕΔΕ και ως δημάρχου στο Μαρούσι.
Σχεδόν το 100% των αναφορών στον Γιάννη Σγουρό αφορούν την ανακοίνωση της υποψηφιότητας του:

Και σε απόλυτο αριθμό αναφορών:

Και σε απόλυτο αριθμό αναφορών:

Ενδιαφέρον έχει πως τα ποσοστά μόνο των θετικών αναφορών για κάθε υποψήφιο δεν διαφοροποιούνται δραματικά από τα ποσοστά του συνόλου των αναφορών (θετικών, αρνητικών, ουδέτερων).

Ποσοστά θετικών, ουδέτερων, αρνητικών αναφορών σε Social και News Sites ανά υποψήφιο:
Ρένα Δούρου
Social Media

Υψηλότερα τα ποσοστά αρνητικών αναφορών για τη Ρένα Δούρου στα Social Media με ένα 46,5% να είναι αμήχανες (ουδέτερες) κι ένα 20,3% θετικές
News Sites

Κάπως καλύτερη η εικόνα στα News Sites με 53,7 ουδετερότητα και 21,3% θετικές αναφορές
Ρένα Δούρου
Social Media

Υψηλότερα τα ποσοστά αρνητικών αναφορών για τη Ρένα Δούρου στα Social Media με ένα 46,5% να είναι αμήχανες (ουδέτερες) κι ένα 20,3% θετικές
News Sites

Κάπως καλύτερη η εικόνα στα News Sites με 53,7 ουδετερότητα και 21,3% θετικές αναφορές
Γιώργος Πατούλης
Social Media

Σαφώς θετικότερα τα ποσοστά αναφορών στον Γιώργο Πατούλη στα Social Media αλλά και πολύ μεγάλο ποσοστό ουδέτερων αναφορών.
News Sites

Ευμενέστερο το κλίμα στα ΜΜΕ με 45,4% θετικές αναφορές και μόλις 7,7% αρνητικές, δείγμα στήριξης από την αρχή
Social Media

Σαφώς θετικότερα τα ποσοστά αναφορών στον Γιώργο Πατούλη στα Social Media αλλά και πολύ μεγάλο ποσοστό ουδέτερων αναφορών.
News Sites

Ευμενέστερο το κλίμα στα ΜΜΕ με 45,4% θετικές αναφορές και μόλις 7,7% αρνητικές, δείγμα στήριξης από την αρχή
Γιάννης Σγουρός
Social Media

Θετικό το κλίμα και για τον Γιάννη Σγουρό στα Social Media (αν και ο απόλυτος αριθμός αναφορών είναι πολύ μικρός)
News Sites

Ακόμη καλύτερη η εικόνα του στα ΜΜΕ με 56% θετικές αναφορές (πάντα με πολύ μικρό απόλυτο αριθμό)
Social Media

Θετικό το κλίμα και για τον Γιάννη Σγουρό στα Social Media (αν και ο απόλυτος αριθμός αναφορών είναι πολύ μικρός)
News Sites

Ακόμη καλύτερη η εικόνα του στα ΜΜΕ με 56% θετικές αναφορές (πάντα με πολύ μικρό απόλυτο αριθμό)
Σύγκριση απόλυτου αριθμού αναφορών στα Social Vs News Sites:

Ενδιαφέρον έχει, τέλος, η διακύμανση των αναφορών για τους τρεις υποψήφιους από τις 11 μέχρι τις 20 Οκτωβρίου, δηλαδή από την προηγούμενη της ημέρας “Zero” (12/10/2018) οπότε και ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα της Ρένας Δούρου για να έχουμε αμέσως τις επόμενες ημέρες και την ανακοίνωση υποψηφιότητας Πατούλη και Σγουρού. Στο ίδιο διάστημα έχουμε και την κλήση της Ρένας Δούρου από τον εισαγγελέα για την πυρκαγιά στο Μάτι αλλά και την συνέντευξή της στην ΕΡΤ.

Η προεκλογική μάχη μεταξύ των τριών υποψηφίων θα είναι σκληρή και άκρως ενδιαφέρουσα καθώς και οι τρεις φέρουν, στον ένα ή άλλο βαθμό, αρνητικά φορτία και έντονη «προϊστορία» στα Κοινωνικά Δίκτυα. Αυτό δείχνει η πρώτη αποτύπωση.
Μία εικόνα που σίγουρα θα αλλάξει μέσα στους επόμενους μήνες και ιδιαίτερα από τη στιγμή που θα παρουσιάσουν τα ψηφοδέλτιά τους αλλά και τις προγραμματικές τους εξαγγελίες. Κι ακόμη περισσότερο όταν οι χρήστες-ψηφοφόροι μπουν για τα καλά στο παιχνίδι μαζί με συντεταγμένες ομάδες υποστήριξης του κάθε υποψηφίου, με τα trolls και τα bots να προσπαθούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο.
Σήμερα δεν μπορεί να υπάρξει καμία απολύτως πρόβλεψη για το αποτέλεσμα. Ισως σε μερικές εβδομάδες.
Εδώ θα είμαστε να παρατηρούμε τις εξελίξεις…
Μία εικόνα που σίγουρα θα αλλάξει μέσα στους επόμενους μήνες και ιδιαίτερα από τη στιγμή που θα παρουσιάσουν τα ψηφοδέλτιά τους αλλά και τις προγραμματικές τους εξαγγελίες. Κι ακόμη περισσότερο όταν οι χρήστες-ψηφοφόροι μπουν για τα καλά στο παιχνίδι μαζί με συντεταγμένες ομάδες υποστήριξης του κάθε υποψηφίου, με τα trolls και τα bots να προσπαθούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο.
Σήμερα δεν μπορεί να υπάρξει καμία απολύτως πρόβλεψη για το αποτέλεσμα. Ισως σε μερικές εβδομάδες.
Εδώ θα είμαστε να παρατηρούμε τις εξελίξεις…

Περιφερειακές εκλογές 2014
Να θυμηθούμε τα αποτελέσματα των εκλογών του 2014 στην Περιφέρεια Αττικής:

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου