Τι ψηφίζουν τα Social Media; (Γ’ Μέρος)

Όπως κάθε μαθητευόμενος μάγος που σέβεται τον εαυτό του προχωράω, στις αρχές του 2017, σε ένα πείραμα αντιστοίχησης της πρώτης έρευνας γνώμης στα Social Media (βλέπε προηγούμενο άρθρο) με την …σκληρή πραγματικότητα. Επιλέγω λοιπόν το εκλογικό έτος 2012 όπου το πολιτικό σκηνικό είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό της τελευταίας τριετίας.
Από τη συλλογή στοιχείων προκύπτουν 5.764.412 αναφορές σε κόμματα και πολιτικούς αρχηγούς καθ’ όλη τη διάρκεια του 2012.
Οι χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα το 2012 ήταν 6.188.000 ή το 56%του πληθυσμού. Από αυτούς, περίπου τα 3.705.440 ήταν και χρήστες του Facebook και 211.163 ήταν χρήστες του Twitter εκ των οποίων οι 113.345θεωρούνταν ενεργοί (με τουλάχιστον ένα tweet ανά 10ήμερο).
Η προέλευση αυτών των αναφορών ήταν η εξής:
twitter 59.07%
web 30.08%
facebook 10.81%
youtube 0.04%
instagram 0.00%
Αυτό σημαίνει ότι από το σύνολο των αναφορών (5.764.412) τα 3.405.038ήταν από το Twitter και από 38.075 χρήστες.
Αυτό είναι το διάγραμμα του συνόλου των αναφορών για τα κόμματα κατά τη διάρκεια του εκλογικού έτους 2012:
Το διάγραμμα παρουσιάζει την διακύμανση του ποσοστού των αναφορών για κάθε κόμμα ανά μήνα μέσα στο 2012. Όπως έγραψα και στο προηγούμενο άρθρο την ουσία δείχνει τη διείσδυση κάθε κόμματος στο δημόσιο διάλογο ανεξάρτητα από το αν το πρόσημο αυτών των αναφορών είναι θετικό ή αρνητικό (ή ουδέτερο). Ετσι λοιπόν, βλέπουμε ότι ΣΥΡΙΖΑ ανεβαίνει ραγδαία από τα τέλη Μαρτίου. Την ίδια περίοδο καταρρέουν τα ποσοστά των αναφορών για το ΠΑΣΟΚ, ενώ η ΝΔ παραμένει λίγο πολύ σταθερή. Ενδιαφέρον έχει η διακύμανση κατά την περίοδο των διπλών εκλογών όπου ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει κάμψη, η ΝΔ άνοδο (και παίρνει τις εκλογές), ραγδαία πτώση του ΠΑΣΟΚ και εξίσου ραγδαία άνοδο η Χρυσή Αυγή.
Πάμε τώρα στην σκληρή πραγματικότητα για την οποία μιλούσα. Τα εκλογικά αποτελέσματα των δύο εκλογών Μαΐου και Ιουνίου:
Τελικά ψηφίζουν τα Social Media;
Η απάντηση είναι αρνητική… Ας δούμε όμως πάλι τα (ποσοτικά) στοιχεία, βλέποντας και τη διακύμανση των αναφορών κατά την προεκλογική περίοδο:
Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών του 2012 και οι αποτύπωση των αναφορών στα Social Media τον Μάιο και του Ιούνιο, και σε πίνακα:
Σκληρή πραγματικότητα και Social λειτουργούν σχεδόν αρμονικά…
Τα ποσοστά της ΝΔ είναι στο +2%. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει σαφώς μεγαλύτερο ρεύμα στα Social από εκείνο που αποτυπώνεται στις κάλπες. Τα ποσοστά στις Β’ Εκλογές για το ΠΑΣΟΚ είναι κοντά στην εικόνα που έδιναν τα Social στις αρχές Ιουνίου αλλά μακριά από εκείνη του Μαΐου. Τα Social δεν προβλέπουν την πτώση του ΚΚΕ στις Β’ Εκλογές και υπερτιμούν τη δυναμική της Χρυσής Αυγής (η οποία αποτελεί μια ιδιαιτερότητα σε ΚΑΘΕ έρευνα). Ο πίνακας σηκώνει πολύ διάβασμα και ανάλυση ακόμη αλλά μην σας κουράσω…
Ας κλείσω αυτό το τρίτο άρθρο για το «Τι Ψηφίζουν τα Social Media» με έναν διασκεδαστικό τρόπο.
Ιδού τι προέβλεπαν οι μεγαλύτερες δημοσκοπήσεις της εποχής για τα εκλογικά αποτελέσματα:
Και σε πίνακα:
Ουδέν σχόλιο…
…προς το παρόν. Διότι τα ενδιαφέροντα τώρα αρχίζουν!

Υ.Γ. Πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα αλλά και στο τι συνέβαινε στα Social Media, έπεσε η τότε δημοσκόπηση της Public Issue που προέβλεπε:



from Twitter https://twitter.com/AnemosNaftilos

January 09, 2018 at 03:18PM
via IFTTT

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Περί Σαββόπουλου, προσωπικά...

Ο Αρχιδάμπουρας