Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρωτοβουλία προς μια παγκόσμια δημοσιογραφία δεδομένων

Στις 10 Μαΐου πραγματοποιήθηκε το Συνέδριο Δημοσιογραφίας Δεδομένων με πρωτοβουλία του Διεθνές Δικτύου Εκδοτών (GEN) στη Νέα Υόρκη,  σε συνεργασία με το Thomson Reuters και με τη στήριξη της Google. 80 συμμετέχοντες και από τις πέντε ηπείρους συμμετείχαν σε αυτό το σημαντικό για τη δημοσιογραφία γεγονός.
Τα τελευταία χρόνια η δημοσιογραφία των δεδομένων, όπως και όλα τα άλλα είδη δημοσιογραφίας, καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις ενός συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, τόσο σε επίπεδο τεχνολογικό όσο και σε επίπεδο πολιτικοοικονομικό.
Σε αυτό το περιβάλλον οι δημοσιογράφοι δεδομένων ασχολούνται και ερευνούν ιστορίες με διεθνή επιρροή και απήχηση, χωρίς όμως να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα σε ειδησεογραφικούς φορείς διάφορων κρατών ή ακόμα και ηπείρων.
“Οι διεθνείς συνεργασίες, και συγκεκριμένα στην ερευνητική δημοσιογραφία, αποτελεί μια λύση για τον χειρισμό του μεγάλου συνόλου δεδομένων με πολύ λίγους πόρους. Με την ανταλλαγή πόρων ανάμεσα σε διαφορετικούς οργανισμούς, τότε καταφέρνεις να πετύχεις να κάνεις πληθοπορισμός (Crowdsourcing) μέσα στην ίδια τη δημοσιογραφική κοινότητα”, δήλωσε ο Simon Rogers συντάκτης στο τμήμα δεδομένων του Google News Lab σε άρθροπου δημοσιεύτηκε στο Shorthand Social.
Σκοπός αυτού του συνεδρίου είναι αρχικά η αντιμετώπιση των προκλήσεων σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα αποτελεί και μια ευκαιρία για ανταλλαγή ιδεών σχετικά με την λειτουργία των ομάδων και των τεχνικών που χρησιμοποιεί ο κάθε ειδησεογραφικός οργανισμός στις διάφορες χώρες.
Οι κύριες θεματικές του συνεδρίου αφορούν τη μετάβαση στην ενημέρωση και ανάγνωση ειδήσεων από τα smartphones, όπου τα μεγάλα project δεδομένων είναι δύσκολο να υποστηριχθούν. Η χρηματοδότηση της δημοσιογραφίας των δεδομένων στην εκάστοτε χώρα είναι ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα, καθώς και πιο μοντέλο χρηματοδότησης είναι καταλληλότερο (διαφημίσεις, crowdfunding, έσοδα από άλλο τμήμα του οργανισμού). Άλλη μια θεματική είναι οι νέες τάσεις στην ανάπτυξη ιστοριών με δεδομένα, όπως και τα εργαλεία, τα λογισμικά και οι τεχνολογίες  που χρησιμοποιούνται. Η τελευταία θεματική αφορά την επίτευξη συνεργασίας ανάμεσα σε δημοσιογραφικούς φορείς, όχι μόνο της Δύσης αλλά και των αναπτυσσόμενων χωρών καθώς και την προοπτική δημιουργίας μιας διεθνούς πλατφόρμας δεδομένων για δημοσιογραφικό σκοπό.
Μετά το τέλος του συνεδρίου έγινε και η ανακοίνωση της λίστας των projects δημοσιογραφίας δεδομένων για τα αντίστοιχα βραβεία 2016. Παράλληλα στο πλαίσιο αυτό το δίκτυο εκδοτών πραγματοποιεί επισκέψεις στους πιο πετυχημένους ειδησεογραφικούς οργανισμούς δημοσιογραφίας δεδομένων.

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…