Απεργία 12ης Νοεμβρίου: ΣΥΡΙΖΑ vs ΣΥΡΙΖΑ
Η συζήτηση άνοιξε με αφορμή το κάλεσμα του ΣΥΡΙΖΑ για συμμετοχή στην Πανελλαδική απεργία της 12ης Νοεμβρίου και το σχόλιό μου στο FaceBook:
Οσοι ειρωνεύονται (και μάλιστα δηλώνοντας...αριστεροί) το κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία από τον ΣΥΡΙΖΑ, στην ουσία δεν ομολογούν ότι θέλουν κόμμα-μαντρί όπως είναι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ένα κομματικό κράτος.
Οι απαντήσεις και τα αντι-σχόλια ήλθαν βροχή:
Liana Spyropoulou Το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ κυβερνάει και εφαρμόζει τις πολιτικές που το ίδιο καταγγέλει και το θεωρείς φυσιολογικό;
Andreas Panagopoulos Στη δημοκρατία δεν κυβερνούν (δεν πρέπει να κυβερνούν) τα κόμματα, Λιάνα. Αυτό είναι μια άθλια στρέβλωση που την έχουμε αποδεχτεί αλλά δεν είναι αυτή η λειτουργία ούτε τον κομμάτων ούτε της κυβέρνησης.
Ioannis Alexandros Ioannidis Καλή η δημοκρατία του ΣΥΡΙΖΑ αρκεί όμως να καταλήγει σε σουρεαλισμό, παράνοια, χάπια κτλ κτλ κτλ
Andreas Panagopoulos Το να μην δέχεσαι το κομματικό σύστημα φέρνει μία αναστάτωση αλλά πρέπει να να γίνει κάποια στιγμήhttp://www.anemosnaftilos.gr/2015/11/blog-post_11.html
Takis Lainas Μόνο που Αντρέα μου ο διαχωρισμός κόμματος και κυβέρνησης στο μέτρο του δυαντού, πόσο μάλλον εκτελεστικής -νομοθετικής εξουσίας είναι καθαρά συστατικό της αστικής δημοκρατίας... Τα αριστερά κόμματα καλώς η κακώς θεωρούν πως το κόμμα υπερισχύει... για να μην θυμηθούμε τις εποχές των κομμισάριων. Ως εκ τούτου αν καλούν σε απεργία ή διαμαρτυρία θα πρέπει να αποδεχτούν πως είναι σε δεύτερη μοίρα απέναντι στην εκτελεστική εξουσία / Κυβέρνηση κάτι που πολύ αμφιβάλλω
Andreas Panagopoulos Takis Lainas Ναι. Θα πρέπει να το δεχτούν. Κι εγώ αμφιβάλλω μονίμως αλλά επίσης μονίμως ελπίζω! Και για να συμπληρώσω αυτό που λες, θα πρέπει να είναι σε δεύτερη μοίρα ως προς την κυβέρνηση και ταυτόχρονα να είναι πολλά βήματα μπροστά ως προς τις διεκδικήσεις και φυσικά τις επεξεργασίες. Σίγουρα όμως δεν πρέπει να ταυτίζονται και να στοιχίζονται
Andreas Panagopoulos Είναι απορίας άξιον γιατί η συζήτηση άνοιξε χθες με αφορμή την αυριανή απεργία και όχι πριν ένα μήνα όταν λεγόντουσαν αυτά: http://www.avgi.gr/article/5927597/al-tsipras-komma-ektos-kratous-o-suriza-autonomo-kai-anoikto-stin-koinonia-video
Manolis Hatjudis Ολα εχουν τον παραλληλο κοσμο τους. Προκειται για σημαντικη συμβολη του ΣΥΡΙΖΑ στη θεωρια της σχετικοτητας και των χορδων. Λειτουργει παραλληλα το κομμα στην κοινωνια και το κομμα στην κυβερνηση. Μαλλον το μονο που δεν εχουν παρει υπ οψιν (τωρα βεβαια δεν παιρνω και ορκο καθως δεν συμμετεχω στη χαραξη της πολιτικης) τα παραλληλα συμπαντα επικοινωνουν μεταξυ τους με μαυρες τρυπες.
Andreas Panagopoulos Ακριβώς, Μανώλη. Κι αυτό εξαντλημένο από τον Γκράμσι όταν έκανε λόγο για "δυϊσμό στην πολιτική λειτουργία των σύγχρονων κομμάτων: κόμματα της κοινωνίας ή κόμματα του Κράτους". "Αρχαίες" κουβέντες που ξαναζεσταίνονται για να μοιάζουν φρέσκιες! Επιχειρώντας να διαφοροποιήσει δε το «επαναστατικό» κόμμα από τα άλλα κόμματα που λειτουργούν ως υποσυστήματα του κράτους, δηλαδή ως ιδεολογικοί μηχανισμοί του πολιτικού ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, ο Γκράμσι εισάγει την έννοια του «κόμματος εκτός κράτους». Καμιά 50αριά χρόνια πριν αυτά! Οχι τώρα από τον ΣΥΡΙΖΑ
Manolis Hatjudis Δεν συμφωνω. Ο Γκραμσι ειχε ενα ξεκαθαρο διαζευκτικο ''η'' στην περιγραφη του. Εδω το εχουν αντικαταστησει με το συνδετικο ''και''.
Despina Papageorgiou Ο Γκράμσι δεν έλεγε αυτό. Ο Γκράμσι έκανε τον διαχωρισμό για το επαναστατικό κόμμα - το οποίο διαχώρισε από το κράτος, όχι από την κυβέρνηση (κράτος και κυβέρνηση μόνο στην Ελλάδα πρέπει να ταυτίζονται, και από αυτή την ταύτιση απορρέουν πλείστες παθογένειες). Αντιγράφω: "Επιχειρώντας να διαφοροποιήσει δε το «επαναστατικό» κόμμα από τα άλλα κόμματα που λειτουργούν ως υποσυστήματα του κράτους, δηλαδή ως ιδεολογικοί μηχανισμοί του πολιτικού ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, ο Γκράμσι εισάγει την έννοια του «κόμματος εκτός κράτους». Πρόκειται, σε τελική ανάλυση, για το «κόμμα» που «οφείλει» να διαφυλάξει επί της ουσίας το αντιπροσωπευτικό του στοιχείο, στηριζόμενο στην κοινωνική βάση που εκπροσωπεί και αναζητώντας από αυτήν όλους τους πόρους (ηγεσία, πρόγραμμα, ιδεολογία, μέσα) που του επιτρέπουν τη διεξαγωγή του πολιτικού αγώνα". Άρα, άλλο κόμμα, άλλο κράτος, ναι. Όχι "άλλο κόμμα, άλλο κυβέρνηση". Η τελευταία, δε, φράση, του Γκράμσι εδώ είναι το κλειδί στο γιατί είναι παρανοϊκό το κάλεσμα ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ: γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση έχει αποκοπεί από την κοινωνική βάση που εκπροσωπούσε, μεταλλασσόμενος στο μακρύ χέρι των νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Κάτι που επίσης αντικρούει στη θεωρία του Γκράμσι περί "συμμετοχής" και "ιδεολογικής και ηθικής συνοχής", ως απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός κόμματος. Για να πω λαϊκά αυτό που έλεγε ο Γκράμσι, δεν γίνεται το κόμμα να κοιτάει το γιαχνί (αντινεοφιλελευθερισμός) και η κυβέρνηση (του ιδίου κόμματος) το πιλάφι (νεοφιλελευθερισμός). Κατά τα άλλα, με το κάλεσμα στην απεργία, ο ΣΥΡΙΖΑ οδεύει στον δρόμο που χάραξαν ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, με τις γνωστές εθιμοτυπικές, ξεπουλημένες απεργίες, που μόνο στόχο είχαν να δικαιολογούν τον μισθουλάκο των κομματόσκυλών τους, τα οποία μετά βόλευαν, ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρείχαν. ΥΓ: Έχω μια αίσθηση ότι το κόμμα δεν θα καλέσει σε μαζική διαδήλωση ενάντια στον πρώτο πλειστηριασμό, όπως δεν κάλεσε και για το ξεδιάντροπο ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων... (Ζητώ συγγνώμη αν με την έκταση του σχολίου καταχράστηκα τον τοίχο σας)
Andreas Panagopoulos Αν μη τι άλλο η συζήτηση αποκτά πραγματικό νόημα καθώς πλέον, χάρη σε σένα Despina Papageorgiou, φεύγει από το εύκολο τρολλάρισμα "Ω! Τι τρελό να απεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ" και πάει στην ουσία. Είσαι η πρώτη που λες όχι "ότι τα πράγματα δεν θα έπρεπε να είναι έτσι" αλλά ότι "τα πράγματα θα έπρεπε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι" ως προς τη σχέση κόμματος και κράτους. Και εδώ συμφωνούμε. Εκείνο που μου φαίνεται παράδοξο όμως στην αξιολογική σου κρίση είναι ότι θεωρείς πως με την ανάδειξη του ΣΥΡΙΖΑ (και μάλιστα όχι αυτοδύναμα) στην κυβέρνηση αυτός κατάφερε να πάρει και την εξουσία και αυτομάτως να ελέγξει και το κράτος. Πράγμα που φυσικά ούτε έγινε ούτε και μπορούσε να γίνει. Ενα λάθος που δεν το κάνεις μόνο εσύ αλλά που δυστυχώς το έκαναν και πολλοί μέσα από τον ΣΥΡΙΖΑ οδηγώντας τους σε λάθος εκτιμήσεις και τελικά σε μία μεγάλη υποχώρηση (ήττα). Αυτό δεν σημαίνει ότι θα έπρεπε να συμβιβαστούν με μια διαχειριστική αντιμετώπιση της κατάστασης ούτε και στην αυτοκατάργηση επειδή "δεν μπορεί να γίνει αλλιώς".
Manolis Hatjudis Οταν αποφασισει να κυβερνησει, τοτε θα εχει αλλαξει πολλα πουκαμισα, ο ΣΥΡΙΖΑ Ανδρεα. Μακαρι να βρισκομαστε στο βεστιαριο τωρα. Το χειροτερο ειναιπως δεν εχειχρονο για προβες. Το εργο εχειαρχισει και τα φωτα στραβωνουν στη σκηνη.
Andreas Panagopoulos Manolis Hatjudis Μανώλη, εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ιστορικό παράδοξο: ένα αριστερό ριζοσπαστικό κόμμα να ανεβαίνει στην εξουσία χωρίς να έχει κάνει τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές επεξεργασίες. Αυτό δεν αφορά μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά ολόκληρη της ευρωπαϊκή αριστερά. Καλείται να ωριμάσει "στο μάρμαρο" όπως λέγαμε εμείς οι παλιοί δημοσιογράφοι. Κάτι που μοιάζει σχεδόν αδύνατο. Οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ του, σαφέστατα. Από την άλλη, η Δευτέρα (επαναστατική) Παρουσία δεν λέει απολύτως τίποτα και σε κανέναν.
Despina Papageorgiou Andreas Panagopoulos Χαίρομαι που ανοίξαμε μια ωραία συζήτηση, με θεωρητική βάση. Όχι, δεν θεωρώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πάρει την εξουσία μαζί με την κυβέρνηση. Θεωρώ, όμως, ότι εκείνο που προσπαθεί να κάνει είναι να μεταλλαχθεί στον βαθμό εκείνο που η κυβέρνησή του να μην κινδυνεύει (νομίζει) από τους πραγματικούς φορείς της εξουσίας, δηλαδή τους ολιγάρχες, τα ΜΜΕ (των ολιγαρχών) και το κουαρτέτο. Αυτό αυτομάτως τον απομακρύνει, τόσο από το (όποιο) κόμμα ΣΥΡΙΖΑ -τουλάχιστον στη βάση των πάλαι ποτέ προγραμματικών κειμένων- και συνεπακόλουθα από την κοινωνική του βάση. Φυσικά, δεν γίνεται λόγος, εφόσον συμβαίνει αυτό, για πορεία προς τη γκραμσιανή ηγεμονία, αφού ουσιαστικά, αντί να δημιουργεί και να προπορεύεται στην κοινωνία με τους δικούς του όρους, υιοθετεί ολοένα και περισσότερο τους όρους της καθεστηκυίας νεοφιλελεύθερης τάξης (πχ: μιλά για "αποκρατικοποιήσεις" αντί για "ιδιωτικοποιήσεις", για "μεταρρυθμίσεις" αντί για "επιβολή δυσβάσταχτων όρων των δανειστών" κλπ.
Andreas Panagopoulos Despina Papageorgiou Για όλα αυτά που λες και που στα περισσότερα συμφωνώ χρειάζεται ο κόσμο (και του ΣΥΡΙΖΑ) να είναι στους δρόμους
Despina Papageorgiou Andreas Panagopoulos Συμφωνώ. Ήταν ο κόσμος στους δρόμους -περιλαμβανομένης εμού- όποτε χρειάστηκε. Δεν θα ξεχάσω πόσος κόσμος είχε κατέβει τότε, στις αρχές της διαπραγμάτευσης, ενώ χιόνιζε κιόλας, για να υποστηρίξει την κυβέρνηση. Δεν μιλάμε βέβαια για τα δακρυγόνα που φάγαμε όλη την τριετία 2011-2014. Αλλά οι πολίτες έχουν φθάσει σε ένα σημείο κόπωσης και τεράστιας απογοήτευσης, γιατί νιώθουν ότι πρέπει να ξαναρχίσουν από την αρχή. Θα ξαναρχίσουν, σίγουρα, γιατί η πολιτική αυτή είναι εγκληματική και αδιέξοδη, αλλά είμαστε σε σημείο μαζικής κατάθλιψης τώρα...
Manolis Hatjudis Despina Papageorgiou εισαι κινητη βιβλιοθηκη. Ευτυχως με εσωσες γιατι ειχα πεσει στα νυχια (της πενας) του Ανδρεα. Thanks...
Despina Papageorgiou Είναι ωραίο όταν καλές πένες και δημιουργικοί νόες, όπως ο Andreas Panagopoulos κι εσείς, εμπλέκονται με μία τρίτη πένα σε μια δημιουργική συζήτηση. Γιατί, τελικά, οι ιδέες αλλάζουν τον κόσμο.
Οσοι ειρωνεύονται (και μάλιστα δηλώνοντας...αριστεροί) το κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία από τον ΣΥΡΙΖΑ, στην ουσία δεν ομολογούν ότι θέλουν κόμμα-μαντρί όπως είναι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ένα κομματικό κράτος.
Οι απαντήσεις και τα αντι-σχόλια ήλθαν βροχή:
Liana Spyropoulou Το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ κυβερνάει και εφαρμόζει τις πολιτικές που το ίδιο καταγγέλει και το θεωρείς φυσιολογικό;
Andreas Panagopoulos Στη δημοκρατία δεν κυβερνούν (δεν πρέπει να κυβερνούν) τα κόμματα, Λιάνα. Αυτό είναι μια άθλια στρέβλωση που την έχουμε αποδεχτεί αλλά δεν είναι αυτή η λειτουργία ούτε τον κομμάτων ούτε της κυβέρνησης.
Ioannis Alexandros Ioannidis Καλή η δημοκρατία του ΣΥΡΙΖΑ αρκεί όμως να καταλήγει σε σουρεαλισμό, παράνοια, χάπια κτλ κτλ κτλ
Andreas Panagopoulos Το να μην δέχεσαι το κομματικό σύστημα φέρνει μία αναστάτωση αλλά πρέπει να να γίνει κάποια στιγμήhttp://www.anemosnaftilos.gr/2015/11/blog-post_11.html
Takis Lainas Μόνο που Αντρέα μου ο διαχωρισμός κόμματος και κυβέρνησης στο μέτρο του δυαντού, πόσο μάλλον εκτελεστικής -νομοθετικής εξουσίας είναι καθαρά συστατικό της αστικής δημοκρατίας... Τα αριστερά κόμματα καλώς η κακώς θεωρούν πως το κόμμα υπερισχύει... για να μην θυμηθούμε τις εποχές των κομμισάριων. Ως εκ τούτου αν καλούν σε απεργία ή διαμαρτυρία θα πρέπει να αποδεχτούν πως είναι σε δεύτερη μοίρα απέναντι στην εκτελεστική εξουσία / Κυβέρνηση κάτι που πολύ αμφιβάλλω
Andreas Panagopoulos Takis Lainas Ναι. Θα πρέπει να το δεχτούν. Κι εγώ αμφιβάλλω μονίμως αλλά επίσης μονίμως ελπίζω! Και για να συμπληρώσω αυτό που λες, θα πρέπει να είναι σε δεύτερη μοίρα ως προς την κυβέρνηση και ταυτόχρονα να είναι πολλά βήματα μπροστά ως προς τις διεκδικήσεις και φυσικά τις επεξεργασίες. Σίγουρα όμως δεν πρέπει να ταυτίζονται και να στοιχίζονται
Andreas Panagopoulos Είναι απορίας άξιον γιατί η συζήτηση άνοιξε χθες με αφορμή την αυριανή απεργία και όχι πριν ένα μήνα όταν λεγόντουσαν αυτά: http://www.avgi.gr/article/5927597/al-tsipras-komma-ektos-kratous-o-suriza-autonomo-kai-anoikto-stin-koinonia-video
Manolis Hatjudis Ολα εχουν τον παραλληλο κοσμο τους. Προκειται για σημαντικη συμβολη του ΣΥΡΙΖΑ στη θεωρια της σχετικοτητας και των χορδων. Λειτουργει παραλληλα το κομμα στην κοινωνια και το κομμα στην κυβερνηση. Μαλλον το μονο που δεν εχουν παρει υπ οψιν (τωρα βεβαια δεν παιρνω και ορκο καθως δεν συμμετεχω στη χαραξη της πολιτικης) τα παραλληλα συμπαντα επικοινωνουν μεταξυ τους με μαυρες τρυπες.
Andreas Panagopoulos Ακριβώς, Μανώλη. Κι αυτό εξαντλημένο από τον Γκράμσι όταν έκανε λόγο για "δυϊσμό στην πολιτική λειτουργία των σύγχρονων κομμάτων: κόμματα της κοινωνίας ή κόμματα του Κράτους". "Αρχαίες" κουβέντες που ξαναζεσταίνονται για να μοιάζουν φρέσκιες! Επιχειρώντας να διαφοροποιήσει δε το «επαναστατικό» κόμμα από τα άλλα κόμματα που λειτουργούν ως υποσυστήματα του κράτους, δηλαδή ως ιδεολογικοί μηχανισμοί του πολιτικού ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, ο Γκράμσι εισάγει την έννοια του «κόμματος εκτός κράτους». Καμιά 50αριά χρόνια πριν αυτά! Οχι τώρα από τον ΣΥΡΙΖΑ
Manolis Hatjudis Δεν συμφωνω. Ο Γκραμσι ειχε ενα ξεκαθαρο διαζευκτικο ''η'' στην περιγραφη του. Εδω το εχουν αντικαταστησει με το συνδετικο ''και''.
Despina Papageorgiou Ο Γκράμσι δεν έλεγε αυτό. Ο Γκράμσι έκανε τον διαχωρισμό για το επαναστατικό κόμμα - το οποίο διαχώρισε από το κράτος, όχι από την κυβέρνηση (κράτος και κυβέρνηση μόνο στην Ελλάδα πρέπει να ταυτίζονται, και από αυτή την ταύτιση απορρέουν πλείστες παθογένειες). Αντιγράφω: "Επιχειρώντας να διαφοροποιήσει δε το «επαναστατικό» κόμμα από τα άλλα κόμματα που λειτουργούν ως υποσυστήματα του κράτους, δηλαδή ως ιδεολογικοί μηχανισμοί του πολιτικού ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, ο Γκράμσι εισάγει την έννοια του «κόμματος εκτός κράτους». Πρόκειται, σε τελική ανάλυση, για το «κόμμα» που «οφείλει» να διαφυλάξει επί της ουσίας το αντιπροσωπευτικό του στοιχείο, στηριζόμενο στην κοινωνική βάση που εκπροσωπεί και αναζητώντας από αυτήν όλους τους πόρους (ηγεσία, πρόγραμμα, ιδεολογία, μέσα) που του επιτρέπουν τη διεξαγωγή του πολιτικού αγώνα". Άρα, άλλο κόμμα, άλλο κράτος, ναι. Όχι "άλλο κόμμα, άλλο κυβέρνηση". Η τελευταία, δε, φράση, του Γκράμσι εδώ είναι το κλειδί στο γιατί είναι παρανοϊκό το κάλεσμα ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ: γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση έχει αποκοπεί από την κοινωνική βάση που εκπροσωπούσε, μεταλλασσόμενος στο μακρύ χέρι των νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Κάτι που επίσης αντικρούει στη θεωρία του Γκράμσι περί "συμμετοχής" και "ιδεολογικής και ηθικής συνοχής", ως απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός κόμματος. Για να πω λαϊκά αυτό που έλεγε ο Γκράμσι, δεν γίνεται το κόμμα να κοιτάει το γιαχνί (αντινεοφιλελευθερισμός) και η κυβέρνηση (του ιδίου κόμματος) το πιλάφι (νεοφιλελευθερισμός). Κατά τα άλλα, με το κάλεσμα στην απεργία, ο ΣΥΡΙΖΑ οδεύει στον δρόμο που χάραξαν ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, με τις γνωστές εθιμοτυπικές, ξεπουλημένες απεργίες, που μόνο στόχο είχαν να δικαιολογούν τον μισθουλάκο των κομματόσκυλών τους, τα οποία μετά βόλευαν, ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρείχαν. ΥΓ: Έχω μια αίσθηση ότι το κόμμα δεν θα καλέσει σε μαζική διαδήλωση ενάντια στον πρώτο πλειστηριασμό, όπως δεν κάλεσε και για το ξεδιάντροπο ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων... (Ζητώ συγγνώμη αν με την έκταση του σχολίου καταχράστηκα τον τοίχο σας)
Andreas Panagopoulos Αν μη τι άλλο η συζήτηση αποκτά πραγματικό νόημα καθώς πλέον, χάρη σε σένα Despina Papageorgiou, φεύγει από το εύκολο τρολλάρισμα "Ω! Τι τρελό να απεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ" και πάει στην ουσία. Είσαι η πρώτη που λες όχι "ότι τα πράγματα δεν θα έπρεπε να είναι έτσι" αλλά ότι "τα πράγματα θα έπρεπε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι" ως προς τη σχέση κόμματος και κράτους. Και εδώ συμφωνούμε. Εκείνο που μου φαίνεται παράδοξο όμως στην αξιολογική σου κρίση είναι ότι θεωρείς πως με την ανάδειξη του ΣΥΡΙΖΑ (και μάλιστα όχι αυτοδύναμα) στην κυβέρνηση αυτός κατάφερε να πάρει και την εξουσία και αυτομάτως να ελέγξει και το κράτος. Πράγμα που φυσικά ούτε έγινε ούτε και μπορούσε να γίνει. Ενα λάθος που δεν το κάνεις μόνο εσύ αλλά που δυστυχώς το έκαναν και πολλοί μέσα από τον ΣΥΡΙΖΑ οδηγώντας τους σε λάθος εκτιμήσεις και τελικά σε μία μεγάλη υποχώρηση (ήττα). Αυτό δεν σημαίνει ότι θα έπρεπε να συμβιβαστούν με μια διαχειριστική αντιμετώπιση της κατάστασης ούτε και στην αυτοκατάργηση επειδή "δεν μπορεί να γίνει αλλιώς".
Manolis Hatjudis Οταν αποφασισει να κυβερνησει, τοτε θα εχει αλλαξει πολλα πουκαμισα, ο ΣΥΡΙΖΑ Ανδρεα. Μακαρι να βρισκομαστε στο βεστιαριο τωρα. Το χειροτερο ειναιπως δεν εχειχρονο για προβες. Το εργο εχειαρχισει και τα φωτα στραβωνουν στη σκηνη.
Andreas Panagopoulos Manolis Hatjudis Μανώλη, εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ιστορικό παράδοξο: ένα αριστερό ριζοσπαστικό κόμμα να ανεβαίνει στην εξουσία χωρίς να έχει κάνει τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές επεξεργασίες. Αυτό δεν αφορά μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά ολόκληρη της ευρωπαϊκή αριστερά. Καλείται να ωριμάσει "στο μάρμαρο" όπως λέγαμε εμείς οι παλιοί δημοσιογράφοι. Κάτι που μοιάζει σχεδόν αδύνατο. Οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ του, σαφέστατα. Από την άλλη, η Δευτέρα (επαναστατική) Παρουσία δεν λέει απολύτως τίποτα και σε κανέναν.
Despina Papageorgiou Andreas Panagopoulos Χαίρομαι που ανοίξαμε μια ωραία συζήτηση, με θεωρητική βάση. Όχι, δεν θεωρώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πάρει την εξουσία μαζί με την κυβέρνηση. Θεωρώ, όμως, ότι εκείνο που προσπαθεί να κάνει είναι να μεταλλαχθεί στον βαθμό εκείνο που η κυβέρνησή του να μην κινδυνεύει (νομίζει) από τους πραγματικούς φορείς της εξουσίας, δηλαδή τους ολιγάρχες, τα ΜΜΕ (των ολιγαρχών) και το κουαρτέτο. Αυτό αυτομάτως τον απομακρύνει, τόσο από το (όποιο) κόμμα ΣΥΡΙΖΑ -τουλάχιστον στη βάση των πάλαι ποτέ προγραμματικών κειμένων- και συνεπακόλουθα από την κοινωνική του βάση. Φυσικά, δεν γίνεται λόγος, εφόσον συμβαίνει αυτό, για πορεία προς τη γκραμσιανή ηγεμονία, αφού ουσιαστικά, αντί να δημιουργεί και να προπορεύεται στην κοινωνία με τους δικούς του όρους, υιοθετεί ολοένα και περισσότερο τους όρους της καθεστηκυίας νεοφιλελεύθερης τάξης (πχ: μιλά για "αποκρατικοποιήσεις" αντί για "ιδιωτικοποιήσεις", για "μεταρρυθμίσεις" αντί για "επιβολή δυσβάσταχτων όρων των δανειστών" κλπ.
Andreas Panagopoulos Despina Papageorgiou Για όλα αυτά που λες και που στα περισσότερα συμφωνώ χρειάζεται ο κόσμο (και του ΣΥΡΙΖΑ) να είναι στους δρόμους
Despina Papageorgiou Andreas Panagopoulos Συμφωνώ. Ήταν ο κόσμος στους δρόμους -περιλαμβανομένης εμού- όποτε χρειάστηκε. Δεν θα ξεχάσω πόσος κόσμος είχε κατέβει τότε, στις αρχές της διαπραγμάτευσης, ενώ χιόνιζε κιόλας, για να υποστηρίξει την κυβέρνηση. Δεν μιλάμε βέβαια για τα δακρυγόνα που φάγαμε όλη την τριετία 2011-2014. Αλλά οι πολίτες έχουν φθάσει σε ένα σημείο κόπωσης και τεράστιας απογοήτευσης, γιατί νιώθουν ότι πρέπει να ξαναρχίσουν από την αρχή. Θα ξαναρχίσουν, σίγουρα, γιατί η πολιτική αυτή είναι εγκληματική και αδιέξοδη, αλλά είμαστε σε σημείο μαζικής κατάθλιψης τώρα...
Manolis Hatjudis Despina Papageorgiou εισαι κινητη βιβλιοθηκη. Ευτυχως με εσωσες γιατι ειχα πεσει στα νυχια (της πενας) του Ανδρεα. Thanks...
Despina Papageorgiou Είναι ωραίο όταν καλές πένες και δημιουργικοί νόες, όπως ο Andreas Panagopoulos κι εσείς, εμπλέκονται με μία τρίτη πένα σε μια δημιουργική συζήτηση. Γιατί, τελικά, οι ιδέες αλλάζουν τον κόσμο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου