Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media και πολιτική (1)

Η χρήση των Social Media (κυρίως του Twitter και του Facebook) έχουν, δειλά δειλά από τις βουλευτικές εκλογές του 2009, γίνει το απαραίτητο συνοδευτικό κάθε επικοινωνιακής, πολιτικής καμπάνιας που σέβεται τον εαυτό της. Δυστυχώς όμως οι άνθρωποι που τα διαχειρίζονται σπανίως τα σέβονται όπως τους αρμόζει υποβιβάζοντάς τα σε απλό καρύκευμα. Η λογική του «αφού τα χρησιμοποιούν όλοι, να τα χρησιμοποιήσω κι εγώ» είναι καταστροφικότερη ακόμη και από το να τα αγνοήσεις.
Οι πολιτικοί μπορεί να είναι εκπαιδευμένοι στον έναν ή τον άλλον βαθμό να εκτίθενται αλλά πάντοτε σε ελεγχόμενο περιβάλλον (συνέδρια, κομματικές συγκεντρώσεις, κεντρικές επιτροπές, κοινοβούλιο, τηλεοπτικά στούντιο) και όχι σε ανοιχτές αρένες ανάμεσα σε χιλιάδες ισότιμους –από πλευράς μέσων και έντασης- μονομάχους, τίγρεις και λιοντάρια. Είναι μαθημένοι σε μονολόγους και όχι στην αμφίδρομη επικοινωνία. Είναι προστατευμένοι από συμβούλους και δημοσιογράφους και όχι μοναχικοί διαβάτες μέσα στο πλήθος.
Όπως η δημοσιογραφία, όπως λέγαμε παλιά, «μαθαίνεται στο μάρμαρο» έτσι και τα Κοινωνικά Δίκτυα μαθαίνονται στα timeline του Twitter και στον «τοίχο» του Facebook, όσα εγχειρίδια κι αν διαβάσει κανείς. Έτσι τα λάθη είναι αναπόφευκτα. Επειδή όμως δεν χρειάζεται πάντα να πάθεις για να μάθεις ας εντοπίσουμε τα κυριότερα λάθη που κάνουν οι πολιτικοί (και όχι μόνο) όταν παίρνουν τη μεγάλη απόφαση να μπουν στο παιχνίδι:
1. Δεν γνωρίζουν ότι Social Media είναι επικοινωνιακός μαραθώνιος και όχι «κατοστάρι». Είναι σχέσεις που χτίζονται και επεκτείνονται μέσα στο χρόνο. Δεν είναι ένα «χωνί» για την προεκλογική περίοδο.
2. Χρησιμοποιούν το Twitter ή/και τη σελίδα τους στο Facebook σαν πίνακα ανακοινώσεων για τις περιοδείες τους ή τις συνεντεύξεις τους σε ραδιόφωνα, τηλεοράσεις και εφημερίδες. Δεν υπάρχει τίποτα πιο βαρετό και αντιπαθητικό.
3. Το πιο κοντινό από τα Παλιά Μέσα είναι το ραδιόφωνο και όχι οι εφημερίδες ή η τηλεόραση. Και είναι λάθος να χρησιμοποιεί τα Κοινωνικά Δίκτυα σαν σελίδες αρθρογραφίας ή τηλεοπτικό talk-show.
4. Γράφουν σε τρίτο πρόσωπο: «Ο Τάδε Ταδόπουλος σε παρέμβασή του αναφέρει…». Δεν υπάρχει τίποτα πιο αστείο.
5. Το Twitter και το Facebook δεν δημιουργήθηκαν για να χρησιμοποιηθούν σαν προεκλογικά φυλλάδια με στημένες φωτογραφίες και κείμενα.
6. Σίγουρα ένας υποψήφιος δεν μπορεί να ξοδεύει όλες τις ώρες της ημέρας για να «τουιτάρει» ή να γράφει στο Facebook. Χρειάζεται ανθρώπους για να το κάνουν. Όχι όμως αποκλειστικά. Συχνά-πυκνά πρέπει να το κάνουν και οι ίδιοι.
7. Ποστάρουν (δημοσιεύουν μηνύματα) όποτε τους καπνίσει και χωρίς να έχουν μελετήσει πότε είναι οι πιο σωστές ώρες (π.χ. αν θέλεις να συζητηθεί ένα θέμα καλό είναι να το θέσεις πολύ νωρίς το πρωί, αν θέλεις να βρεις το πιο δραστήριο κοινό μπαίνεις μετά τις 9μμ).
8. Θέλουν να τους ακολουθούν πολλοί χρήστες (θεμιτό) αλλά οι ίδιοι ακολουθούν ελάχιστους (ανάγωγο). Δηλαδή είναι ανόητος ο Ομπάμα (https://twitter.com/BarackObama) που ακολουθεί 650.000 κόσμο;
9. Δέχονται να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες μαζικής αγοράς ψευτοχρηστών για να δείχνουν ότι τους ακολουθούν χιλιάδες. Συνήθως το κάνουν για να δείξουν γρήγορη ανάπτυξη της δημοφιλίας τους. Θανάσιμο λάθος!
10. Οι χρήστες στα Κοινωνικά Δίκτυα ούτε αγοράζονται ούτε εξαγοράζονται ούτε βέβαια τρώνε κουτόχορτο.
11. Το να έχεις οπαδούς και φίλους δεν είναι κακό. Το να λένε μία και δύο καλές κουβέντες, επίσης δεν είναι κακό. Το να στήνεις κλακαδόρους και ψευτολογαριασμούς «οπαδών» είναι κάτι που η αρένα δεν το συγχωρεί.
12. Η ουσία των Κοινωνικών Δικτύων καθώς και η λειτουργία τους δεν στηρίζεται μόνο στο εγώ γράφω – εσύ με διαβάζεις. Το ίδιο ουσιαστικό είναι να αναδημοσιεύεις το μήνυμα κάποιου άλλου, το να απαντάς σε ερωτήσεις και σχόλια, το να συμμετέχεις στη δημόσια συζήτηση ακόμη κι αν δεν την έχεις ανοίξει ο ίδιος.
13. Καλή η πολιτική αλλά δεν είναι το μόνο πράγμα στη ζωή. Ένα κείμενο που αφορά ένα καλό βιβλίο, μια ταινία που την προτείνεις στους άλλους ακόμη κι ένας ηλιοβασίλεμα δείχνει ότι είσαι (και) κανονικός άνθρωπος που μιλάει σε (κανονικούς) ανθρώπους και όχι σε απρόσωπο ακροατήριο.
14. Όταν τα πράγματα «αγριεύουν» και ο πολιτικός ή ο υποψήφιος δέχεται επίθεση πάνω και κάτω από τη μέση δεν θα πρέπει ούτε να παρασυρθεί και να εμπλακεί σε αυτή ούτε και να εξαφανιστεί. «Απομακρύνεται» ευγενικά για να επανέλθει όταν όλα θα έχουν ηρεμήσει.
15. Συχνά οι πολιτικοί (και όχι μόνο) όταν χρησιμοποιούν τα Νέα Μέσα αγνοούν μια βασική αρχή τους αλλά και της ίδιας της ζωής: είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις ζημιά σε κάποιον από το να κάνεις καλό. Γι αυτό θέλει τολμηρά μεν, προσεχτικά, δε, βήματα.

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…