Η Οργή που τυφλώνει

Αχός βαρύς ακούστηκε για τη φωτογραφία που θα δημοσίευε χθες το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.
Και τι δεν ειπώθηκε...

Η θλίψη και η οργή για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα ξεχείλισε με μια σταγόνα...

Στα λόγια μόνο, βέβαια...

Τα ανακλαστικά λειτούργησαν.

Ομως, μέσα στις δίκαιες αντιδράσεις βγήκε και η πλήρης σύγχυση της γενιάς μας και της νεότερης γενιάς που μπέρδεψαν την καταδίκη της εφημερίδας με την ίδια την φωτογραφία, το κάδρο με την εικόνα, τον πρότερο ανέντιμο βίο με το ίδιο το ντοκουμέντο.

Γιατί η φωτογραφία του Παύλου που ψυχομαχάει ΕΙΝΑΙ ο ορισμός του ιστορικού ντοκουμέντου. Οπως η φωτογραφία του νεκρού διαδηλωτή της Θεσσαλονίκης και του Επιτάφιου.
Οπως η φωτογραφία του νεκρού Τσε στο πλυσταριό.
Οπως η φωτογραφία της εκτέλεσης ενός βιετκόγκ στη μέση του δρόμου από αστυνομικό.
Οπως η φωτογραφία της καμμένης από ναπάλμ βιετναμέζας.
Οπως χιλιάδες άλλες φωτογραφίες θυμάτων της ανθρώπινης θηριωδίας.

Οπως χιλιάδες φωτογραφίες που έγιναν σύμβολα, που έγιναν πλακάτ κατά του πολέμου, κατά του φασισμού.

Επιπλέον είναι το πειστήριο ενός εγκλήματος.

Μεγάλη σημασία έχει το ποιος την τράβηξε τη φωτογραφία του Παύλου και το γιατί δεν βρέθηκε στα χέρια της οικογένειας πρώτα, του ανακριτή μετά και της εφημερίδας έπειτα.

Αυτό όμως δεν την κάνει "λιγότερο" ντοκουμέντο.

Ακόμη μεγαλύτερη σημασία έχει γιατί τραβήχτηκε (και δημοσιεύτηκε) μόνο αυτή η φωτογραφία και όχι η φωτογραφία των δολοφόνων. Κι αυτό βάζει σε πολλές υποψίες για το ποιος θα μπορούσε να είναι ο "φωτογράφος".

Ούτε κι αυτό όμως κάνει την ίδια τη φωτογραφία λιγότερο σημαντική.

Σίγουρα πάντως η φωτογράφηση ενός γεγονότος, ακόμη και τόσο τραγικού δεν συνιστά περιύβριση νεκρού όπως είπαν κάποιοι.

Και είναι άλλο να κρίνεις μια εφημερίδα και άλλο μία φωτογραφία.

Αυτά τα απλά δεν μπορούμε πλέον να τα ξεχωρίσουμε. Κι αυτό είναι μία ακόμη τραγωδία της γενιάς μας και της νεώτερης γενιάς που παραδέρνει χωρίς κρίση και χωρίς γνώση στις φουρτουνιασμένες θάλασσες του καιρού μας.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%