Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απάτη στο Twitter - Η συνέχεια...

Ηταν να μη γίνει η αρχή...
Ο μηχανισμός συνεργατικότητας στα Social Media λειτουργεί και μάλιστα με πολλαπλασιαστικό τρόπο!
Ετσι, τη σκυτάλη για την "Απάτη στο Twitter" που ανακάλυψα μάλλον τυχαία πήρε κάνοντας μια ουσιαστική έρευνα σε βάθος ο ΓεροΓκρινιάρης!
Και ακολουθούν και άλλοι με εργαλεία που μπορούν να ανακαλύψουν τα μεγάλα κόλπα και στου ...βοδιού το κέρατο!
Αυτή τη στιγμή μία μεγάλη ομάδα ξεψαχνίζει ατέλειωτες λίστες με followers και ανασύρει φίδια και κατσαρίδες.
Και τα συμπεράσματα προκύπτουν αβίαστα:

Πέρα από το γεγονός, γνωστό εδώ και καιρό, ότι υπάρχουν social media "έξπερτς" που αλωνίζουν στην αγορά, στο παιχνίδι έχουν μπει και κάποιες εταιρείες που αναλαμβάνουν να χτίσουν προφίλ υψηλής δημοτικότητας. Οι απίθανοι αυτοί τύποι χρησιμοποιούν υπάρχουσες εφαρμογές παραγωγής "μαϊμούδων" ("χίλιοι χρήστες ένα τάλιρο, για περάστε παρακαλώ") και μετά μοσχοπουλάνε τις εκατοντάδες "μαϊμούδες" τους σε αρρωστάκια για δημοφιλία...

Επειδή όμως είναι ερασιτέχνες, όχι μόνο στη δουλειά τους αλλά και στις απάτες τους, δεν μπορούν να κρύψουν τα ίχνη τους ούτε βέβαια και την άγνοιά τους.

Δεν ξέρουν, για παράδειγμα, ότι το ΠΟΤΕ δημιουργείται ένας λογαριασμός στο Twitter ή στο FaceBook είναι μία ανεξίτηλη στάμπα που δεν κρύβεται με τίποτα.

Ετσι μπορεί κάποιος να δει ότι, στις 24 Νοεμβρίου, έχουν δημιουργηθεί 500 λογαριασμοί που πρίν ακόμη σκάσουν από το αυγό τους πήγαν και ακολούθησαν τον @foufoutiadi και την @proinofoufoutiadou.

Και τι σημασία έχουν όλα αυτά, θα πει κάποιος. Και τι σημασία έχει αν σε ακολουθούν 1.000 ή 2.000 αυγά;

Καμία! Εκτός αν αυτοί που σε ακολουθούν είναι 80.000 και από αυτούς οι 30.000 είναι "μαϊμού". ΑΥΤΟ λέγεται απάτη! Γιατί είναι στην ουσία αλλοίωση στοιχείων! Και όπως ΟΛΟΙ ξέρουμε τα στοιχεία και οι αριθμοί ΕΙΝΑΙ λεφτά!

Η αλλοίωση στοιχεία αλλοιώνει, με τη σειρά της, και τις όποιες έρευνες γίνονται για τη χρήση και την επιρροή των Κοινωνικών Δικτύων. Τουλάχιστον αυτές που στηρίζονται σε ποσοτικά στοιχεία!

Εκείνο όμως που προφανώς πάλι ΔΕΝ γνωρίζουν οι μικροαπατεώνες των αυγών και των μαϊμούδων είναι ότι οι ΣΟΒΑΡΕΣ έρευνες έχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά. Δεν εξετάζουν το ΠΟΣΟΥΣ έχεις αλλά ΠΟΣΗ επιρροή έχουν αυτοί. Πόσο λειτουργούν μέσα στα Κοινωνικά Δίκτυα.

Δεν γνωρίζουν ότι για τις σοβαρές έρευνες και αναλύσεις επιρροής και δημοτικότητας το να έχεις χιλιάδες ανενεργούς χρήστες ρίχνει την αξία σου και δεν την ανεβάζει! Και γι αυτό το λόγο κάποιος που έχει 200 ενεργούς, παρεμβατικούς και δραστήριους followers έχει ουσιαστικά και τυπικά πολύ μεγαλύτερη αξία από κάποιον που έχει 30.000 μαϊμούδες...

Ομως περισσότερα για τους πραγματικούς όρους και κανόνες του παιχνιδιού (που δεν είναι καθόλου παιχνίδι) σε επόμενα κείμενα!



Υ.Γ.1: Τα SocialMedia δεν είναι ούτε πασαρέλα ούτε AGB! Οι χρήστες τους δεν είναι νούμερα. Είναι μέλη κοινοτήτων!


Υ.Γ.2: Δεν τα γράφουμε μόνο εμείς. Τα γράφουν κι έξω: BBC News - Fake forum comments are 'eroding' trust in the web http://bbc.in/vW1pRd


Υ.Γ.3: Αν έλθουν να σας πουλήσουν "χιλιάδες followers γρήγορα" ως Social Media, ζητήστε τους να κάνουν μεταβολή και να απομακρυνθούν. Μην ξεχάσουν να κλείσουν την πόρτα πίσω τους!


Y.Γ.4: Διαβάστε σχετικά:


Urban Dictionary: fake profile http://bit.ly/rS8ofL
Fake Followers: Not All is Fair in Love and Social Media http://bit.ly/tdf5bi
Robots, Shills, Payola, Fake Followers and Likes in Social Media’s Wild West | The Click Whisperer http://bit.ly/vhEwL0
How To Tell If Someone Has A Fake Follower Count - AllTwitter http://bit.ly/szl10M
Newt Gingrich | Fake Twitter Followers | Social Media | The Daily Caller http://thedc.com/rD3laA PeekYou
Report: 92 Percent of Newt Gingrich's Twitter Followers Are Fake | News & Opinion | PCMag.com http://bit.ly/tm0uih


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%

Ω! Οι ωραίες μέρες!
Νοσταλγώ τις ένδοξες στιγμές μας στην Αριστερά του ’80 και του ’90 και του 2000 και του 2007…
Μικρά μαγαζιά, γωνία. Σπίτια του λαού. Ωραία κυλικεία με εξαιρετικούς καφέδες το πρωί.
Ωραίες μέρες…
Στα Ντα Κάπο και στα Φίλια, θέσεις τιμητικές μαζί με καλλιτέχνες και ωραία κορίτσια και αγόρια. Σεβασμός για την εργατική τραγιάσκα που είχαμε από καιρό πάψει να φοράμε αλλά ειχε μείνει η γραμμή στο μέτωπο. Ηθική. Συνέπεια. Καθαρότητα. Αγαπητοί σε όλους. Ευχάριστοι.
Αποδεκτοι όσο δεν διεκδικούσαμε κάτι παραπάνω. Την εξουσία κυρίως… «Αυτά δεν είναι δουλειές για εσάς. Θα σας φθείρουν! Αφήστε τις για εμάς τους λερωμένους…» μας έλεγαν οι πράσινοι και γαλάζιοι φίλοι μας. Και τα κορίτσια το ίδιο μας έλεγαν.
Εκεί στο 3 με 8% ήμασταν μια χαρά όλοι. Κι εμείς και οι άλλοι. Ασφαλείς μέσα στις αναζητήσεις μας. Χωρίς να το πιέζουμε κιόλας.
Και χρήσιμοι! Πολύ χρήσιμοι για πολλούς λόγους. Κυρίως για άλλοθι βέβαια αλλά και λόγω παιδείας. Ως δημοσιογράφοι. Ως Σύμβουλοι. Ως Ρήτορες.
Τι έλεγα;
Α! Ναι…