Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κρίση στα ΜΜΕ, συνέχεια...

Από τα 25 μου χρόνια στη Δημοσιογραφία και τα 20 (και βάλε) στο Διαδίκτυο, τουλάχιστον 15 τα αφιέρωσα στις θεωρητικές μελέτες για την Επικοινωνία και τα ΜΜΕ, προσπαθώντας να τις εφαρμόσω, όπου μπορούσα και όπου οι συνθήκες και οι θέσεις που κατείχα μου το επέτρεπαν...
Εγινα πολλές φορές μάντης κακών (αλλά και καλών, παράπονο δεν έχω)!
Για όποιον θέλει να πάρει μία ιδέα για όλα αυτά δεν έχει παρά να ακολουθήσει της ετικέτες () σε αυτή την γιγάντια κιβωτό, τον ANemo αλλά και στο πιο εξειδικευμένο ιστολόγιό μου, για τη Δημοσιογραφία.
Δυστυχώς η πορεία των πραγμάτων, λόγω ΚΑΙ της οικονομικής και κοινωνικής/πολιτιστικής κρίσης, ήταν αναπότρεπτη.
To Πώς θα σωθεί η «Ελευθεροτυπία» του Δημήτρη Ψαρρά που δημοσιεύτηκε προχθές και το «Κυβερνήσεις του Twitter και του FB» που δημοσιεύτηκε χθες εκφράζουν πολλά από όσα κι εγώ πιστεύω, έχω προσπαθήσει, παλεύω καθημερινά γι αυτά.


Συνιστώ την προσεκτική ανάγνωσή τους!


Μία ανάλογη πρόταση με αυτή τη του Δημήτρη Ψαρρά έκανα πριν από 20 ημέρες στη Συνέλευση των εργαζομένων της Ελευθεροτυπίας. Μία πρόταση για την οποία δέχτηκα μάλιστα απειλές από "συνάδελφο" (και ΟΧΙ από την ίδια την εφημερίδα, βεβαίως), μια τραγική ιστορία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.


Ο τίτλος μάλιστα μου έφερε στο μυαλό ένα ποστ με ημερομηνία 22 Οκτωβρίου 2009 και τίτλο: Πως θα έσωζα τους New York Times για το οποίο είχα δεχτεί πολλά e-mail από την Ελλάδα αλλά και πολλά μέρη του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της Νέας Υόρκης. 


Τα περισσότερα όμως τα είχα, προ καιρού γράψει στις "100 σημειώσεις για την Κρίση στα ΜΜΕ και στη Δημοσιογραφία". Πάλι από το 2009...


Οι σημειώσεις παρουσιάστηκαν σε πολλές ημερίδες και συνέδρια. Εγιναν υλικό για εργασίες και έρευνες αλλά και για σεμινάρια Νέας Δημοσιογραφίας.


Ποτέ όμως δεν εξετάστηκαν από εκείνους που πρώτα από όλα θα ενδιέφεραν...


Το αποτέλεσμα του ότι ποτέ δεν ασχοληθήκαμε σοβαρά με τη Δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ, το νέο τοπίο που διαμορφώνεται και τις νέες προκλήσεις, το βιώνουμε άμεσα, πρώτα από όλα εμείς οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι.
Το βιώνουν οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ που βλέπουν τις επιχειρήσεις τους να καταρρέουν.
Πάνω από όλα όμως το πληρώνουν οι ίδιοι οι πολίτες που περισσότερο από ποτέ έχουν ανάγκη την Δημοσιογραφία...


Ολες οι δυνάμεις του Παλιού -κάθε λογής τρωκτικά, πολυθεσίτες, μεγαλοδημοσιογράφοι, αριστερόφρονες μικροπωλητές, συνταξιούχοι και βετεράνοι "σοφοί", τεχνοφοβικοί, γραφειοΤυπάδες- είχαν κάθε συμφέρον να σταματήσουν αυτή τη συζήτηση.


Προτιμώντας να πάμε όλοι μαζί στο γκρεμό παρά να χάσουν τους παχυλούς μισθούς και τα προνόμιά τους.


Και τα κατάφεραν!


Τώρα όμως θα δουν ότι ούτε οι ίδιοι μπορούν να επιβιώσουν της πτώσης!


Ούτε βέβαια και της μεγάλης αλλαγής που έρχεται καλπάζοντας, είτε το θέλουμε είτε όχι!




Να θυμηθούμε τις 100 Σημειώσεις:

Καθώς και κάποιες ακόμη:

Η Κρίση στα ΜΜΕ (3 extra σημειώσεις)
Η Κρίση στα ΜΜΕ (επίκαιρη σημείωση για ΗΠΑ)
Η Κρίση στα ΜΜΕ - (μια ακόμη σημείωση...)

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…