Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιος θα πληρώσει τον βαρκάρη; (=δημοσιογράφο)

Σαν το λίβα που καίει τα σπαρτά επελαύνει η κρίση στα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά. Οι πωλήσεις πέφτουν, οι διαφημίσεις το ίδιο, οι απολύσεις είναι πλέον ομαδικές, τα λουκέτα λίγα ακόμη, αναμένονται να αυξηθούν τους επόμενους μήνες. Πρωτοφανή πράγματα για την άλλοτε ακμάζουσα αγορά της Επικοινωνίας.
Μα για σταθείτε! «Πρωτοφανή»;
Τι το πρωτοφανές ακριβώς;
Και πότε οι επιχειρήσεις των ΜΜΕ ήσαν υγιείς;
Πότε έβγαζαν τα λεφτά τους από τις πωλήσεις, την πτώση των οποίων θεωρούν ως αίτιο της συμφοράς;
Ποτέ!
Ποτέ –μα ΠΟΤΕ!- μια εφημερίδα δεν στηριζόταν στις πωλήσεις για την επιβίωσή της αφού ούτε καν «ίσα βάρκα – ίσα νερά» δεν ήσαν...
Ούτε το λάδι (λειτουργικά, χαρτί, εκτυπωτικά) ούτε το ξύδι (αμοιβές δημοσιογράφων, φωτογράφων, γραφιστών, κόστος παραγωγής ειδήσεων) «έβγαινε» ποτέ...
Πόσο μάλλον όταν –οι άφρονες!- έβαλαν και τις πανάκριβες προσφορές μέσα!
Βεβαίως και πάντοτε έπαιζε ρόλο η κυκλοφορία των εφημερίδων, όχι οι πωλήσεις τους!
Κι έπαιζε ρόλο διότι όσο μεγαλύτερη η κυκλοφορία τόσο μεαγλύτερο το κομμάτι της διαφημιστικής πίτας που κέρδιζε η κάθε μία. Διότι από εκεί ήταν το χρήμα, άντε και από τις δουλειές που έκαναν όσοι είχαν δικά τους τυπογραφεία.
Οταν έκλεισε η κάνουλα της κρατικής διαφήμισης τότε στέγνωσαν και τα ταμεία των επιχειρήσεων των ΜΜΕ!
Ταυτόχρονα –λίγο πριν- έχασαν και την περίφημη εξουσία τους και τη δύναμη του να παρεμβαίνουν, είτε ως διαπλεκόμενοι είτε όχι, στα πολιτικά πράγματα. Ομως αυτό είναι μια άλλη ιστορία!
Κι ύστερα ήλθε το διαδίκτυο, σαν τις μέλισσες, και η φαγούρα!
Φαγούρα για το τι θα κάνουμε με αυτόν τον διάβολο.
Στην αρχή το υποτίμησαν, μετά τσάτρα-πάτρα έφτιαξαν από ένα site. Μετά έκατσαν πάνω στο site και έσπαζαν την κούτρα τους για το πως θα βγάλουν μισή δραχμή από αυτό... Χαλαρά όμως. Χωρίς και να ζορίζουν την κούτρα τους ιδιαίτερα!
Τα τρένα των νέων τεχνολογιών ερχόντουσαν και έφευγαν αλλά τα ΜΜΕ σφύριζαν αδιάφορα ασχολούμενοι με το αν θα βάλουν pay-wall ή δεν θα βάλουν και πως θα το βάλουν και που θα το βάλουν, όταν κανένα σημαδι δεν έδειχνε ότι ο χρήστης είναι διατεθειμένος να βγάλει από την τσέπη ή την κάρτα του, μισή δεκάρα για να πληρώσει.
Μέχρι που έσκασαν μύτη τα Social Media και τους (μας) πήρε ο διάολος τον πατέρα!
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω γνωστό:
Τώρα κλαιν τα καβουράκια στου γυαλού τα βοτσαλάκια, κλαίνε παραπονεμένα που δεν βρίσκουνε κανένα να τους χρηματοδοτήσει!
Και ψάχνουν για δάνεια μπας και σωθούν!
Ομως πως να σωθείς όταν δεν ξέρεις ούτε ΤΙ πουλάς ούτε ΠΟΣΟ να το πουλήσεις ούτε ΠΩΣ να το πουλήσεις;
Με τόσες αναπάντητες ερωτήσεις δεν σώζεσαι! Πας για βρούβες!
Οπότε, φτου κι από την αρχή:

ΤΙ παράγουν τα ΜΜΕ;

Ειδήσεις, αναλύσεις, άρθρα, φωτορεπορτάζ, σκίτσα... Ιστορίες!!!
(Παρένθετη ερώτηση: Εχει ανάγκη ο κόσμος από τα παραπάνω προϊόντα;
Εχουν! Οσο ΠΟΤΕ άλλοτε! Ποτέ ΤΟΣΟΣ κόσμος δεν έψαχνε, δεν διάβαζε, δεν «κατανάλωνε» ΤΟΣΕΣ πολλές ειδήσεις και δεν είχε ανάγκη από ένα φίλτρο και ένα μπούσουλα για να μπορεί να βρίσκει το σημαντικό, το έγκυρο, το έγκαιρο και το ουσιαστικό! Αρα υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρότατο τόσο για τα ΜΜΕ όσο και για τους δημοσιογράφους!)

ΠΟΣΟ θα πρέπει να πουλήσουν τα «προϊόντα» τους τα ΜΜΕ;

Εδώ σε θέλω κάβουρα!
Τα πράγματα φαίνονται απλά και στηρίζονται στις βασικές αρχές του Εμπορίου;
Η τιμή ενός προϊόντος διαμορφώνεται από το Κόστος Παραγωγής και Διακίνησής του, από την Ποιότητά του και το Brand του ΣΥΝ το εύλογο κέρδος για να έχει νόημα να συνεχίσεις να το παράγεις!
Τα βάζεις κάτω και βρίσκεις την τιμή!
Αν τώρα δεν πάει να το αγοράσει κανείς κάπου ΑΛΛΟΥ έχεις κάνει το λάθος!
Π.χ. αν το ίδιο προϊόν το βρίσκουν όλοι κάπου αλλού και ΤΖΑΜΠΑ!
Οπότε εκεί ξανακοιτάζεις τα υλικά με τα οποία φτιάχνεις το προϊόν και την ποιότητά τους (την έρευνα, τη γλώσσα, την ταχύτητα, την πληρότητα κτλ κτλ).
Τα ξαναβάζεις κάτω και βγάζεις τιμή!
Το ΜΕΓΑ θέμα είναι, βεβαίως, το ΠΩΣ θα το πουλήσεις διότι αυτό έχει να κάνει και με το ΠΟΣΟ αλλά και με το σε ΠΟΙΟΥΣ θα το πουλήσεις!

ΠΩΣ, λοιπόν, θα πουλήσουν τα ΜΜΕ τα προϊόντα τους έτσι ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν;

Για το χαρτί και τα έντυπα γενικά, τα είπαμε!
Καληνύχτα!
Οσοι αντέχουν –και τα βγάζουν από αλλού- θα συνεχίσουν να τυπώνουν. Είτε πουλάνε τα έντυπά τους είτε όχι είναι μάλλον αδιάφορο. Τα είπαμε αυτά! Καλύτερα μάλιστα να τα μοιράζουν τζάμπα στο μετρό και στα καφενεία!

Ραδιόφωνα και τηλεοράσεις ποτέ δεν πουλούσαν –με εξαίρεση τα συνδρομητικά που δεν πηγαίνουν και λαμπρά! Γι αυτό και αργά ή γρήγορα είναι καταδικασμένα να πεθάνουν αν δεν συναντηθούν με τις νέες τάσεις (π.χ. την Social TV που ξεκίνησε στις ΗΠΑ).

Το Διαδίκτυο και οι online εκδόσεις ζυγίστηκαν, μετρήθηκαν και κρίθηκε ότι δεν θα βγάλουν δεκάρα παρά το ότι οι επισκέψεις σε αυτά αυξάνονται με άλματα. Ο κόσμος θα συρρέει σε σένα αλλά αν του βάλεις διόδια ξέρει ...κι άλλο μονοπάτι! Τέλος! Και τελεία και παύλα ._

Η διαφήμιση θα συνεχίσει να μειώνεται και αν είναι να έλθει θε να ‘ρθει, αλλιώς θα προσπεράσει. Αυτό άλλωστε είναι και το φυσιολογικό! Εχεις υπεραξία; Θα έλθει ο διαφημιζόμενος! Δεν έχεις; Δεν θα έλθει!

Τι έχει απομείνει;
Το e-book ή e-article ή e-file ή όπως θέλεις πέστο! Καλύτερα όμως να το πεις e-story!!! Ψηφιακή ιστορία!!!
Τι είναι αυτό;

Είναι ένα «πακέτο» που περιλαμβάνει ρεπορτάζ, αφήγηση, εικόνα, ήχο, links, έξτρα πληροφορίες και υψηλή λειτουργικότητα και χρησιμότητα για τον ενδιαφερόμενο. Ενα «πακέτο» που έχει αξία διότι δεν είναι αποσπασματικό, είναι περιεκτικό, είναι χρήσιμο, έχει αρχειακή αξία, μπορεί να διαβαστεί όπου και όποτε θέλεις, μπορεί να συνδυαστεί με άλλα «πακέτα».

Μπορεί να είναι οτιδήποτε αρκεί να είναι πλήρες και καλοφτιαγμένο!

Μπορεί να είναι η σύνοψη των γεγονότων μιας ημέρας, ενός μήνα, ενός χρόνου, μιας δεκαετίας!
Μπορεί να είναι η σύνοψη των γεγονότων που αφορούν ένα θέμα, π.χ. επαναστάσεις στη Μέση Ανατολή με εκατοντάδες πληροφορίες, άρθρα, χάρτες, παραπομπές κτλ
Μπορεί να είναι οδηγοί για χρήσιμα πράγματα. Φορολογικός οδηγός, οδηγός πόλεων, οδηγός για σπουδές κτλ
Μπορεί να είναι ενημερωτικό-συνοδευτικό υλικό για γεγονότα που θα συμβούν, αθλητικά, εκλογικά, επιστημονικά κτλ με προγράμματα, ημερομηνίες, στατιστικά στοιχεία κτλ
Μπορεί να είναι μία έρευνα, ένας φάκελος, ένα αφιέρωμα...
Μπορεί να είναι όλα τα άρθρα ενός αρθρογράφου, ενός χρονογράφου, ενός σκιτσογράφου, ενός φωτογράφου...
Μπορεί να είναι όλα τα παραπάνω σε άλλες γλώσσες ή φτιαγμένα για ΑΜΕΑ...
Μπορεί να είναι οτιδήποτε ζητήσουν οι ίδιοι οι αναγνώστες!

Και πως θα πουλιούνται αυτά;

Ελα τώρα! Θα πουλιούνται μέσω κινητών, μέσω pc, μέσω tablet! Ακόμη και μέσω ειδικών ...ΑΤΜ ειδήσεων!

Και πόσο θα κοστίζουν το καθένα;

Για ρίξε μια ματιά στο i-store: από 0,50 μέχρι 7,99 ευρώ!
Ανάλογα το κόστος και την ουσιαστική τους αξία!

Και πόσοι θα το αγοράσουν;

Χαχαχαχαχα! Θέλεις να σου πω ΟΛΗ τη δουλειά και ΠΩΣ θα την κάνεις;
Αν την βγάλω σε e-book θα την αγοράσεις;
Είμαι σίγουρος πως ΝΑΙ!

Το μέλλον για τα ΜΜΕ και τη Δημοσιογραφία είναι μπροστά μας!
Πάμε;

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…