Και να που...

...ο τροχός της Ιστορίας παίρνει και πάλι στροφές. Μεγάλες. Γρήγορες. Ολο και πιο γρήγορες.
Ποιος να περίμενε αυτό το "τσουνάμι" -"Τυνησάμι" το λένε πλέον- στη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή;
Ομως η σπίθα της Τυνησίας έβαλε φωτιά. Μεγάλη φωτιά απ' άκρου σε άκρου της περιοχής...
Και, για σκέψου... αυτή η περιοχή είναι η πρώτη που αναπτύχθηκε ανθρώπινος πολιτισμός...
Και, για σκέψου... αυτή η περιοχή ήταν και είναι το "χρυσόμαλλο δέρας" της Δύσης...
Και, για σκέψου... πόσο ματωμένη είναι αυτή η περιοχή. Πόσα ποτάμια αίματος έχουν κυλίσει στον Τίγρη, στον Ευφράτη, στο Νείλο...

Για σκέψου!

Ακόμη δεν έχουμε καταλάβει τίποτα...
Βλέπουμε, χαζεύουμε, λυπούμαστε, χαιρόμαστε, παρακολουθούμε...
Κάποιοι βιάζονται, οι καημένοι, να βγάλουν συμπεράσματα...

...αλλά χαμπάρι δεν έχουμε πάρει!

Βλέπεις, κρίνουμε τα πάντα, εμείς οι Δυτικοί -και πολύ περισσότερο εμείς οι νεο-αγράμματοι Ελληνες- από τα όσα μικρά, στενά και μίζερα μας υπαγορεύει ο αφαλός μας! Τα μικρά, χαζά μας συμφέροντα...

Και λέμε σαχλαμάρες... Ατελείωτες σαχλαμάρες...
Γιατί σαχλαμάρες είναι να αποτιμάς αυτό που γεννιέται πριν καν ξεμυτίσει από τη μήτρα της Ιστορίας!

Αλλος μιλάει για "επαναστάσεις του Facebook"...
Αλλος για "επαναστάσεις εκ-Δυτικισμού"...

Αφόρητες μπουρδολογίες!

Και κανείς... Μα κανείς... δεν έχει ακόμη αντιληφθεί ότι τέτοιας έκτασης αλλαγές, δεν έχει ξαναματαδεί ο κόσμος από το 1789 και δώθε...

Τα πάντα αλλάζουν!

Τα πάντα!

Και παντού!

(Και θα τολμήσω να το πω το παράξενο: Ακόμη και στις πιο μικρές αποχρώσεις του προσωπικού μας βίου! Τόσο βαθύ και συγκλονιστικό είναι αυτό που συμβαίνει εκεί κάτω!)

Σχόλια

  1. Συγκλονιστικά όσα γίνονται, αλλά όχι και 1789.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ισως ακόμη πιο σημαντικά. Γιατί το 1789 αφορούσε τη μισή Ευρώπη. Τούτο εδώ αφορά ολόκληρο τον πλανήτη και το σύνολο της σκέψης. Δυτικής και Ανατολικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Σλαβόι Ζίζεκ τα παρομοίασε με τις επαναστάσεις του 1848 στην εκπομπή του Αρη Χατζηστεφάνου για την Αίγυπτο στις 13/2 στο Σκάι. Ελπίζω να θυμάμαι σωστά ότι εκεί το άκουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πιο κοντά στέκονται στη λογική ακριβώς του 1848 με έντονο το αραβικό πολιτισμικό στοιχείο. Γιατί όχι το 1789 ή το 1776; Επειδή ακριβώς
    α)δεν οδήγησαν σε προσπάθεια παλινόρθωσης
    β) δεν είχαν συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους και πρόγραμμα
    γ) δεν ήταν οργανωμένα και δεν είχε προηγηθεί τέτοιας έκτασης διαβούλευση (Διαφωτισμός κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν χορταίνω να το διαβάζω αυτό το κείμενο. Ερχομαι και ξανάρχομαι. Μου δίνει δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου