Άνεμος, πρέπει να πουληθούν πάρα πολλά iPad για να προκαλέσουν ένα paradigm shift στα ΜΜΕ. Το iTunes π.χ. έφερε επανάσταση στις πωλήσεις τραγουδιών, αλλά ο καθένας μπορεί να το χρησιμοποιήσει από το PC που ήδη έχει. Εδώ συζητάμε ότι πρέπει ο μέσος καταναλωτής να επενδύσει 500+ δολάρια για να μπορεί να διαβάζει online εφημερίδες και περιοδικά στον καναπέ του (άντε, να μπαίνει και στο Facebook αλλά αυτό το κάνει και με ένα smartphone). Πολύ απλά το added value του iPad δεν είναι τέτοιο που να δικαιολογεί το κόστος του (όπως π.χ. το iPhone που "ανάγκασε" το μέσο καταναλωτή να αγοράσει smartphone).
Προσωπικά θεωρώ ότι όντως υπάρχει χώρος για tablets - απλά για να κατακτήσουν την αγορά θα πρέπει να είναι φτηνά. Γι' αυτό πιστεύω περισσότερο στην ανοιχτή λογική της Google και του Android / Chrome OS - δίνεις δωρεάν μια κοινή πλατφόρμα, και αφήνεις τους κινέζους να φτιάξουν tablets των 200 δολαρίων. Η Google εξακολουθεί να έχει το μονοπώλειο των διαφημήσεων και του content delivery (προς το παρόν Google books, Google news). Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε τι θα γίνει και σε αυτό το στρατόπεδο - η Google έχει δείξει ότι την ενδιαφέρει αυτή η αγορά.
Κωστή έχεις δίκιο. Το έγραψα και σε προηγούμενο ποστ: μπορεί να είναι, μπορεί και να μην είναι η συγκεκριμένη συσκευή. Μπορεί να είναι άλλη ή άλλες. Σίγουρα θα γίνουν πολύ φθηνότερες στο άμεσο μέλλον. Και για καιρό θα συνοδεύεται από τις άλλες, τις πιο παλιές, συσκευές αλλά ΚΑΙ το χαρτί. Το παράδειγμα δεν θα αλλάξει μόνο από αυτές αλλά όταν βρεθεί ένα νέο μοντέλο λειτουργίας (και χρεώσεων) από τα ΜΜΕ.
Άνεμε συμφωνώ 100% με την άποψή σου ότι τα Μέσα πρέπει να αναζητήσουν ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, συμβατό με την ψηφιακή εποχή. Αλλά είναι κρίσιμο αυτή η αλλαγή παραδείγματος να μη βασιστεί σε ένα τεχνολογικό πάροχο, γιατί θα δημιουργηθούν άλλου είδους αδιέξοδα. Μακάρι να υπήρχε κάποια πραγματικά ανοιχτή vendor-neutral πλατφόρμα παροχής ψηφιακού περιεχομένου, αλλά δυστυχώς για καθαρά πρακτικούς λόγους τέτοιες πλατφόρμες μπορούν να στήσουν μόνο οι κολοσσοί του χώρου (Amazon, Google, Apple). Με 3 ανταγωνιστικές πλατφόρμες στην αγορά (iPad, Kindle, Chrome-Os tablets) υπάρχουν προοπτικές για ένα επιτυχημένο business model που θα εκμεταλεύεται τις νέες τεχνολογίες (multimedia, Web 2.0, micro-payments) και θα δημιουργεί κέρδη και για τους εκδότες και για τους τεχνολογικούς παρόχους.
Άνεμος, πρέπει να πουληθούν πάρα πολλά iPad για να προκαλέσουν ένα paradigm shift στα ΜΜΕ. Το iTunes π.χ. έφερε επανάσταση στις πωλήσεις τραγουδιών, αλλά ο καθένας μπορεί να το χρησιμοποιήσει από το PC που ήδη έχει. Εδώ συζητάμε ότι πρέπει ο μέσος καταναλωτής να επενδύσει 500+ δολάρια για να μπορεί να διαβάζει online εφημερίδες και περιοδικά στον καναπέ του (άντε, να μπαίνει και στο Facebook αλλά αυτό το κάνει και με ένα smartphone). Πολύ απλά το added value του iPad δεν είναι τέτοιο που να δικαιολογεί το κόστος του (όπως π.χ. το iPhone που "ανάγκασε" το μέσο καταναλωτή να αγοράσει smartphone).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά θεωρώ ότι όντως υπάρχει χώρος για tablets - απλά για να κατακτήσουν την αγορά θα πρέπει να είναι φτηνά. Γι' αυτό πιστεύω περισσότερο στην ανοιχτή λογική της Google και του Android / Chrome OS - δίνεις δωρεάν μια κοινή πλατφόρμα, και αφήνεις τους κινέζους να φτιάξουν tablets των 200 δολαρίων. Η Google εξακολουθεί να έχει το μονοπώλειο των διαφημήσεων και του content delivery (προς το παρόν Google books, Google news). Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε τι θα γίνει και σε αυτό το στρατόπεδο - η Google έχει δείξει ότι την ενδιαφέρει αυτή η αγορά.
Κωστή έχεις δίκιο. Το έγραψα και σε προηγούμενο ποστ: μπορεί να είναι, μπορεί και να μην είναι η συγκεκριμένη συσκευή. Μπορεί να είναι άλλη ή άλλες. Σίγουρα θα γίνουν πολύ φθηνότερες στο άμεσο μέλλον. Και για καιρό θα συνοδεύεται από τις άλλες, τις πιο παλιές, συσκευές αλλά ΚΑΙ το χαρτί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο παράδειγμα δεν θα αλλάξει μόνο από αυτές αλλά όταν βρεθεί ένα νέο μοντέλο λειτουργίας (και χρεώσεων) από τα ΜΜΕ.
Άνεμε συμφωνώ 100% με την άποψή σου ότι τα Μέσα πρέπει να αναζητήσουν ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, συμβατό με την ψηφιακή εποχή. Αλλά είναι κρίσιμο αυτή η αλλαγή παραδείγματος να μη βασιστεί σε ένα τεχνολογικό πάροχο, γιατί θα δημιουργηθούν άλλου είδους αδιέξοδα. Μακάρι να υπήρχε κάποια πραγματικά ανοιχτή vendor-neutral πλατφόρμα παροχής ψηφιακού περιεχομένου, αλλά δυστυχώς για καθαρά πρακτικούς λόγους τέτοιες πλατφόρμες μπορούν να στήσουν μόνο οι κολοσσοί του χώρου (Amazon, Google, Apple). Με 3 ανταγωνιστικές πλατφόρμες στην αγορά (iPad, Kindle, Chrome-Os tablets) υπάρχουν προοπτικές για ένα επιτυχημένο business model που θα εκμεταλεύεται τις νέες τεχνολογίες (multimedia, Web 2.0, micro-payments) και θα δημιουργεί κέρδη και για τους εκδότες και για τους τεχνολογικούς παρόχους.
ΑπάντησηΔιαγραφή