Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ακροδεξία "επίθεση" στο opengov.gr για τους Μετανάστες

Ομαδικά "πυρά" από ακροδεξιούς και ελληναράδες στο opengov.gr όπου έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τους Μετανάστες.
Οι περισσότεροι προτείνουν, ως δήθεν λύση, τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος...
"Ξεχνώντας" πως ποτέ τα ανθρώπινα αλλά και τα πολιτικά, δημοκρατικά δικαιώματα δεν αποφασίζονται με αυτόν τον τρόπο. Μια Δημοκρατία ΟΦΕΙΛΕΙ έτσι κι αλλιώς να τα παρέχει και να τα υπερασπίζεται χωρίς να τα διαπραγματεύεται.

Το νομοσχέδιο είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αρκεί να μην αλλάξει στο δρόμο. Ομως ενέχει δύο μεγάλες αντιφάσεις. Η πρώτη: Δεν μπορεί να αναγνωρίζεται, υπό προϋποθέσεις, στους μετανάστες το δικαίωμα του εκλέγειν και να μην επιτρέπεται το δικαίωμα του «εκλέγεσθαι». Αν μπορούν να εκλέγουν δημάρχους ή δημοτικούς συμβούλους, γιατί να μην μπορούν να συμμετέχουν και στο άλλο, να θέτουν οι ίδιοι υποψηφιότητα; Αυτά τα δύο πάνε ΜΑΖΙ και ο διαχωρισμός τους υποκρύπτει διάκριση. Και μάλιστα ρατσιστική!
Και η δεύτερη: Γιατί μόνο για τις εκλογές Α’ βαθμού και όχι και για τις εθνικές εκλογές;



Σχόλια

  1. Λάθος ,Εκλέγονται, δεν εκλέγονται μόνο Δήμαρχοι και πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων.
    Μισό αλλά κάτι είναι και αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ουτσεκάς Βο(υ)λευτής12/29/2009 10:30:00 μ.μ.

    Γουστάρω! Εμπρός για τρελλές κόντρες του Αρμπέν Τζαφέρ του Αλβανικού Εθνικού Συναγερμού (με ταυτόχρονη μετάφραση από τα Αλβανικά στα Ελληνικά) με τον Γιώργο (Καρα)τζαφέρ(η) του ΛΑΟΣ στο κανάλι της Βουλής. Η αντιπροεδράρα ο Πάγκαλος θα την πέφτει σε αμφότερους κατευθείαν στα Αρβανίτικα - τα οποία ο Αλβανός διερμηνέας (να κρατικοδίαιτες νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν!) της Βουλής θα ζορίζεται να μεταφράσει καθώς το Αρβανίτικο γαμοσταυρίδι δεν τους το έμαθαν στα Αλβανικά σχολεία στη Γκράβα (α ρε γειτονιά μου Αλβανομάνα πλέον).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δηλαδη οι Ελβετοι που κανουν συνεχεια δημοψηφισματα δεν εχουν Δημοκρατια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ποια χώρα του κόσμου ο οποιοσδήποτε μετανάστης αποκτά άμεσα πολιτικά δικαιώματα; Υπάρχει καμμία; Μην τρελαθούμε και τελείως. Την έννοια της κοινωνικής συνοχής την έχεις ακουστά; Δες τι προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στη Γαλλία να πάρεις μια ιδέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. /"Ξεχνώντας" πως ποτέ τα ανθρώπινα αλλά και τα πολιτικά, δημοκρατικά δικαιώματα δεν αποφασίζονται με αυτόν τον τρόπο./

    Και πώς αποφασίζονται? Επιβάλλονται? Από ποιόν? Και σε ποιά εξουσία στηρίζονται αν δεν πλειοψηφούν στην κοινωνία?
    Δεν μπορώ να φανταστώ ποιός θεσμός μπορεί να αρνηθεί τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος ή να καταργήσει το αποτέλεσμά του.Εσύ μπορείς να ονομάσεις έναν? Θέλω ειλικρινά να μου πεις πώς μπορεί να λειτουργήσει πρακτικά αυτό το πράγμα χωρίς την υπόθεση ενός "φωτισμένου δεσπότη" που δεν χρειάζεται δημοκρατική νομιμοποίηση.Η απάντηση είναι ότι εδώ και καιρό όντως εισάγονται δικαιώματα "βέτο" έναντι της δημοκρατίας -από θέση (και προς όφελος κυρίως) υπαρκτής ισχύος βέβαια- για πολλά και διάφορα π.χ. για το δικαίωμα της ιδιωτικότητας σε ότι αφορά αποδοχές από την ΕΡΤ, ή συμμετοχής πολιτικών προσώπων σε offshore κλπ.
    Άσε που δεν πρόκειται καν για θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως τα ορίζουν, αλλά για μια ηθική/πολιτική απόφαση αντίστοιχη με το ψήφο στα 16.
    Η πολιτική μου θέση λοιπόν για το θέμα των μεταναστών είναι τελείως άλλο πράγμα και
    1.ΔΕΝ θα υπέγραφα για διεξαγωγή δημοψηφίσματος (ενώ θα υπέγραφα π.χ. αν επρόκειτο για την κατάργηση των "προσωπικών δεδομένων" πολιτικών προσώπων)
    2. θα ψήφιζα ΝΑΙ στο δημοψήφισμα αν παρ' όλα αυτά γινόταν.
    Αλλά είναι πολιτική θέση, όχι αναπαραγωγή ιερών γραφών.

    Μετά από το βραχύβιο "ελευθερία ή ασφάλεια" έχουμε τώρα ξεκάθαρα ρητά και απολύτως διαζευκτικά το δίλημμα "δημοκρατία ή ατομικά δικαιώματα".
    Η σίγουρη συνταγή για να τα χάσεις και τα δύο είναι να τα αφήσεις να τα διαχειρίζονται ερήμην σου πλατωνικοί φύλακες.
    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/libertycentral/2009/mar/18/human-rights-asylum

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν σε προβληματίζει το γιατί οι ακροδεξιοί και οι νεοφασίστες ζητούν δημοψήφισμα;
    Τους έπιασε ο πόνος για τη δημοκρατία; Οχι βέβαια!
    Ο λόγος που το υποστηρίζουν είναι τα φοβικά, τα ξενόφοβα αισθήματα που καλλιεργούν συστηματικά.
    Η χριστοδουλική ιστορία με τις ταυτότητες επαναλαμβάνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προφανώς ποντάρουν στα ξενοφοβικά αντανακλαστικά ενός εκλογικού σώματος που υπερβαίνει κατά πολύ την δική τους πολιτική επιρροή.
    Το αναγνωρίζω ότι παρά το γεγονός ότι ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ,ΚΚΕ (?) και μέρος της ΝΔ είναι υπέρ ,υπάρχει κίνδυνος να μην εκφραστεί αυτό στην κάλπη.
    Όμως αυτό δεν είναι απάντηση στο δικό μου προβληματισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. το δημοψήφισμα είναι δημοκρατική ή φασιστική διαδικασία?

    βέβαια εσύ σαν καλός δημοκράτης θα κόψεις αυτό το σχόλιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για να θυμηθώ λίγο... Ο Alberich δεν είναι αυτός που πριν από κάνα μήνα στο Buzz έλεγε ότι το να βγάζουν οι νεοναζί προσωπικά δεδομένα ανθρώπων και να τους επικηρύσσουν για να τους ξεκάνουν οι ομοϊδεάτες τους είναι "ελευθερία του λόγου";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το δημοψήφισμα τεχνικά είναι δημοκρατική διαδικασία -τεχνικά πάντα. Όμως εδώ θα συμφωνήσω με τον Ναύτιλο, οι ξενοφοβικές στάσεις εμφανίζονται όλο και πιο ισχυρές στην ελληνική κοινωνία. Από το "δε γουστάρω να ακούω άλλη γλώσσα στο δρόμο" μέχρι το "να φυγούνε γιατί μας τρώνε τις δουλειές".
    Και φυσικά ο "πολιτικός" λόγος ορισμένων (βλέπε ΛΑΟΣ) εντείνει περισσότερο το φαινόμενο. Οπότε πρακτικά το δημοψήφισμα σταμάτα να αποτελεί δημοκρατική διαδικασία (έκφραση διαφορετικών απόψεων) την στιγμή που ασκείται δημαγώγηση (έκφραση μιας μόνο άποψης).

    Τώρα, αν σαν λαός, είναι τόσο εύκολο να μας ελέγξουν οι εκφραστές της φασιστικής -ας πούμε ακροδεξιάς, για λόγους ευαισθησίας- ιδεολογίας, τι να πω. Τους αξίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΤΟ ΚΟΥΝΟΥΠΙ12/30/2009 09:07:00 μ.μ.

    οκ.

    Και αν σε ένα δημοψήφισμα παρθεί η απόφαση να σκοτώνουμε π.χ. τους ανάπηρους
    ή να παίρνουμε όλοι μισθό 10.000 ευρώ;

    Τί είναι ένα δημοψήφισμα; Αν είναι το άπαν τότε τί την θέλουμε την βουλή και το σύνταγμα;
    Είναι η λαϊκή βούληση; Και ο Χίτλερ με την λαϊκή βούληση έκανε ό,τι έκανε...

    Και κάτι τελευταίο: το κάθε δημοψήφισμα θα αποτυπώνει γνήσια την λαϊκή θέληση ή θα είναι προϊόν του πολιτικού marketing και της διαφήμισης ή ακόμα και του χρηματισμού ή του βολέματος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ακούτε για Δημοψήφισμα εσείς ω 'δημοκρατικοί' και 'προοδευτικοί' πολίτες και σας πιάνει τεταρταίος.

    Και γιατί να το κρύβεται πίσω απο το λαμπερό επίχρισμα του 'προοδευτισμου' και 'αντιρατσιστιμού' κρύβεται το άσχημο πρόσωπο του αυταρχισμού του ολοκληρωτισμού αυτού του ίδιου του φασισμού Κύριοι

    ΟΙ μάσκες έπεσαν.

    ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΤΕ

    ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΛΑΟ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ
    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΙΚΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το δημοψηφισμα ειναι δημοκρατικοτατη διαδικασια. Ο Λαικισμος με τον οποιο θετει το ερωτημα η ακροδεξια ειναι αυτος που αξιζει σφαλιαρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το Δημοψήφισμα είναι δημοκρατικό αλλά, αλλά, αλλά, άλλα.... αμα το ζητούν αυτοί που διαφωνούν μαζί μας δεν ειναι!!! Τσου τσου ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ!...είναι είναι ΕΙΝΑΙ 'ΑΚΡΟΔΕΞΙΟ', 'ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ' και δεν ξερω εγω τι -ικο!

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΤΟΥ ΑΛΑΦΟΥΖΙΣΤΑΝ και όλο τα συρφετό φερέφωνων Πιόνια της Νέας Τάξης!

    Ο άλλος μέσα στον πανικό του προσπαθεί να παραλληλίσει το αίτημα για δημοψήφισμα με σκότωμα των ανάπηρων!

    ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ
    ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΣΤΟ ΒΟΘΡΟ ΘΑ ΠΕΣΕΤΕ!

    Κατανοώ τον πανικο σας, κατανοώ οτι δεν το περιμενατε οτι εν τελει τα φασιστρονια δεν θα ηταν οι αυτοι που λετε 'ακροδεξιούς' η ακροαδέξιους αλλα θα είστε εσείς,
    ...αλλα μην παραποιείτε την αλήθεια και τα γεγονότα .... είναι χοντρό!

    ΤΙ ΝΤΡΟΠΗ !
    ΚΑΙ ΤΗ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΠΟΛΥΤΗ ΞΕΦΤΥΛΑ..


    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!!!!!!
    ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΦΑΣΙΜΟΣ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τάδε έφη Άλμπεριχ:

    «Και πώς αποφασίζονται? Επιβάλλονται? Από ποιόν? Και σε ποιά εξουσία στηρίζονται αν δεν πλειοψηφούν στην κοινωνία?» (σ.σ. τα ανθρώπινα δικαιώματα των μειοψηφιών, σε ένα χωροχρόνο κοντά στο Άουσβιτς)

    Δυο λεξούλες. Sieg Heil!

    [Άνεμε, ζητώ συγνώμη και για τη δική μου παράκρουση, αλλά...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Και αν σε ένα δημοψήφισμα παρθεί η απόφαση να σκοτώνουμε π.χ. τους ανάπηρους
    ή να παίρνουμε όλοι μισθό 10.000 ευρώ;"

    Έλεος πια με αυτές τις φαιδρότητες!
    Ούτε το Σύνταγμα της χώρας σας δεν γνωρίζετε, και χρησιμοποιείτε επιχειρήματα επιπέδου Καραγκιόζη.

    Μάθετε πρώτα τα στοιχειώδη σαν έλληνες πολίτες και μετά μιλήστε και για τα υπόλοιπα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Στη δημοκρατία υπάρχουν αποφάσεις που λαμβάνονται πλειοψηφικά (όπως η σύνθεση του κοινοβουλίου) και αποφάσεις που λαμβάνονται δικαιοκρατικά (όπως οι δικαστικές αποφάσεις). Στην πρώτη κατηγορία ακολουθείται η αρχή της πλειοψηφίας (ό,τι θέλουν οι πολλοί), στην δεύτερη κατηγορία ακολουθείται η αρχή του κράτους δικαίου (ό,τι γράφουν οι σύμφωνοι με το σύνταγμα νόμοι). Αν αναστρέψουμε τη σχέση και τις ατομικές αποφάσεις λάμβανε η πλειοψηφία ή τις γενικές αποφάσεις λάμβαναν οι δικαιοκρατικοί θεσμοί, τότε θα υπήρχε πρόβλημα δημοκρατίας.Δεν μπορούμε όμως να έχουμε δημοκρατία μόνο με την αρχή της πλειοψηφίας ή μόνο με την αρχή του κράτους δικαίου. Η πλειοψηφία δεν μπορεί να αποφασίζει για τα πάντα.

    Για το ερώτημα του αν επιτρέπεται δημοψήφισμα σε θέματα απόκτησης ιδιότητας πολίτη, εγείρεται το μεγάλο θέμα του κατά πόσον η εν λόγω ιδιότητα συνδέεται με ενάσκηση ανθρώπινων δικαιωμάτων. Για παράδειγμα, η ικανότητα του εκλέγειν και το εκλέγεσθαι είναι ανθρώπινο δικαίωμα (όχι μόνο "πολιτικό"), διότι προβλέπεται ως τέτοιο από το 1ο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ. Αυτό σημαίνει ότι μια νομοθετική διάταξη που διευκολύνη την ενάσκηση αυτού του δικαιώματος, δεν μπορεί να καταστεί αντικείμενο δημοψηφίσματος.

    Κατά τ' άλλα, δεν υπάρχουν νομικά εμπόδια για την διενέργεια δημοψηφίσματος. Αν και ξεχνάνε όλες οι πλευρές ότι το βασικό σε αυτές τις περιπτώσεις ειναι η διατύπωση του ερωτήματος.
    Επίσης ξεχνάνε όλες οι πλευρές την αρνητική ιστορική φόρτιση που διαθέτει ο ίδιος ο θεσμος του δημοψηφίσματος στην Ελλάδα - με τις γνωστές παλλινωδίες ως προς τη μορφή του πολιτεύματος, τα "unfair" κλπ- αλλά και την ίση νομιμοποίηση που κατέχει συνταγματικά μια εκλεγμένη κυβέρνηση για την νομοθεσία σε γενικά θέματα.

    Το δημοψήφισμα είναι μια εξαίρεση στο κοινοβουλευτικό πολίτευμά μας. Μια εξαίρεση που παραδοσιακα χρησιμοποιήθηκε για να νομιμοποιηθούν π ρ ο ε ι λ η μ μ έ ν ε ς πολιτικές αποφάσεις. Γι' αυτό και το αίτημα για διενέργεια δημοψηφίσματος προέρχεται από τις πλέον ανιστόρητες πολιτικές πτέρυγες, αλλά κι από εκείνες που παραδοσιακά χρησιμοποίησαν αυτόν τον θεσμό ως κολυμβήθρα του σιλωάμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το δημοψήφισμα είναι μισή λύση διότι η μόνη επιλογή είναι ανάμεσα στο "ναι σε όλα" και στο "όχι σε όλα", αγνοώντας τις ενδιάμεσεες δυνατότητες, ενώ για ότι προκύψει το μπαλάκι πάει στον λαό. "Εσείς το ψηφίσατε" θα μας πουν.

    Καλύτερη και πιο έντιμη προσέγγφιση θεωρώ την κίνηση που γίνεται με την ανοιχτή διαβούλευση, όπου εκτός από την συμφωνία ή διαφωνία, ο κάθε πολίτης έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί σε επιχειρήματα και τους λόγους που υποστηρίζει τη μία ή την άλλη άποψη.

    Την καλημέρα μου και καλή χρονιά να έχουμε όλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Λαπούτα
    http://www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU

    @E-Lawyer
    Εστω, αλλά δεν μπορεί να ορίζει μονομερώς η ίδια η δικαιοσύνη (και εκ των υστέρων, και μέσω διασταλτικών ερμηνειών και μάλιστα κατά τρόπο που δεν επιδέχεται στο μέλλον αναθεώρηση από οσοδήποτε μεγάλη πλειοψηφία) το ποιες αποφάσεις εμπίπτουν στη δικαιοδοσία της και εξαιρούνται από αυτήν της πλειοψηφίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Παραληρείτε προοδευτικοί (μη χέσω) δημοσιογράφοι της κακιας ώρας.
    Αυτέ την στιγμή δεχοσατε το ένα χαστούκι πάνω στο άλλο. Οι μάσκες έπεσαν και ο ρόλος σιγά σιγά αποκαλύπτεται, φερέφωνα και άδεια κουστουμάκια.
    Θα σας πάρει ο Ελληνικός Λαος με τις πέτρες φασιστρονια Γκαιμπελίσκοι!

    Αιντε τρεχάτε τώρα με τον Τριμη και τον Κωστοπουλο και την Κουστωδία από τους Πηλιους Γουσηδες και του Εφιάλτες να σκαψεται τα θεμέλια του Ελληνισμού όσο έχετε χρόνο ακόμα καραπροδοτες.

    Τα δικαιώματα τα του Ελλάνικος λαός θα τα πάρει με κάθε μέσο που αναφέρεται στον Σύνταγμα δεν θα σας ζητήσει την άδεια πουλημένοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δημοψήφισμα τώρα: Να δημευθεί η πέριουσία του Γελάς Πορδόδοξυ και όλων των στελεχών και μελών του ΛΑΟΣ και να μοιραστεί ισομερώς στους υπόλοιπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Λαπούτα
    Μπράβο, καλός είσαι.Καλύτερος εδώ από ότι σε κείνο το άλλο βίντεο που διάβαζες κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @alberich

    Το πότε επιτρέπεται δημοψήφισμα το αναγράφει το Σύνταγμα. Το αν το Σύνταγμα εφαρμόζεται ορθά είναι δουλειά των δικαστηρίων. Διότι όταν η συμβατότητα προς το Σύνταγμα αφέθηκε σε πλειοψηφικά όργανα είχαμε και "πλειοψηφικές" αποφάσεις, όπως στην περίπτωση που η Βουλή αποφάνθηκε ότι ήταν νόμιμη η εκλογή Σαρτζετάκη παρά τα έγχρωμα ψηφοδέλτια (ο Κανονισμός έλεγε "ομοιόμορφα" όχι όμως και "ομοιόχρωμα" ήταν η ... νομική αιτιολόγηση της πλειοψηδίας) και όπως στην περίπτωση που η Βουλή αποφάνθηκε για το χρόνο παραγραφής ποινικών ευθυνών για τα σκάνδαλα. Οι πλειοψηφίες αποφασίζουν με βάση τη σκοπιμότητα κι όχι τη νομιμότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @e-lawyer
    Αναφερόμουν στη πρότασή σου:
    "εγείρεται το μεγάλο θέμα του κατά πόσον η εν λόγω ιδιότητα συνδέεται με ενάσκηση ανθρώπινων δικαιωμάτων"

    Άρα κάποιοι- λίγοι- θα αποφασίσουν επ' αυτού και επί άλλων περιορισμών της δικαιοδοσίας της πλειοψηφίας στο μέλλον.

    Η αντίληψή σου για το νόμο και τους δικαστές είναι "claim about what is on the basis of what ought to be". Νόμος με μαθηματική ακρίβεια, μονοσήμαντους ορισμούς και ακριβής μέθοδος εξαγωγής αδιαμφισβήτητων πορισμάτων από άμεμπτους φύλακες του νόμου.

    Όμως και οι πλατωνικοί φύλακες -σε μια κοινωνία που επικυριαρχείται, όπως και το κράτος, από την οικονομική ισχύ- μπορεί κάλλιστα να αποφασίαζουν με βάση τη σκοπιμότητα, αλλά και με βάση την ιδιοτέλεια. Και στην μεν περίπτωση των λαϊκών πλειοψηφιών οι ατομικές σκοπιμότητες και ιδιοτέλειες αλληλοαπαλύνονται και υπηρετείται το σύνολο, ενώ σε μια διακυβέρνηση όπου βαρύνει η γνώμη φωτισμένων ολίγων, τυχόν ιδιοτέλεια και σκοπιμότητα πολύ πιο εύκολα ενισχύονται και υπηρετούνται οι ίδιοι και οι εντολείς τους.

    Όσο και αν συναινούμε στις διακηρύξεις περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κράτους δικαίου κλπ, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για το δέον και όχι για το είναι.Και το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε, εκτός από το να φροντίζουμε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, είναι να μην επιτρέψουμε να τα χρησιμοποιούν εις βάρος μας.Κάθε εξουσία είναι διατεθειμένη να διακηρύξει ότι αναγνωρίζει ηθικά προτάγματα στη γενικότητά τους(π.χ. το δικαίωμα του πλούσιου και του φτωχού να επιλέξουν να κοιμηθούν στο Χίλτον ή κάτω από μια γέφυρα, ή το τραπεζικό απόρρητο του άνεργου και του Χριστοφοράκου, το δικαίωμα στην απεργία αλλά και το δικαίωμα στην εργασία εξ' ίσου) αν της επιτρέψεις για αντάλλαγμα να προσδιορίζει η ίδια τα όρια της δικαιοδοσίας της και τη δυνατότητα να βάζει βέτο απέναντι στην -οσοδήποτε μεγάλη- πλειοψηφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Η διάκριση ανάμεσα σε δέον και σε ισχύον (όχι σε "είναι") όμως, όσο κι αν επισημαίνεται, οδηγεί στην υπογράμμιση της κατάργησης της ("η πραγματικότητα μας χαλάει τη σούπα"). Κανείς δεν μιλάει μονοσήμαντα για "πλατωνικούς φύλακες", μετά από αιώνες φιλοσοφικής επεξεργασίας για την λειτουργία της δικαστικής αρχής (περιληπτικό name dropping: Ακινάτης, Γκρότιους, Καντ, Χέγκελ, Σμιτ, Κέλσεν, Βέμπερ και κυρίως - αν θέλουμε να μιλάμε για το σήμερα- Ρολς).
    Αν περιφρονήσουμε το δέον χάριν του ισχύοντος, ο σχετικισμος οδηγεί αναπόφευκτα στην άρνηση της δημοκρατίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Η αναγνώριση της ύπαρξης συσχετισμών ισχύος δεν συνεπάγεται αυτόματα την επιλογή του ιδεολογικού σχετικισμού ή του ηθικού μηδενισμού.
    Το δέον είναι στην ουσία και αυτό ηθικό/πολιτικό πρόταγμα και όχι μεταφυσική έννοια.Η αποσύνδεση του δέοντος από την επίγνωση αυτής του της ουσίας είναι ένα σύμπτωμα διολίσθησης προς πιο απολυταρχικές μορφές διακυβέρνησης (θυμίζω και τα επιχειρήματα περί leadership ηγετών της συμμαχίας των προθύμων, καθώς οδηγούσαν τις χώρες τους σε πόλεμο παρά την αντίθεση των πολιτών)που συντελείται τα τελευταία 30 χρόνια ταυτόχρονα με την διεύρυνση της ανισοκατανομής της οικονομικής ισχύος, την άνοδο του ανορθολογισμού κλπ ιστορικές μεταβολές.
    Προφανώς δεν μιλάμε για συντελεσθείσα ανατροπή της δημοκρατίας, αλλά για μια διαταρχή της πολύ πιο αποδοτικής κατ' εμέ ισορροπίας των συσχετισμών, που υπήρχε από το τέλος του πολέμου μέχρι τα τέλη των 70'ς ,και την αντίστοιχο μερικό εκπλατωνισμό στο ιδεολογικό πεδίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ...[...]..."Ξεχνώντας" πως ποτέ τα ανθρώπινα αλλά και τα πολιτικά, δημοκρατικά δικαιώματα δεν αποφασίζονται με αυτόν τον τρόπο...[...]...

    ΜΠΡΑΒΟ! Δεν έχει ακουστεί τέτοια φασιστική αποψή εδώ κι 70 χρόνια. Δηαλδή από την άνοδο του Χίτλερ στη Γερμανία. Η δημοκρατία ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ η αρχή της πλειοψηφίας κι αυτό είναι και το μεγαλείο της, κι αυτή είναι η προσαρμοστικότητα της ανα τους αιώνες κι ανα τα Έθνη. Το κάθε έθνος, ό κάθε λαός να αποφασίζει για το τρόπο ζωής που επιθυμεί για το δικό του "ευδαιμονείν". Το αντίθετο προσπαθεί να επιτύχει η ΗΠΑ (Γεωργία, Ουκρανία, Κοσσοβο) και το ίδιο έκανε ο Χίτλερ (Τσεχία, Πολωνία)

    Το άτοπον τη άποψης σου είναι και οι Απαντήσεις στα Παρακάτω ερωτήματα :

    1. Ποία είναι τελικά τα "Ανθρώπινα Δικαιώματα". Είναι γραμμένα κάπου; Ειναι αυτά της Βίβλου; Το Κορανιού, Του ΟΗΕ; Του Βολταίρου (που έλεγε τους Μαυρούς ζώα;); Του Γκάντι; Του Τσέ;

    2. Ποιος αποφασίζει ποια είναι αυτά τα δικαιώματα; Οι ΜΚΟ; Ο ΟΗΕ (δηλ.το συμβουλιο ασφαλείας;); Το ΝΑΤΟ; Η G8; Ο Τσίπρας; Ο Καρατζαφέρης;

    3. Κι αυτοι που αποφασίζουν τελικά ποιοί είναι; Ποιός τους επιλέγει; Ποιός τους Νομιμοποιήσε; Ο λαός; Ο Σόρος; Οι Αριστεροί; Οι Δεξιοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Λαπούτα
    http://www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU

    @E-Lawyer
    Εστω, αλλά δεν μπορεί να ορίζει μονομερώς η ίδια η δικαιοσύνη (και εκ των υστέρων, και μέσω διασταλτικών ερμηνειών και μάλιστα κατά τρόπο που δεν επιδέχεται στο μέλλον αναθεώρηση από οσοδήποτε μεγάλη πλειοψηφία) το ποιες αποφάσεις εμπίπτουν στη δικαιοδοσία της και εξαιρούνται από αυτήν της πλειοψηφίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%

Ω! Οι ωραίες μέρες!
Νοσταλγώ τις ένδοξες στιγμές μας στην Αριστερά του ’80 και του ’90 και του 2000 και του 2007…
Μικρά μαγαζιά, γωνία. Σπίτια του λαού. Ωραία κυλικεία με εξαιρετικούς καφέδες το πρωί.
Ωραίες μέρες…
Στα Ντα Κάπο και στα Φίλια, θέσεις τιμητικές μαζί με καλλιτέχνες και ωραία κορίτσια και αγόρια. Σεβασμός για την εργατική τραγιάσκα που είχαμε από καιρό πάψει να φοράμε αλλά ειχε μείνει η γραμμή στο μέτωπο. Ηθική. Συνέπεια. Καθαρότητα. Αγαπητοί σε όλους. Ευχάριστοι.
Αποδεκτοι όσο δεν διεκδικούσαμε κάτι παραπάνω. Την εξουσία κυρίως… «Αυτά δεν είναι δουλειές για εσάς. Θα σας φθείρουν! Αφήστε τις για εμάς τους λερωμένους…» μας έλεγαν οι πράσινοι και γαλάζιοι φίλοι μας. Και τα κορίτσια το ίδιο μας έλεγαν.
Εκεί στο 3 με 8% ήμασταν μια χαρά όλοι. Κι εμείς και οι άλλοι. Ασφαλείς μέσα στις αναζητήσεις μας. Χωρίς να το πιέζουμε κιόλας.
Και χρήσιμοι! Πολύ χρήσιμοι για πολλούς λόγους. Κυρίως για άλλοθι βέβαια αλλά και λόγω παιδείας. Ως δημοσιογράφοι. Ως Σύμβουλοι. Ως Ρήτορες.
Τι έλεγα;
Α! Ναι…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…