Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Google - Παλιά ΜΜΕ 0-1

(Θέμα σε εξέλιξη...)

Αν όχι σε ήττα, πάντως σίγουρα σε υποχώρηση "εξαναγκάστηκε" η Google υπό την πίεση του κονσόρτσιουμ των ιδιοκτητών των Παλαιών ΜΜΕ.
Οι χρήστες του διαδικτύου -και της Google- θα είναι υποχρεωμένοι πλέον να πληρώνουν αν θέλουν να διαβάσουν ειδήσεις από μεγάλα ΜΜΕ (εάν και εφόσον βέβαια αυτά αποφασίσουν να βάλουν χρεώσεις...). Αυτό αποφασίστηκε σε διημερίδα που οργανώθηκε από Federal Trade Commission (FTC) στη διάρκεια της οποίας η Google όπως και άλλοι news aggregators δέχτηκαν σκληρή επίθεση από τον πρόεδρο της News Corp. Rupert Murdoch και άλλους εκδότες.

Οι πιέσεις των
Murdoch και ΣΙΑ οδήγησε συγκεκριμένα τη Google στην απόφαση του να επανεξετάσει το "First Click Free" program. Μέχρι τώρα η Google ή το Google News οδηγούσε τους χρήστες στις ηλεκτρονικές σελίδες των εφημερίδων χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί. Αυτό αλλάζει. Οι χρήστες δεν θα μπορούν να δουν πάνω από πέντε σελίδες την ημέρα χωρίς να πληρώσουν.

"Η καλή δημοσιογραφία είναι ένα ακριβό αγαθό" είπε -και σωστά- ο 78χρονος Murdoch ο οποίος και επανέλαβε την πρόθεσή του να χρεώνει σε ΟΛΕΣ τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των εντύπων του.

"Το να δημιουργείς υψηλής ποιότητας περιεχόμενο δεν είναι κάτι απλό και μερικές φορές είναι πανάκριβο" παραδέχτηκε και η ίδια η Google με ποστ της στο blog της εταιρείας.

Αντίθετα, η Arianna Huffington κατηγόρησε τον Murdoch για "digital denial" και του σύστησε να πάψει να γκρινιάζει.

Για το θέμα έχω γράψει και άλλες φορές.

Η Google έκανε μια τακτική υποχώρηση. Θα μπορούσε να είχε κρατήσει μια πολύ σκληρή γραμμή αποφασίζοντας μονομερώς να απομακρύνει όλα τα παλιά ΜΜΕ που την πολεμούν και μετά αυτά να ψάχνονται για links και επισκεψιμότητα.
Δεν το έκανε τώρα.

Θα το κάνει μόλις αποκτήσει το δικό της, έμψυχο, Newsroom!
Και τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Πολύ δύσκολα για τον Murdoch και όσους τον ακολουθούν στο γκρεμό...


Σχετικά:

> "Google to Let Publishers Limit Free Website Access"
> Tell us more, Paul

Και το σχόλιο του Dark Angel που δεν ανεβαίνει (!!!!) στα σχόλια:

Μια δεκαετία σχεδόν πριν άκουγα και διάβαζα για το τέλος του χαρτιού και των εντύπων κάτι το οποίο προφανώς δεν συνέβει και δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ. Μπορεί τώρα να κατηγορούν τον Μέρντοχ για τεχνοφοβικό άλλα τέτοιου είδους μεγαθήρια δεν τα τρομάζεις εύκολα με απλές λέξεις και χαρακτηρισμούς. Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του Δικτύου είναι ο "ανοιχτός" χαρακτήρας του και οι δωρεάν υπηρεσίες του. Μπορεί κάποτε σε πιό ρομαντικές εποχές με το 2.400 boca και τις ΒΒS να συνέβαινε κάτι τέτοιο αλλά σήμερα με τα καραβάνια των διαφημίσεων και τις γυάλινες χάντρες δεν υφίσταται ούτε το ανοιχτό, ούτε το δωρεάν.

Στο δίκτυο συμβαίνει αυτή τη στιγμή ότι συμβαίνει και σε όλη την υπόλοιπη αγορά του real life. Οτι πληρώνεις παίρνεις. Το να γράψει κάποιος 1.000 γραμμές php και να ενσωματώσει εκεί άρθρα και φωτό δεν το κάνει media. Media το κάνει η αμεσότητα, η ποιότητα και ο σεβασμός στον αναγνώστη καθημερινά. H google (και δεν καταλαβαίνω γιατί για όλους υπάρχει μόνο αυτή και όχι άλλη μηχανή αναζήτησης) δεν παράγει τίποτα και το μόνο που κάνει είναι να συγκεντρώνει κείμενα και φωτογραφίες άλλων, ενώ ταυτόχρονα υλοποιεί και τα υπόλοιπα project της, με τη μορφή κοινωνικών πειραμάτων, εκβιάζοντας απαλά και με τρόπο σχεδόν το σύνολο του internet. O Mέρντοχ δεν είναι ανόητος. Βλέπει την google να γιγαντώνεται εις βάρος του και κλειδώνει το περιεχόμενο -όχι όλο αλλά ένα κομμάτι του- και πολύ καλά κάνει, προς το παρόν, γιατί μέσα σε όλον αυτό το ψηφιακό θόρυβο -τα λεγόμενα σκουπίδια- πρέπει να ξεχωρίσει με κάποιον τρόπο το ποιοτικό πρόσωπο. Βέβαια υπάρχουν πάντα ανόητα άρθρα πχ στο Wired όπως επίσης υπάρχουν και εξαιρετικά κείμενα από έναν άγνωστο blogger στην Παταγονία. Αυτό όμως ανήκει στην άναρχη φύση του μέσου.

Ενας δεύτερος τεράστιος μύθος είναι τα hits, page views, unique visitors κτλ και το ρόλο της google σε αυτά. Τα δαιδαλώδη αυτά στατιστικά δεν προσφέρουν και τίποτα σπουδαίο εκτός και αν κάποιος τολμήσει και δημοσιοποιήσει τη μοναδική έγκυρη μονάδα μέτρησης: To χρόνο παραμονής του χρήστη-αναγνώστη στο site η τη σελίδα (μια απλή ματιά στα blog statistics και βλέπει κάποιος πάρα πολύ εύκολα ότι οι περισσότερες επισκέψεις του είναι από λάθος link/keyword).

Προσωπικά βλέπω κορεσμό του Δικτύου και όχι το "θάνατο" των παλιών ΜΜΕ γιατί οι δύο κόσμοι κινούνται παράλληλα και δεν πρόκειται ποτέ να ενωθούν (αν και φαινομενικά ισχύει το αντίθετο). Ηδη αυτή τη στιγμή με τα εκατομμύρια χρηστών του Facebook, You Tube, Twitter, My Space παράγεται καθημερινά ένας τεράστιος όγκος άχρηστης πληροφορίας, ένα βουητό που παραμένει στα επίπεδα του βουητού και δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσει μελωδία.


Αγωνιστικούς Χαιρετισμούς
Stay On The Sin

(Θέμα σε εξέλιξη...)

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…