Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ριχάρδος Σωμερίτης για Ιντιμιντια

>Οι δουλείες ενός σέρβερ


Περιμένεις... περιμένεις... περιμένεις... Λες, δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα ακουστεί και μια άλλη άποψη που δεν θα είναι ούτε ακροφασιστοναζιστική ούτε και αριστερο-α-πολιτική όπως αυτές που έχουμε βαρεθεί να ακούσουμε...
Περιμένεις μια άποψη που να θέτει το θέμα του ΙΝΤΙΜΙΝΤΙΑ στην πολιτική του βάση...

Κάποιον που δεν θα θεωρεί θέμα-ταμπού το διάσημο (!) site και τη φιλοξενία του στον σέρβερ του Πολυτεχνείου.
Διότι όπου υπάρχουν ταμπού, υπάρχει και ΦΟΒΟΣ. Μη μιλήσεις και κάνεις "εχθρούς", και σε πουν "δεξιό", "αντιδραστικό" ή ο,τι άλλο έλθει στο μυαλό της κάθε μουρλοκακομοίρας...
Ειδικά όταν αυτό το ταμπού έχει εκφυλιστεί σε κάτι που ουδεμία σχέση έχει με τις αρχικές του προθέσεις και καταβολές...

Ευτυχώς μια τέτοια άποψη διάβασα σήμερα:

Το αθηναϊκό ιντιμίντια εκπέμπει από τον «σέρβερ» του Πολυτεχνείου. Το Πολυτεχνείο έχει έναν ισχυρό σέρβερ για τις εκπαιδευτικές, διοικητικές και ερευνητικές ανάγκες του. Παλαιότερα (ή πάντα, δεν γνωρίζω) μια μικρή καθημερινή εφημερίδα, με μεγάλη όμως επιρροή στο Πανεπιστήμιο,τον σέρβερ αυτόν χρησιμοποιούσε επίσης. Και για να είναι τα πράγματα σαφή: ο σέρβερ είναι στο Διαδίκτυο ό,τι το ταχυπιεστήριο στον Τύπο. Δεν νομίζω ότι το Εθνικό Τυπογραφείο θα τύπωνε δωρεάν κάποια εφημερίδα στο όνομα της ελευθερίας του λόγου.

Αλλά το Πολυτεχνείο «τυπώνει» το Ιντιμίντια. Αυτό σημαίνει ότι όποιος το επιθυμεί μπορεί να αξιώσει από το Πολυτεχνείο την ίδια εξυπηρέτηση; Με βάση ποιο σκεπτικό οι πρυτανικές αρχές (και οι μόνιμοι καταληψίες του) θα πουν ναι ή όχι; Πώς θα αντιμετώπιζαν τις νομικές συνέπειες των διακινούμενων κειμένων αν εμπίπτουν στις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα: δεν είναι οι αρχές αυτές συνεργοί των ανωνύμων; Είναι αυτονόητο ότι δεν θέτω θέμα απαγόρευσης του Ιντιμίντια. Αλλά ένα διπλό ερώτημα: α) αν το κράτος οφείλει (παρά το θλιβερό σοβιετικό προηγούμενο) να παρέχει τα τεχνικά μέσα της δημόσιας έκφρασης και αν ναι, γιατί μόνο στο Διαδίκτυο και όχι στη ραδιοφωνία, την τηλεόραση και τον Τύπο- και πού θα μπορούσα να καταθέσω τη σχετική αίτηση; Και β) ως πότε τα μπλογκ του «ελεύθερου λόγου» θα έχουν, χωρίς κυρώσεις, τα απεχθή χαρακτηριστικά των ανώνυμων επιστολών, με την αμέριστη τεχνική συμπαράσταση της Πολιτείας;

Αυτό είναι (π.χ. κυρία Διαμαντοπούλου) το πολιτικό ζήτημα και όχι φυσικά οι καθυστερημένες και μονόπλευρες καταγγελίες μερικών ακροδεξιών (που τα φιλικά τους μπλογκ- το γνωρίζετε- οργιάζουν βρίζοντας και συκοφαντώντας) μήτε η αιφνίδια μονόπλευρη αφύπνιση μιας Δικαιοσύνης που γνωρίζει το θέμα από χρόνια.



Και επίσης:
H ελευθερία της έκφρασης στην Ελλάδα είναι κάτι σαν ακορντεόν: υπάρχει μόνο όταν ο λόγος δεν ενοχλεί, ενώ θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_22/11/2009_362390

Σχόλια

  1. Kι η ταπεινότητά μου, εδώ:
    http://irakliotis.gr/blog/?p=2065

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έλεος, η παραπληροφόρηση για τα "λεφτά του έλληνα φορολογούμενου που τρώει το Indymedia" πρέπει να σταματήσει κάποια στιγμή! Το θέμα δεν είναι η "τζάμπα" φιλοξενία, το θέμα είναι το κοινωνικό άσυλο που παρέχει ένας πανεπιστημιακός χώρος σε μία ενδεχόμενη καταστολή του Indymedia (και μη μου πείτε ότι αυτό είναι εξωπραγματικό). Επειδή τυγχάνει να ξέρω από τεχνικά θέματα, η φιλοξενία του Indymedia δεν κοστίζει σε τίποτα στο πανεπιστημιακό δίκτυο (και λέω για δίκτυο μόνο, μιας και όλος ο υπόλοιπος εξοπλισμός έχει αγοραστεί από όσους συμμετέχουν στο εγχείρημα Indymedia -- αν μπορούσε με κάποιο τρόπο να αποτιμηθεί οικονομικά η χρήση του πανεπιστημιακού δικτύου, να 'στε σίγουροι ότι και αυτό θα καλυπτόταν από τις συνεισφορές του κόσμου). Το θέμα είναι καθαρά κοινωνικό. Είναι θέμα ασύλου, καθαρά. Τα ψέμματα και οι συκοφαντίες επομένως, πρέπει να τελειώσουν κάποια στιγμή.

    Ας απαντήσουμε λοιπόν πρώτα στο ερώτημα που "καίει": ποιος έχει τελικά δικαίωμα ασύλου σε έναν πανεπιστημιακό χώρο; έχει ή δεν o κάθε πολίτης αυτής της χώρας;

    ...και μετά ας δούμε πώς θα αφορά η απάντηση και την περίπτωση Indymedia.

    Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ούτε το άρθρο ούτε κι εγώ μιλάμε για το κόστος. 100 ευρώ το χρόνο είναι, σιγά τα αυγά.
    Το θέμα είναι ακριβώς αυτό που θίγετε: το δικό μου μπλογκ και όλα τα άλλα μπλογκ δικαιούνται τη χρήση του ασύλου του ΕΜΠ. Κι αν τη δικαιούμαι εγώ τη δικαιούται και η Χρυσύ Αυγή επίσης;
    Αρα το θέμα είναι με ποιο κριτήριο αποφασίζει το ΕΜΠ;
    Με ποιο ΠΟΛΙΤΙΚΟ κριτήριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από ότι καταλαβαίνω στην παγίδα της αστείας μεγαλοποίησης ενός όχι ιδιαίτερα σημαντικού θέματος 'πίπτουν' και άτομα αποδεδειγμένης θετικής στάσης και νοημοσύνης.

    Το ότι το συγκεκριμένο site (α) είναι ευρύτατης αποδοχής από τους φοιτητές όπως και (β) το γεγονός ότι το συγκεκριμένο site λειτουργεί σχεδόν σε όλα τα ανώτατα (και όχι μόνο) εκπαιδευτικά ιδρύματα του Δυτικού κόσμου ... δεν φαίνεται ούτε να αξιολογούνται ούτε να αναφέρονται πουθενά ... μας έφαγε πάλι η 'πολιτική' (my ass) ανάλυση ... [ και στο κάτω κάτω ναι ! ότι ενοχλεί ή είναι κακό για τους φασίζοντες είναι καλό για την κοινωνία δεν είναι - χοντρικά - μια καλή 'πυξίδα' αυτό ; ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οχι βέβαια! Αυτό είναι μια απολίτικη στάση που φτύνει όλα όσα αξίζει τον κόπο να αγωνιστείς γι αυτά.
    Δεν απαντάει σε κανένα ερώτημα του παρόντος και του μέλλοντος. Αρα ΔΕΝ μπορεί να είναι και αριστερή θέση.
    Και από πότε, για να έχουμε και καλό ρώτημα, θα υπερασπιστούμε τα πανεπιστήμια του Δυτικού κόσμου; Οταν μάλιστα ένα από τα πιο ριζοσπαστικά ακροαριστερά συνθήματα είναι "καλό πανεπιστήμιο είναι το πανεπιστήμιο που καίγεται";
    Ή για να έρθουμε στα συγκαλά μας: από πότε οι αντιεξουσιαστές θα φιλοξενούνται από αυτό που στην ουσία θέλουν να πολεμήσουν;

    Αυτό όλο δεν είναι πολιτική. Είναι χυδαιότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ... είσαι αδικαιολόγητα υπερβολικός.

    Καλό θα ήταν να μάθουμε σιγά σιγά να ζούμε στον κόσμο που υπάρχει (και όχι σε αυτόν που _νομίζουμε_ότι_υπάρχει).

    Η πρότασή σου για εξοστρακισμό (σε άλλον πλανήτη;) των αντεξουσιαστών ώστε να μην 'φιλοξενούνται' (sic) στο σύστημα που θέλουν να πολεμήσουν (!) δεν με βρίσκει σύμφωνο (ούτε βέβαια είναι αυτό 'αριστερή' θέση ... έλεος !)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ζητάω τον εξωστρακισμό κανενός, ούτε τη λογοκρισία ούτε το κατέβασμα του σέρβερ ούτε του site ούτε τίποτα άλλο.
    Πολιτικά επιχειρήματα ζητάω...
    Γιατί να είναι στο ΕΜΠ;
    Γιατί να μην είναι όλα τα blog και site (έστω, των φοιτητών!) στο ΕΜΠ;
    Γιατί το παράλογο της χρήσης τους Συστήματος από τους αντισυστημικούς;
    Γιατί όχι ένας ανεξάρτητος, ελευθεριακός σέρβερ αλλού;

    Με ΤΙ μπούρδες ασχολούμαστε, τέλος ΄πάντων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. A- Προτείνω:

    Να ελεγχθούν ενδελεχώς ΟΛΟΙ οι servers του ΕΜΠ (ΟΛΟΙ!) ώστε να δούμε τι τρέχει και τι δεν τρέχει εκεί μέσα και να αποφασίσουμε από κοινού με κάποιους ακροδεξιούς εισαγγελείς και τον κύριο καρατζαφιόρη τι διάολο θα κάνουμε ;-))


    B- Συμφωνώ απολύτως : “Με ΤΙ μπούρδες ασχολούμαστε, τέλος ΄πάντων;”

    C- Ο κοι Ριχάρδοι ας αντιληφθούν ότι δεν θεωρητικοποιούνται ΟΛΑ τα θέματα … θα μας υποχρέωναν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα στην πω λίγο τώρα, εντελώς καλοπροαίρετα όμως. Είναι θέμα "αισθητικής". Καθαρά.

    "Ή για να έρθουμε στα συγκαλά μας: από πότε οι αντιεξουσιαστές θα φιλοξενούνται από αυτό που στην ουσία θέλουν να πολεμήσουν;"

    "Οι αντιεξουσιαστές". Ο πιο "sic" χαρακτηρισμός των τελευταίων χρόνων. Το απόλυτο κατασκεύασμα των ΜΜΕ. "Εγώ έχω φίλους αντιεξουσιαστές", έλεγε ο Μιχάλης πριν κάτι μέρες. "Η γνωστή αντιεξουσιαστική σελίδα", ωρύονται τα κανάλια κατά καιρούς. Ποιοι είναι τελικά αυτοί οι "αντιεξουσιαστές" βρε Άνεμε; Και με ποιον τρόπο ακριβώς τον χρησιμοποιείς εσύ τον ορισμό αυτό; Και τελικά, είναι όλοι τόσο μονόπλευροι όσο λες; Όλοι θέλουν να πολεμήσουν το πανεπιστήμιο; Ισχύει αυτό "by default"; Και εξάλλου, αυτοχαρακτηρίστηκε ποτέ το Indymedia ως "σάιτ αντιεξουσιαστών"; Γιατί εγώ ήξερα ότι πρόκειται για ένα πολυσυλλεκτικό εγχείρημα εναλλακτικής ενημέρωσης του ευρύτερου "κοινωνικού χώρου" (ναι, έτσι μάλλον θα το 'λεγα εγώ, όντας κομμάτι του ευρύτερου "κοινωνικού χώρου", της "απέναντι πλευράς", όπως και συ άλλωστε), που χωράει "πολλούς" μέσα, αναρχικούς, ανένταχτους, αριστερούς, και αντιεξουσιαστές. Είναι ή δεν είναι έτσι;

    Και για να καταλάβω... το θέμα για σένα τελικά είναι "ηθικής τάξεως"; Δηλαδή, αν το Indymedia ήταν σάιτ καθεστωτικών αριστερών, θα 'χες άλλου είδους ενστάσεις;

    Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μη μου πεις οτι τα τελευταία χρόνια άκουσες τη λέξη "αντιεξουσιαστής" διότι μετράει κάτι αιώνες...
    Ξέρεις, τους πολιτικούς όρους και προσδιορισμούς δεν τους εφηύρε η τηλεόραση ούτε καν το διαδίκτυο. Surprise! Προϋπήρχαν!!!

    Για το τι είναι -ή μάλλον τι ΗΤΑΝ- το ιντιμίντια, συμφωνούμε...
    Οπως, φαντάζομαι, θα συμφωνούμε για το τι ήταν ο παράνομος Ριζοσπάστης, κάποτε...
    Ομως σήμερα τίποτα πια δεν είναι το ίδιο..

    Και όχι, δεν έχω "ηθικής τάξεως" ενστάσεις. Ουσιαστικές, πολιτικές ενστάσεις έχω. Κανένας χώρος δεν μπορεί να είναι "sponsored by".

    Εσύ θα είχες καμιά ένσταση αν το ΕΜΠ φιλοξενούσε ελληναράδικα site?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προφανώς και προϋπήρχε ο όρος, αλλά δες πώς τον χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια για να χαρακτηρίσουν όλον τον "κοινωνικό χώρο" που λέμε εμείς. Όπου και όποτε γίνεται κάτι που θα εκληφθεί αρνητικά από τα ΜΜΕ (στο 99,9% των περιπτώσεων δηλαδή) χρησιμοποιείται ο όρος "αντιεξουσιαστές". Αλλιώς, πετάμε κανά "ακτιβιστές", και τελειώσαμε. Και εξάλλου, λίγοι είναι αυτοί που αυτοχαρακτηρίζονται σαν αντιεξουσιαστές. Και κατά τη γνώμη μου, η αντιεξουσιαστική δράση είναι αποτέλεσμα, όχι αφετηρία.

    >Εσύ θα είχες καμιά ένσταση αν το ΕΜΠ φιλοξενούσε ελληναράδικα site?

    ΟΧΙ! Αν αυτά τα sites δεν μπορούν να φιλοξενηθούν αλλού για κοινωνικούς και πολιτικούς λόγους, φυσικά και δε θα 'χα πρόβλημα. Γι' αυτό είναι το άσυλο. Αρκεί βέβαια να μη μιλάμε για υπόθαλψη εγκληματικών στοιχείων (Χρυσή Αυγή δηλαδή). Και σε πληροφορώ, το 'χει κάνει το ΕΜΠ πριν κάτι χρόνια με ελληναράδικη φοιτητική σελίδα, υπήρξαν αντιδράσεις, και η σελίδα κατέβηκε. Πολύ φάουλ για μένα.

    A... και το "sponsored by" δε νομίζω να "διαφημίζεται" τόσο έντονα από το Indymedia, δε νομίζεις; Τόσα χρόνια υπήρχε το σάιτ, τώρα τελευταία ανέκυψε το ζήτημα (με τους γνωστούς τρόπους που όλοι ξέρουμε). Αν δεν ενοχλούσε ιδεολογικά, αν δεν είχαν γίνει τα γεγονότα στα οποία πρωτοστάτησε, να 'σαι σίγουρος ότι θα 'ταν όλα μια χαρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τώρα μιλάμε!
    Και έχουμε και λέμε:
    Πρώτον, ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΓΑΜΕΙ ΤΑ ΜΜΕ και το πως χρησιμοποιούν τον όρο αντιεξουσιαστής;;;;
    Οταν εγώ λέω "αντιεξουσιαστής" εννοώ αυτόν που δεν σκύβει το κεφάλι, είτε είναι αναρχικός είτε είναι ακόμη, ακόμη και ΚΚΕ!
    Οποτε ας αφήσουμε την ορολογία των ΜΜΕ έξω από τη συζήτηση.


    Με το δεύτερο που γράφεις συμφωνώ μαζί σου!

    Το "sponsored by" πάει στο έστω μηδαμινό κόστος των 100 ευρώ/έτος. Δεν θα ήθελα να το καταδέχονται ρε αδελφέ! Είναι και θέμα αξιοπρέπειας του χώρου!

    Ομως μας διαφεύγει το κεντρικό σημείο αυτής της συζήτησης...

    Παρακάτω:...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τώρα μιλάμε!
    Και έχουμε και λέμε:
    Πρώτον, ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΓΑΜΕΙ ΤΑ ΜΜΕ και το πως χρησιμοποιούν τον όρο αντιεξουσιαστής;;;;
    Οταν εγώ λέω "αντιεξουσιαστής" εννοώ αυτόν που δεν σκύβει το κεφάλι, είτε είναι αναρχικός είτε είναι ακόμη, ακόμη και ΚΚΕ!
    Οποτε ας αφήσουμε την ορολογία των ΜΜΕ έξω από τη συζήτηση.


    Με το δεύτερο που γράφεις συμφωνώ μαζί σου!

    Το "sponsored by" πάει στο έστω μηδαμινό κόστος των 100 ευρώ/έτος. Δεν θα ήθελα να το καταδέχονται ρε αδελφέ! Είναι και θέμα αξιοπρέπειας του χώρου!

    Ομως μας διαφεύγει το κεντρικό σημείο αυτής της συζήτησης...

    Παρακάτω:...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%

Ω! Οι ωραίες μέρες!
Νοσταλγώ τις ένδοξες στιγμές μας στην Αριστερά του ’80 και του ’90 και του 2000 και του 2007…
Μικρά μαγαζιά, γωνία. Σπίτια του λαού. Ωραία κυλικεία με εξαιρετικούς καφέδες το πρωί.
Ωραίες μέρες…
Στα Ντα Κάπο και στα Φίλια, θέσεις τιμητικές μαζί με καλλιτέχνες και ωραία κορίτσια και αγόρια. Σεβασμός για την εργατική τραγιάσκα που είχαμε από καιρό πάψει να φοράμε αλλά ειχε μείνει η γραμμή στο μέτωπο. Ηθική. Συνέπεια. Καθαρότητα. Αγαπητοί σε όλους. Ευχάριστοι.
Αποδεκτοι όσο δεν διεκδικούσαμε κάτι παραπάνω. Την εξουσία κυρίως… «Αυτά δεν είναι δουλειές για εσάς. Θα σας φθείρουν! Αφήστε τις για εμάς τους λερωμένους…» μας έλεγαν οι πράσινοι και γαλάζιοι φίλοι μας. Και τα κορίτσια το ίδιο μας έλεγαν.
Εκεί στο 3 με 8% ήμασταν μια χαρά όλοι. Κι εμείς και οι άλλοι. Ασφαλείς μέσα στις αναζητήσεις μας. Χωρίς να το πιέζουμε κιόλας.
Και χρήσιμοι! Πολύ χρήσιμοι για πολλούς λόγους. Κυρίως για άλλοθι βέβαια αλλά και λόγω παιδείας. Ως δημοσιογράφοι. Ως Σύμβουλοι. Ως Ρήτορες.
Τι έλεγα;
Α! Ναι…