Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πως θα έσωζα τους New York Times

(Το ποστ ανανεώνεται καθώς οι εξελίξεις τρέχουν και προστίθενται και νέα στοιχεία)


Σε βλέπω να το λες: "Πάει την ψώνισε για τα καλά η ψωνάρα! Ή το καβάλησε ή παραλογίζεται ή ήταν που ήταν, λάλησε εντελώς".
Και ίσως να έχεις και δίκιο... Ισως να έχεις δίκιο να ήδη το έχεις πει βλέποντας να καταπιάνομαι με την Κρίση στα ΜΜΕ με 100 σχεδόν αφοριστικές Σημειώσεις τη στιγμή που κανένας πιο ειδικός από μένα δεν έχει μπει στον κόπο να το κάνει... Μια δικαιολογία θα επικαλεστώ: το Παράλογο. Είναι παράλογο αυτό που συμβαίνει. Οπως "παράλογες" είναι και όλες οι κρίσεις, προϊόντα στρεβλώσεων και οφθαλμοφανώς λάθος στρατηγικών που βασίζονται σε ακόμη πιο λάθος εκτιμήσεις. Γιατί το 99% των εκτιμήσεων του τζογαδόρου ΕΙΝΑΙ λάθος. Αφορμή γι' αυτό το θρασύτατο ποστ είναι αυτή η είδηση: Απολύουν 100 συντάκτες οι Νew Υork Τimes Τι λέει:

Οι New York Times ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι θα προβούν σε περικοπές 100 θέσεων από το προσωπικό τους, στην προσπάθειά να αντεπεξέλθουν στην πτώση των διαφημιστικών κερδών. Οι περικοπές θα γίνουν με την μέθοδο της σύνταξης μέσω εθελούσιας εξόδου αλλά και μέσω απολύσεων.

"Ας μπω κατευθείαν στο θέμα: Μας ζητήθηκε να ελαττώσουμε το συντακτικό προσωπικό κατά 100 θέσεις από τώρα μέχρι το τέλος του έτους", ανακοίνωσε ο αρχισυντάκτης των Times, Μπιλ Κέλερ στους υπαλλήλους της εφημερίδας.

Αυτή είναι η δεύτερη φορά σε λιγότερο από ένα χρόνο που η εφημερίδα Times οδηγείται σε περικοπή του προσωπικού της. Το 2008, απέλυσε επίσης 100 συντάκτες ενώ στις αρχές τους έτους μείωσε το μισθό των εργαζομένων κατά 5%.

"Όταν οι μισθοί μας μειώθηκαν κατά 5%, ελπίζαμε ότι θα μειωθεί η ανάγκη για περικοπές θέσεων φέτος", συμπληρώνει ο Κέλερ στην ανακοίνωσή του. "Ωστόσο αποδέχομαι το γεγονός. Αν πρόκειται να συμβεί, τουλάχιστον ας συμβεί γρήγορα. Θα το ξεπεράσουμε και θα προχωρήσουμε", πρόσθεσε ο ίδιος.

Η εφημερίδα αποτελείται από 1.250 συντάκτες από 1.330 πέρσι. Σύμφωνα με τους Times, δεν υπάρχει άλλη εφημερίδα στις ΗΠΑ με περισσότερους από 750 δημοσιογράφους.

Μάλιστα! Και σε δύο μήνες θα διώξει άλλους 100... Και μετά άλλους 200... Και μετά άλλους 400... Και μετά λουκέτο! Διότι έτσι ούτε τα αίτια της πτώσης των εσόδων αντιμετωπίζουν, ούτε καμιά σοβαρή οικονομία κάνουν αφού για ένα ΜΜΕ οι μισθοί δεν ξεπερνούν το 5% των συνολικών εξόδων. Ποιο είναι το πρόβλημα; Η μείωση των διαφημιστικών εσόδων. Μόνο; Οχι! Είναι ΚΑΙ η πτώση των πωλήσεων. Ωραιότατα! Τι κάνουμε; Τρία πράγματα κάνεις. Δηλαδή τα εξής δύο: Επίθεση! Πράγμα που σημαίνει:
1. Ξηλώνεις τα τμήματα Marketing και Πωλήσεων. Ξήλωμα όμως! Αν είναι να πάνε κάποιοι σπίτι τους, να πάνε ΑΥΤΟΙ που δεν φέρνουν το χρήμα αφού, υποτίθεται, ΑΥΤΗ είναι η μοναδική τους δουλειά. (Και είμαι βέβαιος οτι στους NYT θα είναι πολλοί παραπάνω από 100 και μάλιστα υψηλόμισθοι). Κρατάς μόνο το Τμήμα Υποδοχής Διαφήμισης.
2. Κόβεις τη συνεργασία με Media Shops και όποιο άλλο "μαγαζί" μας έφερνε διαφημίσεις.
3. Προσλαμβάνεις μια Ομάδα που θα αναλάβει τον συνολικό Επανασχεδιασμό των Πωλήσεων της εφημερίδας. Με άμεσους, μεσοπρόθεσμους και μακροπροθέσμους στόχους.
4. Προσλαμβάνεις μια δεύτερη Ομάδα που θα αναλάβει τον συνολικό Επανασχεδιασμό της ίδιας της εφημερίδας. Με μεσοπρόθεσμους στόχους.
5. ΔΙΑΚΟΠΤΕΙΣ για ένα διάστημα 1-2 μηνών ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ. Διατηρώντας μόνο την Online έκδοση και χωρίς καμιά απόλυση προσωρινή ή μόνιμη. Σοκ; Μεγάλο! Χωρίς αυτό όμως δεν ξανακαβαλάς το άλογο. Σέρνεσαι με ένα ψωράλογο στην έρημο της Utah!

Εχοντας κάνει αυτές τις στοιχειώδεις κινήσεις, περνάς στην επόμενη φάση:
Α. Διαφήμιση

Αλλάζεις τους όρους και τους κανόνες του παιχνιδιού με τη διαφημιστική αγορά. Δηλώνεις σε όλους τους τόνους οτι σταματάς τη σχέση εξάρτησης και οτι από εδώ και πέρα θα στηρίζεσαι στους αναγνώστες σου.
Το Τμήμα Υποδοχής Διαφήμισης ελέγχεται από τη Διεύθυνση της εφημερίδας και τη συντακτική ομάδα οι οποίοι εγκρίνουν ή απορρίπτουν διαφημιστικές καταχωρήσεις με όρους δεοντολογίας, ενημέρωσης, αισθητικής ακόμη.
Απορρίπτεις κάθε είδους έμμεσης προβολής (publi, info, ρεπορτάζ αγοράς) άπαξ και δια παντός.
Προτρέπεις τους διαφημιζόμενους σε άμεση (και φθηνότερη) συνεργασία μαζί σου χωρίς ενδιάμεσους (διαφημιστικές, Media Shops κλπ).

Το παίρνεις απόφαση: οι διαφημίσεις στον Τύπο, ακόμα και στις πιο καθιερωμένες εφημερίδες, δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ της ύφεσης επίπεδα, αντίθετα οι προοπτικές για τη διαφήμιση στο Ίντερνετ διαγράφονται αισιόδοξες.

Διακηρύσσεις και πάλι πως:

Τις Εφημερίδες Τις Βγάζουν Οι Δημοσιογράφοι Και Οχι Το Marketing!




Πόλεμο ήθελαν; Πόλεμο θα έχουν!
Κι από το να σε σκοτώσουν με αργό θάνατο καλύτερα να πεθάνεις ηρωικά! (Που ΔΕΝ θα πεθάνεις!)

Β. Πωλήσεις

Η απεξάρτηση από τη διαφήμιση θέλει τεράστια προσπάθεια για αύξηση των πωλήσεων του φύλλου. Yes! Επιτέλους θα κάνεις τη δουλειά σου!!! Οπως έκανες από το 1851 μέχρι το 1970-80...
Δόξα τω Θεώ, σήμερα είναι 2009 κι έχεις όλη την τεχνολογία για να το κάνεις!
Και "όλη η τεχνολογία" είναι: το κινητό τηλέφωνο και οι "έξυπνες κάρτες".

Κινητά έχουν ΟΛΟΙ οι αναγνώστες σου.
"Εξυπνες κάρτες" μπορείς να τους τις πουλήσεις ή και να τους τις χαρίσεις με το πρώτο σου Κυριακάτικο φύλλο, όταν επανεκδοθείς (με το καλό!).

Πρώτα όμως, οι αναγνώστες πρέπει να σε στερηθούν. Να αισθανθούν την έλλειψη των "χάρτινων" NYT από την καθημερινότητά τους, το κιόσκι τους, το τραπέζι της κουζίνας, το πρωί, την πολυθρόνα, το βράδυ...

Να σε στερηθούν αλλά να ΜΗ ΣΕ ΞΕΧΑΣΟΥΝ! Να είσαι ΕΚΕΙ χωρίς να είσαι! (Για διάβασε κανένα παλιό SUPERMAN!)

Α! Επίσης... Να σε στερηθούν αλλά να μην σε αντικαταστήσουν με την δωρεάν, Online έκδοσή ΣΟΥ!
Διότι ακόμη δεν έχεις βρει τρόπο να βγάζεις χρήματα από εκεί! Σωστά;;;

Αρα;
Αρα, το site σου "περικόπτει" μέρος του περιεχομένου του.
Εξηγεί οτι τα πάντα βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο.
Καλύπτει δημοσιογραφικά αυτή τη μετάβαση. Αυτόν τον "τοκετό", την αναγέννηση μια εφημερίδας.
Δίνει τα χρήσιμα αλλά δεν δίνει όλα τα αγαπημένα.
Εξηγεί τις νέες πολιτικές για τη διαφήμιση, την προβολή, τις πωλήσεις.
Αποκαθιστά τη σχέση της Δημοσιογραφίας με τους Αναγνώστες!

Τέλος, τους δείχνεις το νέο τρόπο για να σε αγοράζουν! Ή μάλλον τους νέους τρόπους!

Η πρώτη Ομάδα που έχει αναλάβει τον συνολικό Επανασχεδιασμό των Πωλήσεων της εφημερίδας, θα έχει κάνει ΚΑΛΗ δουλειά μέσα σε αυτούς τους δύο μήνες!

Σίγουρα θα έχει κάνει... Εδώ, εγώ ο άσχετος και έχω σκεφτεί 15 ιδέες απόψε το βράδυ! Οι περισσότερες είχαν ένα κινητό και μια "έξυπνη κάρτα"... Αλλά, ουπς, νομίζω το ξαναείπα αυτό!


Αυτά τα ολίγα είχα προς το παρόν να πω, το Ψώνιο!. Οχι προς τους NYT φυσικά αλλά προς όλους εμάς εδώ...

...τροφή για σκέψη!


>>>Διαβασε σχετικά:

>
How to Save Your Newspaper - TIME
>
How to really save your newspaper — Eat Sleep Publish
>
How to Save Your Newspaper. Really? : Economics : Business : Blogs.com
>
Ανακάμπτει η διαφήμιση στο Ίντερνετ

>Περί Εντύπων και Διαφήμισης

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%

Ω! Οι ωραίες μέρες!
Νοσταλγώ τις ένδοξες στιγμές μας στην Αριστερά του ’80 και του ’90 και του 2000 και του 2007…
Μικρά μαγαζιά, γωνία. Σπίτια του λαού. Ωραία κυλικεία με εξαιρετικούς καφέδες το πρωί.
Ωραίες μέρες…
Στα Ντα Κάπο και στα Φίλια, θέσεις τιμητικές μαζί με καλλιτέχνες και ωραία κορίτσια και αγόρια. Σεβασμός για την εργατική τραγιάσκα που είχαμε από καιρό πάψει να φοράμε αλλά ειχε μείνει η γραμμή στο μέτωπο. Ηθική. Συνέπεια. Καθαρότητα. Αγαπητοί σε όλους. Ευχάριστοι.
Αποδεκτοι όσο δεν διεκδικούσαμε κάτι παραπάνω. Την εξουσία κυρίως… «Αυτά δεν είναι δουλειές για εσάς. Θα σας φθείρουν! Αφήστε τις για εμάς τους λερωμένους…» μας έλεγαν οι πράσινοι και γαλάζιοι φίλοι μας. Και τα κορίτσια το ίδιο μας έλεγαν.
Εκεί στο 3 με 8% ήμασταν μια χαρά όλοι. Κι εμείς και οι άλλοι. Ασφαλείς μέσα στις αναζητήσεις μας. Χωρίς να το πιέζουμε κιόλας.
Και χρήσιμοι! Πολύ χρήσιμοι για πολλούς λόγους. Κυρίως για άλλοθι βέβαια αλλά και λόγω παιδείας. Ως δημοσιογράφοι. Ως Σύμβουλοι. Ως Ρήτορες.
Τι έλεγα;
Α! Ναι…