Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κρίση στα ΜΜΕ (Οκτώβριος 2009: Σημειώσεις)

Update:

>Απολύουν 100 συντάκτες οι Νew Υork Τimes
>ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΣΗΕΑ – ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΡΑ!

Ζοφερή η κατάσταση στα ΜΜΕ.
Κάθε 6μηνο, κάθε μήνα, κάθε ημέρα και χειρότερα.
Καμιά προσπάθεια ανάσχεσης της Κρίσης.
Καμιά δημόσια συζήτηση.

Γράφουν οι Τυπολογίες:

Συνεχίζεται η πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων, παρά την τονωτική ένεση των προσφορών. Στα αναλυτικά στοιχεία του 9μηνου που σήμερα παρουσιάζει το «Π» οι περισσότερες κατηγορίες εμφανίζουν σημαντικές απώλειες, με εξαίρεση τις κυριακάτικες που ενισχύονται από τα DVD τη νέα κατηγορία των «λοιπών εβδομαδιαίων» και τις εβδομαδιαίες προγνωστικών που είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο.
Συγκεκριμένα:

Τις υψηλότερες πωλήσεις έχουν οι κυριακάτικες με μέσο όρο πωλήσεων 1.046.524 φύλλα (25.123) . Οι απογευματινές χάνουν 15.227 φύλλα με συνολικές πωλήσεις 225.461 αντιτύπων και ακολουθεί η νέα κατηγορία των λοιπών εβδομαδιαίων εφημερίδων με 209.199 φύλλα (7.545). Οι αθλητικές εφημερίδες εξακολουθούν να καταγράφουν απώλειες: Τα φύλλα της Δευτέρας πούλησαν 170.346 (-42.752) και οι ημερήσιες 168.488 (-33.308) . Ακολουθούν οι εβδομαδιαίες προγνωστικών με 100.597 (959) , οι πρωινές πολιτικές με 48.448 (-9.377) , οι εβδομαδιαίες οικονομικές με 28.752 (-10.078) και στο τέλος είναι οι ημερήσιες οικονομικές με 9.877 φύλλα (-1.795)

(από την έντυπη έκδοση των Τυπολογιών, 18.10.2009)


Μέσα σε αυτή τη δεινή κρίση ετοιμάζονται τουλάχιστον τρεις νέες εφημερίδες (!!!):

Την κατάσταση αυτή θα αντιμετωπίσουν και οι εκδότες των 3 υπό έκδοσης εφημερίδων , του “Veto» , του «Κεφαλαίου» και του «Ελεύθερου Τύπου».

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά τις Σημειώσεις για την Κρίση στα ΜΜΕ:

49. Η μείωση των πωλήσεων των εντύπων και ο περιορισμός των εσόδων από τις διαφημίσεις «αντιμετωπίσθηκε» με αύξηση των παρεχόμενων εντύπων (ένθετα) και την παροχή προσφορών.
50. Δημιουργήθηκε ένα νοσηρό πεδίο ανταγωνισμού ανάμεσα στα Μέσα με βάση τις προσφορές τους που λειτούργησαν σαν τον εθισμό από ναρκωτικά όπου ο ναρκομανής-αναγνώστης επιζητά όλο και μεγαλύτερη δόση.

54. Οι «συμπληρωματικές» κυριακάτικες εκδόσεις της δεκαετίας του ’80 και του ’90 έγιναν οι «ναυαρχίδες» των εκδοτικών συγκροτημάτων.
55. Σήμερα πολλές εφημερίδες σκέφτονται να καταργήσουν τις ημερήσιες εκδόσεις τους.
56. Οι παροχές των εντύπων οδήγησαν σε πρόσκαιρη αύξηση των πωλήσεων και σε «έκρηξη» του κόστους καθώς αυτό υπερβαίνει την τιμή της εφημερίδας.
57. Η αύξηση του αριθμού των Μέσων (νέα έντυπα, νέοι ρ/σ, νέα κανάλια) οδήγησε σε συγκυριακή, εκρηκτική αύξηση της ζήτησης νέων δημοσιογράφων (ή «δημοσιογράφων») αλλά και τη δημιουργία υψηλόμισθων «τηλεαστέρων».

Και άλλα στοιχεία από το media-industry:

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει πως οι κυριακάτικες έχουν το πρώτο λόγο σε αναγνωσιμότητα οι δωρεάν έχουν επισκιάσει τα προς πώληση ημερήσια πολιτικά φύλλα , και πως τα Σαββατιάτικα των «Νέων» (347.000) και της «Ελευθεροτυπίας» εξακολουθούν να έχουν απήχηση και να φέρνουν έσοδα (285.000) . Στη μάχη των ημερήσιων δωρεάν εφημερίδων η Metro με 298.000 αναγνώστες κερδίζει στα σημεία, τη μάχη με City Press του Λ. Λαυρεντιάδη, ενώ η δωρεάν εβδομαδιαία «Athens Voice» με 274.000 αναγνώστες στη 12η θέση με τη Lifo στη 13η με 250.000 αναγνώστες.

Το μοντέλο του Τύπου στην Ελλάδα συνεπώς είναι συνδυασμός προσφορών από Σαββατιάτικα και Κυριακάτικα φύλλα με στόχο να καλύπτονται οι απώλειες των ημερήσιων εκδόσεων, ενώ τα δωρεάν έχουν μια αυτόνομη παρουσία, που σε πολλές περιπτώσεις ως τώρα καλύπτονται από την κρατική διαφήμιση.

Και η ΕΣΗΕΑ τι κάνει για όλα αυτά;


Έξι μήνες μετά τις εκλογές στην Ε.Σ.Η.Ε.Α και το Διοικητικό Συμβούλιο τη Ένωσης εξακολουθεί να αποτυγχάνει να «συγκροτηθεί σε σώμα», δηλαδή να εκλέξει Προεδρείο.
Αυτό γίνεται την ώρα που η κρίση έχει ξεσπάσει στον κλάδο: οι απολύσεις, η μείωση αποδοχών, η αμφισβήτηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων, η καθημερινή καταπάτηση κεντρικών αρχών της ανεξάρτητης άσκησης της δημοσιογραφίας, είναι καθημερινές δοκιμασίες για τους συναδέλφους. Κι όλα δείχνουν ότι επίκειται και νέα επίθεση στα ασφαλιστικά δικαιώματα όλων μας στον χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ.
Η καθυστέρηση στη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ, η πολύμηνη παράλυση του σωματείου που διαλύει, πέραν των άλλων, και την όποια Διασωματειακή Συνεργασία των εργαζομένων στην Ενημέρωση, αποτελεί παροχή πολύτιμης υπηρεσίας στους εργοδότες και το κράτος.

Κι ακόμη:

(από το http://media-industry.blogspot.com/ - 17/10/2009)

Ένα ενδιαφέρον τοπίο. Τη Δευτέρα 19/10/09 ξεκινάει ο ραδιοσταθμός "Θέμα 989", ως προϊόν της συνεργασίας των επιχειρηματιών Δημήτρη Κοντομηνά και Γιώργου Μπόμπολα με την εισφορά σε πρόσωπα και την ανάληψη του management από την εφημερίδα «Θέμα», αναβαθμίζοντας τον ανταγωνισμό στο χώρο όπου κινούνται: ο "Σκάι 100,3" (Γ. Αλαφούζος- Β. Μαρινάκης), ο "Real FM" (Ν. Χατζηνικολάου, Α. Γ. Κουρής), ο "ΑΝΤ1 Radio" (οικογένεια Κυριακού), ο "City" (ιδιοκτησίας Ρέστη με management από ΔΟΛ, ο "Flash" (Λαυρεντιάδης) και η ΝΕΤ (κράτος) .

Την 1η Νοεμβρίου αναμένεται η έκδοση της κυριακάτικης εφημερίδας «veto» από τους Μάκη Τριανταφυλλόπουλο , Θανάση Λάλα και άλλους, και στις 9 Νοεμβρίου η νέα απόπειρα του «Ελεύθερου Τύπου» με μισθούς συλογικών συμβάσεων, και 7 μέρες εκδόσεων, από τους Αλέξη Σκαναβή (πρώην εντεταλμένο του Πήγασου) Δημήτρη Μπενέκου (πρώην διευθυντή του «Έθνος» ) με διευθυντή τον Γιάννη Μιχελάκη (πρώην διευθυντή ειδήσεων του ΑΝΤ1). Ακόμη στο τέλος του μήνα αναμένεται η έκδοση του «Capital» ως σαββατιάτικη οικονομική εφημερίδα από το Θεοχάρη
Φιλιππόπουλο και την ομάδα του www.capital.gr , ενώ επίσης και ο Αιμίλιος Λιάτσος (STAR και Παρασκευή + 13) σχεδιάζει άλλο ένα εβδομαδιαίου φύλλο.

Το προφανές ερώτημα είναι αν χωράνε όλα αυτά τα νέα ΜΜΕ σε μια εποχή κρίσης.

H απάντηση ...θα φανεί από όσους επιβιώσουν, διότι ως φαίνεται χρήματα για τις εκδόσεις των εφημερίδων υπάρχουν, όμως η τηλεοπτική τους διαφήμιση κοστίζει, όπως και οι προσφορές τους, και η διαφημιστική αγορά τουλάχιστον για τον Τύπο παραμένει καθηλωμένη. Οι νέες κινήσεις συμπίπτουν με την πολιτική αλλαγή της ανόδου στην εξουσία του Γιώργου Παπανδρέου συνεπώς ορισμένοι ίσως σπεύδουν να καταλάβουν θέσεις στο νέο σκηνικό.

Το ερώτημα είναι αν διασφαλίζονται και τα συμφέροντα των εργαζομένων.




>Η Κρίση στα ΜΜΕ - Από την αρχή...

>Ολες μαζί οι Σημειώσεις στους Διαλόγους του Enet

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…