Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κρίση στα ΜΜΕ (ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω)


Newspapers (Andre Kertesz)

10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Από τα «εύκολα» προς τα «δύσκολα»:
1.
Αμεση κατάργηση ΟΛΩΝ των «προσφορών». Όχι «μεθαύριο». «Χθες!». Μετά από κοινή συνεννόηση Εκδοτών, Ιδιοκτητών και Δημοσιογράφων. Μια τέτοια κίνηση μπορεί να έχει ως βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα μια κάμψη των κυκλοφοριών, μεσοπρόθεσμα όμως θα αποκαταστήσει ένα σημαντικό μέρος της χαμένης αξιοπιστίας. Η κάμψη μπορεί να αντισταθμιστεί με την περικοπή του κόστους των «προσφορών». Αντίθετα, να υπάρξουν προσφορές συνδρομών: π.χ. 40% - 50% έκπτωση στις ετήσιες συνδρομές (για τους ιδιώτες φυσικά). Και όσοι είναι συνδρομητές να έχουν έξτρα εκδόσεις με διάφορες θεματικές*.
2.
Αμεση κατάργηση του «αγγελιόσημου». Συγκεκριμένα: το ποσό του «αγγελιόσημου» να πηγαίνει για καταχωρήσεις στα site των εφημερίδων έτσι ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση στα Νέα Μέσα μέχρι την καθολική κατάργηση των εντύπων. Αυτή την περίοδο είναι σημαντικότερο τα έσοδα από το αγγελιόσημο να γίνονται μισθοί για τους εργαζόμενους στις ηλεκτρονικές εκδόσεις παρά να πηγαίνουν στα ταμεία.
3.
Αμεση κατάργηση-απαγόρευση της ΕΜΜΕΣΗΣ διαφήμισης (infomercial, publi, παρουσιάσεις, πληρωμένα ρεπορτάζ και συνεντεύξεις) με μέτρα που θα προβλέπουν κλείσιμο ΜΜΕ, διαγραφή δημοσιογράφων που συμμετέχουν σε αυτές τις προωθητικές ενέργειες. Διαφάνεια στα συμβόλαια ΜΜΕ-Διαφημιζομένων (κρατικών ΚΑΙ ιδιωτικών διαφημίσεων).
4.
Αμεση εκπαίδευση των δημοσιογράφων στη χρήση και λειτουργία των Νέων Μέσων. Με πρωτοβουλία των Ενώσεών τους και υποχρεωτική συμμετοχή των ιδιοκτητών των ΜΜΕ.
5.
Αμεση κατάργηση της «διπλοθεσίας»-«πολυθεσίας» για να υπάρξουν θέσεις εργασίας για τους ΑΝΕΡΓΟΥΣ δημοσιογράφους που θα αυξηθούν δραματικά τους επόμενους μήνες και χρόνια. Διαγραφή από τις Ενώσεις όσων κατέχουν δύο θέσεις εργασίας. Και απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος.
6.
Διαφάνεια στα μισθολόγια ΟΛΩΝ των επιχειρήσεων ΜΜΕ. Κατώτερος μισθός 1.700 ευρώ και πλαφόν στους μισθούς των Golden Boys.
7.
Αμεση εκκαθάριση των καταλόγων μελών των Ενώσεων Συντακτών. Διαγραφή ΟΛΩΝ όσων δεν ασκούν το επάγγελμα για πέντε και πλέον χρόνια ή ασκούν παράλληλα και άλλο επάγγελμα (π.χ. δικηγόροι, ιατροί κλπ). Εγγραφή ΟΛΩΝ των εργαζόμενων στα ΜΜΕ. Δυνατότητα εισόδου-εξόδου από τις Ενώσεις για όσους ασκούν περιστασιακά ή διακόπτουν για ένα διάστημα την εξάσκηση του επαγγέλματος. Επίσης επιβάλλεται η άμεση αποχώρηση από τα Σωματεία δημοσιογράφων, όλων όσων είναι πλέον εκδότες και εργοδότες. Είναι ζήτημα αρχής, αλλά και ουσίας**.
8.
Κατάθεση χρηματικής εγγύησης που θα καλύπτει τη μισθοδοσία των εργαζομένων για ένα χρόνο από όσους κατέχουν ή θέλουν να ανοίξουν επιχείρηση ΜΜΕ.
9.
Αμεσος οικονομικός έλεγχος και διαφάνεια όλων των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων των ΜΜΕ. Ελεγχος όλων των αποφάσεων πώλησης και μεταβίβασης επιχειρήσεων ΜΜΕ.
10.
Νέο πλαίσιο νόμων για τη λειτουργία των ΜΜΕ που να περιλαμβάνει νόμους περί βασικού μετόχου καθώς και άδειας εξάσκησης επαγγέλματος.





Αν τα παραπάνω δεν εφαρμοσθούν άμεσα (ή έστω να συζητηθούν σοβαρά) είμαστε άξιοι της μοίρας μας!

Update: Προτείνω την άμεση δημιουργία Παρατηρητηρίου με forum διαλόγου για τα ΜΜΕ ( #deb8 μ’ ακούς;)



>Σχετικά:
>Newspapers and the Internet: How to overcome the crisis

Σχόλια

  1. συμφωνώ σε όλα εκτός από το 5, αν είσαι καλός βεβαίως και θα γράψεις σε πολλά έντυπα, βεβαίως και θα μπορείς να δημιουργήσεις για πολλούς, οι απαγορεύσεις μόνο στρεβλώσεις δημιουργούν

    το 7
    καταστρατηγεί την αγορά. δεν μπορείς να έχεις ελάχιστα, δεν μπορείς να έχεις μέγιστα... ο καλός θα αμοιφθεί, ο κακός Η ο μέτριος δεν μπορείς να είναι 50% πάνω από τον μέσο μισθό απλά γιατί δουλεύει στα ΜΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτές είναι προτάσεις εξόδου από την Κρίση. Αρα πρέπει να καταστρατηγήσουν κανόνες μέχρι την ομαλοποίηση.

    Και όχι, δεν αμείβονται καλύτερα οι καλύτεροι σήμερα. Αλλά οι πιο "τηλεοπτικοί" και οι μαριονέτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανδρέα να προσθέσω κάτι ακόμη:

    Συμφωνώ με την κατάργηση των προσφορών με τη μορφή που έχουν σήμερα.

    Να βάλουν όμως γενναίες προσφορές συνδρομών: π.χ. 40% - 50% έκπτωση στις ετήσιες συνδρομές (για τους ιδιώτες φυσικά).

    Και όσοι είναι συνδρομητές να έχουν έξτρα εκδόσεις με διάφορες θεματικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απόλυτα και μάλιστα το ανεβάζω κι επάνω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι, καλά. Θα τολμήσει καμία κυβέρνηση να τα βάλει με τα εκδοτικά "δημοκρατικά" συμφέροντα; Εδώ αυτοι θρέφουν ακόμα κι εταιρείες δημοσκοπήσεων και διαμορφώνουν τόσο πολιτικό κλίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κλαησπέρα, διαφάνεια στις σχέσεις Διαφημιζομένων/Διαφημιστικών Εταιρίων και ΜΜΕ δεν πρόκειται να υπάρξει. Υποτίθεται ότι καθορίζονται από το νόμο Βενιζέλου του 1996. Νόμος που γράφτηκε στο πόδι, καθ' υπαγόρευση Λαμπράκη. Με παρά πολλά παράθυρα και αβλεψίες. Γι' αυτό συνεχίζεται το αλισιβερίσι. Κι είναι (σχεδόν) όλοι τους ευτυχείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι προτάσεις απευθύνονται στον Κλάδο. Αυτός έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη. Εκδότες και δημοσιογράφοι. Θα πρόσθετα και τους αναγνώστες...

    Δεν περιμένω τίποτα από καμιά κυβέρνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://mariatweety.blogspot.com

    PAIDIA DYSTHXWS ENA NEO ATYXO KORITSI PALEUI ME THN ANISH
    AS8ENEIA KAI ETSI XREIAZETAI AMESA TH SYMPARASTASH MAS

    AS KANOUME OLOI MAS OTI MPOROUME

    EIDIKA TWRA POU LEIPEI STO LONDINO SE DYSKOLH KATASTASH AS THS
    EYXH8OUME TA KALYTERA

    MAKARI NA TA KATAFEREI

    DIADOSTE TO OUTWS WSTE OSOI MPOROUN NA BOH8EISOUN KAI APO IATRIKHS APOPSHS NA TO KANOUN

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Yeah right! Ωραία όλα αυτά Καπ αλλά ουτοπικά μάλλον. Ποιό περιδικό θα δεχθεί να αποσύρει τα publi (ενώ ταυτόχρονα τα περιοδικά σχεδιάζουν ΚΑΙ καταχωρίσεις για να πάρουν τον πελάτη) και πόσο μάλλον να αποσύρει τις πληρωμένες συνεντευξεις (που εγγυώνται τουλάχιστον σαλόνι, ή οπισθόφυλλο). Δεν μπορεί να φταίνε μόνο οι διαφημιστές όταν τους την πέφτουν κάθε μέρα "δημοσιογράφοι" για τριστηλάκια των 100 ευρώ και σχολιάκια των 200. Επίσης το αγγελιόσημο διέλυσε την αγορά και δεν ισχύει νομίζω στην περιφέρεια. Μακάρι πάντως να σε ακούσουν και να καθαρίσει η φάση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. προτάσεις με ουσια, αλλά η πιθανότητα εφαρμογής έστω και μιας από αυτές, είναι πολύ μικρή. Τις συνέπειες της μη εφαρμογής τέτοιων αποτελεσματικών προτάσεων, θα τις πληρώσει και το πολιτικό σύστημα.

    ΥΓ. Θα ήταν καλό να περιληφθεί ως πρόταση, η αποχώρηση από τα Σωματεία δημοσιογράφων, όλων όσων είναι πλέον εκδότες και εργοδότες. Είναι ζήτημα αρχής, αλλά και ουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χωρίς να υποστηρίζω οτι είναι οι μόνες σωστές, ειλικρινά δεν πιστεύω οτι υπάρχει άλλος δρόμος. Θα το καταλάβουν λίγο πριν ή λίγο μετά (φοβάμαι) το τέλος...

    Και βέβαια να ισχύσει το "ΥΓ". Το "ανεβάζω" ήδη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οπως επίσης υπάρχουν προτάσεις για έναν επικερδή Τύπο καθώς και επικερδή Νέα Μέσα. Αλλά αυτές δεν χαρίζονται (διότι χαραμίζονται!!!)

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από τις πλέον περιεκτικές και ουσιαστικές προτάσεις που έχουν μέχρι σήμερα υποβληθεί.

    Χαιρετισμούς, ελπίζοντας πως θα συζητηθούν και θα εφαρμοσθούν κάποτε.

    Ενας συνάδελφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Over the course of time the term "print" has become synonymous with "journalism" - a word, in fact, that is derived from "journal." There is no greater anachronism. The journalism of the future will be multi-medial and highly interactive, but this requires a change in mentality that journalists tend to resist, placing themselves at great risk of self-destruction.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. τα ΜΜΕ κρίνουν καθημερινά το κοινωνικό μπάχαλο σε όλο το φάσμα της δημόσιας ζωής και σε όλες του τις εκφάνσεις. Είναι καιρός να σταματήσουν να γίνονται τα ίδια μπάχαλο που ταυτόχρονα ενθαρρύνει το αισχρό κατασκεύασμα που είναι ο έλληνας "πολίτης" σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με το μόνο που διαφωνώ είναι οι πολλές δουλειές. Αν είσαι καλός ας έχεις κι εκατό -αν τις προλαβαίνεις. Να προτείνω μια διαμόρφωση; Να τις δουλεύεις τις πολλές δουλειές. Κι όχι να δουλεύεις τον κόσμο.Συμφέρει και τον εργοδότη, που βλέπει, σιγά - σιγά, το ρουσφέτι που έκανε να γίνεται ασύμφορο, για τον ίδιο.
    Όσο για το πλαφόν των γκόλντεν μπόις, φυσικά και να υπάρχει. Πρέπει και οι ίδιοι οι "μεγαλοδημοσιογράφοι" (σε μισθούς) να καταλάβουν ότι είναι προς το συμφέρον τους οι λογικές αμοιβές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το προτείνω ως λύση έκτακτης ανάγκης μπροστά στο φαινόμενο εκατοντάδων άνεργων συναδέλφων μας.

    Από την άλλη πλευρά δεν θα ήταν καλύτερο ΜΙΑ δουλειά και καλοπληρωμένη με τη δυνατότητα πραγματικής δημοσιογραφικής λειτουργίας υπέρ της έρευνας και του ρεπορτάζ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Νομίζω πως καταλαβαίνεις οτι αυτές οι προτάσεις θα έφερναν τα πάνω κάτω όχι μόνο στο συνάφι σου αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία μέρος της τροφικής αλυσίδας της οποίας είναι τα ΜΜΕ. Γι' αυτό και δεν πρόκειται να τα συζητήσουν ούτε οι επιχειρηματίες ούτε και οι συνάδελφοί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εσύ τι έκανες για όλα αυτά όταν ήσουν διευθυντής περιοδικών και εφημερίδων; Τι τα λες τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%

Ω! Οι ωραίες μέρες!
Νοσταλγώ τις ένδοξες στιγμές μας στην Αριστερά του ’80 και του ’90 και του 2000 και του 2007…
Μικρά μαγαζιά, γωνία. Σπίτια του λαού. Ωραία κυλικεία με εξαιρετικούς καφέδες το πρωί.
Ωραίες μέρες…
Στα Ντα Κάπο και στα Φίλια, θέσεις τιμητικές μαζί με καλλιτέχνες και ωραία κορίτσια και αγόρια. Σεβασμός για την εργατική τραγιάσκα που είχαμε από καιρό πάψει να φοράμε αλλά ειχε μείνει η γραμμή στο μέτωπο. Ηθική. Συνέπεια. Καθαρότητα. Αγαπητοί σε όλους. Ευχάριστοι.
Αποδεκτοι όσο δεν διεκδικούσαμε κάτι παραπάνω. Την εξουσία κυρίως… «Αυτά δεν είναι δουλειές για εσάς. Θα σας φθείρουν! Αφήστε τις για εμάς τους λερωμένους…» μας έλεγαν οι πράσινοι και γαλάζιοι φίλοι μας. Και τα κορίτσια το ίδιο μας έλεγαν.
Εκεί στο 3 με 8% ήμασταν μια χαρά όλοι. Κι εμείς και οι άλλοι. Ασφαλείς μέσα στις αναζητήσεις μας. Χωρίς να το πιέζουμε κιόλας.
Και χρήσιμοι! Πολύ χρήσιμοι για πολλούς λόγους. Κυρίως για άλλοθι βέβαια αλλά και λόγω παιδείας. Ως δημοσιογράφοι. Ως Σύμβουλοι. Ως Ρήτορες.
Τι έλεγα;
Α! Ναι…