Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΙΜΑ ΚΑΚΟ με τον Άρη Ρέτσο


Μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης στην Αθήνα στο Booze Cooperativa και στο θέατρο Πορεία αλλά και στο θέατρο Μύλος στο πλαίσιο του Πρώτου Πειραματικού Φεστιβάλ Θεάτρου της Λάρισας το Αίμα Κακό έρχεται στην Θεσσαλονίκη από το Θέατρο Σοφούλη και τη θεατρική ομάδα Άλμα Κάλμα για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Το ΕΡΓΟ
Ο Rimbaud το 1872 και σε ηλικία 19 ετών γράφει το “Une Saison en Enfer” - “Μία Εποχή στην Κόλαση”. Από αυτό το κεφάλαιο “Αίμα Κακό” αντανακλά εκτός από το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται και την αντιδρασή του στις κοινωνικές συνθήκες της εποχής του. Σαρωτικός, αυτοκαταστροφικός, μεγαλομανής, εκδικητικός, κυνικός, ανελέητος χλευαστής, ευφυής, ευαίσθητος, ύπουλος, καλοσυνάτος, χιουμοριστικός, υπέροχος διασκεδαστής, οραματιστής, σκληροτράχηλος με τα πόδια εκτεθειμένα, μελαμψά, με ίχνη αρρώστιας που σαγηνεύει τον νου, σκορπίζει τον πόνο σε κάθε βήμα. Η εξέλιξη μίας εσωτερικής σκέψης που θέλει να γκρεμίσει τα όρια του χώρου και του χρόνου.

Μέσα σε μία φάρσα, ο ίδιος ο Rimbaud ως πρωταγωνιστής στήνει ένα θεατρικό χώρο από τον οποίο προσπαθεί δαιμονιωδώς να αποδράσει. Υπάρχουν ακόμα στην Ευρώπη άνθρωποι που τον θυμούνται, χλευαστικό, ημιάγριο με μια όψη ελευθερίας που σέρνεται από ένα σακίδιο. Στη διαδικασία αυτή η ψευδαίσθηση με την πραγματικότητα χάνουν τα οριά τους.

ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ
Ένας άνεργος ηθοποιός, ένας ακαθορίστου ηλικίας και εποχής γελωτοποιός που βρίσκεται τυχαία επί σκηνής σε κάποιο ερειπωμένο θέατρο, το διασκεδάζει κατά βούληση ανιχνεύοντας άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι, τα “υψηλά” νοήματα της ποίησης. ΜΕ ότι αυτό συνεπάγεται.

ΜΟΥΣΙΚΗ & ΗΧΗΤΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ
Μέσα σε ένα καταιγισμό, ήχων ή θορύβων ,της αιώνιας καθημερινής αρένας το σκηνοθετικό πλαίσιο, καθορίζει και καθορίζεται απόλυτα από το σχεδιασμό του ήχου και την μουσική της παράστασης. Ο Σπύρος Αραβοσιτάς, σχεδιάζει και καθοδηγεί αυτό τον ηχητικό κόσμο, που άλλοτε ακολουθεί και άλλοτε προπορεύεται στο ταξείδι αυτό του Ρεμπώ. Μέσα σε αυτό τον κόσμο ο ποιητικός λόγος δίνει τη μάχη του παλεύοντας να κρατήσει την πυξίδα μέχρι το τέλος.

ΑΡΗΣ ΡΕΤΣΟΣ

Ο Άρης Ρέτσος γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου το Δεκέμβριο του 1957. Αποφοοίτησε από τη σχολή Βεάκη το1981.

Στο θέατρο
Συμμετέχει στο “Μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα”, 1981, με τον θίασο της Έλσας Βεργή.
Στην “Σάρα, τα παιδιά ενός κατώτερου θεού”, με το θίασο της Έλλης Λαμπέτη.
Στην “Η τύχη της Μαρούλας‘,‘Κατζούρπος”, με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κρήτης κ.ά.

Στον Κινηματογράφο και την Τηλεόραση
Από το 1981 εώς το 1986 συμμετέχει στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση στις ταινίες:
- Απέναντι και Μανία του Γ. Πανουσόπουλου,
- Μπορντέλο του Ν. Κούνδουρου
- Φωτογραφία του Νίκου Παπατάκη
- ‘Χώμα και Νερό‘ τηλεταινία του Φ. Βιανέλλη
- ‘Αστροφεγγιά‘ την τηλεοπτική σειρά του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου

Αρχαίο Δράμα
Από το 1985 εώς το 1992 ασχολείται αποκλειστικά με τη μελέτη και την έρευνα του Αρχαίου Δράματος και την τέχνη του ηθοποιού μέσα από τους ρυθμούς και τα μέτρα των αρχαίων ποιητικών κειμένων.

Το 1992-1993 παρουσιάζει για πρώτη φορά στην ‘Ανοιχτή Δοκιμή‘ αποσπάσματα από την τραγωδία του Σοφοκλη “ΑΙΑΣ”

Το 1993-1994, σκηνοθετεί το νεοελληνικό έργο του Δ. Κεχαϊδη “Το Τάβλι”

Το 1995 με κεντρικό προσωπο τον ΧΟΡΟ της αρχαίας τραγωδίας παρουσιάζει αποσπάσματα από την ‘Αντιγόνη‘ του Σοφοκλή με τον τίτλο “Αντιγόνης Χορός”

Το 1996 συμμετέχει στη διεθνή συνάντηση ποίησης ‘Μύρισε το Άριστον‘ στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία της Μάγιας Λυμπεροπούλου, με χορικά από τον ‘Αίαντα‘ του Σοφοκλή.

Το 1998 συμμετέχει στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του ‘Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών‘, στη Διεθνή Συνάντηση Θεάτρου ‘Το Αρχαίο Δράμα στην Ανατολή‘, με την παράσταση “Αντιγόνης Χορός”

Το 1999-2000 παρουσιάζει την παράσταση “Στροφές Αντιστροφές από τον Σοφοκλή” και συνεργάζεται με το “Μουσικό Σύνολο Σκαλκώτα” και μουσική διεύθυνση Μίλτου Λογιάδη πάνω σε έργα του I. Ξενάκη

Το 2001 στο “StudioBuhne” και στα πλαίσια του Ελληνογερμανικού θεατρικού φεστιβάλ στην Κολονία της Γερμανίας, παρουσίαζει την παράσταση “Στροφές Αντιστροφές από τον Σοφοκλή”

Από το 1993-2007 συμμετέχει σε διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ εκτός Αθηνών καθώς και σε σεμινάρια σχετικά με την τέχνη του θεάτρου και του αρχαίου δράματος (Θεσσαλονίκη, Γιάννενα, Πάτρα, Ιθάκη, Τρίπολη, Κρήτη,κ.ά. ).




ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία/Ερμηνεία/ Επεξεργασία κειμένου: Άρης Ρέτσος
Μουσική Επεξεργασία/ Ηχητικός Σχεδιασμός: Σπύρος Αραβοσιτάς
Βοηθός Σκηνοθέτη/ Διεύθυνση Παραγωγής: Σοφία Ζησίμου
Παραγωγή: Θέατρο Σοφούλη – Άλμα Κάλμα
Σκηνικά: Λία Σταμοπούλου
Φωτογραφίες παράστασης: Δημήτρης Δημητριάδης



Οργάνωση παραγωγής: Art Minds – Γιάννης Γκουντάρας
Υπεύθυνη επικοινωνίας : Δάφνη Μουστακλίδου 6972294695, dafni.artminds@gmail.com

Πληροφορίες παράστασης

Πρεμιέρα: Παρασκευή 22 Μαΐου 2009
Ημερομηνίες παραστάσεων: 22, 23, 24 & 29, 30, 31 Μαΐου 2009
Ημέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Ώρα: 21:30
Διάρκεια: 60’
Χώρος: Θέατρο Σοφούλη, Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη Καλαμαριά
Τιμή Εισιτηρίου: 20 ευρώ, 15 ευρώ φοιτητικό
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310423925

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…