Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κρίση στα ΜΜΕ (σημειώσεων συνέχεια...)


Οι σημειώσεις μου για την Κρίση των ΜΜΕ πληθαίνουν:

Διάβαζε:

>Το άρθρο του Ν. Ξυδάκη: Προς μια μερική αφήγηση του κόσμου
>Την έκθεση της PwC: Προσαρμογή ή «θάνατος» για τις εφημερίδες στην ψηφιακή εποχή

Απόσπασμα από το πρώτο...:

Ακούμε να κλείνουν ιστορικά φύλλα στις ΗΠΑ, να γονατίζουν κολοσσοί στην Ευρώπη, παρά τις προσπάθειες προσαρμογής, παρά την αναμφισβήτητη ποιότητα της δημοσιογραφίας που προσφέρουν. Και γυρνάμε το βλέμμα στα καθ’ ημάς: βλέπουμε τις κυκλοφορίες να συρρικνώνονται απελπιστικά, να χάνεται η καθημερινή αναγνωστική συνήθεια, οι νέοι να μην πιάνουν εφημερίδα στα χέρια τους πλην αθλητικής· και την αγορά να συγκεντρώνεται στο τελευταίο ανάχωμα: την Κυριακή. Μια πολυέκδοση-πακέτο, με πολλά έντυπα, με περιοδικά, και ένθετα, με ταινίες και μουσικές premium, ένα πακέτο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια. Μα ακριβώς αυτό το πληθωριστικό πακέτο,το “απ’όλα δι’ όλους”, ίσως είναι το κύκνειο άσμα μιας εποχής, της παλιάς εποχής, όπου η εφημερίδα αξίωνε καθολικότητα στην αφήγηση του κόσμου, απευθυνόμενη σε ένα ευρύ, μαζικό κοινό, ανθρώπων που ήξεραν ανάγνωση, και συμμετείχαν στο κοινωνικό μέσα από συγκεκριμένες οργανώσεις της εργασίας, της οικογένειας, του χρόνου και του χώρου. Στον 21ο αιώνα η καθολικότητα είναι άλλου γένους, η εργασία μετασχηματίζεται μαζί με την αντίληψη του χρόνου και της εδαφικότητας, το νοικοκυριό παίρνει δεκάδες νέες μορφές, η ανάγνωση μετατοπίζεται: από το χάρτινο στατικό πεδίο που απαιτεί κρίση και φαντασία, στη δυναμική, διαρκούς ροής, πολυνηματική, πολυεικονική οθόνη. Η ανάγνωση μετατοπίζεται μαζί με τη ζωή, δεν χάνεται· οι αναγνώστες δεν χάνονται, μάλλον πληθαίνουν, αλλά τους χάνει το χαρτί.



Απόσπασμα από το δεύτερο:

Η εφημερίδα του 21ου αιώνα

Ποια μορφή, λοιπόν, θα έχουν οι επιτυχημένες εφημερίδες τα επόμενα χρόνια; Σύμφωνα με την μελέτη της PwC, οι εκδότες θα πρέπει

- Να αντιμετωπίζουν την αυξημένη ζήτηση από το αναγνωστικό κοινό για ειδήσεις ειδικού περιεχομένου, ενώ θα πρέπει να συνεχίσουν να παρέχουν ειδήσεις για το ευρύτερο κοινό.

- Να ενισχύουν το online περιεχόμενό τους απευθυνόμενοι σε συγκεκριμένες αγορές και διανέμοντάς το μέσα από πολλαπλές πλατφόρμες.

- Να συνάπτουν στρατηγικές συνεργασίες με άλλους παρόχους περιεχομένου για να προσεγγίσουν συγκεκριμένο κοινό. Όμως για να το επιτύχουν, θα πρέπει να έχουν ως προτεραιότητα την επένδυση σε CRM και σε συστήματα διαχείρισης περιεχομένου.

- Να προσεγγίζουν με ευέλικτο και καινοτόμο τρόπο τα προϊόντα που προσφέρουν και να είναι προετοιμασμένοι να διαπραγματευτούν εναλλακτικές χρεώσεις με τους διαφημιστές.

- Να επανεξετάζουν τις προσπάθειες του marketing πωλήσεων για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που προσφέρονται από πολλαπλά κανάλια στην αγορά.

- Να έχουν μια ομάδα δημοσιογράφων που εργάζεται μέσα σε ένα περιβάλλον με πολλαπλές πλατφόρμες (κάτι το οποίο έχει συμβεί σε μερικές τηλεοπτικές εταιρείες), όπου έχουν πλήρη έλεγχο για την παραγωγή και προσφορά περιεχομένου που ποικίλει, από μερικές φωτογραφίες και βίντεο μέχρι και τη σύνταξη των άρθρων.

- Να δεχτούν ότι η «γενική σύνταξη» θα βρίσκεται σε άλλο σημείο ή θα παρέχεται από κάποιον τρίτο φορέα και ότι οι κεντρικές αίθουσες ειδήσεων θα υπάρχουν για να δημιουργούν περιεχόμενο, το οποίο θα μπορεί να προσαρμοστεί σε τοπικό επίπεδο.

* Η PwC διεξήγαγε online έρευνα στην οποία συμμετείχαν 4.900 ερωτηθέντες για την αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών αναφορικά με το περιεχόμενο των ειδήσεων. Οι αναγνώστες που ερωτήθηκαν ήταν από τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ελβετία, τη Μ. Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Συνεντεύξεις έγιναν με 30 κορυφαίους εκδότες εφημερίδων και 10 μεγάλους αγοραστές διαφημιστικού χρόνου σε όλο τον κόσμο.



Photo: LIFEGUARD - COAST GUARD BEACH By: Richard Lalonde |
View Full Portfolio (79 images) (via: http://photo.net/photodb/photo?photo_id=2187642)

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…