Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Κρίση στα ΜΜΕ (και η Google) 1

Τελικά, η Google μπορεί να υποκαταστήσει τα ΜΜΕ;

Για να υποκαταστήσεις ή να αντικαταστήσεις κάτι θα πρέπει να προσφέρεις τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα και υπηρεσίες.

Πάμε τώρα με την προσφιλή μέθοδο του «Λόλα, να ένα μήλο!»

Τι προϊόντα παράγουν τα ΜΜΕ; Ειδήσεις, άρθρα, αναλύσεις, κριτικές. Με άλλα λόγια περιεχόμενο.

Τι προϊόντα παράγει η Google; Εφαρμογές.

Τι είδους εφαρμογές; Εφαρμογές οι οποίες στηρίζονται σε αλγόριθμους και έχουν ως πρώτη ύλη το περιεχόμενο.

Τι υπηρεσίες προσφέρουν τα ΜΜΕ;

Υπηρεσίες ενημέρωσης! Αυτονόητο!

Τι υπηρεσίες προσφέρει η Google;

Υπηρεσίες ενημέρωσης; Λάθος! Υπηρεσίες αναζήτησης!

Οσο πιο ξεκάθαρο γίνει αυτό στο μυαλό όλων, τόσο πιο εύκολα θα είναι τα πράγματα για όλους.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έλεγε κανείς ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο η σχέση Google και ΜΜΕ είναι συνεργατική. Χωρίς τα ΜΜΕ η Google δεν θα είχε ειδησεογραφικό περιεχόμενο προς αναζήτηση και χωρίς την Google (και τις άλλες μηχανές αναζήτησης) το περιεχόμενο των ΜΜΕ θα ήταν lost in space.

Το πρόβλημα ξεκινάει από τη στιγμή που τα ΜΜΕ βλέπουν τα έσοδά τους να μειώνονται και την κερδοφορία τους να γίνεται αρνητική, ενώ, αντίθετα, η Google πλουτίζει…

Κι εκεί θολώνει η σκέψη και το βλέμμα των ΜΜΕ. Και ξεκινάει η κόντρα. Μια κόντρα που γίνεται πιο σκληρή καθώς η πηγή των εσόδων είναι κοινή: η Διαφήμιση. Σχεδόν αποκλειστικά ή σε πολύ μεγάλο ποσοστό για τα ΜΜΕ και εξ’ ολοκλήρου για τη Google.

Για το πάπλωμα της διαφήμισης ο καυγάς λοιπόν. Και με θολωμένη τη σκέψη τα ΜΜΕ με προεξάρχον το Associated Press και τις συνεργαζόμενες με αυτό εφημερίδες, απειλούν να αποσύρουν το περιεχόμενό τους από τη Google.

Από την άλλη πλευρά, η Google αναβαθμίζει διαρκώς τις υπηρεσίες τους με όλο και πιο έξυπνους αλγόριθμους (Google launches Digg-like feature). Χωρίς φυσικά να κάνουν το ίδιο και τα ΜΜΕ αλλά και οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι (ΤΙ μπορούν να κάνουν; Αυτό θα το συζητήσουμε σε μία άλλη σημείωση για την Κρίση στα ΜΜΕ).

Ετσι λοιπόν, έχουμε έναν ακήρυχτο (ακόμη) πόλεμο, ένα παιχνίδι δύναμης όπου τα δύο μέρη επιδεικνύουν και αντιπαραθέτουν όλες τους τις δυνατότητες και αδυναμίες.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι τα ΜΜΕ παίζουν το μεγάλο τους «χαρτί» και αποσύρουν το περιεχόμενό τους από την Google. Τι θα συμβεί; Θα ξεμείνει η Google από περιεχόμενο; Όχι βέβαια. Εκατομμύρια χρήστες και χιλιάδες web site παράγουν δισεκατομμύρια Mb περιεχομένου.

Ισως ξεμείνει από αξιόπιστο περιεχόμενο, αν υποτεθεί ότι τα ΜΜΕ παράγουν αξιόπιστο περιεχόμενο (Κρατήστε αυτό το σημείο διότι εδώ έγκειται η μεγάλη αδυναμία αλλά και η δύναμη των ΜΜΕ).

Ισως χάσει κι ένα ποσοστό των εσόδων του χωρίς όμως αυτά να πάνε απαραιτήτως πίσω, στα ΜΜΕ.

Ζημιά όμως θα πάθουν και τα ίδια τα ΜΜΕ αφού θα βγουν, αυτοβούλως, από τις μηχανές αναζήτησης και έτσι θα χαθούν από το προσκήνιο του Web. Μικρό το κακό, θα πουν κάποια μεγάλα ονόματα, οι αναγνώστες θα έρχονται απ’ ευθείας σε εμάς. Ας ρίξουν μια ματιά στα στατιστικά τους και ας το ξανασκεφτούν!

Ας ξανασκεφτούν επίσης ποιο θα μπορούσε να είναι ένα χτύπημα-απάντηση από πλευράς Google: η παραγωγή περιεχομένου!!!

Μπορεί να το κάνει;

Φυσικά και μπορεί! Με τέτοια παγκόσμια ανεργία στον κλάδο των δημοσιογράφων αλλά και με χιλιάδες blogger μπορεί να στήσει ένα παγκόσμιο Newsroom μέσα σε λίγες εβδομάδες. Ένα επιτελείο που όχι μόνο θα παράγει ειδήσεις αλλά θα φιλτράρει δημοσιογραφικά και το περιεχόμενο που παράγεται από άλλους.

Η κίνηση θα είναι «Ρουά-Ματ» για τα ΜΜΕ! (Χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι κάτι τέτοιο θα είναι κατ’ ανάγκη θετικό για την παγκόσμια ενημέρωση!!!)

Προς το παρόν, η Google δηλώνει ότι δεν έχει καμιά πρόθεση να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο. Ο ίδιος ο Eric Schmidt το είπε πρόσφατα:

«I asked if the rumors I’d heard, that Google was changing its mind about getting involved with creating original content, were true. No, he responded, quite convincingly, they’re not. Google is not a content company, and is not going in that direction, he explained. But Google does have plans for a solution. In about six months, the company will roll out a system that will bring high-quality news content to users without them actively looking for it. Under this latest iteration of advanced search, users will be automatically served the kind of news that interests them just by calling up Google’s page. The latest algorithms apply ever more sophisticated filtering – based on search words, user choices, purchases, a whole host of cues – to determine what the reader is looking for without knowing they’re looking for it. And on this basis, Google believes it will be able to sell premium ads against premium content» .

Αυτό δεν σημαίνει πως αν παρατραβήξουν το σχοινί τα ΜΜΕ πως δεν θα το ξανασκεφτεί!

Ειδικά τώρα που έγινε και Σύμβουλος του Ομπάμα σε θέματα Επιστήμης και Τεχνολογίας

Η λύση;

Μα είναι ΤΟΣΟ απλή!!!


>ΠΟΛΥ σχετικό: Collaboration can’t cure #swineflu, but it can fight filter failure

>Newspapers Should Embrace Online Aggregators

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…