Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Crash-test για το Internet η Γρίπη των Χοίρων Α'


Από το σοβαροφανές «Ο ιός της γρίπης των χοίρων κατασκευάστηκε για να πλουτίσουν οι φαρμακοβιομηχανίες» μέχρι το «Ο ιός της γρίπης των χοίρων κατασκευάστηκε για χτυπηθεί η βιομηχανία παραγωγής μπέικον», εκτείνεται ένας απέραντος ωκεανός online μπουρδολογίας. Μέσα σε αυτόν «πλέουν» εκατοντάδες χιλιάδες posts, comments και tweets με φαιδρότητες, ανοησίες, υπερβολές, παρανοήσεις, συνωμοσιολογικά σενάρια του όπως το προοδευτικά υποψιασμένο: «Ο ιός της γρίπης των χοίρων κατασκευάστηκε για να γονατίσουν οι αριστερές κυβερνήσεις της Λ. Αμερικής» ή το άκρως «λιακοπουλικό»: «Με τον ιό ξεκινάει το Τέλος του Κόσμου που θα επέλθει το 2012».

Παράδειγμα #1
Παράδειγμα #2

Αυτή είναι η πρώτη συνέπεια της «συνάντησης» δύο παγκοσμιοποιημένων φαινομένων: του διαδικτύου και μιας ασθένειας. Της πρώτης πανδημίας του 21ου αιώνα αλλά και της πρώτης πανδημίας την οποία παρακολουθούμε σε «ζωντανή μετάδοση» από την γένεση της, όχι μόνο από τα «παραδοσιακά» ΜΜΕ αλλά και από τα λεγόμενα Κοινωνικά Δίκτυα.
Όλα αυτά –σε λίγο κλείνει τα 40- το διαδίκτυο επέδειξε μοναδικές ικανότητες στον τομέα της επικοινωνίας, δημιουργώντας έναν νέο δημόσιο χώρο, φέρνοντας σε επαφή μεμονωμένα άτομα αλλά και ομάδες ανθρώπων, δημιουργώντας κοινότητες, συμβάλλοντας στο να ενισχυθεί ο κοινωνικός και πολιτικός ακτιβισμός, δημιουργώντας νέες δουλειές και νέες ευκαιρίες, προωθώντας τη δημιουργικότητα χιλιάδων ανθρώπων, παρεμβαίνοντας στην οικονομική, επιστημονική, καλλιτεχνική, κοινωνική και πολιτική ζωή. «Εκδημοκρατίζοντας», ως ένα βαθμό, την πληροφορία.

Τα πράγματα, αυτή τη φορά, δεν πήγαν και τόσο καλά. Πέρα από τα ευτράπελα και τις ανοησίες, ο κίνδυνος να εξαπλωθεί πανικός και μαζική υστερία μέσω μηνυμάτων που αναμεταδίδονται με τη λογική του «σπασμένου τηλέφωνου», είναι ορατός.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Πριν πάμε στην απάντηση, ας παρατηρήσουμε κάτι: το διαδίκτυο χαίρει εδώ και 40 χρόνια μια άτυπης ασυλίας εκ μέρους των χρηστών. Όπως και από τα ΜΜΕ, όσο τουλάχιστον δεν είναι τεχνοφοβικά και δεν «βλέπουν» μόνο παιδεραστές, υποψήφιους αυτόχειρες και κουκουλοφόρους να περιφέρονται στο διαδίκτυο. Ουσιαστική κριτική του διαδικτύου και των υπηρεσιών του δεν υπάρχει. Αντίθετα, οι φωνές υπεράσπισής του, οι ενθουσιώδεις ύμνοι παραμένουν πανίσχυροι. Και άκριτοι. Στα όρια δηλαδή του φανατισμού.
Ακόμη και σε συνέδρια και ημερίδες, σπάνια θα ακούσει κανείς μια κριτική άποψη για τα Νέα Μέσα, ενώ αν τυχών ακουστεί μια τέτοια άποψη εκλαμβάνεται ως επίθεση σε κάποιο αόριστο «δημοκρατικό κεκτημένο» ή σε κάποιο «δικαίωμα» (όπως π.χ. η ανωνυμία) ουδέποτε θεσπισμένο παρά μόνο τεχνολογικά προτεινόμενο ως μία ακόμη δυνατότητα κάποιου λογισμικού…
Την ίδια στιγμή που με πάθος υπερασπίζονται τη θετική πλευρά του διαδικτύου, συνειδητά ή ασυνείδητα, αγνοούν ή κάνουν «τα στραβά μάτια» για τη σκοτεινή πλευρά της σελήνης. Για την κατάχρηση των Νέων Μέσων από άτομα και ομάδες, για την κακοποίηση χρηστών από άλλους χρήστες, για την είσοδο και εξάπλωση του νεοναζισμού, του ρατσισμού και του εθνικισμού, για τη σπίλωση και κατασυκοφάντηση μέσα από ψευδο-μπλογκς, το ηλεκτρονικό έγκλημα. Όλα αυτά ή «δεν υπάρχουν» ή είναι «σαφώς μικρότερης έκτασης από τα θετικά». Μια εντελώς α-πολιτική, αντι-κοινωνική άποψη ή έστω στη λογική του «αφήστε χιλιάδες τριαντάφυλλα να ανθίσουν».
Και βέβαια, δίπλα σε όλο αυτό, συνυπάρχει μια αντι-δημοσιογραφική ρητορεία υπονοώντας ή εκφράζοντάς το ανοιχτά πως «η δημοσιογραφία πέθανε, οι πολίτες αναλαμβάνουν την ενημέρωση»…

(συνεχίζεται…)

Παραδείγματα:

ATTENTION AMERICA!!!! This is highly significant. The WHO "Pandemic Control Room" is a creation of the Illuminati elite for the final "end-game" killer virus mapping and tracking, and is thus equipped with super-computers tied to all U.N. member government's security forces. This "control room" is where any declarations of "pandemic" will originate. When such a "declaration" is sent to President Obama, FEMA and the Department of Homeland Security "Pandemic Task Forces" will be deployed. Each State Governor will be notified that the provisions of the Model State Emergency Health Powers Act (MSEHPA) will be implemented.

This means that all Americans must consent to mass vaccinations, or be guilty of a FELONY crime (without a TRIAL, mind you!). And why a FELONY and not a mere 'misdemeanor'? Simple. Police agencies know that the use of "DEADLY FORCE" is only approved for felony suspects when they resist arrest. Refuse the government's untested, untried, highly suspect "MADE IN CHINA" vaccine, and you will instantly be labelled a felonious criminal. So, refuse the forced vaccine, and then resist forced relocation to a prepared "quarantine compound" (i.e. concentration/re-education camp) and you can "legally" be shot and killed. (Justified "deadly force".)


Obama makes an official visit to Mexico, and a short week later, Mexico City schools, Universities, and all PUBLIC BUILDINGS are shut down in pandemic fear -- (for the first time since the devastating 1985 earthquake!) Again, is this just a bizarre co-incidence??


Βλέπε ακόμη: Is swine flu a bioterrorist virus?

Σχόλια

  1. Συγχαρητήρια για το μπλογκ σου. Σε διαβάζω ανελλιπώς.

    Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα ανέπτυξες στο άρθρο σου! Φαντάζεσαι τι έχει να γίνει εάν ο ιός λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις;

    "...οι προφήτες τα έλεγαν, κανείς δεν μας άκουγε κ.α."

    Αυτή η φράση θα εκστομίζεται από διάφορους Ελ-Λιακούρειους...

    Είπες:"Στα όρια δηλαδή του φανατισμού."

    τα έχουν ήδη ξεπεράσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καπ, δώσε κάποια λινκ αν θέλεις για conspirancy theories κτλ. Φυσικά, διαφωνώ κάθετα με την "άτυπη ασυλία του internet". Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, και ούτε υπήρξε ποτέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://blogs.telegraph.co.uk/mick_fealty/blog/2009/04/27/beware_of_swine_flu_conspiracy_theories

    http://hominidviews.com/?p=2295

    http://blog.beliefnet.com/cityofbrass/2009/04/swine-flu-conspiracy-theories.html

    http://www.abc.net.au/am/content/2008/s2167325.htm

    http://highprobability.blogspot.com/2009/04/swine-flu-consiparcy-theory.html

    http://uk.news.yahoo.com/4/20090428/video/vod-swine-flu-conspiracy-theories-f1a0497.html

    Πέρα από τα χιλιάδες ανάλογα tweets!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραία, τα διάβασα και όπως κατάλαβες και εσύ ο καθένας δεσμευει ένα ποσοστό αλήθειας το οποίο και αργότερα μεταλλάσει σε κάτι πιό οικείο ( σύνορα μεξικού, βιολογικά όπλα κτλ). Μεταμορφώνει ουσιαστικά το επικίνδυνο γεγονός σε κάτι πιό αναγνωρίσιμο ώστε να μπορέσει να του αντιπαρατεθεί και να το πολεμήσει. Είναι πιό εύκολο να πολεμάς με κάποιον που γνωρίζεις παρά με κάποιον παντελώς άγνωστο. Η κοινή γνώμη αδερφέ τρομοκρατείται πάρα πολύ εύκολα και αυτό το γνωρίζουν ξεκάθαρα οι πολυεθνικές και οι σύμβουλοί τους. Πέρα από συνομωσίες κτλ ρίξε μια ματιά στις πωλήσεις κοτόπουλων (που μόλις θεραπευτηκαν από τη νόσο των πτηνών) ή στα βοοειδή που θεραπεύτηκαν και αυτά από την "τρέλα" τους . Η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΆΝεμε σε αυτά που λες για το δίκτυο διαφωνώ για ακόμα μία φορά.

    Τα πράγματα είναι απλά. Μερικά σημεία:

    1. Το δίκτυο είναι ένα μέσο μικρογραφία της κοινωνίας (abuse of terms). Εξαιτίας της δομής του και του τρόπου λειτουργίας του είναι πολύ εύκολο κάποιος να αστυνομεύσει (τον ανίδεο). Αν θέλω να κρυφτώ μπορώ να το κάνω και δεν πρόκειται να με βρεις στον αιώνα τον άπαντα. Το θέμα είναι ότι δε θέλω να το κάνω, όπως επίσης και δε θέλω κανένας να υφίσταται τέτοια συμπεριφορά. Προσωπικά ήδη κρύβομαι σε μεγάλο βαθμό γιατί δε θέλω κανένα καθίκι, εταιρία, κράτος, αστυνομία να συλλέγει το τι κάνω, γιατί ότι γράφει δε σβήνει.

    2. Ποτέ οι χρήστες του δικτύου δεν είχαν ασυλία και το ξέρουν όλοι οι noble peers. Αν υπάρχει *κακουργηματική* πράξη ο νόμος προβλέπει άρση απορρήτου.

    3. Είναι το μόνο μέσο που μπορεί να λειτουργήσει προς την απελευθέρωση του ανθρώπου. Περισσότερος έλεγχος θα έχει ολέθρια αποτελέσματα. Σε κάθε πτυχή της ζωής.

    5. Ουσιαστική κριτική του δικτύου και του πως λειτουργεί γίνεται συνεχώς. Δεν παρακολουθώ συνέδρια για νέα μέσα και δεν μπορώ να ξέρω τι λέγεται εκεί, αλλά μπορώ εύκολα να φανταστώ τι πίπες ακούγονται, όπως και ότι υπάρχουν ελάχιστοι αξιόλογοι.

    6. Δεν καταλαβαίνω με τίποτα τι σε ενοχλεί η ανωνυμία. Προφανώς όταν υπάρχει ένα εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για καλούς και για κακούς σκοπούς. Πιστεύεις όντως ότι υπάρχουν τόσοι πειραγμένοι ανά τον κόσμο ώστε να αποτελούν υπολογίσιμη απειλή, χωρίς τη συνδρομή άλλων; Εγώ νομίζω πως όχι. Και πολύ σημασία τους δίνω.

    7. Όλα τα αστικά κόμπλεξ, προκαταλήψεις, φόβοι κτλ είναι σαφώς εξαιρετικά ανούσια σε σχέση με τη γνώση που μπορεί να αποκομίσει κάποιος. Πάντα με κριτική σκέψη.

    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα. Να συνεισφέρω λέγοντας οτι η γρίπη των χοίρων δεν είναι εν τη γενέσει της, αλλά οτι πριν από 33 χρόνια ένας αμερικανός στρατιώτης - μονάχα ένας - πέθανε από την ίδια γρίπη (!), ενώ εκατοντάδες πέθαναν από τις ...παρενέργειες του εμβολίου στο οποίο υποβλήθησαν 40 εκατομμύρια αμερικανοί, από το φόβο μιας ...πανδημίας! Ο εμβολιασμός αυτός διεκόπη άρον-άρον μετά από αυτούς τους θανάτους! Αυτό εγινε επί προεδρίας Ford και έμεινε γνωστό ως το φιάσκο της πανδημίας...

    Για περισσότερα, δες εδώ http://dimolog.blogspot.com/2009/04/1976.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. aeroxeimarros >>> Προσπαθώ να φανταστώ τι θα γίνει αν "σκάσει" κάποιο Τσερνομπίλ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Dark Angel >>> Τώρα λειτουργείς ως φίλτρο. Κι αυτό είναι το σωστό. Πόσοι όμως μπορούν να το κάνουν; Εκτιμώ γύρω στα 0,0005% (και πολλούς λέω). Κι αυτό είναι το θέμα που εξετάζω. Θα φανεί στη συνέχεια του ποστ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. vegasthedog >>>

    Αν και το θέμα είναι "Διαδικτυο και Πανδημία - Ενημέρωση ή ...ο,τι να 'ναι", θα προσπαθήσω να απαντήσω στα μεγάλα ζητήματα που θέτεις.

    Τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά επειδή στερούνται πλαισίου. Αρα και τρόπου να μιλάμε την ίδια γλώσσα.

    Λες:

    1. Το δίκτυο είναι ένα μέσο μικρογραφία της κοινωνίας (abuse of terms).

    Ποιάς κοινωνίας; Της παγκόσμιας; Της τοπικής; Της ελληνικής ή της αιγυπτιακής; Αλίμονο αν ο γενικός όρος "κοινωνία" κάλυπτε χωροχρονικά όλες τις κοινωνίες. Αλλά ακόμη κι έτσι αν είναι, αναπαράγει όλα τα προβλήματα και τις δομές της υπάρχουσας κοινωνίας. Δημιουργώντας και νέα ζητήματα.


    2. Ποτέ οι χρήστες του δικτύου δεν είχαν ασυλία και το ξέρουν όλοι οι noble peers. Αν υπάρχει *κακουργηματική* πράξη ο νόμος προβλέπει άρση απορρήτου.

    Δεν μιλούσα για την ασυλία των χρηστών αλλά του ίδιου του διαδικτύου ως κοινωνικό φαινόμενο.

    3. Είναι το μόνο μέσο που μπορεί να λειτουργήσει προς την απελευθέρωση του ανθρώπου. Περισσότερος έλεγχος θα έχει ολέθρια αποτελέσματα. Σε κάθε πτυχή της ζωής.

    Διαφωνώ οριζοντίως, καθέτως και διαγωνίως. Το θέμα του ελέγχου έχει και την εκδοχή του ελέγχου από τους ίδιους τους χρήστες, όχι μόνο από τους "πάνω". Κι αυτό δεν το συζητάμε ΠΟΤΕ!

    5. Ουσιαστική κριτική του δικτύου και του πως λειτουργεί γίνεται συνεχώς.

    Παραδείγματα;

    6. Δεν καταλαβαίνω με τίποτα τι σε ενοχλεί η ανωνυμία.

    Εχω γράψει δεκάδες ποστ επ' αυτού. Η ψύχα: δεν θεωρώ τους "όρους χρήσης" ενός σόφτγουερ, δικαίωμα. Δεν μπορώ να αναγνωρίσω κανένα δικαίωμα που παράγει αδικία. Και η ανωνυμία παράγει αδικία.

    7. Όλα τα αστικά κόμπλεξ, προκαταλήψεις, φόβοι κτλ είναι σαφώς εξαιρετικά ανούσια σε σχέση με τη γνώση που μπορεί να αποκομίσει κάποιος. Πάντα με κριτική σκέψη.

    Η κριτική σκέψη είναι προϋπόθεση. Η οποία απουσιάζει!!!



    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. δ η μ ο λ ό γ ο ς >>> Δεν μιλούσα για τη γένεση του ιού της γρίπης αλλά τη γένεση της πανδημίας... Προχθές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα! :)

    Αν και το θέμα είναι "Διαδικτυο και Πανδημία - Ενημέρωση ή ...ο,τι να 'ναι", θα προσπαθήσω να απαντήσω στα μεγάλα ζητήματα που θέτεις.Ναι είναι αλήθεια ότι επίτηδες ξέφυγα λίγο από το θέμα. Η προϋπόθεση της κριτικής σκέψης, μαζί με την ύπαρξη πολλών πηγών ενημέρωσης νομίζω ότι κάνουν σχεδόν προφανές ότι δεν έχω(έχουμε?) πλήρη εικόνα για την κατάσταση και προσωπικά δεν μπορώ να πω τίποτε παραπάνω από το να ενημερώνομαι π.χ. από εδώ:
    http://flu.wikia.com/wiki/Flu_Wiki

    1. Το δίκτυο είναι ένα μέσο μικρογραφία της κοινωνίας (abuse of terms).

    Ποιάς κοινωνίας; Της παγκόσμιας; Της τοπικής; Της ελληνικής ή της αιγυπτιακής; Αλίμονο αν ο γενικός όρος "κοινωνία" κάλυπτε χωροχρονικά όλες τις κοινωνίες. Αλλά ακόμη κι έτσι αν είναι, αναπαράγει όλα τα προβλήματα και τις δομές της υπάρχουσας κοινωνίας. Δημιουργώντας και νέα ζητήματα.
    Το abuse of terms σε αυτό πήγαινε. Δυστυχώς έχω μία σχετική αναπηρία να καταγράφω καθαρά τη σκέψη μου. Προφανώς πρόκειται για μία κοινωνία με πολύ έντονη ομοιογένεια χώρου και κουλτούρας. Έχω πολύ λίγα λινκς με ανθρώπους από την Κίνα, την Ινδία, την Αφρική, ή με ομάδες με τις οποίες δεν έχω κανένα κοινό χαρακτηριστικό...Γλώσσα, πρόσβαση και απουσία ενδιαφέροντος αποτελούν κάποια ενδεικτικά εμπόδια για τη δημιουργία τέτοιων δεσμών. Συνεπώς τα χαρακτηριστικά των ομάδων στο δίκτυο τα βλέπω σαν ένα διευρυμένο σύνολο ανθρώπων που συμφωνούν σε κάποια και διαφωνούν σε άλλα. Αλλά επειδή η ηλεκτρονική ζωή, δεν είναι Η ζωή, αναγκάζεσαι να περιορίζεσαι σε συγκεκριμένη θεματολογία και όπου αυτό δεν ισχύει παρατηρούνται τα φαινόμενα που λέτε. Τα ζητήματα δεν είναι νέα. Απλά έχουν άλλη μορφή. Για τα ζητήματα και τις δομές δεν μπορώ να πω κάτι, ελλείψει πλαισίου.

    2. Ποτέ οι χρήστες του δικτύου δεν είχαν ασυλία και το ξέρουν όλοι οι noble peers. Αν υπάρχει *κακουργηματική* πράξη ο νόμος προβλέπει άρση απορρήτου.

    Δεν μιλούσα για την ασυλία των χρηστών αλλά του ίδιου του διαδικτύου ως κοινωνικό φαινόμενο.
    Και εδώ θα πρέπει να ορίσουμε τι εννοούμε με τον όρο διαδίκτυο. Τα καλώδια, τη χρήση του, το είδος της χρήσης του, τη σύναψη δεσμών μέσω αυτού; Ας πούμε ότι περιοριζόμαστε στον κοινωνικό του χαρακτήρα (με ό,τι και αν σημαίνει αυτό), όπου η αλληλεπίδραση και επικοινωνία των ανθρώπων είναι το βασικό χαρακτηριστικό (Σημ: δεν είμαι κοινωνιολόγος. Προσωπικές απόψεις καταγράφω). Όπως σχεδόν κάθε κοινωνικό φαινόμενο προκαλείται από κάποια αίτια και παράγει κάποια αποτελέσματα. Επίσης, εμπειρικά κάθε κοινωνικό φαινόμενο εν τη γενέσει του είναι γεμάτο υπερβολές. Μάλλον αυτό είναι που παρατηρείτε αυτή τη στιγμή, κάτι το οποίο ο χρόνιος χρήστης το φιλτράρει αυτόματα (σαν αρρώστια ακούγεται! :) )


    3. Είναι το μόνο μέσο που μπορεί να λειτουργήσει προς την απελευθέρωση του ανθρώπου. Περισσότερος έλεγχος θα έχει ολέθρια αποτελέσματα. Σε κάθε πτυχή της ζωής.

    Διαφωνώ οριζοντίως, καθέτως και διαγωνίως. Το θέμα του ελέγχου έχει και την εκδοχή του ελέγχου από τους ίδιους τους χρήστες, όχι μόνο από τους "πάνω". Κι αυτό δεν το συζητάμε ΠΟΤΕ!
    Όταν λέω έλεγχο εννοώ συντεταγμένο/νομοθετημένο έλεγχο. Εδώ η ηθική και οι αξίες παίζουν μοναδικό ρόλο για τη συμπεριφορά. Βλέπετε έχω την αφέλεια να πιστεύω ότι ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να απαλλαγεί από τις ερινύες που τον καταδιώκουν. Φιλοσοφικά ερωτήματα που δεν έχουν βρει στέρεες απαντήσεις όταν προβάλλονται πέρα από το άτομο.

    5. Ουσιαστική κριτική του δικτύου και του πως λειτουργεί γίνεται συνεχώς.

    Παραδείγματα;
    http://scholar.google.com/scholar?hl=en&lr=&safe=off&q=internet+ethics&btnG=Search

    6. Δεν καταλαβαίνω με τίποτα τι σε ενοχλεί η ανωνυμία.

    Εχω γράψει δεκάδες ποστ επ' αυτού. Η ψύχα: δεν θεωρώ τους "όρους χρήσης" ενός σόφτγουερ, δικαίωμα. Δεν μπορώ να αναγνωρίσω κανένα δικαίωμα που παράγει αδικία. Και η ανωνυμία παράγει αδικία.
    Καταρχήν ευρέως διαδεδομένη ανωνυμία δεν υπάρχει ακόμα, δυστυχώς. Χωρίς την ανωνυμία δε θα υπήρχε το δίκτυο όπως το ξέρουμε σήμερα. Αν υπήρχε, θα ήταν απλά ένα κακέκτυπο της κοινωνίας. Γιατί η κατάργηση της ανωνυμίας παράγει ΠΑΝΤΑ αδικία; Και γιατί πρέπει να είμαι κακόπιστος απέναντι στο συνομιλητή μου; Ίσα ίσα που πιστεύω ότι η ανωνυμία προάγει το διάλογο και την φιλοσοφική αναζήτηση περισσότερο από το να ήξερες τον συνομιλητή σου. Έχει φυσικά και τη δυνατότητα κακόβουλων πράξεων. Η απάντηση σε αυτό είναι εκπαιδεύσου και εκπαίδευσε!

    7. Όλα τα αστικά κόμπλεξ, προκαταλήψεις, φόβοι κτλ είναι σαφώς εξαιρετικά ανούσια σε σχέση με τη γνώση που μπορεί να αποκομίσει κάποιος. Πάντα με κριτική σκέψη.

    Η κριτική σκέψη είναι προϋπόθεση. Η οποία απουσιάζει!!!
    Προφανώς και είναι προϋπόθεση! Όπως και η εκπαίδευση. Αλλά δεν απουσιάζει πάντα και από παντού.

    Καλό μεσημέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. vegasthedog >>> Οπως πάντα βάζεις πολλά και ενδιαφέροντα θέματα.

    Θα σταθώ σε δύο:

    Λες:

    "Γλώσσα, πρόσβαση και απουσία ενδιαφέροντος αποτελούν κάποια ενδεικτικά εμπόδια για τη δημιουργία τέτοιων δεσμών. Συνεπώς τα χαρακτηριστικά των ομάδων στο δίκτυο τα βλέπω σαν ένα διευρυμένο σύνολο ανθρώπων που συμφωνούν σε κάποια και διαφωνούν σε άλλα. Αλλά επειδή η ηλεκτρονική ζωή, δεν είναι Η ζωή, αναγκάζεσαι να περιορίζεσαι σε συγκεκριμένη θεματολογία και όπου αυτό δεν ισχύει παρατηρούνται τα φαινόμενα που λέτε."

    Ακριβώς αυτό είναι το θέμα του ποστ! Τι γίνεται όταν υπάρχει ένας "κοινός τόπος" (μια κοινή απειλή για παράδειγμα, της υγείας); Με ποιούς όρους επικοινωνείς και πώς φιλτράρεις την πληροφορία που σου έρχεται για ενα κοινό μεν θέμα αλλά από διαφορετικά μήκη και πλάτη σκέψης και κουλτούρας. Τεράστιο ζήτημα που μπορεί να εξετασθεί σε κάθε μέγεθος. Μικρό ή μεγάλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το δεύτερο είναι και πάλι το θέμα της ανωνυμίας.

    Μια σκέψη μόνο: ο αγώνας για την ελευθερία και τη χειραφέτηση του ανθρώπου,ανά τους αιώνες, δεν μπορεί παρα να συμπεριλαμβάνει την ελευθερία έκφρασης και "έκθεσης" του προσώπου. Ολες οι εξουσίες ήθελαν να μετατρέψουν το Πρόσωπο του ανθρώπου σε μονάδα, αριθμό, νούμερο, κοινή γνώμη (ο στρατός, τα σχολεία, τα ψυχιατρεία, οι βιομηχανίες). Να χαθεί και το Πρόσωπο και το Ονομα.
    Τώρα εμείς υπερασπιζόμαστε ακριβώς αυτό; Το "ένας ανώνυμος χρήστης";

    Μήπως πρόκειται για την πλήρη αντιστροφή και πέσαμε στη μεγάλη παγίδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το δεύτερο είναι και πάλι το θέμα της ανωνυμίας.

    Μια σκέψη μόνο: ο αγώνας για την ελευθερία και τη χειραφέτηση του ανθρώπου,ανά τους αιώνες, δεν μπορεί παρα να συμπεριλαμβάνει την ελευθερία έκφρασης και "έκθεσης" του προσώπου. Ολες οι εξουσίες ήθελαν να μετατρέψουν το Πρόσωπο του ανθρώπου σε μονάδα, αριθμό, νούμερο, κοινή γνώμη (ο στρατός, τα σχολεία, τα ψυχιατρεία, οι βιομηχανίες). Να χαθεί και το Πρόσωπο και το Ονομα.
    Τώρα εμείς υπερασπιζόμαστε ακριβώς αυτό; Το "ένας ανώνυμος χρήστης";

    Μήπως πρόκειται για την πλήρη αντιστροφή και πέσαμε στη μεγάλη παγίδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Διακήρυξη για την Πληροφόρηση και τη Δημοκρατία

Η Διακήρυξη έγινε ομόφωνα δεκτή από την Information and Democracy Commission H Επιτροπή αποτελείται από 25 μέλη: Amartya Sen, Joseph Stiglitz, Mario Vargas Llosa,  Hauwa IbrahimEmily BellYochaï BenklerTeng BiaoNighat DadCan DündarPrimavera de FilippiMireille Delmas-MartyAbdou DioufFrancis FukuyamaUlrik HaagerupAnn Marie Lipinski,Adam MichnikEli PariserAntoine PetitNavi PillayMaria RessaMarina WalkerAidan White και Mihaïl Zygar.
Πηγή: RSF
Μετάφραση: Anemosnaftilos
Προοίμιο
Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι κοινό αγαθό της ανθρωπότητας και πρέπει να προστατεύεται ως τέτοιο. Η διαχείρισή του είναι ευθύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας, μέσω δημοκρατικών θεσμών, με στόχο τη διευκόλυνση της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων, πολιτισμών, λαών και εθνών, στην υπηρεσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολιτικής συναίνεσης, της ειρήνης, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης πρέπει να εξυπηρετεί την …

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…