ΒΗΜΑτα προς τα πίσω

Σε τούτη εδώ τη χώρα ή δεν θα κάνουν βήμα μπροστά ή θα κάνουμε πολλά βήματα προς τα πίσω. Για να εμπεδώσουμε, ίσως, τα βήματα που έκαναν οι άλλοι όσο εμείς χάσκαμε αμήχανα, χαμένοι μεταξύ του προχθές και του μεθαύριο (που έχει γίνει ήδη χθες).
Ετσι ακριβώς γίνεται και με την ευκαιρία της κρίσης στα ΜΜΕ (τις 100 σημειώσεις για την οποία έχω σχεδόν ολοκληρώσει). Μια κρίση που κρατάει ήδη 20 και πλέον χρόνια αλλά που μόλις τώρα αποφασίσαμε να δούμε κατάματα. Τρόπος του λέγειν δηλαδή…
Διότι πόσο κατάματα βλέπεις την κρίση όταν αποφασίζεις (σωστά) να περάσεις στην online εκδοχή των Μέσων σου αλλά με συνδρομητικό (και μη χειρότερα!) μοντέλο;
Όπως ανακοίνωσε ότι θα κάνει η εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ με το λεγόμενο BHMA Premium;
Διαβάζουμε:
Η δικτυακή έκδοση του Βήματος εκσυγχρονίζεται, αναβαθμίζεται σε λειτουργίες και εμπλουτίζεται σε περιεχόμενο για όσους αναγνώστες αποφασίσουν να εγγραφούν στη νέα συνδρομητική δικτυακή έκδοση της εφημερίδας, το ΒΗΜΑpremium.Οι συνδρομητές θα έχουν τα εξής προνόμια:
Πρόσβαση στο Ιστορικό Αρχείο του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη
Ενημερωτικό σημείωμα (newsletter) «τι γράφει αύριο το Βήμα»
Δυνατότητα καθημερινής ανάγνωσης του Βήματος «όπως στο χαρτί»
Δικαίωμα σχολιασμού επιλεγμένων άρθρων, αναλύσεων και ρεπορτάζ
Δικαίωμα πρόσβασης σε ύλη που θα απευθύνεται μόνο στους συνδρομητές

Και όλα αυτά με συνδρομή 30 ευρώ/μήνα!


Μια εξαιρετική ανάλυση γι’ αυτόν τον απίστευτο αναχρονισμό μπορείτε να διαβάσετε στο NYLON (ΒΗΜΑ Premium - wtf?).
Τα λέει ΟΛΑ! Και τα λέει σωστά!

Να προσθέσω δύο παραδείγματα σύγκρισης κόστους της συνδρομής των 30 ευρώ/μήνα με ισόποσα κόστη:
1. Λίγα παραπάνω από 30 ευρώ /μήνα δίνει ο πλέον πιστός αναγνώστης της εφημερίδας (του ημερίσιου ΒΗΜΑΤΟΣ). Πόσοι από τους πιστούς αναγνώστες που δίνουν αυτό το ποσό θα συνέχιζαν να τα δίνουν για την Online εκδοχή του; Οι μισοί; Ολοι; Και πάλι, ο λογαριασμός δεν βγαίνει… Διότι αν έβγαινε τότε δεν θα το σκεφτόντουσαν να κλείσουν την έντυπη έκδοση…Και για να πάρουν τι; Πράγματα τα μισά εκ των οποίων τα έχουν ούτως ή άλλως δωρεάν; (όμως είπαμε, πάτε στο NYLON να διαβάσετε σχετικά)

2. 19 ευρώ και κάτω/μήνα δίνει ο χρήστης για μια καλή συνδρομή στο Internet…Θα δώσει σχεδόν τα διπλά επιπλέον για να μπαίνει σε ΕΝΑ site; Τρελός παπάς τον βάφτισε;

Πέρα όμως από αυτό το κουλό, ακούω καθημερινά και άλλα παρόμοια…

Το πιο πρόσφατο είναι ότι εφημερίδα της Θεσσαλονίκης αποφάσισε να κάνει site. Εψαξε (;;;;) την αγορά και έκλεισε συμφωνία με μια εταιρεία που θα της το κατασκευάσει έναντι 50.000.000 παλαιών δραχμών!

Τα οποία χρήματα δεν θα τα πληρώσει η ίδια η εφημερίδα αλλά μια διαφημιστική εταιρεία η οποία και θα εισπράττει τα διαφημιστικά έσοδα για τα επόμενα 2 (ή 5 ή, κατ’ άλλους, 10 χρόνια)!

Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια…

Και για το ποσό… Και για την εφημερίδα… Και για τη διαφημιστική… Και για όλα…

Με αυτά και μ’ αυτά…



…στο τέλος, κάποιοι θα περάσουν στην επόμενη φάση εξέλιξης των ΜΜΕ…

…και πολλοί θα γυρίσουν στην εποχή της μαρμάρινης πλάκας και του σκαρπέλου!



ΥΓ1: Να δείτε που σε λίγο θα μας ζητήσουν να αγοράζουμε και τα περιοδικά τους!!!



Σχόλια

  1. Ολίγον τι άσχετο με το ποστ, αλλά το ίδιο σκέφτηκα βλέποντας το πολυδιαφημισμένο cd της 'Κυριακάτικης' με τραγούδια του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Κάποιες φορές φαίνεται ότι οι εφημερίδες όχι μόνο μένουν προσκολλημένες στο παρελθόν, αλλά το απολαμβάνουν κιόλας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με μία διαφορά: το cd είχε απίστευτη επιτυχία φέρνοντας μετά από πάααρα πολύ καιρό την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, ξανά στην πρώτη θέση (πάνω από ΘΕΜΑ, ΒΗΜΑ κτλ)...

    Με ο,τι αυτό σημαίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτο σημαινει Αντρεα μου πως και μεγαλο ποσοστο του (ελληνικου)αναγνωστικου κοινου αντιμετωπιζει σοβαρο προβλημα κριτηριου, αφου εξαρτα την επιλογη της ενημερωσης του απο τετοιες μεταβλητες. Ο πελατης μπορει να εχει παντα δικιο, αυτο δε σημαινει παντως πως τον απαλασσει και απο τις ευθυνες του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΥΤΕ ο πιο χαζός πελάτης δεν ψήνεται από τέτοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου