Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media και Επικοινωνία

Ημερομηνία διεξαγωγής: Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου, στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138.


Στην Ημερίδα, η οποία γίνεται σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια-ιδρυτικά μέλη του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, θα παρουσιαστούν στοιχεία της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας για τα Social Media.

Ο στόχος

Να ανοίξουμε τη συζήτηση για το θέμα των Social Media και τις επιδράσεις και επιπτώσεις που φαίνεται να έχουν στην αγορά, στην κοινωνία, στη ζωή μας. Φιλοδοξία μας, να συγκεντρώσουμε τις διαφορετικές και ίσως αντικρουόμενες απόψεις για να βοηθήσουμε στην καλή πρακτική και χρήση του νέου επικοινωνιακού περιβάλλοντος που φαίνεται να αλλάζει τον τρόπο συνεργασίας και επικοινωνίας.


Έρευνα για τα Social Media

Θα παρουσιαστούν τα ευρήματα ad hoc έρευνας για τα Social Media στην Ελλάδα.

Το ερωτηματολόγιο της έρευνας έχει σχεδιαστεί από την Επιτροπή Ερευνών του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, του Παντείου και του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Ζητήθηκε επίσης η συμβολή χρηστών social media. Η έρευνα διεξήχθη από την MRB Hellas.

Περιοχές διερεύνησης της έρευνας (δείτε εδώ)

Στη διαμόρφωση του ερωτηματολογίου της έρευνας συνεργάστηκαν εκτός από τα μέλη της Επιτροπής Ερευνών και την MRB Hellas:
Αντρέας Ευαγγελάτος, Στέλεχος Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Νίκος Αναγνώστου, metablogging.gr
Nikoς Δρανδάκης, nylon.gr/sync.gr
Παναγιώτης Βρυώνης, vrypan.net


Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας

Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος Ινστιτούτου Επικοινωνίας
Μπέττυ Τσακαρέστου, Γεν. Γραμματέας ΔΣ Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Γιάννης Γούλιος, Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Δ/νων Σύβουλος McCann Erickson
Δημήτρης Α. Μαύρος, Μέλος Επιτροπής Ερευνών ΙΕπ, Δ/νων Σύμβουλος MRB Hellas
Στάθης Χαϊκάλης, Δ/νων Σύμβουλος Communication Effect
Χρήστος Ντόκος, Corporate Communications Director, McCann Erickson
Σώτω Μητρόγλου, Γενική Διευθύντρια Ινστιτούτου Επικοινωνίας


Social media και πολιτική επικοινωνία, τι θα συζητήσουμε (18/02/09)

Στάθης Χαϊκάλης

Το Internet και τα social media (blogs κλπ) δεν θα μείνουν αλώβητα στη δίνη της παγκόσμιας και εγχώριας οικονομικής κρίσης. Θα μειωθούν τα budget και η διάθεση των ανθρώπων. Από την άλλη πλευρά, όμως, το Διαδίκτυο θα κερδίσει κάποιους πόντους, γιατί προσφέρει πληροφόρηση και ψυχαγωγία, με πολύ χαμηλότερο κόστος απ' ό,τι πολλά παραδοσιακά Media και κανάλια.

Στις 18/02, στο Μουσείο Μπενάκη, θα συζητηθεί το θέμα «Social Media και Επικοινωνία». Είμαι συντονιστής στην ενότητα περί πολιτικής επικοινωνίας. Σε ένα χώρο, δηλαδή, όπου σε πολλές χώρες έχει γίνει μεγάλη πρόοδος, αν και στην Ελλάδα η τηλεόραση παραμένει παντοδύναμη.

Η μαγική λέξη είναι «Obama»: η εκστρατεία του απογειώθηκε και μυθοποιήθηκε μέσα από το Internet και τα social media. Tίποτα δεν είναι όπως πριν. Για να δούμε, τι θα συζητήσουμε στο Μουσείο Μπενάκη για το χώρο της πολιτικής επικοινωνίας, που τόσο γοητεύει στην Ελλάδα, αλλά χρειάζεται πολλή… συζήτηση. Να δούμε ποιοι θα είναι μαζί μας και τι περιμένουμε να αναπτύξουν:

Άννα Διαμαντοπούλου: έκανε εκστρατεία για το κέντρο της Αθήνας, χρησιμοποιώντας τα νέα μέσα (Facebook, κλπ).Το Διαδίκτυο είναι παγκοσμίως το κύριο «γήπεδο» ενός καυτού διαλόγου για την Εκπαίδευση και όχι οι επιτροπές Βερέμη, Μπαμπινιώτη…
Μιχ. Χρυσοχοϊδης: αυτός που λέγαμε «καταναλωτή» έχει καινούργια όπλα στα χέρια του, άρη στα social media. O M. Χρυσοχοϊδης είχε αναπτύξει ένα φιλόδοξο site από το καλοκαίρι του 2007.
Μαν. Βολουδάκης: αρκετοί υπουργοί της ΝΔ αρνήθηκαν να μιλήσουν στην εκδήλωση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο βουλευτής Χανίων, θα εμφανιστεί ως «αναπληρωματικός». Είναι από τους νέους βουλευτές που παρακολουθούν στενά τα social media με δικές τους δυνάμεις και όχι μέσω συνεργατών.

Μετά τους πολιτικούς θα ακολουθήσει ένα πάνελ από στελέχη, που έχουν άποψη για την πολιτική επικοινωνία λόγω συγκεκριμένης ενασχόλησής τους με τα social media. Λίγα λόγια για την κατηγορία αυτών των ομιλητών:
Θοδ. Καρούνος: επικεφαλής της Μονάδας Διαδικτύου του ΠΑΣΟΚ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση ελληνικού κόμματος στο Internet. O Θ. Καρούνος, πέρα από αυτό, είναι πολύ ενεργός σε σημαντικές πρωτοβουλίες πολιτών για το ελεύθερο λογισμικό, τον υπολογιστή των 100 δολαρίων, κλπ.
Αχ. Ιωακειμίδης: είναι ο συντονιστής της ομάδας Διαδικτύου της κας. Ντόρας Μπακογιάννη. Χωρίς αμφισβήτηση, η υπουργός Εξωτερικών εμφανίζει την πιο έντονη δραστηριότητα στα θέματα των social media, φθάνοντας μέχρι και το εξωτικό Twitter (η κα. Μπακογιάννη θα ήταν εισηγήτρια στην εκδήλωση, εάν δεν είχε υποχρεώσεις εκτός Ελλάδος).
Bασ. Φεύγας: σύμβουλος επικοινωνίας, blogger, προχώρησε πρώτος στη δημιουργία δίκτυου εθελοντών υπέρ του Obama στην Ελλάδα.
Μ. Τσιμιτάκης: ο υπεύθυνος Διαδικτύου του ΣΥΝ και γνωστός blogger, θα αναφερθεί στο ρόλο των social media κατά την εξέγερση του Δεκεμβρίου.Επίσης θα μιλήσει για τη σχέση της Αριστεράς με τα Νέα Μέσα.

Υπάρχουν αρκετά blogs πολιτικού διαλόγου, των οποίων τα «αφεντικά» θα μπορούσαν κάλλιστα να συμμετέχουν στο πάνελ της εκδήλωσης. Το ευχάριστο είναι ότι ορισμένα από αυτά, ζουν και ανασαίνουν στην ελληνική περιφέρεια.

Αυτοί που μένουν για λόγους τεχνικούς «εκτός», έχουν το μεγαλύτερο όπλο που διαθέτουν τα social media: να κάνουν κριτική ή και να «μαστιγώσουν» την εκδήλωση, να σημειώσουν ελλείψεις και αδυναμίες.

Αυτή είναι η ουσία των social media: η εκδηλωση της 18/02 και οποιαδήποτε πρωτοβουλία δεν μπορούν να καπελώσουν ή να δώσουν γραμμή. Πέντε, έξη bloggers, αν έχουν λόγο, μπορούν να ξεσηκωσουν πολύ μεγαλύτερο θόρυβο και να συγκεντρώσουν αρκετά περισσότερους συζητητές, απόσους επισκεφθούν εκείνη τη μέρα το Μουσείο Μπενάκη.

Διαβάζονται ακόμη...

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Από την εφημερίδα "Ελλάδα", Σάββατο 3/11/12


Το πανό των φανατικών οπαδών της ΑΕΚ, «Ορίτζιναλ», σε κάποια γωνιά του Περιστερίου, είχε τη δική του ιστορία, αμιγώς πολιτική. «Ούτε να το σκέφτεστε», έγραφε το μήνυμα, κάτι σαν τον «τοίχο του Λοΐζου» και απευθυνόταν στη Χρυσή Αυγή που ήθελε να νοικιάσει γραφεία στην ίδια πολυκατοικία. Ήταν μία απάντηση στο κεντρικό σύνθημα των Χρυσαυγιτών «είμαστε πολλοί, είμαστε παντού, τα γήπεδα μας ανήκουν», για τα «τάγματα εφόδου» στα γήπεδα όλης της Ελλάδας, από την Καλαμάτα μέχρι την Κομοτηνή. Πρόβλεψη: Την τρέχουσα ποδοσφαιρική σεζόν η κερκίδα των «φανατικών», θα μετατραπεί σε πεδίο συγκρούσεων ανάμεσα στους Χρυσαυγίτες και τους antifa. Αυτό το κλίμα έχει ήδη δημιουργηθεί και οσονούπω αναμένεται «έκρηξη». Θα σπάσει το αυγό του φιδιού… Χρυσαυγίτες υπάρχουν παντού, σε κάθε κερκίδα. Άλλωστε, πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Marc για το «Έθνος της Κυριακής» παρουσίασε τα εξής ευρήματα: Οι οπαδοί του Ολυμπιακού, σε ποσοστό 7% ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, το…

Τι κρύβεται πίσω από το "Χαμόγελο του Παιδιού";

Το πρόσωπο ενός σκληρού εργοδότη;
Αναδημοσιεύω την καταγγελία του ΠΑΜΕ και ψάχνω...


Αθήνα 2 Σεπτέμβρη 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Θέμα: για το "χαμόγελο του παιδιού"



Ο πολυδιαφημισμένος φιλάνθρωπος των media, πρόεδρος του λεγόμενου "χαμόγελου του παιδιού" έδειξε για ακόμη μία φορά το άγριο, εργοδοτικό του πρόσωπο.

Ξανά απολύσεις, εκβιασμούς απέναντι στους εργαζόμενους όπως: "ή υποβάλετε παραίτηση, ή σας απολύω και σας κάνω μήνυση για κακοποίηση παιδιών"!!

Σήμερα, ο ίδιος εξαφανίστηκε από τον χώρο που είχε πάει αντιπροσωπεία του Π.Α.ΜΕ για να απαιτήσει ανάκληση απόλυσης, εργαζόμενης που για χρόνια δουλεύει στον χώρο, ενώ η υπεύθυνη του σπιτιού στα Μελίσια μπήκε στον χώρο μαζί με περιπολικό της αστυνομίας. Είναι ο ίδιος χώρος, που πριν 1 χρόνο είχε απολυθεί εργαζόμενη, επειδή είχε αντιδράσει στην τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στους χώρους των παιδιών και των εργαζομένων. Οι απολύσεις είναι συνήθης πρακτική του προέδρου του "χαμόγελου του παιδιού&quo…