Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Social Media και Επικοινωνία

Ημερομηνία διεξαγωγής: Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου, στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138.


Στην Ημερίδα, η οποία γίνεται σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια-ιδρυτικά μέλη του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, θα παρουσιαστούν στοιχεία της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας για τα Social Media.

Ο στόχος

Να ανοίξουμε τη συζήτηση για το θέμα των Social Media και τις επιδράσεις και επιπτώσεις που φαίνεται να έχουν στην αγορά, στην κοινωνία, στη ζωή μας. Φιλοδοξία μας, να συγκεντρώσουμε τις διαφορετικές και ίσως αντικρουόμενες απόψεις για να βοηθήσουμε στην καλή πρακτική και χρήση του νέου επικοινωνιακού περιβάλλοντος που φαίνεται να αλλάζει τον τρόπο συνεργασίας και επικοινωνίας.


Έρευνα για τα Social Media

Θα παρουσιαστούν τα ευρήματα ad hoc έρευνας για τα Social Media στην Ελλάδα.

Το ερωτηματολόγιο της έρευνας έχει σχεδιαστεί από την Επιτροπή Ερευνών του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, του Παντείου και του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Ζητήθηκε επίσης η συμβολή χρηστών social media. Η έρευνα διεξήχθη από την MRB Hellas.

Περιοχές διερεύνησης της έρευνας (δείτε εδώ)

Στη διαμόρφωση του ερωτηματολογίου της έρευνας συνεργάστηκαν εκτός από τα μέλη της Επιτροπής Ερευνών και την MRB Hellas:
Αντρέας Ευαγγελάτος, Στέλεχος Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Νίκος Αναγνώστου, metablogging.gr
Nikoς Δρανδάκης, nylon.gr/sync.gr
Παναγιώτης Βρυώνης, vrypan.net


Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας

Δημήτρης Γ. Μαύρος, Πρόεδρος Ινστιτούτου Επικοινωνίας
Μπέττυ Τσακαρέστου, Γεν. Γραμματέας ΔΣ Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Γιάννης Γούλιος, Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Δ/νων Σύβουλος McCann Erickson
Δημήτρης Α. Μαύρος, Μέλος Επιτροπής Ερευνών ΙΕπ, Δ/νων Σύμβουλος MRB Hellas
Στάθης Χαϊκάλης, Δ/νων Σύμβουλος Communication Effect
Χρήστος Ντόκος, Corporate Communications Director, McCann Erickson
Σώτω Μητρόγλου, Γενική Διευθύντρια Ινστιτούτου Επικοινωνίας


Social media και πολιτική επικοινωνία, τι θα συζητήσουμε (18/02/09)

Στάθης Χαϊκάλης

Το Internet και τα social media (blogs κλπ) δεν θα μείνουν αλώβητα στη δίνη της παγκόσμιας και εγχώριας οικονομικής κρίσης. Θα μειωθούν τα budget και η διάθεση των ανθρώπων. Από την άλλη πλευρά, όμως, το Διαδίκτυο θα κερδίσει κάποιους πόντους, γιατί προσφέρει πληροφόρηση και ψυχαγωγία, με πολύ χαμηλότερο κόστος απ' ό,τι πολλά παραδοσιακά Media και κανάλια.

Στις 18/02, στο Μουσείο Μπενάκη, θα συζητηθεί το θέμα «Social Media και Επικοινωνία». Είμαι συντονιστής στην ενότητα περί πολιτικής επικοινωνίας. Σε ένα χώρο, δηλαδή, όπου σε πολλές χώρες έχει γίνει μεγάλη πρόοδος, αν και στην Ελλάδα η τηλεόραση παραμένει παντοδύναμη.

Η μαγική λέξη είναι «Obama»: η εκστρατεία του απογειώθηκε και μυθοποιήθηκε μέσα από το Internet και τα social media. Tίποτα δεν είναι όπως πριν. Για να δούμε, τι θα συζητήσουμε στο Μουσείο Μπενάκη για το χώρο της πολιτικής επικοινωνίας, που τόσο γοητεύει στην Ελλάδα, αλλά χρειάζεται πολλή… συζήτηση. Να δούμε ποιοι θα είναι μαζί μας και τι περιμένουμε να αναπτύξουν:

Άννα Διαμαντοπούλου: έκανε εκστρατεία για το κέντρο της Αθήνας, χρησιμοποιώντας τα νέα μέσα (Facebook, κλπ).Το Διαδίκτυο είναι παγκοσμίως το κύριο «γήπεδο» ενός καυτού διαλόγου για την Εκπαίδευση και όχι οι επιτροπές Βερέμη, Μπαμπινιώτη…
Μιχ. Χρυσοχοϊδης: αυτός που λέγαμε «καταναλωτή» έχει καινούργια όπλα στα χέρια του, άρη στα social media. O M. Χρυσοχοϊδης είχε αναπτύξει ένα φιλόδοξο site από το καλοκαίρι του 2007.
Μαν. Βολουδάκης: αρκετοί υπουργοί της ΝΔ αρνήθηκαν να μιλήσουν στην εκδήλωση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο βουλευτής Χανίων, θα εμφανιστεί ως «αναπληρωματικός». Είναι από τους νέους βουλευτές που παρακολουθούν στενά τα social media με δικές τους δυνάμεις και όχι μέσω συνεργατών.

Μετά τους πολιτικούς θα ακολουθήσει ένα πάνελ από στελέχη, που έχουν άποψη για την πολιτική επικοινωνία λόγω συγκεκριμένης ενασχόλησής τους με τα social media. Λίγα λόγια για την κατηγορία αυτών των ομιλητών:
Θοδ. Καρούνος: επικεφαλής της Μονάδας Διαδικτύου του ΠΑΣΟΚ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση ελληνικού κόμματος στο Internet. O Θ. Καρούνος, πέρα από αυτό, είναι πολύ ενεργός σε σημαντικές πρωτοβουλίες πολιτών για το ελεύθερο λογισμικό, τον υπολογιστή των 100 δολαρίων, κλπ.
Αχ. Ιωακειμίδης: είναι ο συντονιστής της ομάδας Διαδικτύου της κας. Ντόρας Μπακογιάννη. Χωρίς αμφισβήτηση, η υπουργός Εξωτερικών εμφανίζει την πιο έντονη δραστηριότητα στα θέματα των social media, φθάνοντας μέχρι και το εξωτικό Twitter (η κα. Μπακογιάννη θα ήταν εισηγήτρια στην εκδήλωση, εάν δεν είχε υποχρεώσεις εκτός Ελλάδος).
Bασ. Φεύγας: σύμβουλος επικοινωνίας, blogger, προχώρησε πρώτος στη δημιουργία δίκτυου εθελοντών υπέρ του Obama στην Ελλάδα.
Μ. Τσιμιτάκης: ο υπεύθυνος Διαδικτύου του ΣΥΝ και γνωστός blogger, θα αναφερθεί στο ρόλο των social media κατά την εξέγερση του Δεκεμβρίου.Επίσης θα μιλήσει για τη σχέση της Αριστεράς με τα Νέα Μέσα.

Υπάρχουν αρκετά blogs πολιτικού διαλόγου, των οποίων τα «αφεντικά» θα μπορούσαν κάλλιστα να συμμετέχουν στο πάνελ της εκδήλωσης. Το ευχάριστο είναι ότι ορισμένα από αυτά, ζουν και ανασαίνουν στην ελληνική περιφέρεια.

Αυτοί που μένουν για λόγους τεχνικούς «εκτός», έχουν το μεγαλύτερο όπλο που διαθέτουν τα social media: να κάνουν κριτική ή και να «μαστιγώσουν» την εκδήλωση, να σημειώσουν ελλείψεις και αδυναμίες.

Αυτή είναι η ουσία των social media: η εκδηλωση της 18/02 και οποιαδήποτε πρωτοβουλία δεν μπορούν να καπελώσουν ή να δώσουν γραμμή. Πέντε, έξη bloggers, αν έχουν λόγο, μπορούν να ξεσηκωσουν πολύ μεγαλύτερο θόρυβο και να συγκεντρώσουν αρκετά περισσότερους συζητητές, απόσους επισκεφθούν εκείνη τη μέρα το Μουσείο Μπενάκη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…

Ω! Τα Ωραία Μικρά Μαγαζιά του 3%

Ω! Οι ωραίες μέρες!
Νοσταλγώ τις ένδοξες στιγμές μας στην Αριστερά του ’80 και του ’90 και του 2000 και του 2007…
Μικρά μαγαζιά, γωνία. Σπίτια του λαού. Ωραία κυλικεία με εξαιρετικούς καφέδες το πρωί.
Ωραίες μέρες…
Στα Ντα Κάπο και στα Φίλια, θέσεις τιμητικές μαζί με καλλιτέχνες και ωραία κορίτσια και αγόρια. Σεβασμός για την εργατική τραγιάσκα που είχαμε από καιρό πάψει να φοράμε αλλά ειχε μείνει η γραμμή στο μέτωπο. Ηθική. Συνέπεια. Καθαρότητα. Αγαπητοί σε όλους. Ευχάριστοι.
Αποδεκτοι όσο δεν διεκδικούσαμε κάτι παραπάνω. Την εξουσία κυρίως… «Αυτά δεν είναι δουλειές για εσάς. Θα σας φθείρουν! Αφήστε τις για εμάς τους λερωμένους…» μας έλεγαν οι πράσινοι και γαλάζιοι φίλοι μας. Και τα κορίτσια το ίδιο μας έλεγαν.
Εκεί στο 3 με 8% ήμασταν μια χαρά όλοι. Κι εμείς και οι άλλοι. Ασφαλείς μέσα στις αναζητήσεις μας. Χωρίς να το πιέζουμε κιόλας.
Και χρήσιμοι! Πολύ χρήσιμοι για πολλούς λόγους. Κυρίως για άλλοθι βέβαια αλλά και λόγω παιδείας. Ως δημοσιογράφοι. Ως Σύμβουλοι. Ως Ρήτορες.
Τι έλεγα;
Α! Ναι…