Οικονομική κρίση και Δημοσιογραφία

H ποιότητα της δημοσιογραφίας στις βρετανικές εφημερίδες φθίνει και παρατηρούνται όλο και περισσότερα λάθη καθώς οι διευθυντές θυσιάζουν το επίπεδο στο βωμό των πωλήσεων την περίοδο αυτή της οικονομικής ύφεσης, ανακοίνωσε σήμερα ανεξάρτητη δημοσιογραφική οργάνωση.


Το παραπάνω συμπέρασμα της μεγάλης έρευνας του ιδρύματος Media Standards (MST), που συντάχθηκε με τη συνδρομή ειδικών της βιομηχανίας των ΜΜΕ, θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον αυτονόητο. Δυστυχώς όμως και τα πλέον αυτονόητα όπως π.χ. οτι κακοπληρωμένος και υπερφορτωμένος δημοσιογράφος είναι κακός δημοσιογράφος, απαιτούν επιστημονικές έρευνες για να αποδειχθούν, να γίνουν πιστευτά από τους πολλούς.

Οι πωλήσεις πέφτουν, το ίδιο και οι διαφημιστικές δαπάνες και μαζί τους πεθαίνει και η δημοσιογραφία.
Κι όμως κάποιοι (όπως ο φίλος Μανώλης Ανδριωτάκης αλλά και αρκετοί άλλοι) εξακολουθούν να υποστηρίζουν οτι οι διαφημίσεις, δηλαδή τα κύρια έσοδα, φταίνε για την παρακμή των ΜΜΕ.

Κυνηγώντας αυτό που νομίζουν οτι θα πουλήσει, δηλαδή το "κίτρινο", οι εφημερίδες χάνουν σταδιακά την εμπιστοσύνη των αναγνωστών.

Η έρευνα αναφέρει:

...ότι παρατηρείται έλλειψη εμπιστοσύνης ως προς την αξιοπιστία των εφημερίδων και μια απέχθεια για τη "δημοσιογραφία της αδιακρισίας", η οποία αναμένεται να γιγαντωθεί εν μέσω της οικονομικής ύφεσης.


...και καταλήγει:

ότι το βρετανικό δημοσιογραφικό σύστημα του αυτοελέγχου δεν είναι πλέον σε θέση να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Η ίδια έρευνα διαπίστωσε ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημοσιογράφους, η οποία ήδη ήταν περιορισμένη, έχει τώρα κλονιστεί. Μόνο το 7% των πολιτών εκτιμούν ότι οι εφημερίδες διαθέτουν υπευθυνότητα, ενώ το 75% θεωρούν ότι οι εφημερίδες "συχνά δημοσιεύουν ειδήσεις που γνωρίζουν ότι είναι ανακριβείς".



Περισσότερα εδώ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Το φίδι του ναζισμού σέρνεται προς την κερκίδα

Περί Σαββόπουλου, προσωπικά...