Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Xάσαμε όχι μόνον κάθε έννοια ηθικής και δεοντολογίας..."

..."αλλά ακόμη και της κοινής λογικής".

Διόλου άσχετο με το προηγούμενο ποστ μου το παρακάτω άρθρο του Κωνσταντίνου Ζούλα στην Καθημερινή :

Ενημερώνοντας τους απαγωγείς

Tου Κωνσταντινου Ζουλα / zoulas@kathimerini.gr

Ευχαριστώντας, με αξιοπρέπεια, τους δημοσιογράφους, προφανώς ο κ. Περικλής Παναγόπουλος δεν είχε πλήρη εικόνα για το πώς χειρίστηκαν τα κανάλια την υπόθεσή του. Δεν είχε διαβάσει κάποιες εφημερίδες που, αφορμής δοθείσης, έκαναν κόσκινο την οικογενειακή του ζωή –προσθέτοντας άραγε τι στις διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωσή του; Ούτε είχε ακούσει τα απίστευτα σενάρια που ενέπλεξαν με υπαινιγμούς στην απαγωγή του από άσπονδους επιχειρηματικούς εχθρούς του, μέχρι και συγγενικά του πρόσωπα (!).

Η κορυφαία, όμως, στιγμή της δημοσιογραφικής αυθαιρεσίας που για μία ακόμη φορά «τίμησε» τον κλάδο μας ήταν το βράδυ της Παρασκευής: Ο στημένος –επί μέρες– ρεπόρτερ έξω από τη «βίλα» του επιχειρηματία (η «βίλα» «πουλάει» περισσότερο από τον πεζό όρο «μονοκατοικία») μετέδωσε την πληροφορία ότι «μόλις προ ολίγου ήρθε εδώ ο Αττικάρχης». Το πάνελ του δελτίου εξανέστη. «Μα είναι δυνατόν να πηγαινοέρχεται ο Αττικάρχης στη “βίλα” και να το βλέπουν όλοι;», αναρωτήθηκε ο πρώτος. «Σαν περίεργες μού φαίνονται οι μέθοδοι της ΕΛ.ΑΣ.», αποφάνθηκε ο δεύτερος. Το λόγο πήρε ο παρουσιαστής υπερθεματίζοντας: «Θα πρέπει επιτέλους η αστυνομία να αποφασίσει», είπε: «Ή θα απομακρύνει τους δημοσιογράφους τρία τετράγωνα από τη βίλα ή θα γνωρίζουμε όλοι ποιοι βοηθούν στις διαπραγματεύσεις την κ. Παναγοπούλου».

Συγγνώμη για την αφελή ερώτηση, αλλά σε ποιον τηλεθεατή ήταν χρήσιμη η πληροφορία ότι ο Αττικάρχης πήγε το βράδυ της Παρασκευής στην οικία του κ. Παναγόπουλου; Νομίζω ότι οι μόνοι που πραγματικά θα ήθελαν να γνωρίζουν με πάσαν λεπτομέρεια τις κινήσεις του Αττικάρχη ήταν οι απαγωγείς. Και αυτούς –δόξα τω Θεώ– ορισμένα κανάλια «φρόντισαν» για μία ακόμη φορά να τους κρατούν πλήρως ενήμερους τόσο για τις μεθόδους εντοπισμού τους από την Αστυνομία, όσο και για τα λάθη στα οποία οι ίδιοι υπέπεσαν, προφανώς για να μην τα επαναλάβουν...

Εχω τη γνώμη ότι τούτη τη φορά, ως «σινάφι» χάσαμε όχι μόνον κάθε έννοια ηθικής και δεοντολογίας, αλλά ακόμη και της κοινής λογικής. Φτάσαμε στο σημείο να εγκαλούμε την αστυνομία ότι δεν απομακρύνει τους δημοσιογράφους από τις πηγές πληροφόρησης, παραγνωρίζοντας πλήρως ότι η ευθύνη του τι μεταδίδεται και τι όχι είναι απολύτως δική μας! Σημειωτέον δε ότι ο υπουργός Εσωτερικών είχε τηλεφωνήσει εξ αρχής στους ιδιοκτήτες των καναλιών, ζητώντας τους να χειριστούν προσεκτικά την υπόθεση, ενώ συστάσεις απηύθυνε η ΕΛ.ΑΣ. και στους αρμόδιους συναδέλφους.

Θα μπορούσα να τρέφω την ελπίδα όλα αυτά να αποτελέσουν κάποια στιγμή αντικείμενο σοβαρής συζήτησης στην ΕΣΗΕΑ. Αλλά μάλλον δεν απασχολούν τον πρόεδρό μας κ. Πάνο Σόμπολο ο οποίος ήταν και εκείνος στη βίλα, ντυμένος, μάλιστα, «Παπαστρούμφ», χάριν της τηλεθέασης δήθεν για να προστατευθεί από την καταρρακτώδη βροχή. Λες και σε ολόκληρο το Καβούρι δεν μπορούσε να βρει ένα στέγαστρο ή έστω μια ομπρέλα...

Σχόλια

  1. Πολύ καλό το άρθρο του κ. Ζούλα όμως επειδή ανάμεσά μας υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν εργαστεί κάποια στιγμή στην ιδιωτική τηλεόραση, θα μας επιτρέψετε με όση ταπεινότητα διαθέτουμε να εξηγήσουμε ορισμένα απλά πράγματα τα οποία ασφαλώς και δεν γνωρίζει η πλειονότητα των τηλεθεατών,γιατί πραγματικά δεν τους αφορά.
    1. Το σημείο από το οποίο θα γίνει μια ζωντανή σύνδεση, στη διάρκεια ενός δελτίου ειδήσεων, δεν το αποφασίζει ο/η ρεπόρτερ, αλλά ο διευθυντής. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου σαδιστικά οι αρχισυντάκτες και οι διευθυντές ενός δελτίου ειδήσεων ζητούσαν π.χ. απο τους ρεπορτερ να μπουν ως το γόνατο στα νερά η να θαφτούν στο χιόνι θέλοντας έτσι να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο σουο των 8.
    2. Όταν ένας/μια ρεπορτέρ βρίσκεται στημένος/η για 12 ή ξκαι 18 ώρες σέ ένα σημείο επονομαζόμενο και "καραούλι" ή "καρτέρι" δεν τον ρωτούν προηγουμένως απο το κοντρόλ αν έχει κάτι να πει προκεμένου να προχωρήσουν στη ζωντανη συνδεση μαζι του. Απλά τον "πετάνε" στον αέρα και ο τηλεπαρουσιαστής με τους καλεσμένους του τον βομβαρδίζουν με ερωτήσεις. Στο πλαίσο αυτό λοιπον πολλοι και πολλές συναδέλφισες για να βρούν κάτι να πούν ξεστομίζουν οτι τους έρθει στο μυαλό χωρις ιδιαίτερη σκέψη. Εκείνο που προέχει άλλωστε είναι να φανει οτι οτ κανάλι διαθλετει παρουσία στην πηγή των γεγονότων. Γι αυτο πολλές φορές θα προσέξετε οτι στα πολλαπλα παράθυρα εμφανίζουν για αρκετή ώρα τον κακομίρη/α συνάδελφο να στέκεται προσοχή χωρίς να αρθρώνει ουτε λέξη.

    Ευχαριστούμε πολύ και συγνώμη αν σας κουράσαμε αλλά ο λόγος που αποφασίσαμε να γράψουμε όλα υατα είναι για να γίνει κατανοητό οτι ποτε δεν φταίειο ο μοναδικος καραγκιόζης που βλεπουμε στους δέκτες μας αλλά ολόκληρος ο θίασος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό το άρθρο του κ. Ζούλα όμως επειδή ανάμεσά μας υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν εργαστεί κάποια στιγμή στην ιδιωτική τηλεόραση, θα μας επιτρέψετε με όση ταπεινότητα διαθέτουμε να εξηγήσουμε ορισμένα απλά πράγματα τα οποία ασφαλώς και δεν γνωρίζει η πλειονότητα των τηλεθεατών,γιατί πραγματικά δεν τους αφορά.
    1. Το σημείο από το οποίο θα γίνει μια ζωντανή σύνδεση, στη διάρκεια ενός δελτίου ειδήσεων, δεν το αποφασίζει ο/η ρεπόρτερ, αλλά ο διευθυντής. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου σαδιστικά οι αρχισυντάκτες και οι διευθυντές ενός δελτίου ειδήσεων ζητούσαν π.χ. απο τους ρεπορτερ να μπουν ως το γόνατο στα νερά η να θαφτούν στο χιόνι θέλοντας έτσι να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο σουο των 8.
    2. Όταν ένας/μια ρεπορτέρ βρίσκεται στημένος/η για 12 ή ξκαι 18 ώρες σέ ένα σημείο επονομαζόμενο και "καραούλι" ή "καρτέρι" δεν τον ρωτούν προηγουμένως απο το κοντρόλ αν έχει κάτι να πει προκεμένου να προχωρήσουν στη ζωντανη συνδεση μαζι του. Απλά τον "πετάνε" στον αέρα και ο τηλεπαρουσιαστής με τους καλεσμένους του τον βομβαρδίζουν με ερωτήσεις. Στο πλαίσο αυτό λοιπον πολλοι και πολλές συναδέλφισες για να βρούν κάτι να πούν ξεστομίζουν οτι τους έρθει στο μυαλό χωρις ιδιαίτερη σκέψη. Εκείνο που προέχει άλλωστε είναι να φανει οτι οτ κανάλι διαθλετει παρουσία στην πηγή των γεγονότων. Γι αυτο πολλές φορές θα προσέξετε οτι στα πολλαπλα παράθυρα εμφανίζουν για αρκετή ώρα τον κακομίρη/α συνάδελφο να στέκεται προσοχή χωρίς να αρθρώνει ουτε λέξη.

    Ευχαριστούμε πολύ και συγνώμη αν σας κουράσαμε αλλά ο λόγος που αποφασίσαμε να γράψουμε όλα υατα είναι για να γίνει κατανοητό οτι ποτε δεν φταίειο ο μοναδικος καραγκιόζης που βλεπουμε στους δέκτες μας αλλά ολόκληρος ο θίασος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Διακήρυξη για την Πληροφόρηση και τη Δημοκρατία

Η Διακήρυξη έγινε ομόφωνα δεκτή από την Information and Democracy Commission H Επιτροπή αποτελείται από 25 μέλη: Amartya Sen, Joseph Stiglitz, Mario Vargas Llosa,  Hauwa IbrahimEmily BellYochaï BenklerTeng BiaoNighat DadCan DündarPrimavera de FilippiMireille Delmas-MartyAbdou DioufFrancis FukuyamaUlrik HaagerupAnn Marie Lipinski,Adam MichnikEli PariserAntoine PetitNavi PillayMaria RessaMarina WalkerAidan White και Mihaïl Zygar.
Πηγή: RSF
Μετάφραση: Anemosnaftilos
Προοίμιο
Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι κοινό αγαθό της ανθρωπότητας και πρέπει να προστατεύεται ως τέτοιο. Η διαχείρισή του είναι ευθύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας, μέσω δημοκρατικών θεσμών, με στόχο τη διευκόλυνση της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων, πολιτισμών, λαών και εθνών, στην υπηρεσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολιτικής συναίνεσης, της ειρήνης, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης πρέπει να εξυπηρετεί την …

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…