Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο θάνατος του χρηματιστή Τιερύ Μαγκόν ντε λα Βιγιεουσέι


Πολλοί θα διάβασαν για την αυτοκτονία του Γάλλου χρηματιστή Τιερύ Μαγκόν ντε λα Βιγιεουσέι, ιδιοκτήτης της Access International Advisors, της χρηματομεσιτικής εταιρείας που είχε αναλάβει τη διαχείριση κεφαλαίων 1,4 δισ. δολαρίων για λογαριασμό της Luxalpha του Λουξεμβούργου, της «πυραμίδας» του απατεώνα Μάντοφ.
Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, ο 64χρονος Τιερύ Μαγκόν ντε λα Βιγιεουσέι προσπαθούσε εναγωνίως να ανακτήσει μέρος των κεφαλαίων που έχασε εξ αιτίας του Μάντοφ, σύμφωνα με την γαλλική εφημερίδα La Tribune, η οποία επικαλέστηκε φιλικό του πρόσωπο. Δεν τα κατάφερε. Ετσι, την προπαραμονή των Χριστουγέννων αποφάσισε να θέσει τέρμα στη ζωή τους. Πήγε στο γραφείο του, πήρε ένα κοπίδι κι έκοψε τις φλέβες του.
Ελάχιστοι θα πρόσεξαν μια μικρή λεπτομέρεια για τον τρόπο που αυτοκτόνησε ο Γάλλος χρηματιστής: σύμφωνα με πηγές της αστυνομίας είχε τοποθετήσει το καλάθι αχρήστων του γραφείου του με τέτοιο τρόπο ώστε το αίμα από το χέρι του να πέφτει μέσα.
Η πρώτη σκέψη που κάνεις για να δικαιολογήσεις αυτή την κίνηση είναι: «Το έκανε από αξιοπρέπεια! Για να μη λερώσει!». Μπορεί και να είναι σωστή αυτή η σκέψη. Μπορεί να είναι η μόνη σωστή σκέψη αφού είναι η μόνη λογική σκέψη που μπορείς να κάνεις για κάτι τόσο παράλογο. Το αίμα είναι δύσκολος λεκές, δεν καθαρίζεται εύκολα. Ειδικά αν πέσει στη μοκέτα. Ο Βιγιεουσέι δεν ήθελε ίσως να υποβάλει σε τέτοιο κόπο την καθαρίστρια του γραφείου του. Μπορεί επίσης να μην ήθελε να υποβάλει τους αστυνομικούς, τους δημοσιογράφους και τους άλλους μάρτυρες στην αποτρόπαια θέαση μια λίμνης αίματος. Αφήστε που ίσως να απεχθανόταν το κλισέ «γνωστός χρηματιστής βρέθηκε νεκρός σε μια λίμνη αίματος».
Μπορεί μάλιστα αυτός να ήταν και ο λόγος που δεν χρησιμοποίησε ένα περίστροφο για να τινάξει τα μυαλά του στον αέρα με αποτέλεσμα, εκτός της μοκέτας, να λέρωνε και τις κουρτίνες, τον τοίχο, τα κάδρα και τα υπόλοιπα έπιπλα του γραφείου με αίματα και εγκεφαλική ουσία.
Το ότι δεν χρησιμοποίησε μεγάλη ποσότητα χαπιών σίγουρα καταδεικνύει ότι δεν έπαιρνε κάποιοι είδους φαρμακευτική αγωγή, π.χ. αντικαταθλιπτικών. Πράγμα που με τη σειρά του σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα ο Βιγιεουσέι δεν αυτοκτόνησε λόγω κατάθλιψης- ένα σχεδόν απαραίτητο στάδιο το οποίο προηγείται, συνήθως, του αυτοχειριασμού.
Επίσης μάλλον δεν σκέφτηκε να κρεμαστεί. Αυτό πιθανώς καταδεικνύει μια σύντομη θητεία του μακαρίτη στο χώρο της μαρξιστικής αριστεράς, στα νεανικά του χρόνια, πράγμα όχι και τόσο ασυνήθιστο για πολλούς χρηματιστές και μεγαλοτραπεζίτες της γενιάς του. Εκείνα τα χρόνια λοιπόν και αν ισχύει (και) αυτή η υπόθεση θα διάβασε το περίφημο: «ο καπιταλισμός είναι ικανός να μας πουλήσει και το σχοινί με το οποίο θα κρεμαστεί». Σίγουρα θα τη θυμόταν, αν την είχε διαβάσει, αυτή τη φοβερή «προφητεία».
Γνήσιος εκπρόσωπος μια γενιάς που εμφανίστηκε αμέσως μετά το τέλος του μεγαλύτερου λουτρού αίματος της ανθρωπότητας, ο Τιερύ Μαγκόν ντε λα Βιγιεουσέι απεχθάνεται το ίδιο του το αίμα. Το διοχετεύει στον κάλαθο των αχρήστων για να μη λερώσει το χρηματιστηριακό γραφείο του που εκείνη τη στιγμή συμβόλιζε ολόκληρο το μεταπολεμικό εποικοδόμημα.
Σε τι θεό πίστευε αυτός ο άνθρωπος;
Είναι κάτι παραπάνω από φανερό. Στον θεό που μόλις είχε χάσει. Στα 1.4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στο μόνο θεό που έχει (είχε) απομείνει για τον πολιτισμό που κατακυρίευσε τα έθνη και τους λαούς και που τώρα εξαερώνεται και σκορπίζεται στους πέντε ανέμους.
Το ιερό δισκοπότηρο της Δύσης βρέθηκε. Είναι ο σκουπιδοντενεκές του Τιερύ Μαγκόν ντε λα Βιγιεουσέι. Γεμάτος με το αίμα του. Πίετε εξ’ αυτού πάντες. Τούτο γαρ εστί…
Τα σύμβολα στην πλήρη αντιστροφή τους. Ο κόσμος χάνεται χωρίς να αφήσει δύσκολους λεκέδες. Σχεδόν σαν να μη τρέχει τίποτα. Σαν το Δέντρο του Δημάρχου που ξαναφωτίστηκε στο κέντρο της καμένης Αθήνας. Τα Σκοτεινά Χρόνια που έρχονται θα φωτίζονται από χιλιάδες λαμπιόνια καθώς οι χωματερές θα πλημμυρίζουν στο αίμα. Σήμερα των χρηματιστών. Αύριο όλων μας.
Ο Τιερύ Μαγκόν ντε λα Βιγιεουσέι εκπροσώπησε με τον εναργέστερο τρόπο τη θλιβερή Δύση του Δυτικού πολιτισμού, τόσο με τη ζωή όσο, πολύ περισσότερο, με τον καθαρό, σχεδόν αποστειρωμένο, θάνατό του. Έναν πολιτισμό η αρχοντιά του οποίου έμεινε ακριβώς μισή.

>>>
Και η πλουσιότερη γυναίκα του κόσμου θύμα της «πυραμίδας» του Μάντοφ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Διακήρυξη για την Πληροφόρηση και τη Δημοκρατία

Η Διακήρυξη έγινε ομόφωνα δεκτή από την Information and Democracy Commission H Επιτροπή αποτελείται από 25 μέλη: Amartya Sen, Joseph Stiglitz, Mario Vargas Llosa,  Hauwa IbrahimEmily BellYochaï BenklerTeng BiaoNighat DadCan DündarPrimavera de FilippiMireille Delmas-MartyAbdou DioufFrancis FukuyamaUlrik HaagerupAnn Marie Lipinski,Adam MichnikEli PariserAntoine PetitNavi PillayMaria RessaMarina WalkerAidan White και Mihaïl Zygar.
Πηγή: RSF
Μετάφραση: Anemosnaftilos
Προοίμιο
Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι κοινό αγαθό της ανθρωπότητας και πρέπει να προστατεύεται ως τέτοιο. Η διαχείρισή του είναι ευθύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας, μέσω δημοκρατικών θεσμών, με στόχο τη διευκόλυνση της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων, πολιτισμών, λαών και εθνών, στην υπηρεσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολιτικής συναίνεσης, της ειρήνης, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης πρέπει να εξυπηρετεί την …

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…