Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΛΟΣΤ για ΛΟΣΤ


Η ηθική των γελοίων είναι μια γελοία ηθική…

http://img5.allocine.fr/acmedia/rsz/434/x/x/x/medias/nmedia/18/36/34/97/18816680.jpg

Πως φτάσαμε εδώ, στην μεγάλη αρένα, δεν το θυμάμαι. Και ούτε που έχει πια σημασία. Αλλοι ήλθαμε εθελοντικά, άλλοι «δια επαγγελματικούς λόγους», άλλοι πισθάγκωνα δεμένοι, άλλοι με κλούβες και άλλοι περπατώντας χρόνους πολλούς, άλλοι κατεβαίνοντας απλώς από την κερκίδα και άλλοι πέφτοντας από τα θεωρεία και τους προμαχώνες. Και τώρα είμαστε όλοι μέσα, οι χριστιανοί και τα λιοντάρια, οι Νουβίοι, οι ινδιάνοι και οι Καρχηδόνιοι, οι ιθαγενείς, οι εξόριστοι, οι μέτοικοι και οι μετανάστες, οι μονομάχοι και οι λεγεωνάριοι, οι δεσμώτες και οι δεσμοφύλακες, οι πραίτορες, οι γερουσιαστές, το κονκλάβιο, οι αρχιερείς, οι γενικοί γραμματείς, οι γραφείς, οι προεστοί, οι αυλικοί, οι ευνούχοι, οι λακέδες μαζί με τους αιχμαλώτους, τους είλωτες, τους δουλοπάροικους, τους μουζίκους, τους ισοβίτες, τα κλεφτρόνια, τα πρεζόνια, τους άνεργους, τους ανασφάλιστους. Ολοι θεατές, όλοι μελλοθάνατοι. Ολοι εναντίον όλων. Πρώην σύμμαχοι, ομόδοξοι και ομοϊδεάτες, ομόσταυλοι και ομοιοπαθείς αλληλοσφάζονται με τον πιο άγριο τρόπο. Ούτε τον αντίπαλό σου δεν μπορείς πλέον να επιλέξεις. Παντού διεξάγονται κωμικοτραγικές μάχες. Μάχες γελοίες. Μάχες μεταξύ γελωτοποιών και κλόουν. Εκδίδονται ετυμηγορίες και συνοπτικές αποφάσεις, στα γρήγορα, στο ποδάρι. «Θα σε σφάξω πριν σφαγώ. Θα σε σφάξω επειδή όλοι σφάζουν. Θα θυμηθώ τι είχες κάνει πριν δέκα χρόνια, πριν πέντε, πριν δεκαπέντε αιώνες». «Με την ίδια λύσσα θα σου επιτεθώ είτε είσαι «μαρίδα» είτε καρχαρίας. Είτε κρατικός υπάλληλος είτε ιδιώτης». Οσοι βρέθηκαν για κάποιο λόγο, κάποια εποχή «απ’ έξω», αυτοί είναι οι πιο αιμοσταγείς! «Τιμωρούν» του «μέσα». Τώρα όλοι είναι «μέσα» και όλοι θέλουν να βγάλουν τον άλλον από τη μέση. Επικαλούμενος κάποια παλιά ιστορία –ή την ίδια την Ιστορία. Ο καθένας θυμάται μια παλιά βεντέτα. Κι αν δεν θυμάται την εφευρίσκει. Κι αν δεν μπορεί να την εφεύρει, δεν αναζητά καν έναν λόγο, μια αφορμή, αρκεί που βρέθηκε κάποιος απέναντί του και του χιμάει. Πριν καν ακουστεί η απειλή έχει αρχίσει το μαχαίρωμα. Οπου φτάνει η σπάθα, η λόγχη, το ξίφος ή το ξιφίδιο του καθενός. Άλλος το βυθίζει στα έντερα, άλλος στο μάτι, άλλος στην καρωτίδα, άλλος θα κόψει ένα αφτί –και κανείς δεν θα το πάρει από κάτω να το ξανακολλήσει. Λαλούν και ξαναλαλούν οι πετεινοί. Και μια και δυο και τρεις. Και χίλιες δεκατρείς φορές. Οσες και οι αρνήσεις. Κόκκινη λάσπη. Αίμα και άμμος και σπέρμα και σκατά και εντόσθια χυμένα. Κάποιοι περιφέρονται με δύο κομμένα κεφάλια στο χέρι, άλλοι με άλλα μέλη, άλλοι φτιάχνουν κολιέ με κομμένα αυτιά. Κι ύστερα από λίγο πέφτουν και οι ίδιοι από χτύπημα ύπουλο, από πίσω. Κάποιος, που και που, σηκώνει φωνή: «Σταματήστε! Δεν πάει άλλο!». Αυτός τρώει τις περισσότερες μαχαιριές, τσεκουριές, μπαλταδιές, σφυριές. Τον πολτοποιούν με ένα «Πως τολμάς, ρε αρχίδι;». Πάρα πέρα ένας επίσκοπος λιώνει από την αρρώστια. Οι ύαινες τον μυρίζονται. Τον πλησιάζουν. Βυθίζουν δόντια και νύχια στις σάρκες, στα κόκαλα, στους όγκους. Κοράκια μοιράζουν τα άμφια, αρπάζουν την ιερατική ράβδο και την βουτάνε στο αίμα του όσο ακόμη εκείνος ανασαίνει. Κάποιοι αυτοκτονούν ενώ έχουν ήδη καρφωμένο ένα στιλέτο στην πλάτη. Αλλοι αποκόπτουν τα γεννητικά τους όργανα και τα πετούν στο πρόσωπο κάποιου απέναντι. Αλλοι ασκούν κριτική στον τρόπο που μια ορδή γερόντων βιάζει, με τη βοήθεια της μάνας της, μια εξάχρονη. «Η μάνα να κρατάει πιο ανοιχτά τα πόδια της μικρής, παρακαλώ!». Αλλοι κάνουν προτάσεις για απόδραση από το στάδιο, παίρνοντας θέση πίσω από τα μυδράλια. Κι άλλοι κλαίνε και κλαίγονται την ίδια στιγμή που ξεριζώνουν μια καρδιά με τα δάχτυλά τους. Μεγαλύτερη αμαρτία: η επιβίωση. Οποιος το διαπράττει τιμωρείται αμείλικτα. «Διότι τα κατάφερε να επιζήσει!». Οι κάμερες καταγράφουν τη σφαγή ενώ την ίδια στιγμή την προβάλλουν στις μεγάλες οθόνες πάνω από την αρένα. Αρτος πασπαλισμένος με παχιές στρώσεις σπέρματος και θέαμα. Ψηφιακό θέαμα. Ολοι εναντίον όλων. Παίρνοντας «μάτι» τον ίδιο μας το θάνατο. Death Surround και υψηλής ευκρίνειας!


http://www.vahistorical.org/cole/i_massacre01b.jpg

http://chilliwacklegend.files.wordpress.com/2007/01/massacre.jpg


http://www.travelchinaguide.com/images/photogallery/volunteer/nanjing%20massacre%201a000036t.jpg


http://dulceetdecorumest.org/wp-content/uploads/2006/09/BabiYarMassacre.jpg

http://metalinjection.net/blog/photos/Blood_Freak___Multiplex_Massacre.jpg

Σχόλια

  1. Ενα εκπληκτικό κείμενο. Σέβομαι απόλυτα αυτόν τον συνδυασμό πόνου και οργής, που φέρνει στα συγκαλά του, όποιον δε θέλει να ξεφύγει από το δόκανο.
    Ανδρέα,ένα "ντού" χρειάζεται και επιτέλους θα μείνουμε ξέσκεποι, ορφανοί και μουσκίδι, επιτέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρομακτικες φωτογραφιες και τρομακτικο κειμενο.Νομιζω ομως οτι ειναι ενα καλο κειμενο.Μπορει και οχι.Θα ηταν ομως καλυτερα αν κανατε μεγαλυτερα γραμματα γιατι ειναι πολυ κουραστικο για τον αναγνωστη τοσο μικρα γραμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ένας από τους λόγους που σε θαυμάζω είναι η απίστευτη ικανότητά σου -όταν είσαι συναισθηματικά φορτισμένος- να γράφεις τέτοια σπουδαία κείμενα και να δημιουργείς μια εξαιρετική αν και τρομακτική εικονοπλασία. Το συγκεκριμένο ποστ δε, είναι σα χρησμός.

    stay on the scene

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τραγοι πρωτοκορυφαιοι και σεσησμαμενοι καφκικοι,ετερεφωτοι ατερμονοι και στεφανωμενοι θεσπιστες,ολοι με αυτο το βαθυ εκμηδενιστικο πνευμα που περιγραφεις Ανδρεα μου.Χωρις ακτη και κατευθυνση.Και με τους αμεταβλητους βατραχους να εχουν τα ηνια.Δυστυχως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως το είπες:
    Σαν να μας τράβηξες να παίρνουμε μάτι τον ίδιο μας το θάνατο.
    Με κρυφή κάμερα, φυσικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απιστευτο κειμενο! Γραμμενο με καρδια. RESPECT και ξανα RESPECT Ανεμε. Θερμα συγχαρητηρια:-)
    (ελπιζω να επιτρεπεις να το διαβασω, οταν θα εχω εμπευση, στο podcast μου)

    ..θα ηταν χρησιμο να το αναμεταδιδαμε οσο περισσοτεροι γινεται, ετσι, ολοκληρο, στα μπλογκ μας..
    Ειναι ενα κειμενο που πρεπει να διαβαστει απο πολυ κοσμο -ειμαι σιγουρη πως ειναι πολυ ξηπνητικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οσο περισσότερα καλά λόγια ακούω –και σας ευχαριστώ πολύ γι’ αυτά, όλους σας- τόσο ξυπνάει υπόγεια μέσα μου η διάθεση να το αποκηρύξω.
    Και θα σας πω γιατί…
    Διότι μέσα σε αυτή την αρένα είμαστε όλοι. Κι εγώ που το γράφω κι εσείς που το επιδοκιμάζετε. Δηλαδή εμείς που συνειδητοποιούμε αυτή την κατάσταση. Ε, λοιπόν, εμείς είμαστε οι χειρότεροι όλων αφού δεν προτείνουμε μια διέξοδο.
    Νιώθω εξαιρετικά ανίκανος μη μπορώντας να αρθρώσω την παραμικρή πρόταση άμυνας ή επίθεσης. Μια πρόταση αναδιοργάνωσης, μια πρόταση αλληλεγγύης, μια πρόταση που θα υπερβαίνει την κραυγή, την κριτική, την γκρίνια, την αηδία. Ή έστω μια ηρωική έξοδο από αυτό το ζοφερό σκηνικό.
    Στεκόμαστε άβουλοι και μοιραίοι στη μέση του νεκροτομείου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όχι, όχι άλλες ηρωϊκές εξόδους! Αρκεί ο Τριανταφυλλόπουλος.

    Το ξέρεις και το ξέρουμε ότι δεν θα βγούμε ποτέ από το νεκροτομείο. Μόνο να προσπαθούμε μπορούμε και ο καθένας βρίσκει το πώς θα προσπαθήσει κάθε φορά.

    Αλλά, ναι, έχεις δίκιο, είναι αποπνικτική η αίσθηση ότι δεν υπάρχει διέξοδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σιγα μη το διαγραψεις κιολας! Κρατησα αντιγραφο και δε φοβαμαι. ;-)
    Το πρωτο ειναι η συνειδητοποιηση. Μετα, ερχεται η αποφαση. Κατοπιν, η αναζητηση του μεσου, που μπορει να ειναι ενα... κουταλι! Υστερα, το σκαψιμο του τοιχου ή του λαγουμιου που οδηγει στον καθαρο αερα. Στο τελος. Στην ελευθερια. Εξω απο τον κοσμο που περιγραφεις τοσο πετυχημενα.
    Ο ποιητης εχει γραψει για την αξια του Ταξιδιου. Ευτυχεις οσοι καταφερνουν να φτασουν στον τελικο προορισμο. Ευτυχεις ομως εξισου και οσοι αντιλαμβανονται την αξια του ταξιδιου. Εξηγω μοναχα οτι το (καθε) ταξιδι γινεται βημα βημα...
    (τη "Μεγαλη Αποδραση" την εχεις δει φανταζομαι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. σαπιλα σκετη. Το καλυτερο ειναι να τα γραψεις ολα στα @@ σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρειάστηκε να πατήσω "Home" για να επιβεβαιώσω πως εξακολουθεί να είναι Άνεμος κι όχι Ανεμοστρόβιλος το όνομα του μπλογκ σου.
    Τι να πω;
    Εκφράζεις πολλών περισσότερων -απ' όσο μπορείς να μετρήσεις- την συμφωνία με τα γραφόμενά σου. Και είναι κρίμα κρίμα κρίμα που αυτή η συμφωνία δεν έχει αντίκρυσμα.
    Ανθίζουν ματαίως τα γραμμένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. δε γινόταν να τα πεις καλύτερα άνεμε -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μου άρεσε πολύ και μου πηγαίνει ότι σύλληψη.Νάσαι καλά, Ανεμε.
    ριτς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Διακήρυξη για την Πληροφόρηση και τη Δημοκρατία

Η Διακήρυξη έγινε ομόφωνα δεκτή από την Information and Democracy Commission H Επιτροπή αποτελείται από 25 μέλη: Amartya Sen, Joseph Stiglitz, Mario Vargas Llosa,  Hauwa IbrahimEmily BellYochaï BenklerTeng BiaoNighat DadCan DündarPrimavera de FilippiMireille Delmas-MartyAbdou DioufFrancis FukuyamaUlrik HaagerupAnn Marie Lipinski,Adam MichnikEli PariserAntoine PetitNavi PillayMaria RessaMarina WalkerAidan White και Mihaïl Zygar.
Πηγή: RSF
Μετάφραση: Anemosnaftilos
Προοίμιο
Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι κοινό αγαθό της ανθρωπότητας και πρέπει να προστατεύεται ως τέτοιο. Η διαχείρισή του είναι ευθύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας, μέσω δημοκρατικών θεσμών, με στόχο τη διευκόλυνση της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων, πολιτισμών, λαών και εθνών, στην υπηρεσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολιτικής συναίνεσης, της ειρήνης, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης πρέπει να εξυπηρετεί την …

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…