"Όλα πήγαν στραβά εξ αρχής στο κράτος που ονομάστηκε Ελλάδα, το 1830 που εμφανίστηκε η νέα Ελλάδα στον ίδιο τόπο που στην αρχαιότητα υπήρχε η Αρχαία Ελλάδα, πράγμα που δημιούργησε μύριες παρανοήσεις όσον αφορά την καταγωγή των Νεοελλήνων, που βέβαια δεν είναι ανάγκη να έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα για να είναι Έλληνες. Ούτε είναι κανείς σώνει και καλά Έλληνας γιατί έτυχε να γεννηθεί στην Ελλάδα. Η ζορισμένη γεωγραφία πολύ μικρό ρόλο παίζει στην εθνικότητα, και αυτό το γνώριζαν πολύ καλά οι Αρχαίοι Έλληνες, οι διάσπαρτοι τότε σε όλο τον γνωστό κόσμο. Άλλωστε, οι Εβραίοι που ΄μέχρι πρότινος δεν είχαν πατρίδα, δεν έπαψαν ποτέ να είναι ο πιο συνεκτικός λαός από εθνολογικής απόψεως.
«Η Ελλάδα ως κράτος», λέει ο Γεράσιμος Κακλαμάνης, «ήταν εξαρχής ο Λίβανος των Βαλκανίων». Δηλαδή ένα κράτος εθνικής σκοτοδίνης, χωρίς κανέναν φορέα εθνικής υπάρξεως. Μια απλή ματιά στα κατά καιρούς ελληνικά συντάγματα, λέει ο Κακλαμάνης είναι ικανή για να δείξει την εξ αρχής έλλεχη θεμελίων αυτού του κράτους. Το πρώτο σύνταγμα της Επιδαύρου ορίζει σαν φορέα του κράτους την θρησκεία, πράγμα που γίνεται από ανάγκη διότι αυτοί που πολέμησαν τους Τούρκους δεν είχαν τίποτα άλλο κοινό πέρα της θρησκείας, που δίκαια, συνεπώς, απόχτησε την σημασία που έχει πάντα στην ελληνική διοίκηση.
Στην παράγραφο 2 του συντάγματος της Επιδαύρου δίνεται ο ορισμός του Έλληνα: "Έλληνες είναι όσοι αυτόχθονες πιστεύουσιν εις Χριστόν".
Πιο τρελός ορισμός δεν θα μπορούσε να υπάρξει, Δηλαδή, αν κάποιος δεν πιστεύει στον Χριστό (προσοχή, το Σύνταγμα δεν λέει στον Θεό) δεν θα ήταν δυνατό να είναι Έλληνας;
Ναι, δεν θα ήταν, ούτε και σήμερα είναι εν πολλοίς δυνατό να είναι Έλληνας. Όμως, ποιος είδε ποτέ την πίστη και την μέτρησε; ρωτάει ο Κακλαμάνης με το διαβρωτικό επτανησιακό του χιούμορ.
Ποιος είναι δυνατό να ξέρει αν εγώ, για παράδειγμα, πιστεύω ή δεν πιστεύω στον Χριστό;
Κι αν εγώ δεν πιστεύω, πράγμα που είναι δικαίωμα μου, αφού η θρησκεία είναι πρόβλημα συνείδησης, τι θα απογίνω, θα με διώξουν από την Ελλάδα ως μη νομιμοποιούμενο συνταγματικώς ως έλληνα;
Ήταν η θρησκεία κριτήριο εθνικής υπάρξεως, ύστερα από τεσσάρων αιώνων συμβίωση του χριστιανισμού με μια συγγενή θρησκεία, τον μωαμεθανισμό, τον οποίο είχε αποδεχτεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της δυτικής Ελλάδας;
Τι απέγιναν οι Έλληνες, που έτυχε να είναι Μουσουλμάνοι;
Μα, θεωρήθηκαν Τούρκοι, και εκδιώχθηκαν στην Τουρκία με την ανταλλαγή πληθυσμών, που έγινε βάσει κυρίως του θρησκεύματος.
Και γιατί δυστροπούμε που θεωρούν Τούρκους τους εαυτούς τους οι Μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης, που είναι Έλληνες μουσουλμανικού θρησκεύματος;
Το σύνταγμα της Επιδαύρου δεν είναι αυτό που λανσάρει την εξίσωση "πας χριστιανός, Έλλην" και συνεπώς "πάς μουσουλμάνος, Τούρκος";
Και το ερώτημα επικρέμαται: Γιατί το πρώτο Ελληνικό σύνταγμα της Επιδαύρου υποχρεώνεται να ορίσει την εθνικότητα μόνο βάσει ενός συνειδησιακού προβλήματος, της θρησκείας;
Μα, διότι αναγνωρίζει πως όλοι όσοι πήραν μέρος στον αγώνα κατά των Τούρκων ήταν μεν όλοι Χριστιανοί, , δεν ήταν όμως όλοι Έλληνες. Ήταν και φτωχοί Τούρκοι, και Αρβανίτες, και Βλάχοι, και Σλάβοι, και Πομάκοι, και Γύφτοι - και ότι θες."
Βασίλη Ραφαηλίδη "Ιστορία του Νεοελληνικού κράτους" (1993, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)
Ο Ραφαηλίδης δυστυχώς πέθανε νωρίς. Η κριτική του οπτική και η διαλεκτική του σκέψη, λείπουν πραγματικά από τα δημόσια μας πράγματα. Και τι θα άκουγαν κάποιοι σήμερα αν ζούσε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τι θα ακουγόταν!!!
Όμως έχουμε μείνει ορφανοί και άοπλοι δίχως τον Ραφαηλίδη, τον Παναγιώτη Κονδύλη, τον Νίκο Πουλατζά, τον Κορνήλιο Καστοριάδη…
Ορφανοί και άοπλοι απέναντι σε Καρατζαφέρηδες, Χριστόδουλους και Στυλιανίδηδες και Λιάπηδες…
Κι αυτοί που πρέπει τώρα να μιλήσουν, σιωπούν! Μην χάσουν κανέναν πελάτη στα βιβλιοπωλεία και τα παζάρια…
Μας συγχωρείτε, ξεχάσαμε να υπογράψουμε στο προηγούμενο σχόλιο. Να' στε καλά πάντως, ο αιρετικός λόγος του Β.Ρ. πρέπει να μένει ζωντανός και να προβάλλεται. Καλησπέρα, Μ.Π.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο το παραμυθάκι του Ραφαηλίδη! Σε λίγο θα μας πει ότι δε μιλάμε Ελληνικά αλλά κινέζικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι όπως τα λέει ο εξάκτινος είναι. Και οι Ελβετοί που μιλάνε γαλλικά, Γάλλοι είναι και εκείνοι που μιλάνε γερμανικά, Γερμανοί, άσε αυτούς που έχουν μητρική τους τα ιταλικά, τους μπαγαμπόντηδες...
ΑπάντησηΔιαγραφήτι είν' το έθνος; καλό είναι να το ξέρουμε πριν μπούμε στη διαδικασία να ανοίξουμε τη συγκεκριμένη συζήτηση:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) σύνολο ατόμων που συνδέονται με κοινό ιστορικό παρελθόν, κοινά στοιχεία πολιτισμού και κοινά ιδανικά και έχουν, συνήθως, κοινή γλώσσα και θρησκεία
2) σύνολο ατόμων που έχουν συνείδηση κοινής ιστορικής, κοινωνικής, πολιτισμικής κτλ. παράδοσης, αυτόνομη πολιτική συγκρότηση και κατοικούν σε καθορισμένη εδαφική έκταση
από: wiktionary.org
προσοχή... ΚΟΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Τί σχέση έχει ο Κονδύλης, ο Πουλατζάς, και ο Καστοριάδης με τον Ραφαηλίδη; Ποιός από τους τρείς έχει αναπαράγει αντίστοιχες ανοησίες; Έστω και ξώφαλτσα! Σε προκαλώ να μου δείξεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον μπλεγμένο σε βρίσκω και είσαι μεγάλο παιδί...
απολαυτικο βιβλιο.να μην λησμονησουμε τη λεξη "κωμικοτραγικη".
ΑπάντησηΔιαγραφήEγω θα θελα να ηξερα τι κοινο εβρισκε ο Ραφαηλιδης μεταξυ πχ των Γερμανων,Ελληνων,Ισπανων και γηγενων Ισραηλινων Ιουδαιων και τους θεωρει συνεκτικο λαο...
ΑπάντησηΔιαγραφήEγω θα θελα να ηξερα τι κοινο εβρισκε ο Ραφαηλιδης μεταξυ πχ των Γερμανων,Ελληνων,Ισπανων και γηγενων Ισραηλινων Ιουδαιων και τους θεωρει συνεκτικο λαο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου το ανακάλυψες αυτό το ποστ βρε φίλε!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήTωρα ειδα την ημερομηνια :) Εψαχνα αποσπασματα απο βιβλια του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Βασίλης Ραφαηλίδης έγραψε ιστορία χωρίς σκοπιμότητα και γι' αυτό δεν αρέσει σ' αυτούς που έμαθαν ιστορία σκοπιμότητος στο σχολείο και δεν έψαξαν πιό πέρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήείτε μας αρέσει είτε όχι αυτή είναι η πραγματική ιστορία της χώρας μας, με αυτό τον τρόπο στήθηκε και έτσι έχουμε φτάσει μέχρις εδώ και να τα αποτελέσματα..
ΑπάντησηΔιαγραφήο Ραφαηλίδης απλώς περιγράφει την αλήθεια που άλλοι την αναγνωρίζουν και άλλους τους πειράζει για τους δικούς τους λόγους...
είτε μας αρέσει είτε όχι αυτή είναι η πραγματική ιστορία της χώρας μας, με αυτό τον τρόπο στήθηκε και έτσι έχουμε φτάσει μέχρις εδώ και να τα αποτελέσματα..
ΑπάντησηΔιαγραφήο Ραφαηλίδης απλώς περιγράφει την αλήθεια που άλλοι την αναγνωρίζουν και άλλους τους πειράζει για τους δικούς τους λόγους...