Πέντε δεύτερες σκέψεις για το Εγχειρίδιο Ιστορίας της ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ


Αναρωτιέμαι…

1.

…πέραν από «έθνος ανάδελφον» είμαστε άραγε και «έθνος αναμάρτητο»; Ότι έχουμε κάνει ΕΜΕΙΣ στα 2.500 χρόνια της (συνεχούς) ιστορίας μας ήταν καλώς καμωμένο;

2.

Αυτό το αναρωτιέται και κανένας άλλος, από αυτούς για παράδειγμα, που ζητούν να αποσυρθεί το εγχειρίδιο της ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ;

3.

Κι αν το αναρωτιέται κάποιος, τι πιστεύει; Ο,τι σε ένα βιβλίο, εγχειρίδιο ή οτιδήποτε που έχει να κάνει με την Ιστορία μας θα πρέπει να γραφτούν τα στραβά και τα ανάποδά μας, τα λάθη και πιθανώς τα εγκλήματά μας; Ή μήπως όχι μην τυχόν και διαταράξουμε τον ψυχισμό των ελληνοπαίδων;

4.

Θα ήταν σωστό για παράδειγμα να διδάσκονται τα παιδιά μας για το τι κάναμε προελαύνοντας μέχρι την Άγκυρα; Για τις γενοκτονίες που διαπράχθηκαν κατά τη διάρκεια του Βυζαντίου; Για την σφαγή (και όχι μόνο την απελευθέρωση) της Τριπολιτσάς; Τι έκαναν κάποιοι ομοεθνείς μας (εξτρεμιστές, ναι) στους τουρκοκύπριους; Για το ότι στην επιστράτευση του ’74 τα φαντάρια μας βρήκαν πέτρες αντί για όπλα στα κιβώτια οπλισμού;

5.

Το ότι τα περισσότερα από αυτά δεν τα αναφέρει το συγκεκριμένο εγχειρίδιο Ιστορίας όπως και ΚΑΝΕΝΑ προηγούμενο εγχειρίδιο είναι παράληψη, αλλοίωση ή αναθεωρητισμός της Ιστορίας;

Και μια 6η ερώτηση:

Το ότι επί 30 χρόνια ο Ελληνικός εμφύλιος αναφερόταν σε σχολικά και άλλα ΕΠΙΣΗΜΑ εγχειρίδια ως «ΣΥΜΜΟΡΙΤΟΠΟΛΕΜΟΣ» και τα μέλη του ΕΑΜ ως «ΕΑΜΟΒΟΥΛΓΑΡΟΙ», άλλαξε τίποτα στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ Ιστορία; Χαρακτηρισμοί ήταν και πέρασαν…

Λέτε η ΑΝΟΗΣΙΑ περί ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ στη ΣΜΥΡΝΗ να μείνει για ΠΑΝΤΑ καταγεγραμμένη ως τέτοια στας δέλτους (ή έστω στα εγχειρίδια) Ιστορίας;

Ή θαρρείτε ότι η ΑΛΗΘΕΙΑ περί της ΜΗ ΥΠΑΡΞΕΩΣ του «Κρυφού Σχολειού» να επικρατήσει έναντι του ΘΡΥΛΟΥ;

Πάτε καλά ρε;

Σχόλια