Άλλες δύο εξαιρετικές δουλειές του Αυγερόπουλου και του Δανέζη. Προχθές ο πρώτος με τις «Μούσες» στη ΝΕΤ, χθες, ο δεύτερος, με τον «Κόκκινο Κόσμο» στο MEGA. Ντοκιμαντέρ που σου έκοβαν την ανάσα, που ήθελες να έχεις χίλια μάτια να τα βλέπεις και χίλια αυτιά να ακούς το τι λέγεται. Ειδικά το δεύτερο απαιτούσε γερό στομάχι. Μεγάλες στιγμές, οάσεις σε μια κατάπτυστη τηλεόραση. (Και τα δύο προβλήθηκαν και στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης)
Πραγματικά αναρωτιέμαι πόσο καλά –δηλαδή πόσο δίκαια- πληρώνονται αυτοί οι άνθρωποι και οι συνεργάτες τους. Είμαι όμως σίγουρος ότι δεν θα παίρνουν ούτε το 1% των όσων παίρνει η Δρούζα, ο Χατζηνικολάου και οι λοιποί, πρωτοκλασάτοι τηλεαστέρες. Για να μη μιλήσουμε για παραγωγές τύπου Γιουροβίζιον!
...
Εγραψαν:
Μια σκηνή στο ντοκιμαντέρ του «Εξάντα» που προβάλλεται αργά το βράδυ της Δευτέρας θα μπορούσε να προκαλέσει σπασμούς δυσανεξίας σε όλους εκείνους που στο όνομα των παιδιών προωθούν την πουριτανική υποκρισία των κοινωνιών με τις διαχωριστικές γραμμές και το σκοτεινό περιθώριο για τους «μη αποδεκτούς», για τους «διαφορετικούς». Σε μια τάξη σχολείου ο δάσκαλος ρωτάει τα πιτσιρίκια να του πουν τι είναι οι ομοφυλόφιλοι. Οι απαντήσεις απλοϊκές αλλά σαφείς: «Είναι άνδρες που θέλουν να είναι γυναίκες» ή «Είναι άνδρες που ντύνονται γυναικεία και νιώθουν γυναίκες». Ο δάσκαλος ξαναρωτάει: «Και πώς πρέπει να τους φερόμαστε;». Οι πιτσιρικάδες δεν διστάζουν: «Με σεβασμό» απαντούν και ένας από αυτούς προσθέτει τη φράση που εκπλήσσει τον θεατή αυτής της απρόβλεπτης και προκλητικής σκηνής για τις κοινωνίες των ταμπού: «Γιατί πρέπει να σεβόμαστε όλο τον κόσμο».
Ευτυχώς κατάφερα να δω το συνταρακτικό "Σκλάβοι των Διαμαντιών" του Δανέζη στην τιγκαρισμένη αίθουσα του μουσείου (κιχ δεν ακούγονταν). Μιά χούφτα άνθρωποι κι οι συνεργάτες τους (ο Αυγερόπουλος τους μνημονεύει πάντα) ξελασπώνουν από την ανυποληψία την τηλεόραση. Δε φτάνουν όμως μόνο αυτοί (Αυγερόπουλος / Κούλογλου στα κρατικά) για να συνεχίσουμε να πληρώνουμε το χαράτσι της ΕΡΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφή