Κατεβαίνοντας στη δουλειά το πρωί παίρνει το μάτι μου έναν άνθρωπο που εκτιμώ ιδιαίτερα να χώνεται σε ένα ΠΡΟ-ΠΟτζίδικο, αυτές τις άθλιες γιάφκες του κρατικού τζόγου, τα δεύτερα πιο αισχρά «καταστήματα» μετά από τα αστυνομικά τμήματα. Νομίζω ότι είναι παραίσθηση. Δεν μπορεί ΑΥΤΟΣ να τζογάρει. Δεν γίνεται. Κάτι δεν κολλάει στην εικόνα. Δεν μπορεί ο συγκεκριμένος να είναι «πρεζάκι» -πάντα πίστευα ότι τα πρεζάκια έχουν μεγαλύτερη αξιοπρέπεια από έναν τζογαδόρο. Είναι τέτοια η απορία μου που κοντοστέκομαι για λίγο και, όντως, παίρνει μια αρμαθιά δελτία –δεν έβλεπα αν είναι ΠΡΟΠΟ, Τζόκερ, στοίχημα ή τι άλλο- και αρχίζει να συμπληρώνει μανιακά… Εχω δει ανθρώπους να ξεφτιλίζονται για τον τζόγο, όχι σε καζίνα και τέτοια μπουρδελομάγαζα, αλλά παίζοντας σε ΠΡΟ-ΠΟτζίδικα και σε Online στοιχήματα. Να γίνονται σκιές του εαυτού τους. Να ξεπουλάνε σπίτια, γυναίκες παιδιά. Να μπλέκουν με τοκογλύφους και παρατράπεζες. Να μετατρέπονται σε ερπετά.
Ο ίδιος άνθρωπος που με γοήτευε με τις ιδέες του και τον τρόπο που τις εξέφραζε γραπτώς και προφορικώς, τώρα μου προκαλεί αηδία και καταχωρείται –τι κρίμα!- στην (κατά)μαυρη λίστα μου…
---
Τον Φλεβάρη του 2002, ο Χρήστος Γιανναράς έγραφε στην Καθημερινή:
Ποιος δίνει τις άδειες, είκοσι χρόνια τώρα, να εισαχθούν οι «κουλοχέρηδες» ή προηγμένης τεχνολογίας μηχανές τζόγου (επίκλην «φρουτάκια»); Ποιος εγκρίνει τη λειτουργία χιλιάδων (πολλών χιλιάδων) τέτοιων διαφθορείων σε ολόκληρη τη χώρα; Ποιος παρέχει νομιμότητα στα καζίνα; Ποιος είναι ο μεθοδικός προαγωγός στον τζόγο, ποιος ασελγεί βάναυσα στο κοινωνικό σώμα με το «Στοίχημα», το «Ξυστό», το «Λόττο», το «Προ–πο»; Mήπως κάποια άλλη εξουσία άσχετη με τις κυβερνήσεις που εμείς εκλέγουμε;
Η εθνική ντροπή λειτουργεί όταν διασώζονται σπέρματα κοινωνικού αυτοσεβασμού. Oταν αυτά έχουν εκλείψει, τότε παραλύει και η κριτική σκέψη από αίσθηση ματαιότητας. Δεν έχουμε πια να παραδώσουμε στους επερχόμενους ούτε το ελάχιστο της καύχησης για το κοινωνικό παρελθόν τους: έστω κάποιες χειρονομίες που σιωπηλά να μαρτυρούν αξιοπρέπεια, ίχνη ντροπής.
«Εχω δει ανθρώπους να ξεφτιλίζονται για τον τζόγο, όχι σε καζίνα και τέτοια μπουρδελομάγαζα, αλλά παίζοντας σε ΠΡΟ-ΠΟτζίδικα και σε Online στοιχήματα. Να γίνονται σκιές του εαυτού τους. Να ξεπουλάνε σπίτια, γυναίκες παιδιά. Να μπλέκουν με τοκογλύφους και παρατράπεζες. Να μετατρέπονται σε ερπετά».
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι αντίστοιχο φαντάζομαι θα ισχύει και για τελειωμένους αλκοολικούς. Νιώθεις όμως την ίδια αηδία και βάζεις στην μαύρη λίστα όποιον πίνει δυο ποτά το βράδυ;
Συγνώμη,αλλά αυτό παρα-είναι ισοπεδωτικό...!Σημασία δεν έχει αν ο οποιοσδήποτε άνθρωπος παίζει λίγο τζόγο αλλά αν ΑΦΗΝΕΙ τον εαυτό του να κυλήσει σε κάτι τόσο υπερβολικό όσο αυτό που περιγράφεις...Έλεος,δεν είναι το κακό προσωποποιημένο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφήστε και κανένα όνειρο αλώβητο ρε παιδιά. Τι κι αν παίζει κανείς ΠΡΟ-ΠΟ ή λόττο; Εδώ πάντως στην Αμερική το λόττο οργανώνεται από την πολιτεία (state) και ένα σημαντικό μέρος των εσόδων πηγαίνουν για δημόσια έργα. Στην Ελλάδα πού πάνε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ορισμένα πράγματα που μου κάθονται στο λαιμό. Ο τζόγος και οι τζογαδόροι είναι από αυτά…
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ ότι αν ο αλκοολικός και ο ναρκομανής κάνει κακό στον εαυτό του (και μερικές φορές στους άλλους) μπαίνοντας σε μια προσωπική κόλαση, ο τζογαδόρος «ταϊζει» το πιο αισχρό (κρατικό ή ιδιωτικό) «θηρίο». Χρηματοδοτεί μια μαφία που ξεπλένει χρήμα, που διαφθείρει χιλιάδες κόσμου υποσχόμενη διασκέδαση, παιχνίδι και (υποτίθεται) κέρδη, που διαλύει τον αθλητισμό –βλέπε στημένα παιχνίδια και ντοπαρισμένους πρωταθλητές-, που στο φινάλε ποντάρει στα όνειρα και τις φαντασιώσεις που ή ίδια μαφία καλλιεργεί υπονομεύοντας κάθε προσπάθεια για ένα ουσιαστικά καλύτερο αύριο… Χρηματοδοτεί την κόλαση όλων μας!
Οχι, σίγουρα δεν είναι το ίδιο "με δύο τρία ποτάκια" κάθε βράδυ! Ούτε με ένα τσιγαριλίκι...
Είναι ο πάτος της αλλοτρίωσης του ανθρώπου!
Το τελευταίο σκαλοπάτι!
Δεν υπάρχει λίγος τζόγος και πολύς τζόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει Ο τζόγος!
Μια κλοπή που το «θύμα» την αποδέχεται συνειδητά!
Μέχρι που χάνει εντελώς την συνείδησή του!
Αποκτηνώνεται!
Εκχυδαΐζει την προσωπικότητά του.
Μπείτε σε αντίστοιχα ελληνικά φόρουμ τζογαδόρων να δείτε τι «παίζεται»!
Γουρούνια στη λάσπη!
"όνειρο αλώβητο";;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιό όνειρο;
«Είναι ο πάτος της αλλοτρίωσης του ανθρώπου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τελευταίο σκαλοπάτι!»
Αφού δεν δέχεσαι οποιαδήποτε διάκριση λοιπόν ανάμεσα στο «παίζω λίγα μια στις τόσες» και στο «παίζω πολλά και συνέχεια», συνυπολόγισέ με στην μαύρη λίστα σου. Όσοι θέλουν να διαβούν μαζί μου το τελευταίο σκαλοπάτι της αλλοτρίωσης προτείνω Βαλένθια και Βέρντερ άσσο.
Πλάκα κάνεις!
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ο χριστός κι απόστολος γκλέτσος!!!)
Όχι δεν κάνω πλάκα, η μεν Βαλένθια παίζει με τον Ολυμπιακό, τη δε Τσέλσι τη συμφέρει να χάσει από τη Βέρντερ μήπως και μείνει έξω από τη συνέχεια η Μπαρτσελόνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήgrafete:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Δεν μπορεί ΑΥΤΟΣ να τζογάρει. Δεν γίνεται. Κάτι δεν κολλάει στην εικόνα. Δεν μπορεί ο συγκεκριμένος να είναι «πρεζάκι»"
kai parakatw:
"Είναι τέτοια η απορία μου που κοντοστέκομαι για λίγο και, όντως, παίρνει μια αρμαθιά δελτία"
dhladh prin kan deite gia poion logo mphke mesa kai prin ton deite na pairnei thn arma8ia deltia, ton xarakthrisate prezaki? an epaize ena deltio thn evdomada etsi gia thn plaka tou 8a htan arrwstos kai ahdiastikos kai erpeto? mou prokalei dusforia o tropos sas. afhste de pou akougetai san mia istoria pou th leme sth nufh gia na thn akousei h pe8era.
Λυπάμαι που σου προκαλεί δυσφορία ο "τρόπος μου". Αυτόν έχω, δεν έχω άλλον…
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο που δεν κατάλαβα είναι τα περί «νύφης και πεθεράς»…
Δεν απευθύνομαι σε καμιά νύφη ούτε σε καμιά πεθερά… Είδα κάτι σήμερα και το κατέγραψα στο προσωπικό μου ημερολόγιο… δεν έπρεπε;
Από την άλλη δεν καταλαβαίνω αυτές τις μετρήσεις. Το «πολύ» και το «λίγο» και το «καμιά φορά». ‘Η κάνεις κάτι ή δεν το κάνεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή αν κάποιος σκοτώσει ΕΝΑΝ άνθρωπο ΔΕΝ είναι δολοφόνος επειδή δεν σκοτώνει κάνει καθημερινά ανθρώπους;
Μιλάμε σοβαρά; Θέλετε;
Ανεμε, δεν έχω ζήσει τζογαδόρους καθ'έξιν, άρα αδυνατώ να νιώσω την ένταση των δικών σου συναισθημάτων - τα οποία όμως τα αποδέχομαι ως δική σου άποψη για το συγκεκριμένο γεγονός & οπτική εικόνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερί ονείρου ο λόγος: Πολλοί θεωρούν την οικονομική αποκατάσταση μέσω της θεάς Τύχης ως τη μοναδική τους λύτρωση από τα πολλαπλά αδιέξοδα στα οποία έχουν οδηγηθεί. Αν τους συμπεριλάβουμε όλους στην κατηγορία "τζογαδόροι" τότε σίγουρα αδυνατούμε να κατανοήσουμε τους λόγους που επέλεξαν να προκαλέσουν την τύχη τους.
Τώρα που το θυμήθηκα το jackpot είναι $30 εκ. και πάω να παίξω :-)
j/k
Συνεπώς, με αυτή τη λογική -επανέρχομαι- όποιος πιει μια μπύρα στη ζωή του δεν έχει καμία διαφορά από τον Μπουκόφσκι (πλην του ότι ο Μπουκόφσκι έγραφε καλά).
ΑπάντησηΔιαγραφήOld Boy >>> Κάνεις πλάκα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι αν δεν κάνεις πλάκα, τότε ίσως θα ξέρεις οτι κι ένας αλκοολικός θα σου πει "έλα μωρέ, μια μπυρίτσα πίνω!"...
ή όχι;
Λύσιππος >>>
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, κάποιοι "θεωρούν την οικονομική αποκατάσταση μέσω της θεάς Τύχης ως τη μοναδική τους λύτρωση από τα πολλαπλά αδιέξοδα στα οποία έχουν οδηγηθεί."
Πως όμως το θεώρησαν αυτό;
Μόνοι τους;
Ή μήπως μέσα από την "καταιγιστική κρατική προπαγάνδα όπου τα παραισθησιογόνα του τζόγου ταυτίζονται με τη χαρά της ζωής, την επιτυχία στη ζωή, γίνονται ιδανικό και όνειρο" όπως έχει πει ο Γιάνναρης;
Και ποιοί πέφτουν θύματα μιας τέτοιας προπαγάνδας; Οσοι δεν μπορούν να της αντισταθούν! Είτε γιατί δεν μπορούν είτε γιατί δεν θέλουν. Αυτοί οι δεύτεροι καταγράφονται στην "μαύρη μου λίστα"...
H διάκριση είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που όντως πίνουν μια μπυρίτσα και άνθρωποι που είναι αλκοολικοί και λένε ότι πίνουν μια μπυρίτσα (αν λένε κάτι τέτοιο δηλαδή). Βέβαια όλοι από την μπυρίτσα θα ξεκινήσουν. Αν όμως η μπυρίτσα είναι (που όντως είναι) ΔΥΝΑΜΕΙ επικίνδυνη για δημιουργία αυριανών αλκοολικών, τότε η μόνη συνεπής νομοθετική λύση πρέπει να είναι η ποταπαγόρευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήOk! Ok!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνεις πλάκα! (δεν την καταλαβαίνω, αλλά την δέχομαι ως πλάκα)
Το κόβω...
Δεν κάνω καθόλου πλάκα, αλλά το κόβω κι εγώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν συναντηθούμε θα παίξεις τάβλι τουλάχιστον;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά! Οχι με λεφτά όμως...
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν είμαι κατά του παιχνιδιού και ό,τι αυτό σημαίνει. Κατά του τζόγου είμαι...
Anemos αφου δεν τον κατονομαζεις
ΑπάντησηΔιαγραφήτι νοημα εχει να γραψεις το post;
Γιατι δεν τον κατονομαζεις;
Ποιόν να κατονομάσω???????????
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα τον ανθρωπο που "σε γοήτευε με τις ιδέες του και τον τρόπο που τις εξέφραζε γραπτώς και προφορικώς" αλλα τον ειδες να τζογαρει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπεραινω απο αυτα που γραφεις οτι προκειται για δημοσιο
προσωπο που μπορει και να αρθρογραφει κατα του τζογου
και να τον θαυμαζουν και αλλοι αφελεις.
Αλλιως το post σου δεν βλεπω τι νοημα εχει.
Ρε μπας κι ηταν ο Γιανναρας; :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήAntifonitis >>> Τα συμπεράσματά σου είναι λάθος. Δεν αρθρογραφεί κατά του τζόγου. Αλλά αυτό δεν νομίζω οτι στερεί το νόημα του ποστ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε φυσικά θα πρόσθετε επιπλέον νόημα αν έλεγα ποιός είναι!