Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Post του Thas και η Δασκάλα του μικρού μου

Διάβασα το Post του Thas για τους Δασκάλους και η αλήθεια είναι ότι ένιωσα άσχημα. Γράφω σχεδόν για οτιδήποτε με κινητοποιεί, με ευαισθητοποιεί, με ιντριγκάρει, όπως θέλεις πέσ’ το, αλλά για τις τόσο κρίσιμες κινητοποιήσεις των δασκάλων, όντως, δεν έχω γράψει τίποτα.

Μια πρόχειρη απολογία θα στηριζόταν στο ότι δεν ξέρω πολλά πράγματα, τα θέματα της βασικής εκπαίδευσης δεν τα έχω παρακολουθήσει ιδιαίτερα και οι πληροφορίες από εκεί δεν μου έρχονται συχνά. Τώρα πάλι, θα πει κάποιος, σου έρχονται από την Ουγγαρία, το Καζακστάν, τα γκέτο του Παρισιού και δεν σου έρχονται από τους δασκάλους; Ναι! Ο,τι ψάχνεις βρίσκεις (και σε βρίσκει)…

Κι αυτό είναι διπλά κακό. Πρώτα πρώτα γιατί όντως αξίζει η ενασχόληση με την εκαπίδευση και τα θέματα της ιδιαίτερα μάλιστα από κάποιον σαν κι εμένα που υποστηρίζει ότι το υπ’ αριθμόν ΕΝΑ πρόβλημα αυτής της χώρας ΕΙΝΑΙ η έλλειψη Παιδείας! Και, δεύτερον, γιατί έχω δύο παιδιά που σύντομα θα πάνε στο Δημοτικό σχολείο.

Μαλακία μου λοιπόν και την καταγράφω ως τέτοια!

Πίσω όμως από τη μαλακία υπάρχει και μια προκατάληψη ΚΑΤΑ του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και των λειτουργών του. Δεν είχα την τύχη (όπως και οι περισσότεροι της γενιάς μου και οι ακόμη περισσότεροι των επόμενων γενιών) να πέσω σε καλούς δασκάλους και καθηγητές πλην μιας-δυο λαμπρών εξαιρέσεων.

Δεν θεωρώ τους εκπαιδευτικούς άμοιρους της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η παιδεία μας και της αμορφωσιάς που μας δέρνει…

Κι αυτό γιατί δεν πιστεύω ότι για όλα φταίει ένα απρόσωπο σύστημα. Τα συστήματα τα αποτελούν άνθρωποι και οι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να αντιδρούν όταν το σύστημα παράγει άλλα αντ’ άλλων ή σταματάει να αποδίδει.

Μπορεί και να μην είναι έτσι. Ειλικρινά δεν ξέρω.

Πέρα όμως από την όποια προκατάληψη που (κακώς!) έχω, πιστεύω ότι Δάσκαλοι, Δικαστές και Γιατροί θα πρέπει να είναι «χορτάτοι» και για να αποδίδουν και για να μην τα «πιάνουν».

Κι εδώ δεν ξέρω τι επιδόματα παίρνουν, τι διευκολύνσεις έχουν –είχα ακούσει για ένα επίδομα βιβλίων- τι άλλες παροχές υπάρχουν, μιλώντας πάντα για δασκάλους και καθηγητές βασικής εκπαίδευσης και Λυκείου…

Δηλώνω άγνοια επίσης! (Θοδωρή Γούτα, θα πρέπει να μου κάνεις φροντιστήριο!)

Εκείνο που ξέρω είναι αυτό που ζω με το νηπιαγωγείο του Χάρη, του μεγάλου μου…

Φέτος πήγε στο μεγάλο. Πιο πρόθυμος από πέρσι που πάτησε για πρώτη φορά το πόδι του αλλά και με βαριά καρδιά που τέλειωσε το καλοκαίρι.

Προσαρμόστηκε αμέσως όμως. Χάρηκε που είδε και πάλι τους φίλους και τις φίλες του, γνωρίστηκε και με την νέα δασκάλα του, όλα καλά. Στην εβδομάδα επάνω πάπαλα. Κλειστό το σχολείο πάνω που θα μας έλεγε η δασκάλα και τι να πάμε να ψωνίσουμε –χαρτικά, μπογιές, πλαστελίνες κλπ. Εμεινε με τη χαρά το παιδί. Χειρότερα ήταν για τον Αγγελο, ένα γειτονόπουλο που είδαν κι έπαθαν οι δικοί του να το πείσουν να μείνει για λίγο στην τάξη χωρίς να του κρατούν το χέρι. Πάνω που πήγε να προσαρμοστεί, σχεδόν τα είχε καταφέρει, βρέθηκε σε κλειστή πόρτα.

Δεν μου άρεσε αυτό!

Ναι οι αγώνες μπλα-μπλα-μπλα… ναι «αν δεν πονέσει, πως θα περάσει»… ναι η απεργία δικαίωμα ιερό… αλλά… (αλλά μεγαλώνω μάλλον!).

Υστερα άκουσα από συναδέλφους και φίλους πόσο μεγάλο πρόβλημα έχουν για το που θα αφήσουν τα παιδιά τους.

Επιστρέφω όμως στο δικό μας σχολείο…

Εμάς η νηπιαγωγός μας είχε πει ότι το σχολείο θα είναι κλειστό μόνο μια ημέρα παρ’ όλο που η απεργία ήταν 5νθήμερη. Την επόμενη πήγαμε και ήταν εκεί. Μας εξήγησε ότι δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να απεργήσει. Και πραγματικά, είναι χωρισμένη με δύο παιδιά και ζει μόνο από το μισθό της. Το ίδιο απόγευμα συνέβη κάτι που πραγματικά με συγκίνησε: συνάδελφοι της από άλλα σχολεία της περιοχής αλλά και αρκετοί γονείς την πήραν τηλέφωνο στο σπίτι και της είπαν ότι θα την καλύψουν οικονομικά για όσο κρατάει η απεργία. Μας το έλεγε βουρκωμένη την άλλη ημέρα…

Τότε, για πρώτη φορά, σκέφτηκα ότι κάτι σημαντικό συμβαίνει εδώ.

Ηθελα από εκείνες τις ημέρες να το γράψω. Να γράψω αυτή τη μικρή ιστορία της νηπιαγωγού του παιδιού μου και του πόσο χαρούμενος και περήφανος είμαι γι αυτό που έγινε!

Δεν το έγραψα!

Με πρόλαβε το Post του Thas που γράφει για μια ανάλογη ιστορία!

Και χαίρομαι πολύ που συνέβη κι αλλού!



...



Να συνεχίσουν την απεργία τους για τρίτη εβδομάδα αποφάσισαν οι δάσκαλοι

Σχόλια

  1. Σ' ευχαριστώ πολύ για την τιμητική αναφορά. Μια φίλη καθηγήτρια μου έλεγε ότι για τη μεγάλη απεργία του 95 αναγκάστηκε να πάρει δάνειο, το οποίο ξεπληρώνει ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι εκπαιδευτικοί στο δημόσιο "απολαμβάνουν" όσα και στοιχειώνονται από όσα ισχύουν και για τους υπόλοιπους του δημοσίου. Όπως άδειες ανατροφής. Οι μισθοί είναι οι χαμηλότεροι στο δημόσιο τομέα.

    Ο ισχυρισμός ότι αυτό συμβαίνει επειδή δεν εργαζόμαστε Ιούλιο και Αύγουστο είναι ντόπια πατέντα. Και στην υπόλοιπη Ευρώπη οι εκπαιδευτικοί έχουν πολλές ημέρες άδεια, περισσότερες σε αρκετές χώρες και από την Ελλάδα.Φυσικά οι αμοιβές τους είναι διπλάσιες ή και τριπλάσιες.

    Βέβαια υπάρχει η αξιολόγηση, ας μην το ξεχνάμε. Όμως δεν υπάρχει η έννοια του κομματισμού και γενικά υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που ενθαρρύνει τη δημιουργία και την εξωστρέφεια. Υπάρχει επιβράβευση και επίπληξη. Ένας εκαπιδευτικός έχει κύρος. Αυτές οι έννοιες, δυστυχώς και με δική μας υπαιτιότητα πολλές φορές, δεν υφίστανται εδώ.

    Σε απεργία και οι καθηγητές δευτεροβάθμιας

    Δάσκαλοι οι πραγματικοί σταρ του μέλλοντος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Διακήρυξη για την Πληροφόρηση και τη Δημοκρατία

Η Διακήρυξη έγινε ομόφωνα δεκτή από την Information and Democracy Commission H Επιτροπή αποτελείται από 25 μέλη: Amartya Sen, Joseph Stiglitz, Mario Vargas Llosa,  Hauwa IbrahimEmily BellYochaï BenklerTeng BiaoNighat DadCan DündarPrimavera de FilippiMireille Delmas-MartyAbdou DioufFrancis FukuyamaUlrik HaagerupAnn Marie Lipinski,Adam MichnikEli PariserAntoine PetitNavi PillayMaria RessaMarina WalkerAidan White και Mihaïl Zygar.
Πηγή: RSF
Μετάφραση: Anemosnaftilos
Προοίμιο
Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι κοινό αγαθό της ανθρωπότητας και πρέπει να προστατεύεται ως τέτοιο. Η διαχείρισή του είναι ευθύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας, μέσω δημοκρατικών θεσμών, με στόχο τη διευκόλυνση της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων, πολιτισμών, λαών και εθνών, στην υπηρεσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολιτικής συναίνεσης, της ειρήνης, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης πρέπει να εξυπηρετεί την …

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…