Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιος ΠΟΥΣΤΗΣ…



(Μην κολλάς, εδώ η λέξη δεν έχει τη (Homophobic) σημασία του ομοφυλόφιλου αλλά εκείνη της συνηθέστερης χρήσης του ως συνώνυμο του ανήθικου, του ανερμάτιστου, του καθάρματος, του καθικιού, του μπαμπουίνου…)

…έδωσε την άδεια να γίνουν γυρίσματα στον Παρθενώνα για της ανάγκες μια χολιγουντιανής χοντράδας που σκηνοθετεί με κοντόχοντρη ελληνοαμερικάνα με χονδροειδέστατο χιούμορ και άποψη η οποία πριν λίγα χρόνια έκανε μια χοντροκομμένη ταινία με θέμα χοντρούς ελληνοαμερικάνους που έλεγαν και έκαναν χοντράδες και που τα πήρε χοντρά εξ αιτίας της χοντρής επιτυχίας της;

(Η Ακρόπολη πάει... Χόλιγουντ με τη νέα ταινία της Νία Βαρντάλος)

Για πλάκα ΡΕ το λέγαμε τόσα χρόνια ότι θα ξεπουλήσετε και την Ακρόπολη στο τέλος. Ως χοντρό αστείο λέγαμε ότι θα χτίσετε μέχρι και καφετέρια πάνω στο Βράχο. Ανέκδοτο ήταν! Καθ’ υπερβολή! Ούτε εμείς δεν πιστεύαμε, ρε αφιονισμένοι, ότι κάποια στιγμή θα το κάνατε πράξη!

Και το κάνατε πράξη!

Και θα βγει και ο Ηλίθιος υπερασπιστής της κάθε μαλακίας που συμβαίνει σ’ αυτόν τον κωλότοπο να σας υπερασπιστεί λέγοντας «ε, και τι έγινε; Πως κάνεις έτσι; Σιγά το μνημείο! Σιγά τα ωά!» και –να το δεις- θα μας κατηγορήσει και για εθνικισμό και αρχαιολατρία –ο Ηλίθιος- αν βγούμε και πούμε ότι ΟΧΙ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΤΕΛΙΚΑ! ΟΥΤΕ ΟΛΑ ΠΡΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ, ΓΑΜΩΤΙ!

Δεν τους φτάνει που συχνά πυκνά αφήνουν την Επίδαυρο να γίνει «Τσίρκο Μεντράνο» (ευτυχώς έχει μαζευτεί αυτό το χάλι τα τελευταία χρόνια) όπου έφτασαν να σπάνε τα μάρμαρα και τις πέτρες για να χώνουν φωτιστικά σώματα και σκηνικά!!!

Πάρτε τα ρε! Όλα! Κι αυτά κι εκείνα και τα άλλα! Κάντε τα οικόπεδα! Μαμελούκοι! Όλα όσα σεβάστηκαν οι Ρωμαίοι, οι Βάνδαλοι, οι Ούνοι, οι Τάταροι, οι Σελτζούκοι, οι Ενετοί, οι πειρατές, οι Ιταλοί, οι Γερμανοί κατακτητές. (Μόνο οι Αγγλοι δεν τα σεβάστηκαν κι ΕΜΕΙΣ! Οι Ελληνες! Τρομάρα μας!).

Και οι Ταλιμπάν μπορεί να τα σεβόντουσαν περισσότερο! Οι Βάνδαλοι! Πάντως όχι η …Βαρντάλος και τα κωλο-υπουργεία σας μέσα!

Μέχρι και ο GUARDIAN (ο «Φύλακας»)έμπηξε φωνή προχθές, τη Δευτέρα: «Η Ακρόπολη θα γίνει σύντομα το σκηνικό για μια κινηματογραφική κωμωδία, αφού η Αθήνα έδωσε το πράσινο φως, προκειμένου η δόξα, που ήταν κάποτε η Ελλάδα, να χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά από το Χόλιγουντ».

Δεν αντέχεται άλλο αυτό το πράμα!

Δεν αντέχεται!

ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΤΡΕΣ!



...

Vardalos to film at Acropolis ruins
Malaysia Star, Malaysia

Nia Vardalos Gets Permission to Film at Athens's Acropolis MovieWeb
US actress Vardalos's Acropolis dream comes true Reuters
Vardalos to Shoot Ruins at Acropolis Comingsoon.net

MY BIG FAT GREEK ACROPOLIS SHOOT
Globe and Mail, Canada


Rare Acropolis shoot allowed for film featuring Greek-Canadian Nia ...
Canada.com, Canada

US actress Vardalos's Acropolis dream comes true
Reuters

...


Updated 28/9/2006

Διαλύεται και ξαναστήνεται ο πρόναος του Παρθενώνα
Πολιτισμός, Πεμ 28/09/2006 11:16


Σχόλια

  1. Το εκλεκτό πόνημα του ανθρώπου που εισηγήθηκε στο ΚΑΣ (τυγχάνει να είναι και πρόεδρός του παρεπιπτόντως) να δοθεί η άδεια για τα γυρίσματα στην Ακρόπολη είναι ΄"Ο πολιτισμός των γηπέδων".
    Αυτός ο τίτλος μου προκαλεί κάτι ... συνειρμούς, συσχετιζόμενος με την θέση του στο ΥΠ.ΠΟ. την εισήγησή του για το Hollywood και τον πολιτισμό όπως νοείται στις τάξεις των καρεκλοκένταυρων.
    Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο αλλά δεν με νοιάζει ποιός είναι. Τι κάνει με νοιάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. man, ελα τωρα! μεταξυ μας ειμαστε... δεν πιστευεις και συ οτι η ακροπολη στην τελικη ειναι λιγο υπερεκτιμημενη?
    οπως και να το κανεις, δεν τη γνωριζουν και πολλοι στη υφηλιο, χρειαζεται λιγη προωθηση, λιγο σπρωξιμο, ρε παιδι μου....
    μη σου πω οτι χρειαζεται και μια αναπλαση! ε???
    και τωρα που το σκεφτομαι, μηπως να κρεμαγαμε και κανενα πανι, για επιφανεια προβολων??
    ειδες πως εδειξε ο Λευκος Πυργος και η ΧΑΝΘ... καλα για την Καμαρα δεν το συζηταω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ginesai ligo ypervolikos. eleos me tin arxaiolatreia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Και θα βγει και ο Ηλίθιος υπερασπιστής της κάθε μαλακίας που συμβαίνει σ’ αυτόν τον κωλότοπο να σας υπερασπιστεί λέγοντας «ε, και τι έγινε; Πως κάνεις έτσι; Σιγά το μνημείο! Σιγά τα ωά!» και –να το δεις- θα μας κατηγορήσει και για εθνικισμό και αρχαιολατρία –ο Ηλίθιος- αν βγούμε και πούμε ότι ΟΧΙ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΤΕΛΙΚΑ! ΟΥΤΕ ΟΛΑ ΠΡΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ, ΓΑΜΩΤΙ!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. δεν μπορούν να σηκωθούν οι πέτρες ;

    οι πέτρες έχουν περισσότερες πιθανότητες να σηκωθούν σε σύγγριση με κάτι ΗΛΙΘΙΟΥΣ
    που τα πουλάνε όλα για το $#%$$%χρήμα

    θα ενεργοποιήσω όλα τα μαγικά ξόρκια που ξέρω προκειμένου να σηκωθούν.
    θα το κάνω!!!



    καλά, δεν το χωράει ο νους μου....

    trapped

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω προς τι η αναστάτωση.
    Έχουμε μια τάση σαν λαός να ονειροπολούμε και να σεβόμαστε το χθες, ξεχνόντας να ζήσουμε το σήμερα και να προνοήσουμε για το αύριο.

    Τη υλική ζημιά θα μπορούσε να δημιουργηθεί, η οποία δεν δημιουργείτε ήδη από τους τουρίστες; Και αν μπούμε σε αυτή τη λογίκη, ας χτίσουμε μια γυάλια γύρω από τα μνημεία μας, και να λέμε "εκεί μέσα υπάρχει κάτι που διασώθηκε από πολύ παλιά, αλλά δεν μπαίνουμε μέσα, για να μη τα χαλάσουμε. Μας έχουν πει όμως, ότι είναι πολύ ωραία και είμαστε περήφανοι!"

    Το χειρότερο που μπορώ πάντως να φανταστώ, είναι ότι αν τελικά η ταινία δε γίνει επιτυχία, θα βγει κάνας υπεύθηνος και θα πει, ότι η άδεια που χορηγήθηκε ήταν λάθος απόφαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. repeatable said...>>> Εμ, ΑΥΤΟ ακριβώς είναι το πρόβλημα, ότι ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ δεν μπορείς να καταλάβεις (να καταλάβουμε)που η αρχή και που το τέλος, που το μέτρο και που το κέρδος! Ολα οικόπεδο! Ειλικρινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. δεν ειναι θεμα αρχαιολατρειας... αλλα δεν μπορω να ακουω χαζομαρες τυπου, "μεσω της προβολης του παρθενωνα μεσα απο την ταδε ταινιουλα θα προβαλουμε τον τουρισμο μας"... προφανως η ταινια κερδιζει σε αιγλη απο την εμφανιση του μνημειου σε αυτην... μην εξηγουμε τα αυτονοητα... αρκετα "προβληθηκε" η ελλαδα και μεσω του "my big fat greek wedding" χωρις τον παρθενωνα guest star... ε, και τωρα καποιον ανευθυνοϋπευθυνο θα "χαϊδεψανε" και το βλαχοεπαρχιοτικο πνευμα του και τσεπωσαν την α(η)δειουλα... απο τετοιους, βραζει ο τοπος...
    τουλαχιστον απο τη Phillips πηραμε τσαμπα φωτισμο! απο την κυρια Βανδαλος τι θα παρουμε? προσκλησεις για την πρεμιερα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σίγουρα λόγω δικαιολογημένου εκνευρισμού, υπερβάλετε στην εκτίμησή σας για την ταινία της κυρίας Βαρντάλος και στους χαρακτηρισμούς που της προσάπτετε. Δεν ενδιαφέρει τόσο το αν είναι κοντόχοντρη, όσο η δουλειά της. Η ταινία που ανήκει βέβαια στο ελαφρό θέαμα – και ως τέτοια πρέπει να συγκριθεί με παρόμοιες- ήταν εύστοχη. Μια σάτιρα επιτυχημένη, υπό το σκεπτικό ότι μέσα από την υπερβολή έκαμε κριτική σε κάποιες ελληνικές νοοτροπίες που υπάρχουν ακόμα στις μέρες μας, παρά τις προσπάθειες των νεοελλήνων να «συγχρονιστούν» με το δυτικό πρότυπο. Ας μη ξεχνάμε επίσης, ότι η σάτιρα θέλει κότσια, αν δεν είναι επιτυχημένη καταλήγει σε φιάσκο, πράγμα που απέφυγε η κυρία Βαρντάλος.

    Όμως, η τελευταία, παρασυρόμενη προφανώς από την επιτυχία της, θεωρεί ότι μπορεί να συνεχίσει την καριέρα της περιλαμβάνοντας στον σκηνοθετικό της οίστρο και τα μνημεία της χώρας, της Ακρόπολης μη εξαιρουμένης. Τι την διαφοροποιεί από άλλους επίδοξους συναδέλφους της που θα επιθυμούσαν το ίδιο; Προφανώς, η πιο «έγκυρη» βιομηχανία του θεάματος, το χόλιγουντ. Αναρωτιέμαι αν το υπουργείο Πολιτισμού θα συναινούσε σε έναν άγνωστο παραγωγό, όποιο και να ήταν το θέμα της ταινίας του.

    ( αλήθεια τι πραγματεύεται το σενάριο ακριβώς; Περιλαμβάνει ΚΑΙ τη διακωμώδηση της ιστορίας μας, via τα «πάθη» μιας ξεναγού, όπως ακριβώς διακωμωδήθηκαν κάποια «εθνικά» ελαττώματα , μέσα από τα «πάθη» μιας επίδοξης «νυφούλας»; Νομίζω υπάρχει διαφορά!)

    Βεβαίως, πάντα υπάρχει από μέρους των «επιτυχημένων» μια τάση προς την αλαζονεία. «Αστέρες» παντός είδους που ανέρχονται στο στερέωμα ως πυροτέχνημα μετά από μια τους επιτυχία, καταλαμβάνονται από την ιδέα ότι μπορούν να επιτύχουν οτιδήποτε προβάλλοντας τη φήμη που διαθέτουν. Θυμίζουν τρόπω τινά, την νεοπλουτίστικη νοοτροπία που θεωρεί τα πάντα προσιτά, εκμεταλλεύσιμα, γενικώς «υπέρ ημών και περί ημών». Και βεβαίως, σε τέτοια περιστατικά που εκδηλώνονται από διάφορους «ανερχόμενους», καλείται έτερος παράγοντας να επέμβει, ώστε να επανέλθει το μέτρο, πολύ περισσότερο όταν το ζήτημα αφορά την περιοχή εκείνη που δεν αποφασίζει ο τάδε υπουργός ή η δείνα κυβέρνηση αλλά ο χρόνος.

    Διότι τι θα πούμε μετά από χρόνια; Οτι δώσαμε, εμείς σαν λαός, την Ακρόπολη για τις ανάγκες μιας «κωμωδίας» και όχι ότι την έδωσε ο τάδε υπεύθυνος ή η δείνα επιτροπή. Οι αποφάσεις σε τέτοιες περιπτώσεις ξεπερνούν τα πρόσωπα.

    Ετσι, από μέρους της Πολιτείας, η άδεια για τα γυρίσματα αποτελεί είδος «εκπτώσεων». Ειλικρινά δεν νομίζω ότι η Μ. Βρετανία φερ ειπείν, θα έδινε άδεια για ανάλογα γυρίσματα στο Μπάκιγχαμ! Διάφορα ευτράπελα γίνονται στο Βρετανικό Μουσείο που περιέχει μνημεία της ανθρωπότητας – γιατί να τα σεβαστούν, μήπως τα σεβάστηκαν στο παρελθόν; - αλλά όχι και στο παλάτι της βασίλισσας ή στο Μπιγκ Μπεν. Εξηγώ ευθύς γιατί το λέω αυτό.

    Σε κάποια συζήτηση που παραβρέθηκα προσφάτως, ζητήθηκε από τους παρευρισκόμενους να πουν ποιο κατά τη γνώμη τους ήταν το σήμα κατατεθέν μιας χώρας. Τελείως συνειρμικά εννοώ, χωρίς πολλή σκέψη. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι ανέφεραν μνημεία. Για την Ελλάδα σκέφτηκαν την Ακρόπολη, για τη Γαλλία το πύργο του Αίφελ, για την Αγγλία το Μπιγκ Μπεν, για την Ιταλία το Κολοσσαίο και ούτω καθ εξής. Υπήρξαν φυσικά και μερικοί που ανέτρεξαν στο ....φαγητό, αναφέροντας αντίστοιχα το σουβλάκι, το τυρί, την μπύρα, την πίτσα....
    Πολύ φοβούμαι ότι οι υπεύθυνοι του υπουργείου πολιτισμού συγκαταλέγονται ανάμεσα σε αυτούς τους δεύτερους..

    Ανεξάρτητα επομένως από κάθε έννοια αρχαιολατρίας ή εθνικισμού, τα ανωτέρω μνημεία ανατρέχουν αυτόματα σε ό, τι έχει παγιωθεί από το χρόνο, έτσι ώστε να αποδίδουν κατά κάποιο τρόπο, όχι εξωτερικά σαν αξιοθέατα αλλά επί της ουσίας τους, την «σπιρτάδα» του λαού τους. Πολύ περισσότερο από τη σημαία – που μπορεί να αλλάζει- περιέχουν ας πούμε, την πεμπτουσία του, όπως η σπονδυλική στήλη τον νωτιαίο μυελό. Δεν είναι ότι θα κατρακυλήσουν οι λαοί χωρίς τα μνημεία τους, όχι, πάλι θα σταθούν αλλά θα σταθούν δουλικά, με σκυμμένο το κεφάλι.

    Προφασίστηκε η Πολιτεία προκειμένου να δώσει την άδεια, τα «υπέρ» τα οποία βρήκε πιο πολλά, όπως ισχυρίζεται, από τα «κατά». Μα και μόνο που έβαλε στη ζυγαριά χόλιγουντ και πολιτισμική κληρονομιά ερωτοτροπεί με την ιδέα του ξεπουλήματος. Θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς ότι ωθεί την «κόρη» σε στριπτήζ επειδή δυστυχώς η χάρη της δεν αποφέρει τα επιθυμητά κέρδη. Για να το πω με έκφραση του συρμού, «κατεβάζει τα βρακιά της» στη γκλαμουριά επειδή δεν κατόρθωσε να την αξιοποιήσει διαφορετικά.

    Αλλά ποια κέρδη;

    Διότι με τον όρο « τουρισμός» δεν θα εννοούμε πλέον τη κατηγορία εκείνη των τουριστών που έχει συνυφάνει την Ελλάδα με την ιστορία και τα μνημεία της και η οποία είναι και η μόνη που «αφήνει» κάτι στη χώρα αλλά τους συγκεκριμένους φτωχο-τουρίστες που έτσι κι αλλιώς έρχονται κάθε «σαιζόν» στην χώρα, με την ιδέα ότι οι αρχαιότητες αποτελούν το «φόντο» των διακοπών τους. Ε! Αυτούς θα αυξήσουμε και μάλιστα ανέξοδα χάρη στον αντίκτυπο που θα έχει «η τουριστική καμπάνια» της εν λόγω ταινίας! Δε ξέρω αν θα έπρεπε να το ευχαριστήσουμε κιόλας το χόλιγουντ που στο πλαίσιο των «ανταλλαγών» θα προάγει τον τουρισμό μας!

    Διότι αφού τα μνημεία μας θα παρευρίσκονται στις «περιπέτειες μιας ξεναγού», ως είδος «ερειπίων» όπως αναφέρει και ο τίτλος της ταινίας, γιατί να τα επισκεφτεί κανείς; Στο μυαλό του τουρίστα τα πραγματικά μας αξιοθέατα θα είναι το σουβλάκι, το ούζο και ο μουσακάς τα οποία έτσι κι αλλιώς τιμούν κάθε χρόνο δεόντως.....

    Παρεμπιπτόντως, υπάρχει στη Ρόδο μια μικρή παραλία που φέρει το όνομα « Αντονυ Κουήν». Του την είχαν παραχωρήσει οι τοπικές αρχές σαν αναγνώριση για τον «Ζορμπά». Είναι από τις πιο σπάνιες ομορφιές του νησιού. Μια ταινία που τόσο ύμνησε την Ελλάδα, ένας ηθοποιός τέτοιου βεληνεκούς και ένας συγγραφέας του ύψους του Καζαντζάκη αξίζουν νομίζω μια τέτοια παραχώρηση από καρδίας – έστω και προσωρινή, η παραλία ανήκει τώρα πλέον στο νησί. Το χόλιγουντ και η συγκεκριμένη καλλιτέχνης τι το «μεγάλο» έκαμαν για την Ελλάδα ώστε να τους παραχωρείται η Ακρόπολη – έστω και προσωρινά;

    Πρόκειται για υποστολή της αξιοπρέπειας τελικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. με κινδυνο να με παρουν παλι με τις πετρες να κανω μια ερωτηση?


    εχω δει πολλες παλιες αμερικανικες ταινιες με την ακροπολη καποια στιγμη στην πλοκη, σαν φοντο.
    Ποια η διαφορα των τωρινων γυρισματων με των τοτε, και γιατι να ερμηνευτει σαν ξεπουλημα;

    Αν καποιος θελησει να κανει ταινια στον πυργο του Αιφελ πρπει ολοι οι Γαλλοι να εκνευριστουν?

    Για το τρυπημα για να βαλουν προβολεις κλπ συμφωνω, δεν θα επρεπε να τα χαλανε.


    Τελος( και μην με βρισεις) εχω ακουσει οτι ο αγγλος που ειχε παρει τα μαραμαρα, τα ειχε παρει για να τα διασωσει απο τους εισβολεις.
    δεν το λεω εγω
    εξω το λενε.

    δεν ξερω αν ειναι αληθεια
    γιαυτο και το θετω εδω, μηπως και κανουμε μια συζητηση χωρις εντασεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φαντάζεσαι τι έχει διαδραματιστεί εκεί πάνω; Από οχυρό μέχρι τόπος λατρείας, πόσοι άνθρωποι δούλεψαν για να την κτίσουν, οραματίστηκαν για να την καλλιτεχνήσουν, έζησαν λατρεύοντας τους θεούς τους!

    Πώς λοιπόν ένας σύγχρονος άνθρωπος ανεβαίνει να σταθεί δίπλα σε όλους αυτούς που παραφυλάνε τις νύχτες στον Βράχο για να την χρησιμοποιήσει σαν σκηνικό; Θα τολμούσε ποτέ ένας αρκουδιάρης να δώσει παράσταση εκεί; Ένας πλούσιος άνθρωπος να κάνει κάποιον ιδιότυπο γάμο; Κάποιος γνωστός συγγραφέας μήπως να παρουσιάσει το βιβλίο του; Ένας διάσημος πιανίστας να παίξει τη μουσική του; Ενας γλύπτης να δουλέψει τη σμίλη του; Η μήπως ένας τσαγκάρης το βελόνι του ασκώντας την μπαλωματική του; Από τον πιο ταπεινό μέχρι τον πιο ισχυρό, ποιος αισθάνεται τόσο "μεγάλος", ώστε να μπορεί να αντικαταστήσει τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε το μνημείο με αυτόν που έχει στον νου του;

    Είναι τελείως διαφορετικό να υπάρχει ο "ιερός βράχος" σαν φόντο από το να αποτελεί το σκηνικό, τον χώρο όπου κινείσαι για να εργαστείς, ό,τι και αν κάνεις.

    Δεν είναι μόνο η φυσική φθορά των μαρμάρων είναι περισσότερο η "φθορά" που υφίστανται όταν τα «χρησιμοποιείς» για οτιδήποτε άλλο πέραν της λατρείας. Δεν είναι αντικείμενα χρηστικά, είναι μουσειακά κομμάτια που όταν κάποιος τα βλέπει ως «χρηστικά» τα εκχυδαΐζει», υπό την έννοια ότι τα καθιστά «καθημερινά».

    Γι αυτό είναι ξεπούλημα να διαθέτεις τους χώρους αυτούς σε οτιδήποτε άλλο πλην του αρχικού τους σκοπού. Και επειδή αυτός δεν υπάρχει πλέον, κανείς άλλος σκοπός δεν μπορεί να είναι ισάξιος. Αυτή είναι και η έννοια του μνημείου.

    Και η μεν κυρία βαρντάλος με μικρό βήτα, είναι αξιογέλαστη που θεωρεί τον εαυτό της άξιο να ζητεί τέτοια πράγματα αλλά η πολιτεία μας επίσης με μικρό πι, είναι αξιοθρήνητος να της το επιτρέπει.

    Διότι γελοιοποιείται όταν από τη μια κόπτεται να επιστραφούν τα μάρμαρα στο τόπο τους και από την άλλη παραχωρεί αυτά που της απέμειναν στο.... χόλιγουντ. Οι ανακοινώσεις στον τύπο, δεν ήταν τυχαίο, περιείχαν αυτή την αιχμή. Σαν να μας δείχνουν δηλαδή πόσο τα εκτιμούμε. Να δεις που το επόμενο επιχείρημά θα είναι ότι δεν τα επιστρέφουν τελικά για να τα γλιτώσουν από καινούργιους κατακτητές, τύπου Βαρντάλος. Και θα έχουν δίκιο, δεν θα έχουν; Ο τίτλος του ελληνικού άρθρου εύστοχος και ειρωνικός: «Η Ακρόπολη πάει ...Χόλιγουντ!». Μα είναι να γελά κανείς με το χάλι μας.:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι Σαϊτάρχες, ο Γαβράς και τα ανεβαστήρια

Ενας ελαφρύς κυματισμός παρατηρήθηκε στον απέραντο βάλτο της ελληνικής "ενημέρωσης" με την "γκάφα" της "είδησης" για το "θάνατο" του Κώστα Γαβρά, στις 30 Αυγούστου.
Η ιστορία λίγο πολύ γνωστή. Ενας ιταλός δάσκαλος-δημοσιογράφος υποδυόμενος  στο Twitter την ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού "ανακοινώνει" το θάνατο του σκηνοθέτη. Μεγάλα ξένα Μέσα και σχεδόν ΟΛΑ τα ελληνικά αναμεταδίδουν το ψεύτικο tweet και θρηνούν για τον "μακαρίτη". Η απάτη αποκαλύπτεται σχεδόν αμέσως από ένα αμερικανικό site και σχεδόν ταυτόχρονα από την ΕΡΤ δημοσιογράφοι της οποίας επικοινωνούν με το Γαβρά. Την ίδια στιγμή τα όρνεα των ιδιωτικών τηλεοράσεων εξαπολύουν επιθέσεις κατά της υπουργού Πολιτισμού καλώντας την να παραιτηθεί.
Το θέμα παίρνει διαστάσεις καθώς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κονιορτοποιούν για μία ακόμη φορά την ούτως ή άλλως μηδαμινή αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ και των "λειτουργών" τους.
Κάποιοι, οι πιο ρομαντικοί, απαιτούν μ…

Παγκόσμια Διακήρυξη για την Πληροφόρηση και τη Δημοκρατία

Η Διακήρυξη έγινε ομόφωνα δεκτή από την Information and Democracy Commission H Επιτροπή αποτελείται από 25 μέλη: Amartya Sen, Joseph Stiglitz, Mario Vargas Llosa,  Hauwa IbrahimEmily BellYochaï BenklerTeng BiaoNighat DadCan DündarPrimavera de FilippiMireille Delmas-MartyAbdou DioufFrancis FukuyamaUlrik HaagerupAnn Marie Lipinski,Adam MichnikEli PariserAntoine PetitNavi PillayMaria RessaMarina WalkerAidan White και Mihaïl Zygar.
Πηγή: RSF
Μετάφραση: Anemosnaftilos
Προοίμιο
Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης είναι κοινό αγαθό της ανθρωπότητας και πρέπει να προστατεύεται ως τέτοιο. Η διαχείρισή του είναι ευθύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας, μέσω δημοκρατικών θεσμών, με στόχο τη διευκόλυνση της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ ατόμων, πολιτισμών, λαών και εθνών, στην υπηρεσία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολιτικής συναίνεσης, της ειρήνης, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Ο παγκόσμιος χώρος επικοινωνίας και πληροφόρησης πρέπει να εξυπηρετεί την …

Ολα τα Μνημόνια σε πίνακες

Της Ελενας Κάππα


Σήμερα η εφημερίδα Αυγή δημοσιεύει έναν συγκριτικό πίνακα των τριών Μνημονίων, ο οποίος ενόψει της προεκλογικής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα αποβεί εξαιρετικά χρήσιμος. Ο πίνακας περιλαμβάνει το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων κατά τη διάρκεια της συμφωνηθείσας περιόδου, το ύψος των μέτρων κατανεμημένο σε ετήσια βάση, το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους των μέτρων λόγω ελάφρυνσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξοικονόμηση του κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης  χρέους την τριετία 2016-2018 και τέλος τη προσαρμογή του ετήσιου κόστους λόγω και αναδιάρθρωσης του χρέους. Μνημόνιο 1 Το συνολικό ύψος των πρόσθετων μέτρων στη διάρκεια 2,4 ετών (2010-2012) ανήλθε σε 40,6 δις ενώ το ύψος των μέτρων σε ετήσια βάση έφτασε τα 16,9 δις. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μνημονίου δεν υπήρξε συμφωνία σε σχέση με τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα έπρεπε να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, ούτε κάποια δέσμευση για αναδιάρθρωση χρέους. Μνημόνιο 2 Κατά το δεύ…