Περί βούρτσας… (Part I)


Το να βαφτίζεται «άποψη» ή αντίλογος οποιαδήποτε ανοησία κατεβάσει του καθενός ή της καθεμιάς η γκλάβα είναι ένα φαινόμενο που δεν εμφανίστηκε προσφάτως, γνωρίζει όμως μεγάλη άνθιση στην λεγΑμενη (και) μπλογκόσφαιρα!

Το να ισχυριστεί για παράδειγμα κάποιος ότι «η γη είναι επίπεδη» ισοδυναμεί με άποψη που χρήζει μάλιστα ισότιμης αντιμετώπισης με το «η γη είναι σφαιρική»…

Αντιστοίχως, ανοησία είναι να ισχυρίζεσαι ότι «δύο και δύο κάνουν επτά» ή (για μια ανοησία που ακούγεται εσχάτως κι από επίσημα, σιιτικά και ουχί μόνον χείλη) ότι το Ολοκαύτωμα δεν έγινε ποτέ!

Μα, θα πει κάποιος, εδώ τόσοι και τόσοι λιακο-ανοητο-λογούντες χτίζουν καριέρες και (βιβλιο-)επιχειρήσεις πάνω στην «άποψη»-ανοησία (βλέπε Φον Ντένικεν παλιότερα, Κοέλιο και Νταν Μπράουν πρόσφατα!) οι bloggers σε πείραξαν;

Ναι, διότι οι οι ανοητο-λογούντες επικαλούνται συχνότερα το «δημοκρατικό δικαίωμα» ισότιμης έκφρασης των ανοησιών τους!

Λες και η ουσία της δημοκρατίας είναι αυτό: να λες ελεύθερα τις ανοησίες σου και να είναι μάλιστα ο άλλος υποχρεωμένος να τις φιλοξενεί!

Τα παραπάνω γράφτηκαν ως συνέχεια μιας κουβέντας που είχα πρόσφατα με ένα φίλο περί των moderated comments.

Όχι, ο έλεγχος των σχολίων δεν έχει να κάνει με την επιλογή και το ξεσκαρτάρισμα άλλων (από το αρχικό post) απόψεων… Ούτε με τον τρόπο διατύπωσής τους… Ούτε καν με την χυδαία «ανωνυμία»…

Το moderation έχει δύο λόγους ύπαρξης (τουλάχιστον σε αυτό εδώ το blog):

  1. Να μην νομιμοποιεί την «άποψη»-ανοησία και μάλιστα ως δημοκρατικό δικαίωμα.
  2. Να δείχνει σε έναν ανεπιθύμητο πόσο ανεπιθύμητος είναι! Με τον ίδιο (ή μάλλον με πιο συγκρατημένο) τρόπο που θα το έδειχνε αν αυτός ο κάποιος επιχειρούσε π.χ. να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με σένα!

Διότι κανενός είδους επίκληση σε κάποιο περί ανοησίας δημοκρατικό δικαίωμα δεν υποχρεώνει κάποιον να υπόκειται στην τυραννία του ανόητου!






(...)



Update!!!





Ποιο comment moderation και σαχλαμάρες!

Εδώ πρότεινε κάποιος να φτιαχτεί blog με password όπου ΚΑΙ να γράφουν ΚΑΙ να σχολιάζουν ΚΑΙ να διαβάζουν ΜΟΝΟ εξουσιοδοτημένοι χρήστες!



Και είναι ανάγκη να γράφουν;


Δεν τους παίρνει απ’ ευθείας τηλέφωνο κάθε φορά που σκέφτεται κάτι;



Και ΜΗ χειρότερα!

Σχόλια

  1. Κάνω και εδώ paste το σχόλιο που έβαλα στους Μανιφέστο και Dark Angel:


    Το comment moderation δεν μου αρέσει, με αποθαρρύνει από το ν'αφήνω σχόλια γιατί νιώθω σαν να επισκέπτομαι ένα σπίτι και για να με αφήσουν να μπω μέσα να με υποχρεώνουν να αφήσω στην είσοδο τα παπούτσια μου, γιατί θεωρούν δεδομένο ότι θα τους το λερώσω. To comment moderation το εισπράττω ως καχυποψία. Ένα το κρατούμενο.

    Δεύτερον. Το μπλογκ δεν είναι φόρουμ. Είναι ένας ιδιωτικός χώρος οπου οι επισκέπτες πρέπει να σέβονται τον ιδιοκτήτη. Όποιος έρχεται σπίτι μου για φαγητό, δεν του επιτρέπω να ανεβάζει τα πόδια του στο τραπέζι ή να σβύνει τα τσιγάρα του στο πιάτο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχω ένα ανοιχτό σπίτι.

    Τρίτον. Για λόγους ιδεολογικούς, δεν επιτρέπω στον εαυτό μου τη λογοκρισία. Το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου είναι καθολικό και αφορά και τους ηλιθίους.

    Πρόσφατα κάποιος έκανε ένα υβριστικό και κακόγουστο σχόλιο στο μπλογκ μου, δεν με πείραξε το υβριστικό όσο η κακογουστιά της λέξης "πούστρα" που χρησιμοποιήσε.

    Βρήκα ως λύση να "ασπρίσω" τη γραμματοσειρά και έτσι για ο κάθε επισκέπτης μου θα μπορεί να επιλέγει αν θα δει την κακογουστιά μ'ενα απλό κλικ του ποντικιού του. Κάνω χρήση της δυνατότητα που μου δίνει το Word Press.

    Ο καθένας έχει το δικαίωμα να ενοχλείται και να διοικεί κατά πως νομίζε καλύτερα τα το οίκου του. Προσωπικά, επειδή αναγνωρίζω ως ανώτατο δικαίωμα, ανώτερο και από τα προσωπικά μου γούστα για τη διοίκηση του οίκου μου την ελευθερια της έκφρασης, επιζητώ και καλώ τους υπόλοιπους να κάνουν το ίδιο, να αναζητήσουμε τρόπους συνύπαρξης του γούστου με το δικαίωμα. Δεν είναι εύκολο αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι και αδύνατο.

    Ευτυχώς η τεχνολογία μας δίνει τέτοιες δυνατότητες. Ας επιδιώξουμε τον πολλαπλασιασμό των εργαλείων που επιτρέπουν τη δυνατότητα ΕΠΙΛΟΓΗΣ και ας μην εκνευριζόμαστε.

    Το δικαίωμα στην επιλογή, πρέπει να είναι το ζητούμενο κατά την άποψή μου και τέλος, να παραδεχτούμε ότι κανείς δεν είναι δημοκράτης εξ ορισμού.

    Όλοι μας δοκιμαζόμαστε και εξασκούμαστε στη Δημοκρατία κάθε λεπτό που περνάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχω ξαναψεχνασίσει το blog σου! Σε έχω διαβάσει φυσικά αρκετές φορές!

    Με χαρά διαπιστώνω ότι ακούς τον Ψαριανό κι εσύ! :-))
    Αυτό είναι πολύ καλό!
    Mε τράβηξε τα θέμα σου σήμερα εδώ περί moderation.
    Θα πω, ότι συμφωνώ και επαυξάνω, η βασική του λειτουργία είναι να απομακρύνει τους ανόητους, κακεντρεχείς και ανερμάτιστους!
    Όχι, ευχαριστώ δεν θα πάρω, έχω καλύτερα πράγματα να κάνω!
    Άλλωστε κι αυτή η καραμέλλα ότι το blog ανήκει σε όλους...τι βλακώδες σκεύασμα είναι πάλι;;;
    Μαζί με όλους γράφουμε αυτά που γράφουμε, ή μαζί τα σκεπτόμαστε;
    Και το τελευταίο και πιο αστείο. Οκ, θέλω, εγώ τουλάχιστον μια άλφα επικοινωνία, αλλά την θέλω με τους ομοίους μου κι όχι με τον κάθε ένα!
    Πολύ δε περισσότερο, αν αυτός ο ένας είναι ο κάθε πικραμένος και βγάζει όλο του το δηλητήριο επάνω μου!
    Δηλαδή όλοι αυτοί που φέρονται τόσο λάβροι ενάντια στο moderation έχουν την πόρτα του σπιτιού τους ορθάνοιχτη στον κάθε ένα;
    (τώρα που το σκέπτομαι, αυτό είναι ωραίο ποστ!)
    Αν κόπτονται τόσο για τις δημοκρατικές διαδικασίες, γιατί δεν ανοίγουν το σπίτι τους σε όλους, να τους βάλουν στο τραπέζι, στο κρεββάτι και να τα μοιραστούν όλα;;

    ΥΓ. Παρασύρθηκα και βασικά ήθελα περισσότερο να ρωτήσω τι είναι η γαλλιότα.
    Επίσης thnx για το link!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αθηναίε>>> Καλά τα λες, σε εκείνο που δεν απαντάς όμως είναι το ζήτημα του ανεπιθύμητου ή για να το πω αλλιώς αυτού που σου γυρίζει τα άντερα. Ποια δημοκρατία –ξεφτιλίζουμε και τη λέξη, φοβάμαι- σε υποχρεώνει να τρως τη μάπα τον κάθε ψυχάκια που θέλει να …κάνετε παρέα;
    Το να επιλέγεις ή να απορρίπτεις ανθρώπους δεν είναι δικαίωμα;
    Το να δείχνεις την πόρτα στον άλλον, όχι γιατί διαφωνείς μαζί του αλλά γιατί δεν θέλεις κανενός είδους επικοινωνία μαζί του, δεν είναι ζήτημα επιλογής;
    Κι ακόμη: αν ο άλλος δεν έχει την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ να ΜΗΝ κωλοτρίβεται πάνω σου δεν θα του το δείξεις;

    Προφανώς δεν είναι θέμα λογοκρισίας του ΑΝΤΙΛΟΓΟΥ όπως ναρκισσεύονται κάποιοι να ονομάζουν την ανοησίες τους.
    Αλλωστε δεν νομίζω ότι υπάρχει ΕΝΑΣ που να μπορεί να ισχυριστεί ότι του «έκοψα» τον αντίλογο ή το αντίθετο επιχείρημα ή άποψη.

    Βεβαίως όμως και έκοψα έναν ΑΝΟΗΤΟ (και αναξιοπρεπέστατο) που σε άσχετο ποστ (στο «Μήπως;») θεώρησε πρέπον να εκφράσει την παράνοιά του με ολωσδιόλου άσχετο σχόλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. lucyluce>>> Ο Γρηγόρης τυχαίνει να είναι και φίλος εδώ και 30 σχεδόν χρόνια. Χαίρομαι που τον ακούς!

    Γαλλιότα (ή Γαλιώτα): Εκ του ιταλικού Galeotta. Ελαφρύ και ταχύτατο, στην εποχή του, πολεμικό σκάφος, βασικά κωπήλατο χρησιμοποιούμενο από πειρατές και καταδρομείς. Είχε 16-32 κουπιά και δύο τριγωνικά ιστία. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από τους πειρατές της Μάνης και τους Αγαρηνούς (Αλγερινούς).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα!
    Ευχαριστώ πολύ για τις λεπτομερείς πληροφορίες, αν και θα έπρεπε να είχα ανοίξει το λεξικό!
    Πω Πω! Χαίρομαι, μού έφτιαξες την ημέρα!
    Δεν με έχουν κατατάξει ποτέ σε κάτι (κατά την γνώμη μου) τόσο μαχητικό!

    Κι εγώ χαίρομαι που τον ακούω, σήμερα βέβαια δεν είχε κέφια.
    Εσύ πού γράφεις;
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υποθέτω (δεν έχω βεβαιωθεί ακόμη) ότι το blog έχει τον χαρακτήρα μιάς δημόσιας αναγγελίας, αλλά βέβαια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως chatroom, ως μαθητικό λεύκωμα, ως ημερολόγιο διαφόρων εκδοχών, ως ένα "θέλω να τα πώ" βήμα, ως πρόδρομη μορφή των Ανεκδότων του Προκοπίου.
    Κατέφυγα στο moderation επειδή τα spam είναι πολλά και κάποιοι άρχισαν να λοιδωρούν όχι εμένα, αλλά τους σχολιαστές μου!
    Αυτοί που επιμένουν ότι κάπου στο παρελθόν ή στο μέλλον, υπάρχει ένας χαμένος παράδεισος με ταμπέλα "ελευθερία του λόγου" έχουν σαφώς πρόβλημα με το blogging ,που διαθέτει την δέουσα ανελευθερία.Όσοι έχουν την καλωσύνη να μνημονεύουν την ηλικία τους,βοηθούν στην κατανόηση του φαινομένου.
    Το έχεις ήδη επισημάνει, Ναυτίλε, στα τελευταία σου posts: υπάρχει μία χρήση του παρελθόντος, ως ευεργετικού οδοστρωτήρα η καθαρτηρίου. Ναί, η Μπέσι Αργυράκη δεν θεωρείται Τάμτα.Η Ταμτα, σε τριάντα χρόνια, θα έχει άποψη γιά την εξέλιξη των τότε Φεστιβάλ,μηδενός διώκοντος.
    Η γαλιότα λεγόταν κάπως αλλοιώς από τους Αγαρηνούς.Ο όρος είναι "απέξω", από τους εχθρούς τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι τόσο απλό, μα τόσο απλό! Και γίνεται τόσο θέμα για το πως πρέπει ή δεν πρέπει να είναι ένα blog!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου