οι άνανδροι και άνυδροι

Σ' όλους ήταν ελεύθερη η είσοδος στην Αγορά, να τρώνε, να ψωνίζουν, να χαζεύουν, να πωλούν, να φιλονικούν και να αγορεύουν, στον ορισμένον γύρω απ' το ιερό πτολίεθρο της πόλης τόπον, ελεύθεροι ή δούλοι, πλην δύο: των άτιμων και των αστράτευτων...

Μήπως δεν είμαστε εμείς οι παρίες;

Μήπως ο παρδαλός θίασος που έχει στρατωνισθεί στην Αγορά είναι οι σφετεριστές;

Ποιοι είναι αυτοί που μοιράζουν κατάφρακτες φούσκες και σιδηρόφρακτες υπαγορεύσεις στην πόλη;

Για προσέξτε τους καλά! Χρόνια τώρα και σιγά σιγά, ανεπαισθήτως, κατέλαβαν το ευρύχωρο Μεϊντάνι κι άρχισαν να υψώνουν τα αγάλματά τους, «σε τιμώ» ο ένας στον άλλον, ακκίζονται από οθόνη σε οθόνη και στέφουν εαυτούς ποσοστό! Σιγά σιγά κι ανεπαισθήτως χοιροβοσκοί και φεδεράτοι, τουρκόπουλοι, βρυσοδέψες, βάναυσοι και βαρβαρικοί, αγροίκοι και τρας τιβί ταγοί, κατέλαβαν τη Μέση Οδό...

...και, υμνώντας ο ένας τον άλλον, αναγόρευσαν σε πραγματικότητα το εικονικό τους μυαλό, την εικονική τους ψυχή και τον αχόρταγο τζίρο τους.

***

Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι από λάσπη που έκαμαν τους εαυτούς των αγάλματα από λάμψη; Ποιοι είναι αυτοί που κόβουν τα κεφάλια απ' τα αγάλματα των θεών στην Αγορά και στη θέση τους βάζουν τα δικά τους πρόσωπα με τα λαμέ μάτια και τα σαρκοφάγα χαμόγελα;

Ας εξηγηθούμε!

Πρώτον: να δείξουμε με το δάκτυλο την τριανδρία.

Ο Τσάτσος. Ο Σκυλάς. Κι ο Κυνικός.

Πώς έγινε και τα τρία αυτά ανελλήνιστα σκύβαλα έχουν κηρυχθεί Απαραβίαστοι;

Πότε τσίμπησε η AGB την Ιστορία και την έστειλε εξορία; Ποιος έπεισε τους Ελληνες -«ποιους; τους Ελληνες», ότι η κυρία Πέγκυ Ζήνα είναι η ομιλούσα κεφαλή του Χατζιδάκι του μέλλοντός μας;

....................................................

Το φαινόμενον εξηγείται: χρόνια τώρα ρήτορες-παπαγαλάκια τούς υμνούν στην Αγορά και λεγεώνες Διαφήμισης τους φρουρούν στο Πραιτώριο -αλλά, πώς εγεννήθη αυτό το φαινόμενο; Πώς εγεννήθη η τυραννίδα των τηλεπλατώ τρωκτικών, που έχουν την ισχύ να επιβάλλουν ως αυτονόητο της ζωής μας το δικό τους επίπεδο θανάτου: την αμάθεια, την ομογενοποίηση, τη ρηχότητα. Την κακία.

Τι μας κούρασε τόσο, ώστε σθένος να έχουν μόνον οι απελπισμένοι κι αυτό αξόδευτο;

****

Μιλούν ο Τσάτσος, ο Σκυλάς και ο Κυνικός για «νέα εποχή».

Εχω ζήσει ήδη τόσον, παρ' ότι δεν έχω ζήσει ακόμα τόσον πολύ, που έχω ακούσει κιόλας τρεις φορές, τρεις γενιές να μιλούν για «νέα εποχή».

Χολερική ρητορική των ισχυρών εναντίον όσων ζουν την αδυναμία της Βαϊμάρης τους. Εναντίον εκείνων που χάνουν το ένα ύστερα απ' τ' άλλο, γράμματα, άρματα, ποιητές, προμάχους, αυτοσεβασμό, όνειρα και νου. Όμως αυτοί που χάνονται είναι οι παρίες;

Παρίες είναι ή πολίτες, οι τεχνίτες, οι δημιουργοί, οι γεωργοί, οι εργάτες, οι επιστήμονες, οι επιχειρηματίες, οι καλλιτέχνες;

Και είναι οι μιντιάνθρωποι το άλας της γης;

Είναι οι Δυνατοί, οι Τράπεζες και οι ορντινάντσες τους, ο σκοπός της ζωής μας;

Για δείτε αυτούς τους σφετεριστές που έχουν στρατωνισθεί στην Αγορά και κηρύσσουν μόδα, υπαγορεύουν ανθρώπινες σχέσεις και τρομοκρατούν τους νέους να μηδίσουν για να βρουν δουλειά ή ανεργία-αδιάφορο, αυτοί μοιράζουν, αυτοί είναι στα πόστα, αυτοί κρατούν τα κόμματα στο χέρι, αυτοί άρχουν κι ορχούνται στα τηλεπλατώ.

Ποιοι είναι λοιπόν αυτοί οι χάλκινοι κάτοχοι των ποσοστών;

Τσατσόνια!

Που το φως τους είναι η σκιά των Δυνατών.

Μιντιάνθρωποι που κινούνται μέσα σε μια ψευδή εντύπωση ότι όλοι τούς αποδέχονται, όλοι τούς επαινούν. Κι έτσι οι ίδιοι όλους τους άλλους τους σφάζουν, όλων ετάζουν καρδίας και νεφρούς, όλους τούς μαχαιρώνουν.

Αμόρφωτοι -το πιο βαρύ βιβλίο που έχουν διαβάσει είναι το ωροσκόπιό τους σε μέγεθος παραγράφου. Εκδικητικοί συνεπώς με τα γράμματα, οπλισμένοι με τον φθόνο του πληβείου που έγινε νοματαίος πουλώντας την ψυχή του στον Διάβολο – αυτοί είναι το μέλλον της χώρας; Αυτοί εξηγούνε τις γραφές κι ερμηνεύουν τις δέλτους της Σιβύλλας; Σ' αυτούς θα δίνουν οι έφηβοι τον όρκο;

Δεν το νομίζω.

Δεν είμαστε εμείς οι παρίες· είναι οι υπομείωνες οι σφετεριστές. Και είναι βέβαιον ότι θα τους πάρει ο διάολος. Οσον αίμα κι αν έχουν πιει απ' το σώμα της χώρας, δεν θα μπορούν να κοροϊδεύουν ακόμα για πολύν καιρό όσους έχυσαν το δικό τους αίμα για χάρη της, ούτε να ονειδίζουν εκείνους που αισθάνονται ότι δεν μπορούν να ευτυχούν οι πολίτες όταν δυστυχεί η πόλη. Δεν γίνεται επί πολύ ούτε διαρκώς να μεγαλώνουν παιδιά μες στην ανέχεια οι τίμιοι για να μεγαλώνουν τα κέρδη τους οι ανεγκέφαλοι.

Κι όσους δεν το καταλαβαίνουν αυτό θα τους πάρει η βοή των επερχομένων ή για τον Αγύριστο ή για τα Σούσα. Ας διαλέξουν...



ΣΤΑΘΗΣ Σ. 9.ΧΙΙ.2005 stathis@enet.gr


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/12/2005

Σχόλια

  1. Ισως απο τα καλύτερα που έχουν γραφτεί τα τελευταία χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κακό με τον Στάθη είναι ότι όλα του τα κείμενα είναι αστέρια. Άλλα πολύ κι άλλα λιγότερα φωτεινά.
    Ίσως να φταιει η απέχθεια που τρέφει στα χάμπουργκερ και η μεγάλη αγάπη του για τα όσπρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου